Topic: Tatra T4R
2757 posts, 720162 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
Posibil de luni, eu abia atunci pot sa va lamuresc ce se mai intampla. Pana atunci, ne bucuram de V3A
Posibil de luni, eu abia atunci pot sa va lamuresc ce se mai intampla. Pana atunci, ne bucuram de V3A
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Nenea_titi
Că sunt scoase din ecuație orice bazat tehnic pe T4 e clar, sunt imposibil de făcut măcar parțial podea coborâtă. Dar revenind la subiect, nu cred că actualele tatre câte mai sunt nu pot susține linii gen 44, parte din 11, parte din 35, parte din 47. Sunt tramvaie încă bune, casarea lor nu aduce nimic bun, dacă nu se aduc măcar o parte din tramvaiele noi. Înlocuirea lor directă cu V3A nu o văd cu ochi buni deoarece :
- știm cu toții ce fiabilitate colosală are V3A.
- ce a pățit 3381 poate păți orice V3A, foc poate lua orice V3A...exemplu recent 238. Și lista continuă. Am spus că personal mă aflam într-un V3A la care s-a rupt osia.
- are URAC capacitatea de a repune pe linie de plutire sigură cca 100 V3A, în câteva luni? Dacă le pune pe repede înainte, probabilitatea de a uita să pună un șurub important, sau de a strânge un șurub de fixare a unui cablu care susține câteva sute de amperi e mult mai mare... Deci șanse mult mai mari de stat pe dreapta la tramvaie abia reparate. Mai ales dacă sunt jafuri uitate prin depouri cu anii, care probabil au instalațiile roase de șobolani, rugină până la ruperea sasiului, și alte defecte severe (bandaje cât foita de țigară, descompletate, etc)... Astea sunt mai periculoase. Momentan tatrele încă mai pot deservi anumite linii, în unele cazuri suplinire de V3A-93, sau trimise să completeze ture. Dacă e sa o luăm pe aia dreaptă, niciun tramvai STB nu mai e sigur, nu mai e de bază. Tatrele însă necesită atenție deosebită și evident generează costuri ridicate, având în vedere cei 40 + ani pe care îi au. Dar și V3A, deși nu au vârsta tatrelor, sunt mai rapciugoase. Nici CA/CH-PPC nu sunt mai breze, sunt și alea cu un boghiu în groapă.
Astfel sunt de părere că măcar până la venirea noilor tramvaie, tatrele mai pot servi. Pentru acel incident cu 3381,ar trebui luat la bani mărunți cel ce a semnat pentru el că e ok, ca și echipa ce l-a reparat. Și pot să jur că multe tramvaie reparate în URAC pot păți la fel indiferent de tip, chiar și cu BLF. Astfel că momentan tatrele reprezintă soluție de avarie și completare a turelor. Se poate renunța definitiv la ele, când or veni tramvaie noi.
Că sunt scoase din ecuație orice bazat tehnic pe T4 e clar, sunt imposibil de făcut măcar parțial podea coborâtă. Dar revenind la subiect, nu cred că actualele tatre câte mai sunt nu pot susține linii gen 44, parte din 11, parte din 35, parte din 47. Sunt tramvaie încă bune, casarea lor nu aduce nimic bun, dacă nu se aduc măcar o parte din tramvaiele noi. Înlocuirea lor directă cu V3A nu o văd cu ochi buni deoarece :
- știm cu toții ce fiabilitate colosală are V3A.
- ce a pățit 3381 poate păți orice V3A, foc poate lua orice V3A...exemplu recent 238. Și lista continuă. Am spus că personal mă aflam într-un V3A la care s-a rupt osia.
