Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Tatra T4R

2757 posts, 718253 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 128 129 130 131 132 133 134  ... 197
 
 

📖 Pagination options
Re: Tatra T4R 1689

shoppy wrote:
Cele din Praga sunt modernizate, nu mai au nici o treaba cu ce avem noi.

Dar cele din alte orase, nu. Si - totusi - arata (si functioneaza) incomparabil mai bine.
Motivul - oricit ne-am invirti in jurul adevarului evident - este V3A si, dupa, Bucur_x- "pupilele" URAC-ului.
Dar de ce sa ne mai preocupam de Tatra cind - uite - URA(!!)c tocmai ne promite zeci de V3A ca noi dupa (al citelea ?) RK pe an (desi daca n-avem nevoie de ele pe fiecare linie si asta chiar daca avem nevoie de tramvaie si troleibuze ca de aer (mai curat...) sa nu murim de cancer de plamini pe termen lung) ?
Perpetuarea programului V3A a fost greseala anilor '90, iar noi continuam greseala 20 de ani dupa...
In loc sa mentinem functional (cit se poate) un parc de tramvaie scurte pentru linii cu trafic mediu/mic, resuscitam la infinit o greseala strategica pe care am facut-o de a re(si re-) construi tramvaie de mare capacitate care - in afara citorva linii (de ex. 41, 1/10 etc.) nu se justifica.

V2A PPC ?

 


Tatra T4R Andrei Andraș

3374 la AFI.




09.03.2019

 


Re: Tatra T4R shoppy

Tot trebuie sa existe un progres tehnologic, si in Praga se construiesc tramvaie noi de la zero, nu tine nimeni locomotive cu abur in serviciu zilnic in tarile civilizate doar pentru ca au circulat zeci de ani si le plac pasionatilor, sa tina una pentru muzeu, o scoate de 2-3 ori pe an la parada, si gata.
Si cat sa tot carpim la un sasiu de acum 30 de ani, ca ajungem in final cu unul nou in forma celui vechi, si daca tot avem unul nou atunci macar sa fie unul nou care sa elimine problemele, adica sa ii facem PPC, sa intarim cutia ca sa suporte AC pe acoperis, sa montam piese de plastic si deformabile ca sa nu facem pilaf ocupantii masinii pe care o lovim, mai sunt probleme si cu asiguratorii care cer bani multi pe ceva mai mult carpit decat orginalul; de aceea se construiesc tramvaie noi in Praga. Iar in tari dinastea la nivelul subsistentei se carpeste si circula orice, iar cine nu poate sau isi composteaza biletul, aia e, vina lui, trebuia ori sa poata ori sa nu fie acolo, poate depaseste si republica bananiera nivelul acesta.

 


Re: Tatra T4R BGP2597

În Praga nu cred că se mai construiesc tramvaie de la zero de mult timp, producția de tramvaie în Cehia fiind concentrată la uzinele Skoda din Plzen, în schimb se fac modernizări ale celor existente, inclusiv T3 PPC. Nu știu dacă proiectul se va mai continua având în vedere că luna trecută a sosit cea de-a 250a Skoda 15T, însă până în momentul de fața există aproximativ 35 de vagoane T3.PLF care circulă de obicei în cuplu cu un vagon cu podea total ridicată.

Iată și un clip cum arată o astfel de Tatra:



 


Re: Tatra T4R ByOnu

Iubesc Tatrele, dar Praga nu este un exemplu corespunzator. Cred ca la ei cantareste destul de mult si incadrarea istorica a acestor tramvaie. Tatrele sunt Routemaster-ul Pragai si se contopesc perfect cu zonele lor istorice. De unde si acest tratament acordat Tatrelor, nu neaparat cel mai bun dpdv economic pe termen lung pentru societatea de transport sau primarie.

In schimb, hai sa cadem cu picioarele pe pamant si sa vedem ca pentru a aduce T4R la standardele celor din Praga, trebuie practic sa reconstruiesti vagoanele. Pentru ce?

Da, retragerea lor prematura despre care se vuieste in ultimele zile prin reorganizarea traseelor este o prostie, clar.  Dar, retragerea lor este un lucru la care ar trebui sa ne asteptam odata cu sosirea noilor tramvaie.

Greseala STB/PMB este faptul ca ii tot dau inainte cu modernizarea V3A (in medie 5/an), in loc sa repare vreo 20/an. Se consuma prea multe resurse financiare, timp si spatiu din URAC care ar putea aduce un randament mult mai mare: un numar substantial de tramvaie revenite pe traseu VS niste pseudo-modernizari care n-aduc nimic nou si deja sunt depasite tehnic, practic (80% din vagon are trepte), estetic (acelasi design OBOSIT de acum aproape 15 ani daca ne referim la exterior, hai de acum 26 de ani daca ne referim la interior) si moral (calatorii nu percep diferentele dintre versiunile de V3A si au o opinie general negativa asupra lor, fapt ce nu creste atractivitatea tramvaiului ca mijloc de transport). As vrea sa vad reveniri masive la V3A, asa cum s-a intamplat la Citaro.

