Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Tatra T4R

2719 posts, 647695 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195
 
 

📖 Pagination options
Re: Tatra T4R Nenea_titi

Au fost:
Itb V09, din anii '20-30, până în 1985 când au fost retrase definitiv. Le-am prins și eu deși eram destul de mic, au mers ultima oară pe 6 și 10 (Nuferilor-Laromet respectiv Nuferilor-Mezeș). Poate și EP V51-54, dar care din 1976-82 au continuat modificate că EP V3A. Unele merg și azi ca utilitare.

 


Re: Tatra T4R Cristi.

Problema cu V09 este că cele fabricate în anii 20-30 nu au prins anii 70-80, iar 1985 au prins ca utilitare.
Ele au fost fabricate până prin 1948-1950, deci imposibil să se apropie de longevitatea Tatrelor, care circulă non-stop de 50 de ani.

 


Re: Tatra T4R Nenea_titi

În 1985 circulau în regim de călători încă. Am și o poză personală în care se vede, făcută în februarie 1985.  Circula pe 6. Pe defuncta linie de pe Griviței. Nu cred că mai erau multe. În 1985 deja erau multe utilitare, la momentul retragerii, dar am unele confirmări că au mai mers și în ultimele clipe ale lor în regim călători. Aveam 3 ani atunci. Oricum a cam fost al doilea cel mai longeviv, ca și v56 și 58. Punem și seria EP V51-54, convertită.
V3A nu au apucat multe 20 ani. Nici din seria 93.

Eu cred că tatrele apucă 2024, doar că se retrag de la sine. În continuare , nu consider adecvată trimiterea lor pe linii grele ca 25, doar că tramvaie de completare și nu la ore de vârf.

 


Re: Tatra T4R Gabi23

Ieri erau active 12 vagoane: 3303, 3311, 3317, 3321, 3322, 3344, 3356, 3359, 3361, 3381, 3383, 3405.

 


Re: Tatra T4R Nenea_titi

Eu știam că ar mai fi vreo 8-9 active . Se mai trec în conservare și repară pe parcurs "ce este mai bun" pentru diverse suplimentări când nu sunt destule V3A (toate tipurile și derivatele) și Imperio disponibile din diverse motive?

 


Re: Tatra T4R 1689

Ca sa reuseasca sa implineasca 50 de ani de functionare, ar trebui ca 3302/3311/… sa mai circule si in 2024 (presupunind ca n-au fost renumerotate…).
Lotul acela a fost livrat in 1974, doar 3301 se pare c-a fost livrat in 1973, dar acesta este retras (din 2022 ?) deci n-a mai prins jubileul de 50 de ani.

Oricum, la ce mentenanta au avut, cred ca CKD s-ar fi putut mindri c-a produs un tramvai care a supravietuit in ciuda tuturor vicisitudinilor… :D

Daca am avea timp, ar fi interesant sa punem cap la cap o statistica despre care dintre tramvaiele supravietuitoae au fost capete de pereche pe vremea cind acestea rulau in tandem (a avut, oare, o influenta - desi ambele tramvaie functionau ca vagoane motor ?).

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R GPS

3301 nu mai este funcțional de mulți ani, acesta însă mai există fizic.

 


Re: Tatra T4R shoppy

Pentru o tehnologie de nivelul "se repara cu patentul" nu exista veo limita fizica de functionare sau ceva care sa nu se poata repara / suda / uzina la un strung, practic nici sasiul nu este o problema, tai bucatile ruginite si sudezi altele la nesfarsit, doar vreo lege sau contract de asigurare te poate forta sa il casezi.

 


Re: Tatra T4R 1689

Pe principiul asta ar fi trebuit sa nai avem si astazi V3A-71/EP-V3A, mai ales ca - nu-i asa - erau ale noastre, dintre noi, pentru noi….

Doar ca Tatrele s-au dovedit a fi mult mai fiabile, mai robuste si mai flexibile in operare (solo sau cuplate).

 