- are URAC capacitatea de a repune pe linie de plutire sigură cca 100 V3A, în câteva luni? Dacă le pune pe repede înainte, probabilitatea de a uita să pună un șurub important, sau de a strânge un șurub de fixare a unui cablu care susține câteva sute de amperi e mult mai mare... Deci șanse mult mai mari de stat pe dreapta la tramvaie abia reparate. Mai ales dacă sunt jafuri uitate prin depouri cu anii, care probabil au instalațiile roase de șobolani, rugină până la ruperea sasiului, și alte defecte severe (bandaje cât foita de țigară, descompletate, etc)... Astea sunt mai periculoase. Momentan tatrele încă mai pot deservi anumite linii, în unele cazuri suplinire de V3A-93, sau trimise să completeze ture. Dacă e sa o luăm pe aia dreaptă, niciun tramvai STB nu mai e sigur, nu mai e de bază. Tatrele însă necesită atenție deosebită și evident generează costuri ridicate, având în vedere cei 40 + ani pe care îi au. Dar și V3A, deși nu au vârsta tatrelor, sunt mai rapciugoase. Nici CA/CH-PPC nu sunt mai breze, sunt și alea cu un boghiu în groapă.
Astfel sunt de părere că măcar până la venirea noilor tramvaie, tatrele mai pot servi. Pentru acel incident cu 3381,ar trebui luat la bani mărunți cel ce a semnat pentru el că e ok, ca și echipa ce l-a reparat. Și pot să jur că multe tramvaie reparate în URAC pot păți la fel indiferent de tip, chiar și cu BLF. Astfel că momentan tatrele reprezintă soluție de avarie și completare a turelor. Se poate renunța definitiv la ele, când or veni tramvaie noi.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dragos31
N-a iesit nici o Tatra azi. In 35 sunt Bucur 1(probabil si V3A), in 8 V3A si V3A FAUR, iar in 25 am vazut V3A...
N-a iesit nici o Tatra azi. In 35 sunt Bucur 1(probabil si V3A), in 8 V3A si V3A FAUR, iar in 25 am vazut V3A...
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
ANTENA
My God
S-au defectat și e posibil să revină sau nu !!!
Nicu24 wrote:
Până la urmă le-au retras s-au revin de luni că văd că tot V3A e la putere ?
My God
S-au defectat și e posibil să revină sau nu !!!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
Informatie de ultim moment - se aduc V3A la Militari in regim de urgenta, cel putin momentan nu se mai iese cu Tatra. Vatmanii de Militari fac specializare de urgenta la V3A zilele astea, o parte vor iesi cu V3A aduse la depou, o parte vor fi luate cu imprumut de la alte depouri pana când vor fi reactivate cateva Tatra pentru mentinerea parcului.
Informatie de ultim moment - se aduc V3A la Militari in regim de urgenta, cel putin momentan nu se mai iese cu Tatra. Vatmanii de Militari fac specializare de urgenta la V3A zilele astea, o parte vor iesi cu V3A aduse la depou, o parte vor fi luate cu imprumut de la alte depouri pana când vor fi reactivate cateva Tatra pentru mentinerea parcului.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Andrei98
Ca tot au atatea autobuze ar putea pe moment sa infiinteze 1-2 linii naveta in locul liniilor 35 si 44, ca sa nu fie chiar asa de rau afectata frecventa tramvaielor din tot orasul...
Ca tot au atatea autobuze ar putea pe moment sa infiinteze 1-2 linii naveta in locul liniilor 35 si 44, ca sa nu fie chiar asa de rau afectata frecventa tramvaielor din tot orasul...
- 1689
-
Posted:
-
- dany
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
dany
Din punctul meu de vedere este clar, STB doreste desfintarea liniilor de tramvai pentru infiintarea liniilor naveta cu sutobuze. De ce se doreste asta? Eu sunt de parere ca subventia pentru autobuze este mai buna decat aceea pentru tramvaie si in plus STB nu e in stare sa tina soferii de autobuz angajati in cadrul societatii prin clauze contractuale, dar ce sa vorbim despre tramvaie bune de uz...
