Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Tatra T4R

2757 posts, 720154 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 197
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

Pentru că la unul dintre vgoane trebuie inversată manual excitaţia motoarelor electrice de tracţiune, pentru ca motoarele vagonului ,,slave" să se învârtă invers. Ceea ce la noi nu cred că e cazul.

 


Re: Tatra T4R florin.lifticariu

Cam care e distanta de la depoul Militari la CFR Cotroceni... ? de la care "fericitii" vatmani de la schimbul 2 pot lua linia de noapte ?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

florin.lifticariu wrote:
Cam care e distanta de la depoul Militari la CFR Cotroceni... ? de la care "fericitii" vatmani de la schimbul 2 pot lua linia de noapte ?


2,75 km. Pe locul 2 sunt cei de la Nordului, cu 2,5 km până la linia de noapte.

 


Re: Tatra T4R shoppy

Da, mai pui o pozitie la selectorul ala ca sa fie Master, Slave cu fata, Slave cu fundu aaa spatele  :D .
Asta e asa un fel de "noi nu furam noi doar ne adaptam", sa vedem ce o sa spuna cand o sa se prajeasca motoarele unui vagon ca tragea remorca sau o sa se buseasca in ele vreun fulgerica cu ursuletu tunarit ca mergea pe dos fata de cum stia el ca vinie tramvaiul :lol: .

Pana la urma este totusi o mare ameliorare si la eficienta si la poluare fata de folosirea unui autobuz doar pentru oamenii aceia, pacat ca aia de la Nordului nu au sina, ca le detasam si lor doua Tatre pentru chestia asta :D .

 


Re: Tatra T4R Gabi23

Tatre pe Sos. Progresului

3326~3327 si 3338~3409

3326 - 25 - 03.08.2011.JPG (664.64 KB; downloaded 2200 times)

3338 - 25 - 03.08.2011.JPG (595.49 KB; downloaded 2200 times)

3409 - 25 - 03.08.2011.JPG (563.39 KB; downloaded 2200 times)

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

shoppy wrote:
Da, mai pui o pozitie la selectorul ala ca sa fie Master, Slave cu fata, Slave cu fundu aaa spatele  :D .
Care selector? Cand circula cate 2, toate comenzile de la remorca se dau pe pozitia zero, si odata cu introducerea cablului, vagonul 2 devine automat slave. Ca sa pui slave'ul cu fundul, asa cum zicea si Dr2005, trebuie inversata excitarea motoarelor vagonului 2, care se face prin mutarea invertorului de sens pe pozitia de "mers inapoi". Astfel, se inversează curentul prin motoarele de tractiune, astfel ca acestea se invart "invers".
shoppy wrote:
Asta e asa un fel de "noi nu furam noi doar ne adaptam", sa vedem ce o sa spuna cand o sa se prajeasca motoarele unui vagon ca tragea remorca
Nu stiu ce sa zic. Tatra T3 are alt raport de transmitere de la motor la osia motoare decat Tatra T4R? Intreb fiindca am vazut in Cehoslovacia un cuplu de T3 impingand alt cuplu T3 sau T6, ba chiar un T3 singur impingand un tramvai KT8D5. Si la noi, au existat destule situatii cand un cuplu T4 a trebuit sa impinga alt cuplu, si nu cred ca s-au ars motoarele de fiecare data.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Dr2005

T4D au alt raport faţă de T4R, primele fiind comandă specială pentru a putea căra remorci (bine, la Craiova cară vagoane motoare, că nu există nimic bidirecţional, valabil şi pentru KT4D, toate cu chopper). T4R nu sunt făcute să care altceva decât pe ele (am păţit acum câţiva ani ca, după ce s-a stricat #3349, vatmanul a vrut să meargă în continuare cu călători - că altfel o încurca, că pierdeam cu toţii trenul şi ăla era primul tramvai pe ziua aia - dar după o staţie de tras doar cu #3350 a fost nevoie de stingător şi de un V3A să împingă).

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

Dr2005 wrote:
T4D au alt raport faţă de T4R, primele fiind comandă specială pentru a putea căra remorci
Asta stiu. Eu am intrebat daca exista vreo diferenta de raport de transmitere intre T3 (si T3SU) si T4R (eventual T4SU). T4D si T4YU au fost de la bun inceput concepute pentru formatia motor + remorca, deci e alta discutie. De exemplu, in Cehia majoritatea magarilor sunt de tip T3 si am vazut ca pot cara dupa ele orice tramvai (T3, T6 - inclusiv cupluri - KT8, Anitra, Škoda etc.)

 


Re: Tatra T4R shoppy

Era aici in subiect o poza cu bordul de Tatra si se spunea ca selectorul din dreapta-sus dicteaza daca vagonul e master sau slave.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Utilizator anonim

Schimbarea master-slave se face dintr-un comutator aflat langa scaunul vatmanului in partea stanga. Caut o poza si va pun...

 


Re: Tatra T4R shoppy

Vezi ca tocmai a aparut una reusita la mentenanta, la alea din dreapta se vede si ce scrie pe butoane.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Utilizator anonim

Astea sunt intrerupatoarele de care vorbesc...

3309%20-%20URAC%20-%2028_07_2011%20(1).JPG (99.88 KB; downloaded 2045 times)

 


Re: Tatra T4R Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Astea sunt intrerupatoarele de care vorbesc...
Esti sigur? De exemplu, la Tatrele T4R pe ecartament metric de la Arad si Iasi pentru comutarea master-slave se folosea un intrerupator de pe bord, montat aproximativ in locul in care este intrerupatorul general in poza de mai sus. La fel si la Tatrele T4D din Germania (si o parte aduse SH in Romania) si o buna parte din Tatrele T3 din Cehoslovacia, cel putin cele fabricate dupa '80.
Apropo, ce reprezinta pozitiile 1, 2 si 3 la intrerupatorul fgeneral?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Utilizator anonim

Stiu ca de la alea mi-a aratat un manipulant cum se activeaza/dezactiveaza remorca...

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 197
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430963 posts in 5361 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use