Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Tatra T4R

2772 posts, 765405 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 198
 
 

📖 Pagination options
Re: Tatra T4R SprinterXP

3379 si 3413 seara la Grozavesti, respectiv la Apaca




3379 - 35 - 19.10.2011 (800x600) by SprinterXP, on Flickr



3413 - 35 - 19.10.2011 (800x600) by SprinterXP, on Flickr

 


Re: Tatra T4R Axel

3303 la Apaca.




3303-47,22.10.2011 by axel4955, on Flickr

 


Re: Tatra T4R nokia2110

@macheta218: pot să pun pe un alt forum poza cu acea "Tatră" 4R pe linia 6 la Gara de Nord?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

nokia2110 wrote:
"Tatră" 4R


Nu există aşa ceva... uzinele CKD au produs multe modele de tramvai, dar niciunul nu s-a numit 4R. Pentru România s-au produs T3R şi T4R.

 


Re: Tatra T4R nokia2110

Am vrut să zic T4R :)

 



Re: Tatra T4R DeSimon

Am cateva intrebari apropos de aceste tramvaie Tatra, din punctul meu de vedere cele mai bune tramvaie care le-a avut RATB-ul vreo data :
1) Ce este noutatea asta ca tatrele circula mult in mod solo ? cumva exista vreun motiv special, gen ne-posiblitatea de a circula in cuplu pe 35 (mai mult pe linia asta am vazut tatre solo) ? Iar atunci pentru 47 care e problema, ca doar e linie foarte importanta pentru tot cartierul Ghencea / 13 Septembrie ? Sau oare este doar un act de propaganda damboviteana (tramvaiele asta sunt vechi si mici, deci o sa trebuie sa le retragem si ne inghesuim in cele 5 bucur LF inghuste)... ?
2) Tehnic, s-ar putea o circulatie de 3 tatre ? Daca s-ar putea ar fi perfect, pentru linii mai incarcate ar fi excellent, putin mai mare decat V3A-urile dar fara a necesita modificari la statii. De exemplu pe 41 sau pe un 34/35 Dep Militari - Pasaj Basarab - Zona Tei/Obor/Iancului/Granitul, ar fi solutia n°1.  Insa stim care sunt "motivele", ca "tramvaiele de 35 de ani" nu pot circula pe mare pasaje de 2 bani, sau pe o linie "metrou usor", unde se merge mai incet decat acu' 15 ani.
3) Din cele 120 (sau 116 ?) Tatre (vagoane solo) ale RATB, cam cat ies in strada la orele de varf ? Nu prea cred ca ies chiar toate, iar din cele 4 linii cu tatra, unele ar merita fara probleme suplimentari importante (47, linie de baza !).
4) Ar fi probleme sa trimita tatrele spre alte depouri (de exemplu giulesti, sau BN), pentru a putea circula in mod solo pe linii cu mai putini calatori, si sa primeasca in schimb Militari V3A-uri, sa poata in sfarsit sa se faca o linie Dep Militari - Pasaj Basarab - mai departe, fara sa se supere regele Sorin ca circule tramvaie "de 35 ani" pe pasaj-ul lui ?

Sorry pentru atatea intrebari  :)

Traiasca Tatrele  :D

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

1) Lipsa cronica de piese de schimb si intentia de a le scoate din functiune cat mai repede.

2) Da, dar cred ca ar trebui umblat la statiile de redresare, altfel nu cred ca rezista reteaua, stiut fiind ca aceste tramvaie sunt energofage. Singurul oras din Romania in care au circulat cupluri de cate 3 tramvaie Tatra - toate 3 motor - a fost Galati. In Cehoslovacia s-a practicat treaba asta la Praha, Brno si Košice.

2a) Problema cu linia de pe Basarab si in general tronsoanele noi este ca sunt uzate mai rapid din cauza rularii vagoanelor cu profil conic. Si asta in conditiile in care vagoanele Tatra au toate roti cu profil de uzura, deci teoretic ar fi "perfecte" pentru circulatia pe pasaj si alte tronsoane modernizate.