Din punctul meu de vedere este clar, STB doreste desfintarea liniilor de tramvai pentru infiintarea liniilor naveta cu sutobuze. De ce se doreste asta? Eu sunt de parere ca subventia pentru autobuze este mai buna decat aceea pentru tramvaie si in plus STB nu e in stare sa tina soferii de autobuz angajati in cadrul societatii prin clauze contractuale, dar ce sa vorbim despre tramvaie bune de uz...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
ADK
Poate că un tramvai e mult mai scump față de un autobuz, dar tramvaiul e tramvai, autobuzul e autobuz. Transportul electric trebuie să fie cât mai extins în oraș, iar autobuzele în zonele regionale și mai ocazional în oraș (unde nu se merită rețea făcută sau extinsă). O fi Tatra veche, dar nu e de vină tramvaiul în sine (deloc defapt) cât sunt cei de la întreținere. Dacă ar fi să ne luăm după vechime, și nu după... întreținere, și în orașul vecin de lângă București (Ploiești) sunt autobuze Ikarus cam de-o vârstă cu Tatrele (care o mai fi) și care totuși, au ceva improvizații făcute (că i s-a rupt articulația lui 2178 tot cei de la întreținere sunt de vină). Cel puțin la Tatre, s-au întâmplat câteva incidente neplăcute dar cred că cel puțin 3381 nu a fost un simplu incident...
Poate că un tramvai e mult mai scump față de un autobuz, dar tramvaiul e tramvai, autobuzul e autobuz. Transportul electric trebuie să fie cât mai extins în oraș, iar autobuzele în zonele regionale și mai ocazional în oraș (unde nu se merită rețea făcută sau extinsă). O fi Tatra veche, dar nu e de vină tramvaiul în sine (deloc defapt) cât sunt cei de la întreținere. Dacă ar fi să ne luăm după vechime, și nu după... întreținere, și în orașul vecin de lângă București (Ploiești) sunt autobuze Ikarus cam de-o vârstă cu Tatrele (care o mai fi) și care totuși, au ceva improvizații făcute (că i s-a rupt articulația lui 2178 tot cei de la întreținere sunt de vină). Cel puțin la Tatre, s-au întâmplat câteva incidente neplăcute dar cred că cel puțin 3381 nu a fost un simplu incident...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
Da, un tramvai la fel si infrastructura sa sunt mult mai scumpe ca un autobuz, DAR, pe termen mediu si lung sistemul de tramvai este mult mai eficient din toate punctele de vedere - capacitate, durabilitate, consum, economie. Deci asta cu autobuzele nu prea tine, pur si simplu se cauta o solutie de termen scurt pana la sosirea noilor tramvaie sau pana când se vor reactiva V3Auri, ca asta se va intampla in cazul anularii licitatiei pentru 100 tramvaie noi.
Si la autobuze era „doliu” in urma cu 2-3 ani cand se tot taiau ture, aproape jumatate din Citaro erau pe dreapta si eram vai de noi, iar acum s-au umplut strazile de ele, plus ca s-au reparat masiv Citaro, nu stiu daca mai sunt 50 imobilizate de durata.
Da, un tramvai la fel si infrastructura sa sunt mult mai scumpe ca un autobuz, DAR, pe termen mediu si lung sistemul de tramvai este mult mai eficient din toate punctele de vedere - capacitate, durabilitate, consum, economie. Deci asta cu autobuzele nu prea tine, pur si simplu se cauta o solutie de termen scurt pana la sosirea noilor tramvaie sau pana când se vor reactiva V3Auri, ca asta se va intampla in cazul anularii licitatiei pentru 100 tramvaie noi.
Si la autobuze era „doliu” in urma cu 2-3 ani cand se tot taiau ture, aproape jumatate din Citaro erau pe dreapta si eram vai de noi, iar acum s-au umplut strazile de ele, plus ca s-au reparat masiv Citaro, nu stiu daca mai sunt 50 imobilizate de durata.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
punmeister
Si in special la troleibuze
Utilizator anonim wrote:
Si la autobuze era „doliu” in urma cu 2-3 ani cand se tot taiau ture, aproape jumatate din Citaro erau pe dreapta si eram vai de noi(...)
