Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

383 posts, 140701 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 
 

📖 Pagination options
  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Mircea G

GeoAtreides wrote:
....Alta propunere din seria "Taiati copacii, betonati iarba, pregatiti spatiul pentru SUV-urile bucurestene". Cui ii trebui spatiu verde sa se duca in Baragan, in Bucuresti _trebuie_ sa fie doar betoane si masini. Si mitici.

Ce ironie subtila ! Da domnule , asa trebuie facut cum am spus eu . Acolo este si a fost o INTERSECTIE majora , parcul este o " extensie " a unui sumar spatiu verde . Ce doriti ? sa ramina blocata circulatia pt citeva fire de iarba ? Ridicol . In zona se afla la doi pasi Parcul Izvor iar daca plingeti de mila celor ce stau in jurul pietii sau in zona , treaba dvs, pe mine ma lasa rece . Sint spatii imense de la carosabil la blocuri , si se putea extinde spatiul verde. Din pacate au preferat trotuare largi pe care nu circula aproape nimeni , dar se parcheaza masini .
Concluzia ? Sa se scoata masinile de pe trotuare , sa se faca un spatiu verde mare si lat pina in carosabil iar Piata Unirii sa fie redata unui trafic fluent .
Si apropo ...o circulatie fluenta face mai putina poluare decit actuala , deci lipsa unui petic de iarba sau a unui pom , se compenseaza.
In tot cazul , daca dvs aveti parerea ca acum circulatia este normala si logica in piata , ori sinteti din provincie ori nu aveti nici cea mai mica idee despre traficul din zona .
Daca vreti o tema de studiat pentru seara asta va rog sa va uitati pe o harta a zonei si sa vedeti ca acum circulatia se desfasoara intr-un sens giratoriu urias , si nu face decit sa plimbe si aglomereze in jurul pietii tot traficul , in loc ca traversarea pe toate directiile sa se faca rapid ...
Revin cu o editare .
Sa va arat ca nu cunoasteti zona si nu intelegeti necesitatea reconfigurarii zonei .
Exemplu : Din cauza berbecilor care au gindit zona ca un sens giratoriu , s-a ajuns la situatia aberanta ca o bucata de strada sa nu fie folosita aproape deloc . Bucata de strada de la Splai la str Radu Voda spre Cantemir , nu este folosita doarece nu are cine ce sa caute pe acolo ! Din cauza organizarii destepte ! , toti folosesc pt iesirea din piata strada Radu Voda. In situatia asta , tot traficul care putea iesi pe 3 benzi , iese pe o banda . Ce inseamna ? Inseamna aglomeratie , poluare , timp pierdut .
Normal ar fi fost ca cei ce vin de pe Coposu si Splai Independentei , sa urmeze traseul cu albastru . Asta este numai o problema .
Ce se intimpla cu bucata de strada inutila ? Este folosita de cei ce ies de pe Radu Voda care merg pe contrasens pt a iesi la semafor ( traseul subtire cu rosu , in loc de traseul negru )
E logic ce se intimpla , nu ?! :shock:
circulatia in Piata Unirii.jpg (167.2 KB; downloaded 4758 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul rosetti61

Se poate realiza legatura cu tramvaiul prin Piata Unirii daca se vrea, intr-un mod in care sa nu presupuna dezafectarea vreunei fantani perimetrale.
Cu galben este figurata o noua trama stradala in zona de nord, prin astuparea Dambovitei pe segmentul dintre Tribunal si Hanul Manuc (prelungirea podului existent prin planseu pana la str. Justitiei. Asa, tramvaiul va avea mai putin conflicte cu traficul pe sensul spre Sf. Vineri - actuala bretea va deveni partial cale de rulare a tramvaiului. Santierul va bulversa insa traficul in zona. Se poate si fara modificari, tramvaiul circuland pe faza actuala de semafor de liber spre Piata Natiunilor Unite, cand cei care vin spre Sf. Vineri au stop. Dupa ce trece de intersectie tramvaiul intra imediat pe partea parcului. La Bd. Unirii, va avea liber pe faza directa spre Cosbuc (se va modifica corespunzator si scuarul unde intoarce 32, prin desfiintarea buclei si trimiterea lui 7 si 27 spre Sf, Vineri - alt santier, alta distractie, cu noile macaze, dar cand se va realiza acest lucru, lucrarea din 2008 se va fi amortizat de mult pentru a se opera modificarile). Statiile se vor face in parc, iar accesele la metrou se vor putea negocia la nivelul culoarului cu magazinele, In zona vechilor iesiri.
tw piata unirii.jpg (664.61 KB; downloaded 4670 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul General_Katana