3) Zicea Dr2005 ca la Depoul Militari CUP'ul este de 40 - 45%. Nu stiu daca aici intra numai vagoanele Tatra (114 in total, plus cuplul de Scoala), sau include si vagoanele V2A-T. In orice caz, situatia e jenanta.

4) Depoul Militari este special adaptat pentru intretinerea vagoanelor Tatra, fiind construit special pentru ele in anul 1975. Si dupa modernizare, fluxurile tehnologice au fost pastrate pentru T4R. Deci ar fi un nonsens sa fie mutate la alte depouri. La Bucurestii Noi au stat temporar in 1974 -1976 imediat dupa livrare, si mai recent acum cativa ani pentru linia 20, cand din cauza unor lucrari de reabilitare nu mai aveau cum sa ajunga la Militari. Depoul Giulesti nu poate fi folosit deocamdata pentru nici un tramvai, nici Tatra, nici altceva, intrucat "domnul" Adrian Crit il considera feuda proprie, fiind inchiriat firmei private a domniei sale.

 


Re: Tatra T4R DeSimon

Multumesc pentru raspunsuri.
Incredibil in ce hal a ajuns transport-ul nostru public  :cry:  Cand ma gandesc cate sperante mai erau pentru el, pana la inceputul aniilor 2000.
Pentru Giulesti abia acum aflu... ce sa mai zicem, --> Andrian Crit.
Deci doar la tatre sunt vreo 25-30 de cuple care stau in depou zi si noapte. Probabil domnul Crit (si altii) considera ca frecventele sunt prea bune pe majoritatea liniilor de tramvai, mai special 40, 36, 47... si ne putem permite sa lasam vagoane prin depouri, vagoane care tehnic sunt foate bune, si mai au si profil de uzura. Cat despre depoul Militari, ce va fi cu el cand se vor casa tatrele ? Ca doar a fost modernizat acu putin timp, ce mai se face ? Parc pentru el de unde sa mai vina ? De la viitorul-desfintat depou victoria ? Ca oricum avem prea multe depouri fata de numarul de vagoane.
Revenind la tatrele :
In anii 2000 (pana in 2006, inceputul pasajului basarab), pe unde au circulat ? Daca doar pe 35/47/48/25, inseamna ca de mai mult ele au un CUP foarte mic, deci au ramas multe din ele nefolosite atata vreme.

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

DeSimon wrote:
Revenind la tatrele :
In anii 2000 (pana in 2006, inceputul pasajului basarab), pe unde au circulat ? Daca doar pe 35/47/48/25, inseamna ca de mai mult ele au un CUP foarte mic, deci au ramas multe din ele nefolosite atata vreme.
Linii cu Tatra in anii 2000: 2 (doar intre 2000 - 2004), 8, 35, 37 (doar intre 2000 - 2002), 42 (pana in 2002), 47, 48. Au mai intrat in perioada 2004 - 2007 pe liniile 11 si 12 si in 2003 pe linia 33 (Ghencea - Unirii).

In perioada 2004 - 2006 cat timp s-a modernizat depoul Militari au mai intrat si pe liniile 23 si 34 (stateau la Dudesti si Giurgiu, si cateva la Titan).

Iata o repartizare a depoului Militari in luna octombrie 1998, la schimbul 1 ora de varf. Toate turele asigurate cu cupluri de 2 vagoane.

Linia 8: 18 ture
Linia 35: 16 ture
Linia 42: 5 ture
Linia 47: 2 ture
Linia 48: 2 ture

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

25 nu exista înainte de Basarab (bine, a existat până prin 1990). Tatrele mergeau pe 8, 35, 44, 47 şi pe 11/12 (ba pe 11, ba pe 12, că se tot suceau cei de la repartizări). Oricum, intervalele de succedare erau mult mai bune ca azi.

