Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3088 posts, 831865 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
Problema este de exemplu la Militari, unde trei sferturi din unul din cele 4 cele mai moderne depouri de tramvaie din tara este ocupat cu cadavre. Acolo trebuie taiat tot cu exceptia celor vreo 25 Tatra active, a V3Aurilor si seriei 3003-3011. Ba chiar si 3004 ar trebui taiat, ocupa spatiul aiurea si nu are sanse sa fie trecut prin RK prea curand.
Problema este de exemplu la Militari, unde trei sferturi din unul din cele 4 cele mai moderne depouri de tramvaie din tara este ocupat cu cadavre. Acolo trebuie taiat tot cu exceptia celor vreo 25 Tatra active, a V3Aurilor si seriei 3003-3011. Ba chiar si 3004 ar trebui taiat, ocupa spatiul aiurea si nu are sanse sa fie trecut prin RK prea curand.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Tom
Depoul Militari a fost dedicat unui tip de tramvai devenit istorie. Dacă fiind modernizat, va beneficia de tramvaie noi, situația se va schimba radical. Dar STB-sa ar trebui să păstreze un spațiu de rezervă pe undeva (iar Giulești era bun de așa ceva) nu pentru adunat "cadavre" de prin depouri, ci pentru mutarea întregului parc necirculant atunci când într'un final vor începe modernizări la depourile mari rămase: Bucureștii Noi, Colentina și Titan, plus (sper) viitorul spațiu de muzeu din actualul depou Bonaparte (Victoria, fost Ilie Pintilie).
Depoul Militari a fost dedicat unui tip de tramvai devenit istorie. Dacă fiind modernizat, va beneficia de tramvaie noi, situația se va schimba radical. Dar STB-sa ar trebui să păstreze un spațiu de rezervă pe undeva (iar Giulești era bun de așa ceva) nu pentru adunat "cadavre" de prin depouri, ci pentru mutarea întregului parc necirculant atunci când într'un final vor începe modernizări la depourile mari rămase: Bucureștii Noi, Colentina și Titan, plus (sper) viitorul spațiu de muzeu din actualul depou Bonaparte (Victoria, fost Ilie Pintilie).
- V2A
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
V2A
292 a fost cosmetizat în depou. Chiar avea nevoie, deoarece era destul de ruginit.
292 a fost cosmetizat în depou. Chiar avea nevoie, deoarece era destul de ruginit.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
WT_fan06
#292 este în acest moment cuplat la #187, ambele pe linia 14 în zona Foișorului de Foc sens Sf. Vineri. Probabil #292 s-a defectat.
#292 este în acest moment cuplat la #187, ambele pe linia 14 în zona Foișorului de Foc sens Sf. Vineri. Probabil #292 s-a defectat.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
Si 331 a fost cosmetizat in depou recent, avea nevoie de o reimprospatare.
Si 331 a fost cosmetizat in depou recent, avea nevoie de o reimprospatare.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
anndrei
Toate Tatrele trebuie sa dispara. Sunt si perimate si periculoase.
Toate Tatrele trebuie sa dispara. Sunt si perimate si periculoase.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Andrei98
Și V3A-93 cu ce sunt mai bune de nu trebuie să dispară și ele?
Și V3A-93 cu ce sunt mai bune de nu trebuie să dispară și ele?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
ADK
Au fost bune la timpul lor. Restul regiilor din țară le-au tăiat de ani buni (bine că erau în varianta clasică, dar prea diferită nu era față de modelul 93, deși în unele situații s-au tăiat din cauza desființării transportului electric), dar la momentul actual mi se pare de prost gust să ai încă peste 50% din parc doar tramvaie depășite într-o capitală (și) membră UE de mai bine de 13 ani și jumătate. Vorbim strict de o normalitate nu de ”pasiunea” pentru retrostyl, nu la toată lumea îi place mai ales în anii curenți un asemenea proces foarte lent de schimbare/modernizare. Nu am fost de acord nici cu dispariția totală a vechiilor autobuze (ca fapt-divers), și asta destul de devreme (vezi DAC 117UD, ultimul pe traseu a fost până prin anul 2000), dar nici aceeași situație ca și-n anul 2005...
Au fost bune la timpul lor. Restul regiilor din țară le-au tăiat de ani buni (bine că erau în varianta clasică, dar prea diferită nu era față de modelul 93, deși în unele situații s-au tăiat din cauza desființării transportului electric), dar la momentul actual mi se pare de prost gust să ai încă peste 50% din parc doar tramvaie depășite într-o capitală (și) membră UE de mai bine de 13 ani și jumătate. Vorbim strict de o normalitate nu de ”pasiunea” pentru retrostyl, nu la toată lumea îi place mai ales în anii curenți un asemenea proces foarte lent de schimbare/modernizare. Nu am fost de acord nici cu dispariția totală a vechiilor autobuze (ca fapt-divers), și asta destul de devreme (vezi DAC 117UD, ultimul pe traseu a fost până prin anul 2000), dar nici aceeași situație ca și-n anul 2005...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Gabi23
Vagoanele liniei 41 pierd tot mai des uleiul...
Vagoanele liniei 41 pierd tot mai des uleiul...
