Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantVagoane de călători

 

Topic: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivița)

24 posts, 11825 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) alliens

Au prize?

 



Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) alliens

Multunesc.
Intr-adevar au o priza in fiecare cuseta. In plus, cusetele 4,5 si 6 sunt  doar de 4 paturi si  vizibil mai mari  decat cele de 6 paturi, avand un culoar central foarte lat. Singurul inconvenient pe care l-am gasit a fost faptul ca nu se poate regla temperatura aerului de la instalatia de climatizare, indiferent  de ce setezi pe panoul de control din compartiment,  spre deosebire de alte vagoane de la alte companii.

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) Gabi23

003 a ieșit ieri din RTG de la Grivița și astăzi a fost trimis la primul drum cu IRN346:
40-70 003 - Reiviza București Grivița - 18.12.2022 - IRN346 Buc-Curtici (1).jpg (424.14 KB; downloaded 2016 times)
40-70 003 - Reiviza București Grivița - 18.12.2022 - IRN346 Buc-Curtici (2).jpg (146.53 KB; downloaded 2013 times)
40-70 003 - Reiviza București Grivița - 18.12.2022 - IRN346 Buc-Curtici (3).jpg (278.08 KB; downloaded 2010 times)

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) Gabi23

001 - RTG 28.01.2023
002 - RTG 23.12.2022
40-70 001 - București Nord - 12.02.2023 - IR347 Viena-Buc (1).JPG (330.12 KB; downloaded 1732 times)
40-70 001 - București Nord - 12.02.2023 - IR347 Viena-Buc (2).JPG (173.14 KB; downloaded 1732 times)
40-70 002 - București Nord - 12.02.2023 - IR346 Buc-Viena (1).JPG (325.55 KB; downloaded 1732 times)
40-70 002 - București Nord - 12.02.2023 - IR346 Buc-Viena (2).JPG (260.27 KB; downloaded 1732 times)
40-70 002 - București Nord - 12.02.2023 - IR346 Buc-Viena (3).JPG (263.69 KB; downloaded 1732 times)

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) Gabi23

005 - RTG 23.12.2022
40-70 005 - București Nord - 03.03.2023 - IR347 Viena-Buc (1).JPG (239.67 KB; downloaded 1568 times)
40-70 005 - București Nord - 03.03.2023 - IR347 Viena-Buc (2).JPG (247.1 KB; downloaded 1568 times)
40-70 005 - București Nord - 03.03.2023 - IR347 Viena-Buc (3).JPG (125.8 KB; downloaded 1568 times)

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivita) Gabi23

004 - RTG 11.03.2023
40-70 004 - București Nord - 30.07.2023 - IR346 Buc-Viena (1).jpg (363.76 KB; downloaded 1155 times)
40-70 004 - București Nord - 30.07.2023 - IR346 Buc-Viena (2).jpg (242.18 KB; downloaded 1155 times)
40-70 004 - București Nord - 30.07.2023 - IR346 Buc-Viena (3).jpg (254.7 KB; downloaded 1155 times)

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivița) Gabi23

006 - RTG 14.04.2023
40-70 006 - Revizia București Grivița - 01.08.2023 - IRN472 Buc-Curtici (1).jpg (397.23 KB; downloaded 1054 times)
40-70 006 - Revizia București Grivița - 01.08.2023 - IRN472 Buc-Curtici (2).jpg (383.26 KB; downloaded 1054 times)
40-70 006 - Revizia București Grivița - 01.08.2023 - IRN472 Buc-Curtici (3).jpg (389.11 KB; downloaded 1054 times)
40-70 006 - Revizia București Grivița - 01.08.2023 - IRN472 Buc-Curtici (4).jpg (221.23 KB; downloaded 1054 times)

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivița) drbm

Am găsit informații mai detaliate asupra diferențelor dintre vagoanele cușetă existente, bănuiesc că link-ul poate fi pus, chiar dacă conduce la un alt forum/ site:

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t1333- ... si-40-70

Dintre pasionații de aici, poate valida cineva informațiile respective?

Post-ul detaliat aparține user-ului Hurricane de pe acel forum, nu am putut da un link exclusiv la postarea lui.