Revenind la prezent, avem în circulaţie, la momentele cu cel mai mare parc (adică între 7 şi 9 şi între 19 şi 21... ce dacă între 13 şi 18 când termină programul toate şcolile se circulă la PESTE 20 de minute pe toate traseele de Militari?):

- linia 8: 8 ture (+ 2 de Alexandria)
- linia 25: 18 ture (+ 2 de Giurgiului)
- linia 35: 7 ture (la reînfiinţare au fost 11, apoi 9)
- linia 47: 4 ture (era vorba să fie 5, dar s-au sucit)
Total: 37 ture. Dacă luăm în calcul că ar exista doar Tatre cuplate, avem 55 de cupluri + 11 Bucur, adică 66 de tramvaie. P/100*66=37 => 66P/100=37 =>66P=37*100 => P=3700/66 => CUP = 56%. Însă, dacă considerăm minim 15 cupluri desfăcute (deşi cred că sunt mai multe), ne rezultă că numărul total disponibil de tramvaie nu mai e 66, ci 66 + 15, adică 81. Dacă scoatem CUP de aici, obţinem CUP = 3700/81 = 45%. Şi mergem în jos.
Dacă aplicăm acelaşi raţionament pentru intervalul 13 - 18 (care este FOARTE solicitat, dar RATB se face că nu aude şi nu vede), avem:
- linia 8: 4 ture (+ 1 de Alexandria)
- linia 25: 10 ture (+ 1 de Giurgiului)
- linia 35: 4 ture
- linia 47: 2 ture
Total: 20 ture. Pentru cazul doar cu Tatre cuplate obţinem CUP = 2000/66 = 30%. Dacă luăm în calcul şi decuplările, avem CUP = 2000/81 = 25%!!! Da, suntem în Bucureşti, capitala unui stat membru UE!

De precizat că toate aceste repartizări au loc ca urmare a punerii în aplicare a Deciziei Directorului General al Regiei Autonome de Transport Bucureşti Dl. Ing. Adrian Criţ privind scoaterea din circulaţie a vagoanelor Tatra T4R începând cu luna ianuarie 2011, după cum se precizează chiar în Raportul de Evaluare al RATB.

Pentru comparaţie, situaţia din luna martie 2011, cu puţin timp înainte de masiva reducere de parc făcută la toate tipurile de vehicule (evident, în continuare ne vom referi doar Depoul Militari şi nu la parcul de autobuze care, în februarie număra 1100 de ture ÎN TRASEU, iar acum măsoară 825 ture cu tot cu rezerve!):
Atenţie, statistica de mai jos s-a făcut la ora 10, deci când turele mici erau deja în depou! Cea din prezent este făcută cu toate turele în traseu!
- linia 8: 10 ture (+ 4 de Alexandria)
- linia 25: 23 ture (+ 4 de Giurgiului)
- linia 35: nu exista
- linia 47: 4 ture (tocmai fusese scos un tur)
Total: 37 ture, CUP = 56%.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

Acum văd mesajul lui Dominatrix. De acolo rezultă 43 de ture dintr-un parc de 66, adică CUP = 4300/66 = 65,1%.

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

Dr2005 wrote:
Dacă luăm în calcul că ar exista doar Tatre cuplate, avem 55 de cupluri + 11 Bucur, adică 66 de tramvaie. P/100*66=37 => 66P/100=37 =>66P=37*100 => P=3700/66 => CUP = 56%.
De fapt, situatia e un pic mai proasta, fiindca sunt 116 vagoane, adica 58 de cupluri (sau 57 fara cuplul de scoala) + 11 Bucur = 68 de tramvaie, deci CUP = 54%. Asta in situatia ipotetica in care ar circula numai cupluri, ceea ce nu se intampla in realitate. Concluziile sunt aceleasi, din pacate.
Dr2005 wrote:
Acum văd mesajul lui Dominatrix. De acolo rezultă 43 de ture dintr-un parc de 66, adică CUP = 4300/66 = 65,1%.
Parcul total nu era de 66, ci de 65 de cupluri (130 de vagoane). In practica, 3331 si 3394 erau la "modernizat" (din ele a iesit 3001), 3313 era vagon de serviciu, si 3431 scoala. Raman 126 vagoane sau 63 cupluri. Deci CUP = 43/63 = 68%.
------------
Apropo de date istorice, iata ce am mai scos din palarie, apropo de Tatre.