Si in special la troleibuze
- pantograful
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
pantograful
Asta ar fi valabil doar intr-un Bucuresti ideal unde ar exista un minim de gandire pentru a avea o retea de tramvai eficienta. Actualmente, singura politica este bataia de joc.
Utilizator anonim wrote:
pe termen mediu si lung sistemul de tramvai este mult mai eficient din toate punctele de vedere
Asta ar fi valabil doar intr-un Bucuresti ideal unde ar exista un minim de gandire pentru a avea o retea de tramvai eficienta. Actualmente, singura politica este bataia de joc.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Nenea_titi
Anularea licitației ar trebui sa conducă la inițiativa de a construi noi Bucur LF. Deși un tramvai (relativ) modern, acesta suferă grav de fiabilitate redusă. Ar fi cazul ca URAC să se cam despartă de antichitatea aia de boghiu V3A, și să pună osul la treabă să conceapă ceva. Inspirații în principiu au. O spun așa, ca idee, suntem poate capitala UE cu cel mai vechi și demodat parc de tramvaie. Doar Roma ( cu ale lor STANGA) ne întrec dar să ținem cont că astea merg doar pe liniile periferice 5 și 14. Laolaltă cu celelalte tramvaie, SOCIMI T9000, care sunt parțial LF stil Bucur LF, dar care au mai bine de 20 ani, și care au o fiabilitate de n ori peste v3a, precum și destule tramvaie City way 1 și 2. Și aia e o rețea 1/4 cea STB. În rest pe unde am fost am văzut doar tramvaie moderne, când mă uit la V3A, orice tramvai vestic de 15 ani mi se pare ultramodern. V3A D. P. D. V tehnologic este la nivelul tramvaielor din Brăila, Craiova, sau Timișoara, doar la fiabilitate e mai dezastruos. Și Sofia e peste noi la acest capitol, și Belgrad și...mă rog. Modernizarea tatrelor T4 nu mai este viabilă, știu asta, nu se poate clădi cam nimic LF pe baza lor, chiar și din derivate de V3A e extrem. Dacă s-ar face un soi de V4A-PPC cu ambele secțiuni mijlocii LF ar trebui mărită puterea motoarelor, și nu știu dinamica și capacitatea de înscriere în curbe cum ar fi.
Una peste alta, temerea mea rămâne. Botoșani, tramvaie noi rețea și linie reabilitate complet, Reșița repune linia, reface rețeaua reconstruiește depoul, tramvaie noi. București va biciui în continuare cai morți sau mârțoage schioape și oloage pe linii cu dale din vremea lui Ceaușescu, până nu va mai avea ce să biciuie, că vor fi transformate în V2A să mai economisească un boghiu... Ca la Brăila sau Botoșani cu zeci de ani în urmă.
Buuun. Revenim. Apoi, vatmanii lui militari vor trebui reconvertiti la V3A, deoarece de data asta vor avea manivele (nici măcar manetă!) și nu pedale, doar cea de urgență pe care stă de regulă un pietroi, depoul Militari retehnologizat. De acord că tatrele deja consumă timp, bani, și alte resurse. Dar fonfăneala asta e pierdere de vreme pe banii și nervii călătorului bucureștean. Autobuze iar o să ajungă cu un picior în groapă, scăderea eficienței (de exemplu 605...când e liber zburda... Că de aglomerat... Abia merge... Ar fi frumos un 5 metrou ușor, ar suplimenta perfect 783 pe traseul Băneasa - unirea). Sunt țări care revin la tramvai. Luxemburg, și alte orașe... La noi... Lasă să pută. A motorină borhăită. Parca văd că vom fi ultimii cu autobuze diesel.
