Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3088 posts, 831435 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
andrei11
Și crezi că firma care va veni :
1) Va veni și cu oamenii școliți gata, aduși din țara de origine a noilor tramvaie ?
2) Va primi banii necesari efectuării reparaților și mentenanței ?
________________
Oamenii școliți la firma de unde vom importa tramvaie poate să-i trimită și STB - ul la școlarizare. Oricum, și dacă va veni un extern va trimite oameni la școlarizare de aici pe banii STB - ului sau va aduce oameni gata școlarizați de unde sunt tramvaiele care vor sta aici pe salarii astronomice din punctul nostru de vedere.
Dacă nu se dau bani ne uităm la stele, cu externalizare sau nu.
ByOnu wrote:
Avem nevoie de externalizarea mentenantei, asa cum este la metrou.
Și crezi că firma care va veni :
1) Va veni și cu oamenii școliți gata, aduși din țara de origine a noilor tramvaie ?
2) Va primi banii necesari efectuării reparaților și mentenanței ?
________________
Oamenii școliți la firma de unde vom importa tramvaie poate să-i trimită și STB - ul la școlarizare. Oricum, și dacă va veni un extern va trimite oameni la școlarizare de aici pe banii STB - ului sau va aduce oameni gata școlarizați de unde sunt tramvaiele care vor sta aici pe salarii astronomice din punctul nostru de vedere.
Dacă nu se dau bani ne uităm la stele, cu externalizare sau nu.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
WT_fan06
Dacă ai externalizare ai și un contract cu niște condiții clare. Se prevede o sumă de bani ce trebuie plătită firmei pentru a face mentenanța, se prevede procentul minim al parcului inactiv și se prevăd sancțiuni pentru ambele părți ale contractului. Așa rezolvi civilizat. Acum știm câți bani merg pe investiții, câți pe mentenanță, câți pe curățenie (care trebuie externalizată și ea!), pe publicitate, etc..? Sau totul se face „in-house”, netransparent?...
Dacă ai externalizare ai și un contract cu niște condiții clare. Se prevede o sumă de bani ce trebuie plătită firmei pentru a face mentenanța, se prevede procentul minim al parcului inactiv și se prevăd sancțiuni pentru ambele părți ale contractului. Așa rezolvi civilizat. Acum știm câți bani merg pe investiții, câți pe mentenanță, câți pe curățenie (care trebuie externalizată și ea!), pe publicitate, etc..? Sau totul se face „in-house”, netransparent?...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
andrei11
Nu înțeleg de ce nu se poate face totul „in-house” transparent ?
Îmi dau singur răspunsul, că STB - ul e de stat și nu are concurență ! Când transportul va fi particular și concurențial, să vezi atunci ! Dar cât timp STB - ul e unic și e de stat,aleluia !
Nu înțeleg de ce nu se poate face totul „in-house” transparent ?
Îmi dau singur răspunsul, că STB - ul e de stat și nu are concurență ! Când transportul va fi particular și concurențial, să vezi atunci ! Dar cât timp STB - ul e unic și e de stat,aleluia !
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Treaba stă astfel:
Aducerea de noi tramvaie și externalizarea mentenanței înseamnă aducerea în pragul falimentului a URAC. Ei nu vor fi vreodată de acord să lase pe altul să facă mentenanță. De aceea am și stat atâta cu ligheanele astea de V3A. Și cu toate creațiile URAC. Apoi, venirea de tramvaie noi, DIFERITE de ce a făcut URAC, va însemna tragerea de oameni pe bară. Plus că nu va mai exista țeavă de sifonat bani. Când vor dispărea definitiv V3A și toate creațiile URAC definitiv (nu în următorii 10 ani pe puțin), atunci probabil și URAC va intra în istorie.
RATB /STB a reparat Mercedes Citaro, repară și tramvaiele și troleibuzele, și se vede clar rezultatul. De produsele sale nu mai vorbim, că ne ia de cap. Repet, dacă ar fi după mine, aș accesa fonduri pentru a reface toată rețeaua de tramvai și depourile, aș rade toate vechiturile și aș pune doar tramvaie noi. Și un parc cât mai uniform ( de pildă tramvaie de 36 și 18 de la un producător ,maxim 2!). Și să vină progresiv. Nu n tramvaie de z tipuri. Comparând cu multe rețele de tramvai din UE, cea a STB e o glumă proastă, poate doar Roma are o aberație mai mare . Apoi, toate tramvaiele care intră în URAC la rk, ies mai defecte decât intră. Afară de schimbat faruri, stopuri și semnalizatoare, plus o vopsire, nu le face cam nimic.
Treaba stă astfel:
Aducerea de noi tramvaie și externalizarea mentenanței înseamnă aducerea în pragul falimentului a URAC. Ei nu vor fi vreodată de acord să lase pe altul să facă mentenanță. De aceea am și stat atâta cu ligheanele astea de V3A. Și cu toate creațiile URAC. Apoi, venirea de tramvaie noi, DIFERITE de ce a făcut URAC, va însemna tragerea de oameni pe bară. Plus că nu va mai exista țeavă de sifonat bani. Când vor dispărea definitiv V3A și toate creațiile URAC definitiv (nu în următorii 10 ani pe puțin), atunci probabil și URAC va intra în istorie.