Re: Tatra T4R Nenea_titi

Produse cu durată infinită de viață. Pentru care se găsesc piese pe orice gard. Așa era acum 50 ani. Mașina era durabilă că segmentai motorul la 100 kkm și/sau făceai setul de motor. Operația era ieftină, iar unii o făceau și în spatele blocului sau în curte. Mai coopta un vecin și aia era.
Dar ca să poată fi așa un produs trebuie proiectat astfel. Astăzi totul are durată finită. Exploatarea peste această durată e cam pe barba celui ce o face. Nu prea se mai practică segmentarea motoarelor, mașinile de azi sunt garantate maxim 10 ani, apoi apar probleme legate de poluare, siguranță etc. În 1980 nu (prea) se punea problema de poluare. Se oferă garanție 5 ani, apoi încă 5 mai mergi cu ea, începe să cadă.
Chestia se poate repeta cu Otokarele. Autobuze simple, cu puține brizbrizuri, punte față ZF RL82, spate AV133, adică folosite de toate autobuzele (SOR, Solaris, Isuzu, BMC, etc)motor Cummins și cutie ZF. Faruri Hella, deci piese "găsibile" ieftin. Tablele se fac la ciocăneală, panourile din fibră se fac ușor (e URAC maestru la copieri).
Așa au fost și tatrele. Simple, ușor de utilizat, flexibilitate, fiind populare în est - piesele ieftine, ceea ce a dus la o durată lungă de exploatare. Mai mult retrase că nu mai corespund standardelor, nu că nu mai pot merge. Uite Germania de Est, câte a trimis aici, evident modernizate și mult peste ale noastre. Și cât au mai mers și pe aici, cu toată mentenanța proastă. Au apucat/depășit și 20 ani în România pe lângă cei 20 în Germania. Produsul reparabil la nesfârșit. Concept estic.
Plus gândite pentru exploatare mai vitregă.
V3A, multe din modelul 71 nu au apucat 10-15 ani. Iar modelul 93 , se casează tramvaie ce au doar 20-25 ani. Durata de viață a unui tramvai ar cam trebui să fie 30 ani. Bine, în Germania încă mai merg kt4d, cum ar fi Cottbus, Gorlitz, dar și aici se pregătesc de retragere.
Că tot suntem la Tatre, mi-ar fi plăcut în România KT4R.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R ADK

S-a trecut la produse cu uzură planificată ca aparent, "să nu moară nimeni de foame", dar în schimb lasă să mori tu, ca proprietar de mașină sau chiar și de telefon etc, după ce dai 2000 lei la "ofertă" pe o amânată de revizie la o balegă de KIA Sportage relativ nouă, ca după ce o scoți din service, să troncăne ceva ca intenționat creat să te reîntorci la ei, să te mulgă iar și iar de bani... Mașinile noi sunt dpmdv o povară mai mare decât cele vechi, însă majoritatea tind fie de pretenții, fie "în pas cu lumea/vremurile" sau chiar vrăjiți de televizor spre vehicule noi, care nu-ți oferă ție ca deținător mare lucru, decât altora care au grijă să le calci cât mai des pragul cu baloții legați cu elastice...

Acum nu optez spre Cuba, să mergi cu vreo mașină până ce aceasta se evaporă singură, dar nici să le faci jocul multora, și să te forțeze cu așa-zise legi care în democrație culmea să nu te favorizeze cu nimic ca cetățean, să dai ca tolomacul că ești ușor de manipulat Loganul din 2010 bun și cu 150.000km pe o coajă de unică folosință, pentru care mai plătești și prețul unui imobil teleghidat să-ți faci credit bancar pentru vreo 20 ani, de duci mașina cumpărată din banii băncii la remat încă neachitată...

Poate personal mi-aș permite un autoturism nou, însă nu-mi trebuie orice ar fi. Mai bine recondiționez ceva frumos, clasic și simplu, și tot nu ajung nici la o treime din banii unui vehicul nou, iar durata de viață și personalitatea acestuia nu se compară, iar de condiții nu am așa pretenții (nu știu cât ar fi de posibil un A/C pe o mașină din anii '80 care respectivul model nu a avut niciodată, dar încercăm).

*TB a optat demult pentru vehicule care nu erau pregătiți pentru ele, mai de bună voie sau împinși, iar acum odată intrați în horă trebuie să joace...

 


Re: Tatra T4R shoppy

Daca nu te intereseaza vibratii / balans mai mic, eficienta mai mare, consum mai mic, impact asupra infrastructurii mai mic, confort mai mare, siguranta sporita, poluare mai mica, intretinere mai ieftina, atunci da, mai bine ramaneam la locomotivele cu abur.

 


Re: Tatra T4R Nenea_titi

Oricum nivelul STB este la locomotiva cu aburi, uită-te cum ajunge un vehicul STB după 5 ani, și cum arată un vehicul din orice altă țară europeană după 10. Nu vorbesc de călători și civilizație că ne ia durerea de cap.

 


Re: Tatra T4R Cezar210

Astăzi la schimbul 1 am avut din nou parte de un vagon Tatra pe linia 25, fiind vorba de 3317.

Un cumul de factori a dus la această repartizare, și anume indisponibilitatea a două vagoane Imperio alocate liniei 25 (3823 și 3827), dar și lipsa de vagoane de la Depoul Militari.

Tatra T4R 3317 - Linia 25 - Bd. Timișoara - 22 decembrie 2023
20231222132957_IMG_2678.jpg (1.76 MB; downloaded 1071 times)
20231222133001_IMG_2684.jpg (1.62 MB; downloaded 1071 times)

 


Go to page:  1  ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2275 forum members have written 420348 posts in 5238 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use