Iata cum vad eu viitorul pasaj suprateran destinat numai tramvaielor,luand in calcul toate elementele ce alcatuiesc infrastructura de subsol din Pta Unirii .
Legenda :
Albastru - statii metrou, pasaje de traversare dintr-un cap intr-altul
verde - pasaj auto
rosu si portocaliu - magistrale de metrou
romburi/patrate verzi - pilonii viitorului pasaj destinat tramvaielor ( luand in calcul aproximativ celelate structuri) ; pilonii i-am asezat alandala,nu i-am pozitionat la egala masura deci sunt orientativ pusi dar avand grija sa nu "deranjeze" celelalte structuri :D
mentiune : raul Dambovita trece pe langa magistrala de metrou portocalie (nu stiu exact de unde incepe prin pompe si de unde prin systemul de tip sifon)


Pasaj suprateran destinat numai tramvaielor
Pta Unirii 1.jpg (341.06 KB; downloaded 4645 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Ideea ta este ideala cu o singura conditie : Sa cazi la pace cu cardul de ONG - uri care se opun unei structuri   la  5 metri deasupra solului pe motiv ca strica peisajul urban. Sa te vedem cum rezolvi problema. Pe forumul acesta s-a mai pus aceasta problema dar ne-am izbit de ONG - uri. Nu ma indoiesc ca si acum vor iesi la atac, prin glasul unor useri care activeaza pe forum. Ii astept, si te astept si pe tine sa-ti sustii ideea. Mult succes ! Sper ca ai urmarit discutiile de la Podul Basarab !

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Nu stiu cat de folositor ar fi un pasaj suprateran in formula descrisa, presupunand ca ar fi tehnic posibil si nu s-ar "incurca" in constructiile subterane din zona. Adica facem pasaj cu cheltuielile de rigoare special pentru tramvai ca apoi sa se blocheze in traficul de pe Coposu?
De ce nu ar fi valabila o solutie de traversare la nivel, ca de exemplu cea din schita de mai jos? Mentionez ca nu este ideea mea, aceasta varianta a fost luata in calcul chiar de catre RATB acum cativa ani. Traseul propus este aproape identic cu cel vechi desfiintat in 1986. Aproximativ pe locul fostei Hale Unirii (acum parc) s-ar fi amenajat o statie intermodala de tramvai cu legatura directa (prin pasaj) la metrou.
unirii.jpg (166.04 KB; downloaded 4614 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul General_Katana

Dominatrix wrote:
Nu stiu cat de folositor ar fi un pasaj suprateran in formula descrisa, presupunand ca ar fi tehnic posibil si nu s-ar "incurca" in constructiile subterane din zona. Adica facem pasaj cu cheltuielile de rigoare special pentru tramvai ca apoi sa se blocheze in traficul de pe Coposu?
De ce nu ar fi valabila o solutie de traversare la nivel, ca de exemplu cea din schita de mai jos? Mentionez ca nu este ideea mea, aceasta varianta a fost luata in calcul chiar de catre RATB acum cativa ani. Traseul propus este aproape identic cu cel vechi desfiintat in 1986. Aproximativ pe locul fostei Hale Unirii (acum parc) s-ar fi amenajat o statie intermodala de tramvai cu legatura directa (prin pasaj) la metrou.