 


Re: Tatra T4R shoppy

Praga merita discutat pentru ca este singurul oras modern si cu transport public performant, restul locurilor unde vagoanele merg cu viteza melcului ca sa nu deraieze, sau deraiaza zilnic, sau scapa la vale si fac prapad, sau iau foc si ard cu totul, nu pot fi luate in discutie.
Praga in ghilimele construieste, si stiu proiectul de Tatra PPC, si este PPC doar la mijloc(observati geamurile), s-a taiat tot sasiul dintre boghiuri si s-a construit altul, si chiar Tatrele "clasice" sunt modernizate integral, cu tractiune electronica si cu toate sistemele de siguranta pentru calatori, practic nu a mai ramas nimic din schema cablajul original, de acea spun ca nu mai au legatura cu ce circula pe la noi. Iar Praga este un oras turistic ce castiga din turism ce pierde la eficienta unor vagoane, si chiar si asa, majoritatea turistilor pentru folosirea zilnica vor vagoane moderne si ca aspect, 100% LF si AC, pentru turism si aspect se lasa o linie turistica si gata, restul modern.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Tom

BogdanPetrini wrote:
În Praga nu cred că se mai construiesc tramvaie de la zero de mult timp, producția de tramvaie în Cehia fiind concentrată la uzinele Skoda din Plzen, în schimb se fac modernizări ale celor existente, inclusiv T3 PPC. Nu știu dacă proiectul se va mai continua având în vedere că luna trecută a sosit cea de-a 250a Skoda 15T, însă până în momentul de fața există aproximativ 35 de vagoane T3.PLF care circulă de obicei în cuplu cu un vagon cu podea total ridicată.
8284 și 8285 sunt ultimele vagoane construite după o pauză de 8 ani și deocamdată nu au în plan alte modernizări. Însă s'au apucat de modernizat vagoane KT8D5 aduse de la Miskolc, Ungaria. După ce au luat două de la Strausberg pentru a înlocui și moderniza un vagon în locul unuia avariat într'un accident (9006) și pentru a moderniza altul în locul unuia păstrat în formă originală (9048), acum intenționează să mai modernizeze încă 7 vagoane aduse de la unguri (9099-9105). După aceea e greu de spus dacă vor mai continua aceste modernizări.
Tatre T3 mai vechi vor mai vinde probabil în Ukraina și Coreea de Nord, poate și pe la bulgari, deși aceștia preferă T6.

 


Re: Tatra T4R BGP2597

Deocamdată știu că au în plan să retragă toate vagoanele T6 anul acesta. În momentul de față mai sunt în circulație aproximativ 40 din 150 câte au existat și vor fi retrase etapizat pe măsură ce ating numărul de kilometri. De vagoane aduse din alte orașe pentru modernizare nu știam, însă această informație pare să explice de ce lotul de Skoda 14T începe de la 9111.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Tom

Seria de 14T a început de la 9111 pentru că au mai existat 5 vagoane RT6N1 cu numerele 9101-9105, care au fost retrase și casate sau vândute între timp și nu au mai păstrat niciunul. O perioadă scurtă a existat și un prototip de RT6N1 cu numărul 9051, care a fost trimis la Liberec. KT8D5 au avut numere de la 9001 la 9048, dar după modernizare au primit numere de la 9051 la 9098. 9006 a fost avariat într'un accident și a fost casat, iar 9048 a fost păstrat ca vagon istoric și în locul celor două au fost aduse de la Straussberg două vagoane identice care au primit numerele 9056 și 9098. Pe urmă au mai adus încă 7 din Ungaria care încă nu au intrat în reconstrucție.
Ca să revenim la subiect, din păcate din motivele deja cunoscute și discutate, este puțin probabil ca Tatrele din București să fie "reîmprospătate" cu vagoane din Praga, care oricum sunt T3, nu T4. Nici la Galați nu au amestecat T3 cu T4, iar când au primit 10 T4R, le-au trimis la Brăila. Cam toate modernizările cehilor am văzut că merg pe 2,5m, de fapt cam asta au avut de modernizat. Nu știu dacă există restricții de natură constructivă în rețeaua de tramvai din București, dar nu cred că au avut vreodată vagoane mai late de 2,3m, iar cehii nu au așa ceva din tramvaiele pe care le scot ei la vânzare la ukraineni sau nord-coreeni (și pe la bulgari).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Utilizator anonim

3382 a plecat la URAC pentru revizie. 3405 vine saptamana asta. In perioada urmatoare vor disparea mai multe vagoane din traseu, fiind retrase pe masura ce ajung la limita cu bandajele.

 


Tatra T4R Andrei Andraș

3303 pe linia 44 la Podul Grant.




09.03.2019

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R Utilizator anonim

Ca tot se intreaba unii de ce sunt pericole cu aceste tramvaie. Azi pe linia 47, pare 3381. Sursa foto - Facebook.

53890974_10157339083844203_5550911704394629120_o.jpg (92.65 KB; downloaded 2176 times)

 


Re: Tatra T4R Gabi23

3381, ultimul vagon ieșit de câteva luni de la DRMT (URAC) :popa:

 


Tatra T4R Andrei Andraș

Sâmbăta trecută pe 35 la Militari.
IMG_9241 - Copy.JPG (304.22 KB; downloaded 2134 times)


09.03.2019

 


Go to page:  1  ... 128 129 130 131 132 133 134  ... 197
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430629 posts in 5355 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use