20200910_094647.jpg (1.34 MB; downloaded 3301 times)
20200910_093902.jpg (802.67 KB; downloaded 3300 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
aztec
Întreb și eu..că nu știu.
Care este graficul de întreținere la tramvaie(RK)?
După număr de km, la un timp, ...
Că sunt nelămurit cu reviziile ce le citesc...
Întreb și eu..că nu știu.
Care este graficul de întreținere la tramvaie(RK)?
După număr de km, la un timp, ...
Că sunt nelămurit cu reviziile ce le citesc...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
shoppy
Practic nu exista si nu intervine nicaieri numarul de km, circula pana cand crapa / ajung bandajele la limita, si cand crapa se uita seful la celelalte cazaturi si vede, ce se repara mai usor, ce vor titularii, se piese se pot canibaliza de pe celelalte cazaturi, ce piese sunt in magazie, care cazaturi sunt cunoscute ca mai putin problematice, si daca are noroc atunci se repara si daca nu atunci ajunge la gard descompletat ca sa se repare altceva.
Din cand in cand URAC primeste niste bani si atunci vede cati bani are:
- daca are bani pentru in RK(deci constructie de vagon nou trecut in acte ca reparatie kpitala a unui vagon existent) atunci se ia cazatura cea mai descompletata, se descompleteaza total, se trimite la URAC unde se caseaza si apare un vagon nou-nout cu acelasi numar
- daca au mai putin bani atunci se face un RR, se alege o cazatura semidescompletata si cunoscuta ca vagon bun, se trimtie la URAC unde se repara asa, mai general
Mai este si cazul in care se decide sa se caseze ceva, atunci se iau cazaturile cele mai masive, mai descompletate mai problematice, cel mult se descompleteaza de piese marunte ca aia de la casari stiu ce trebuie sa primeasca si fac scandal daca lipseste vreun MET sau alt subansamblu major.
Practic nu exista si nu intervine nicaieri numarul de km, circula pana cand crapa / ajung bandajele la limita, si cand crapa se uita seful la celelalte cazaturi si vede, ce se repara mai usor, ce vor titularii, se piese se pot canibaliza de pe celelalte cazaturi, ce piese sunt in magazie, care cazaturi sunt cunoscute ca mai putin problematice, si daca are noroc atunci se repara si daca nu atunci ajunge la gard descompletat ca sa se repare altceva.
Din cand in cand URAC primeste niste bani si atunci vede cati bani are:
- daca are bani pentru in RK(deci constructie de vagon nou trecut in acte ca reparatie kpitala a unui vagon existent) atunci se ia cazatura cea mai descompletata, se descompleteaza total, se trimite la URAC unde se caseaza si apare un vagon nou-nout cu acelasi numar
- daca au mai putin bani atunci se face un RR, se alege o cazatura semidescompletata si cunoscuta ca vagon bun, se trimtie la URAC unde se repara asa, mai general
Mai este si cazul in care se decide sa se caseze ceva, atunci se iau cazaturile cele mai masive, mai descompletate mai problematice, cel mult se descompleteaza de piese marunte ca aia de la casari stiu ce trebuie sa primeasca si fac scandal daca lipseste vreun MET sau alt subansamblu major.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
Se simte schimbarea conducerii de la Alexandria, in ultima luna fiind reparate 204, 076, 4003 si preluat 275 din URAC dupa prioritizarea finalizarii RKului. De asemenea preluarea lui 4027 de la Dudesti pana la revenire lui 4036 este un lucru bun, vechea conducere sigur nu se agita.
De asemenea multe CH PPC au fost igienizate si au inceput reparaiile la caroserii, mai ales 136 care arata groaznic fiind reparat. Eu zic ca suntem pe drumul cel bun.
Se simte schimbarea conducerii de la Alexandria, in ultima luna fiind reparate 204, 076, 4003 si preluat 275 din URAC dupa prioritizarea finalizarii RKului. De asemenea preluarea lui 4027 de la Dudesti pana la revenire lui 4036 este un lucru bun, vechea conducere sigur nu se agita.
De asemenea multe CH PPC au fost igienizate si au inceput reparaiile la caroserii, mai ales 136 care arata groaznic fiind reparat. Eu zic ca suntem pe drumul cel bun.
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
barbuandrei
Nu lauda conducerea. S-a întors acelasi sef de depou ce a distrus parcul prima data, dupa ce facuse asta si la Bujoreni. Aceste reparatii au fost facute sub presiunea conducerii, ce sta cu ochii pe toate garajele in ultima vreme, in special pe cele cu probleme (ex. Vatra, dep. Alexandria).
Nu lauda conducerea. S-a întors acelasi sef de depou ce a distrus parcul prima data, dupa ce facuse asta si la Bujoreni. Aceste reparatii au fost facute sub presiunea conducerii, ce sta cu ochii pe toate garajele in ultima vreme, in special pe cele cu probleme (ex. Vatra, dep. Alexandria).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Gabi23
#182 se îndreaptă acum spre Bucureștii Noi pentru operațiuni de mentenanță.
#182 se îndreaptă acum spre Bucureștii Noi pentru operațiuni de mentenanță.
📖 Pagination options