Sincer, nu stiu ce anume s-a discutat in trecut pe acest forum ca-s nou pe aci si la ideea asta m-am gandit fara sa stiu de alte proiecte. Ideea o aveam de mai bine de 3 ani insa n-am avut timp s-o pun si-n aplicare.
Traseul propus suprateran de mine costa dpdv financiar insa :
- evita stopurile si alte inconveniente la sol (toti tampitii cu masini auto incurca sina de tramvai si se alege ce mai vedem pe la tembelizor plus ca daca se vrea sina de tramvai libera ca pe linia 41 este exclus in zona unirii datorita spatiului stg-dreapta);
- pt a fi construit pe partea cu coposu se necesita largirea drumului pe partea dreapta cum ne uitam la foto (de la McDonalds ,prin fata pe la zara, asa zisa porcarie de parcare dispare si se intra-n marele terminal Sf Vineri)
Ce ai propus tu Dominatrix nu zic ca nu-i bine insa te lovesti in 2 puncte importante de intersectie: in fata magazinului Unirea (stopuri,trafic blocat) si pe Bd Unirii care-i ditamai trecerea pe diagonala (luand in calcul faptul cum se circula pe acolo din exp.) plus ca parca te scarpini cu mn stg la urechea dreapta cu ocolirea parcului de linia de tramvai :D
Legatura statiei tramvai-metrou nu-i rea nici ea dar poti face statie acoperita ca pe podul basarab pe mijlocul podului suprateran si faci legatura la metrou prin acel culoar de schimbare a magistralei ;) like "choose your destiny" :D
Toti putem avea idei bune insa cat timp "sponsorii" n-au interes in ac zona centrala nimic nu se va face deocamdata. Din ce vad marile proiecte sunt in zonele importante ce-i favorizeaza pe unii care si-au facut "viloaie" prin Pipera si vor sa ajunga mai repede-n centru sau in alte zone.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Ce ai propus tu Dominatrix nu zic ca nu-i bine insa te lovesti in 2 puncte importante de intersectie: in fata magazinului Unirea (stopuri,trafic blocat) si pe Bd Unirii care-i ditamai trecerea pe diagonala (luand in calcul faptul cum se circula pe acolo din exp.) plus ca parca te scarpini cu mn stg la urechea dreapta cu ocolirea parcului de linia de tramvai  
Legatura statiei tramvai-metrou nu-i rea nici ea dar poti face statie acoperita ca pe podul basarab pe mijlocul podului suprateran si faci legatura la metrou prin acel culoar de schimbare a magistralei  like "choose your destiny"
Conflictele de trafic s-ar rezolva prin faze dedicate de semafor pentru tramvai. Un pasaj suprateran, pe langa aspectul estetic discutabil, nu rezolva problema traficului aglomerat pe Coposu. Adica facem pasaj dedicat pentru ca tramvaiul sa se infunde pe Coposu? Poate ca s-ar putea largi dupa cum zici, dar ma indoiesc ca ar lua cineva in calcul aceasta varianta.
Reiau aici o varianta proprie cu linie la sol, care am mai pus-o si la topicul cu Bd. Unirii, dar se potriveste mai bine aici.  Mai exact, ma gandesc la construirea unei ramificatii de tramvai de la podul Marasesti, in afara carosabilului, de partea vestica a bibliotecii, de unde se bifurca:
1) o ramura continua paralel cu Bd. Unirii, traversand Bd. Cantemir cu semafoare sincronizate si mergand apoi prin parc, ocolind fantanile, pana la actualul cap de linie dinspre Regina Maria, care se desfiinteaza.
2) cealalta ramura se racoredeaza la capatul de la Sf. Vineri, printr-o linie construita in stil "pietonal" intre Tribunal si blocurile din zona Negru-Voda, care ar traversa Unirii cu semafor doar pentru tramvaie. Avantajeel principale ar fi ca:
a) toate noile linii ar fi separate de traficul rutier.
b) fantanile din Piata Unirii si traficul auto pe Coposu nu ar avea nimic de suferit.
Untitled.jpg (272.76 KB; downloaded 4481 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul subway guru

Tramvai in centru=paleativ inutil si bani investiti degeaba...
Solutia adevarata=metrou...
Parerea mea...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul George

Esti usor partinitor, subway guru! Varianta propusa de Dominatrix este foarte buna...pentru statii scurte si cei care vor sa parcurga distante mici oricum tramvaiul e preferabil...pana cobori la metrou...si apoi sincer, cand crezi tu ca se vor apuca de M 6 (ca vad ca mai nou nu-i mai zice M7) Rahova - Colentina?
Intr-un oras asa mare ca Bucurestiul, cu un trafic urias, ele nu se exclud reciproc.

O sa mai dau un exemplu cu tramvaiul din Militari, de pe Bd. Iuliu Maniu, pe care l-am prins cand eram copil si pe care Ceasca l-a scos, in prostia sa proverbiala, probabil din cauza metroului - dar metroul traverseaza o buna parte a cartierului fara nicio statie (noi stateam aproape de Politehnica, in dreptul liceului T. Vladimirescu) si deci nu inlocuieste tramvaiul...

La fel, revin la ideea mea cu prelungirea tramvaiului de pe Ghencea pe 13 Septembrie pana la Unirii...ar merge foarte bine ca jonctiune cu linia propusa de Dominatrix!