Citat:
Hurricane wrote:
Vagonul cuseta 44-31 se trage din cuseta Bc 59-50 produsa in 1983 la VEB Waggonbau Gorlitz (R.D.G.) si reconstruit in 2005 la Atelierele CFR Grivita, Bucuresti. Un vagon a fost incadrat in seria 61 53 44-76 001-7 si prezentat in 2007.
Cum se trage dintr-un vagon cuseta de tip Y/B-70 are urmatoarele dimensiuni si caracteristici:
Lungimea peste tampoane : 24500mm
Lungimea cutiei vagonului : 24200mm
Numarul compartimentelor (cus. cls I, II) : 9
Numarul locurilor (configuratie de zi) : 54
Numarul locurilor (conf. de noapte cls.I) : 16
Numarul locurilor (conf. de noapte cls II) : 30-54
Numarul compartimentelor pentru insotitor : 1
Numarul toaletelor : 2
Tipul boghiurilor (44-31) : Gorlitz V modificat
Tipul boghiurilor (44-76) : Minden-Deutz (MD36)

Actualul 44-31 001-1 are o "istorie"aparte: e fostul Bc 59-50 0xx, Bcee 59-76 001, apoi AcBcee 44-76 001 (cu boghiuri MD36), apoi "reincaltat" cu Gorlitz V. E usor de recunoscut dupa scarile de acces laterale cu treapta de jos pivotanta.


La cusetele 40-31/ 40-70 sunt f.multe de spus. Pe scurs, se trag din cusetele (DB AG) de tipul Bocmh244, disponibilizate de catre filialele DB Nacht Zug si DB Auto Zug.
Sunt constructie 1967-1970 la Linke-Hoffmann-Busch, LHB (Republica Federala Germania) si modernizate in 2006 la Atelierele CFR Grivita–Bucuresti.
Sunt vagoane UIC X pe 27,5 lungime mai lungi decat 44-31, cu "compartimente duble" la mijloc, care se puteau desparti in 2 diferite prin perdea.
In seria 40-31 au fost incadrate si 2 vagoane din seria 50-30.
Sunt cateva 40-70 diferite, unele au ramele la ferestre in culoarea cutiei (albastre) si celalalte arginti.
40-70 001 - 40-70 004 ramele albastre, 40-70 005 - 40-70 007 cu ramele argintii.
De asemenea sunt 40-31 cu diferente la acoperis, 40-31 021-024 sunt cu acoperisul tesit.
Ultimul vagon din seria 40-31 nu a fost modernizat pe baza unui Bocmh244, ci a unui mai vechi Bcm243 (similar cu cele din seria CFR 50-30 001-005), cu o lungime peste tampoane de numai 26,4m.

Dimensiuni si caracteristici:
intre paranteze datele vagonului 61 53 40-31 025-4 provenit din Bcm243)
Lungimea peste tampoane : 27500mm (26400mm)
Ampatament vagon : 19500mm (19000mm)
Lungimea cutiei vagonului : 27200mm (26100mm)
Boghiuri : tip Minden Deutz MD33 care au fost la CFR/Gevaro inlocuite cu boghiuri Gorlitz V.
Tipul boghiurilor (40-31) : Gorlitz V
Tipul boghiurilor (40-70) : Minden Deutz MD36
Amenajare interioara : 10 compartimente cu cate 6 locuri (doua banchete a cate 3 locuri fata in fata) in pozitia de zi si si cate 6 paturi suprapuse 3 cate 3, compartiment suplimentar pentru insotitorul de tren, trei compartimente centrale echipate cu perdea-rulou permitand divizarea lor.

 


Re: Vagoane seria 40-70 (Atelierele Grivița) PTMZ

De la moderator citire
@drbm,
1. Desigur, nu e nicio problemă să postezi link-uri către alte forumuri. Chiar sunteți invitații noștri ca ori de câte ori sesizați materiale informative interesante să le puneți și aici.
2. Este de preferat ca în asemenea situații să pui informația cu citat. De data aceasta te-am rezolvat eu, data viitoare te rog să te ocupi tu.
3. Te rog foarte mult să respecți punctul I.5 din regulament, cel cu mesajele consecutive. Ai opțiunea de a edita mesajul timp de o oră de la postare, folosește-o cu încredere. Mulțumesc.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vagoane de călători  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421262 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use