Turatia depoului Militari pe luna septembrie 1990 (zile lucratoare, schimbul 1, ora de varf):
Linia 8 - 16 ture
Linia 25 - 11 ture
Linia 35 - 17 ture
Linia 42 - 5 ture
Linia 55 - 4 ture.

Toate liniile erau deservite de cupluri, cu exceptia liniei 55 unde erau vagoane solo. Total, 102 vagoane din totalul de 129 (minus 3431 care era Scoala). Adica CUP = 79%.

Si asta pentru niste vagoane vechi de 15-16 ani la acel moment si in conditiile in care RATB'ul abia isi revenea din marea criza de piese de la sfarsitul anilor '80. In ziua de azi, cred ca nici la CH-PPC'uri nu este atins acest coeficient de utilizare, ca sa nu mai vorbim de V3A'uri.

Asta e adevarata fata a "evolutiei" transportului public din capitala tarii. Nu GPS'uri, transpondere, podea joasa pentru handicapati, carduri, sisteme electronice de taxare, motoare Euro 4, choppere si alte zorzoane care iau ochii poporului.

 


Re: Tatra T4R Catalin

DeSimon wrote:
Probabil domnul Crit (si altii) considera ca frecventele sunt prea bune pe majoritatea liniilor de tramvai, mai special 40, 36, 47... si ne putem permite sa lasam vagoane prin depouri,
Din pacate nu cred ca tine cineva cont de frecventele de circulatie, de numarul de calatori reali s.a.m.d., adica de elementele care definesc de fapt confortul, ritmicitatea, siguranta si, in final, atractia transportului public... decat, poate, declarativ...
In realitate cred ca totul este tratat "economic", adica vine un lache, fie el un nene de la FeMeI, UE, Banca Mondiala de pe Stanga, Primarie s.a.m.d. care stabileste "obiectivul": "Reducerea pierderilor/cheltuielilor cu 25%" sau "Incadrarea in bugetul de X lei".
Ei, de aici incolo intervine "deosebita" si "minunata" gandire economica a smenegerilor care in loc sa-si bata capul cu chestiile mai complicate si care implica munca, adica atragerea cat mai multor calatori, corelarea capacitatii e transport cu cererea, diminuarea/eradicarea blatismului etc, ei o iau pe "scurtatura": "Cat trebuie sa reducem?" "25%","Perfect, reducem numarul de vehicule din traseu, banii pentru revizii/reparatii (ca se parcurg mai putini kilometri", "Disponibilizam/Taiem" etc etc.
Simplu ca buna ziua, ca senzatia mea e ca niciodata RATB (dar nu numai) n-a fost orientata spre calator, ci este o societate al carei singur scop pare sa fie sa plimbe niste vehicule si oamanii isi iau salariul si cu asta basta... fara legatura directa cu numarul de calatori transportati, cu numarul de reclamatii primite, de multumirea sau nemultumirea calatorilor etc.
Si asta fiindca e pe bani publici, deci de ce si-ar bate capul cu altceva??!? Ia sa fie salariile tuturor angajatilor proportionale cu incasarile sau cu numarul de calatori transportati, cu gradul de multumire al calatorilor etc, sa vezi atunci cum s-ar comporta, cum si-ar ajusta comportamentul, sub toate aspectele, dupa nevoile calatorilor...
Cat timp aceste societati "de stat" sunt doar feude "alocate" arendasilor politici, nu vad vreo cale de imbunatatire...

 


Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 198
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2451 forum members have written 436590 posts in 5448 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use