Desigur, vise pentru cand scapam de Dr. Oetker si alti imbecili/imbecile de acelasi calibru

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul subway guru

Nu sunt 'partinitor', sunt doar 'ganditor la rece'...
Ca o 'idee generala', fara a intra in amanunte, zona centrala ar trebui deservita de metrou, alimentat de linii 'transversale' de tramvai, situate in afara inelului principal de circulatie...
De aceea nu pot sa accept 'etichetarea ta ca partinitor', pentru ca am fost/sunt implicat in aproape toate proiectele majore de 'dezvoltare a retelei de tramvai', incepand cu 41...
Doar ca lucrurile trebuie facute 'cu cap' si nu 'alandala'...suntem prea saraci ca sa ne permitem asa ceva...
Solutiile 'de moment' fara o 'viziune generala' nu fac decat sa incurce adevarata dezvoltare de viitor...
Ca o comparatie cu alte 'capitale' (desi-mi displac astfel de comparatii pt ca sunt absolut 'superficiale') e ca la Viena, tramvai da, dar numai in exterior de 'ring'...

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Mircea G

Se poate inchide topicul . Daca subway guru spune ca tramvaiul nu are ce cauta acolo , este clar ca ne agitam degeaba . Stie el ce stie !!! ;)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul George

Prin apelativul de "partinitor" ma refeream doar la preferinta pt. metrou si nu voiam in niciun fel sa jignesc, sper ca esti convins...
41 a fost o chestiune grozava, dar de ce? Pentru ca a venit in intampinarea unei cereri de transport reale si totodata nesatisfacute... se pot imagina si alte axe de transport pe care tramvaiele ar obtine un succes similar, eventual in forma de LRT, in centru sa intre sub pamant si spre periferie sa circule la suprafata (revin la exemplul Ghencea - Unirii- Alba-Iulia, pentru care un metrou ar fi ideal, dar sa fim seriosi, care sunt sansele pentru generatia asta?)
E un sistem pe care l-am vazut in multe locuri - promit poze din Haga de indata ce imi repar hard-ul extern pe care se afla - cu rezultate foarte bune si sigur cu costuri mai mici decat un metrou integral subteran.
De aceea, nu as adera la axioma scoaterii tramvaiului din centru, decat in momentul in care exact linia respectiva este inlocuita in mod adecvat de un metrou in constructie - si nu doar de o proiectie indepartata in viitor.

Pentru a incheia discutia cu privire la metrou, felul in care va fi construit M5, in termeni de costuri si durata, va arata daca solutia impanzirii orasului cu linii de metrou este fezabila, ori daca anvergura acestei intreprinderi ne depaseste (inca), indeosebi financiar...sper ca prima varianta, scenariul optimist, sa devina realitate.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul George

Si apropo de "stie el ce stie", de vreme ce esti implicat in proiectele actuale de dezvoltare a tramvaiului, as fi curios ce astfel de proiecte exista in momentul de fata, pentru ca la cunostinta mea, in afara de reabilitari si, desigur, de notabila noutate de la Basarab - care se apropie foarte mult de ce am vazut la Haga...de aceea cand am vazut prima oara pozele de pe forum, anul trecut, am trait cu adevarat un moment de mandrie nationala! - nu exista, acum,proiecte de dezvoltare a retelei de tramvai.

Iar sentimentul meu, poate eronat sau nedrept, este ca mutatiile de pe finalul epocii Ceausescu au lasat tramvaiului cu adevarat un rol periferic si au amputat exact traseele cu adevarat utile - si care traversau centrul.
As dori, daca se poate, un exemplu de proiect vizat in prezent, fie si numai ca ipoteza, de traseu nou care sa realizeze functia de care vorbeai...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul subway guru

Mircea G wrote:
Se poate inchide topicul . Daca subway guru spune ca tramvaiul nu are ce cauta acolo , este clar ca ne agitam degeaba . Stie el ce stie !!! ;)

Nu draga Mircea, in nici un caz...
Am spus foarte 'apasat' ca e numai si numai 'parerea mea'...
Actualul proiect de PPP pentru M7 mie personal mi se pare 'un tzarm prea indepartat' pentru conditiile actuale si de aceea am si incercat 'un pas premergator' printr-o solutie de sub-traversare a pietei prin ceva gen 'pre-metrou', care sa nu 'incurce' solutiile de perspectiva...
'Guru' poate doar sa va previna si sa va avertizeze asupra pericolelor ce pot sa ne astepte, nicidecum 'sa decida' in locul vostru...
Hai sa avem rabdarea sa vedem ce iese din M7 si dupa aceea mai 'croim' la planuri de viitor...
Cu drag...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421161 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use