Anularea licitației ar trebui sa conducă la inițiativa de a construi noi Bucur LF. Deși un tramvai (relativ) modern, acesta suferă grav de fiabilitate redusă. Ar fi cazul ca URAC să se cam despartă de antichitatea aia de boghiu V3A, și să pună osul la treabă să conceapă ceva. Inspirații în principiu au. O spun așa, ca idee, suntem poate capitala UE cu cel mai vechi și demodat parc de tramvaie. Doar Roma ( cu ale lor STANGA) ne întrec dar să ținem cont că astea merg doar pe liniile periferice 5 și 14. Laolaltă cu celelalte tramvaie, SOCIMI T9000, care sunt parțial LF stil Bucur LF, dar care au mai bine de 20 ani, și care au o fiabilitate de n ori peste v3a, precum și destule tramvaie City way 1 și 2. Și aia e o rețea 1/4 cea STB. În rest pe unde am fost am văzut doar tramvaie moderne, când mă uit la V3A, orice tramvai vestic de 15 ani mi se pare ultramodern. V3A D. P. D. V tehnologic este la nivelul tramvaielor din Brăila, Craiova, sau Timișoara, doar la fiabilitate e mai dezastruos. Și Sofia e peste noi la acest capitol, și Belgrad și...mă rog. Modernizarea tatrelor T4 nu mai este viabilă, știu asta, nu se poate clădi cam nimic LF pe baza lor, chiar și din derivate de V3A e extrem. Dacă s-ar face un soi de V4A-PPC cu ambele secțiuni mijlocii LF ar trebui mărită puterea motoarelor, și nu știu dinamica și capacitatea de înscriere în curbe cum ar fi.
Una peste alta, temerea mea rămâne. Botoșani, tramvaie noi rețea și linie reabilitate complet, Reșița repune linia, reface rețeaua reconstruiește depoul, tramvaie noi. București va biciui în continuare cai morți sau mârțoage schioape și oloage pe linii cu dale din vremea lui Ceaușescu, până nu va mai avea ce să biciuie, că vor fi transformate în V2A să mai economisească un boghiu... Ca la Brăila sau Botoșani cu zeci de ani în urmă.
Buuun. Revenim. Apoi, vatmanii lui militari vor trebui reconvertiti la V3A, deoarece de data asta vor avea manivele (nici măcar manetă!) și nu pedale, doar cea de urgență pe care stă de regulă un pietroi, depoul Militari retehnologizat. De acord că tatrele deja consumă timp, bani, și alte resurse. Dar fonfăneala asta e pierdere de vreme pe banii și nervii călătorului bucureștean. Autobuze iar o să ajungă cu un picior în groapă, scăderea eficienței (de exemplu 605...când e liber zburda... Că de aglomerat... Abia merge... Ar fi frumos un 5 metrou ușor, ar suplimenta perfect 783 pe traseul Băneasa - unirea). Sunt țări care revin la tramvai. Luxemburg, și alte orașe... La noi... Lasă să pută. A motorină borhăită. Parca văd că vom fi ultimii cu autobuze diesel.
- Mihai26
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Mihai26
Tramvaiele Tatra T4R au fost retrase. Pe linia 35 au pus tramvaiele V3A-93 CH-PPC albastre. Sunt 3 tramvaie:
-V3A-93 CH-PPC albastru
-V3A-93 CH-PPC albastru
-Bucur 1 (V2S-T) (3003)
Astea le-am văzut eu.
Daca am greșeli anunțați-mă
Tramvaiele Tatra T4R au fost retrase. Pe linia 35 au pus tramvaiele V3A-93 CH-PPC albastre. Sunt 3 tramvaie:
-V3A-93 CH-PPC albastru
-V3A-93 CH-PPC albastru
-Bucur 1 (V2S-T) (3003)
Astea le-am văzut eu.
Daca am greșeli anunțați-mă
Scuze pentru mașina
IMG_20190316_155430.jpg (1.34 MB; downloaded 2370 times)
📖 Pagination options