RATB /STB a reparat Mercedes Citaro, repară și tramvaiele și troleibuzele, și se vede clar rezultatul. De produsele sale nu mai vorbim, că ne ia de cap. Repet, dacă ar fi după mine, aș accesa fonduri pentru a reface toată rețeaua de tramvai și depourile, aș rade toate vechiturile și aș pune doar tramvaie noi. Și un parc cât mai uniform ( de pildă tramvaie de 36 și 18 de la un producător ,maxim 2!). Și să vină progresiv. Nu n tramvaie de z tipuri. Comparând cu multe rețele de tramvai din UE, cea a STB e o glumă proastă, poate doar Roma are o aberație mai mare . Apoi, toate tramvaiele care intră în URAC la rk, ies mai defecte decât intră. Afară de schimbat faruri, stopuri și semnalizatoare, plus o vopsire, nu le face cam nimic.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
1689
Mai grav e ca URAC - din ceea ce citesc - externalizeaza (mascat) o groaza de activitati de mentenanta.
Cit de transparent se face, asta e discutabil. Si chiar daca se fac "licitatii", atita timp cit aproape fiecare tramvai ajunge sa fie unicat in felul sau (daca stam sa ne uitam cite variante diferite de sisteme de frinare / actionare / samd sint, ne luam cu miinile de cap), asa ca se ajunge - in final - la atribuire directa. Nici o firma - in afara producatorului initial - nu va fi interesata intr-un contract pentru doua-trei tramvaie unicat.
URAC isi garanteaza existenta tocmai prin mentinerea unui parc eteroclit.
Iar de V3A nu vom scapa inca muuulta vreme de aici incolo.
Mai grav e ca URAC - din ceea ce citesc - externalizeaza (mascat) o groaza de activitati de mentenanta.
Cit de transparent se face, asta e discutabil. Si chiar daca se fac "licitatii", atita timp cit aproape fiecare tramvai ajunge sa fie unicat in felul sau (daca stam sa ne uitam cite variante diferite de sisteme de frinare / actionare / samd sint, ne luam cu miinile de cap), asa ca se ajunge - in final - la atribuire directa. Nici o firma - in afara producatorului initial - nu va fi interesata intr-un contract pentru doua-trei tramvaie unicat.
URAC isi garanteaza existenta tocmai prin mentinerea unui parc eteroclit.
Iar de V3A nu vom scapa inca muuulta vreme de aici incolo.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Albert
Pai sa ne gândim la Bucur LF. Nu cred ca avem 2 care sa fie identice 100%. Unul are motoare de la o firma, echipamentele de la alta, articulațiile din alta parte. Dacă vrem sa ne gândim serios sa facem Bucur LF, sa zicem 50 de bucati, trebuie cumparate piesele pentru toate in aceeași licitatie ca sa nu mai avem tramvaie unicat. URAC, dar mai ales cei din PMB trebuie sa se gândească foarte serios la problema asta. Și nu e vorba doar de Bucur LF, ci si de tramvaiele care ies de la RK, dar si de asincronice.
Pai sa ne gândim la Bucur LF. Nu cred ca avem 2 care sa fie identice 100%. Unul are motoare de la o firma, echipamentele de la alta, articulațiile din alta parte. Dacă vrem sa ne gândim serios sa facem Bucur LF, sa zicem 50 de bucati, trebuie cumparate piesele pentru toate in aceeași licitatie ca sa nu mai avem tramvaie unicat. URAC, dar mai ales cei din PMB trebuie sa se gândească foarte serios la problema asta. Și nu e vorba doar de Bucur LF, ci si de tramvaiele care ies de la RK, dar si de asincronice.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Ce rk se mai face la tramvaie? Dacă URAC vrea să facă tramvaie, ar face bine să ia o licență. Altfel, ne alegem tot cu niște cocioabe nefuncționale pe roți.
Ce rk se mai face la tramvaie? Dacă URAC vrea să facă tramvaie, ar face bine să ia o licență. Altfel, ne alegem tot cu niște cocioabe nefuncționale pe roți.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
anndrei
Tramvaiele Bucur LF , nu se pot numi tramvaie moderne. Toate componentele sunt depasite de vremuri. Cel mai bine ar fi daca URAC-ul s-ar lasa de fabricat tramvaie. Este clar ca nu le iese...tot ce construiesc, circula o perioada scurta apoi stau cu lunile defecte.
Tramvaiele Bucur LF , nu se pot numi tramvaie moderne. Toate componentele sunt depasite de vremuri. Cel mai bine ar fi daca URAC-ul s-ar lasa de fabricat tramvaie. Este clar ca nu le iese...tot ce construiesc, circula o perioada scurta apoi stau cu lunile defecte.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
1689
Ar fi fost bine sa se inchida proiectul BLF, dar vad sanse zero. Mai repede se parcheaza indefinit achizitia de tramvaie noi de la producatori consacrati, se blocheaza investitiile in modernizarea infrastructurii si continuam cu V3Axx (care e capabil sa ruleze si pe OR - cit o mai rezista si asta).
Dupa care punem lumea in fata faptului implinit ca transportul cu tramvaie e mult prea ineficient financiar si il desfiintam.
In timpul asta, URAC continua sa-si justifice existenta din intretinerea flotei de BLF (ajunsa la 50-60 de bucati), re-re-reparat si "modernizat" V3A, "cosmetizari" de Irisbusuri si - intre timp - RK-uri la Citaro. Plus Otokar, iesite din garantie.
Ciclul relunidu-se de la sine...
Ar fi fost bine sa se inchida proiectul BLF, dar vad sanse zero. Mai repede se parcheaza indefinit achizitia de tramvaie noi de la producatori consacrati, se blocheaza investitiile in modernizarea infrastructurii si continuam cu V3Axx (care e capabil sa ruleze si pe OR - cit o mai rezista si asta).
Dupa care punem lumea in fata faptului implinit ca transportul cu tramvaie e mult prea ineficient financiar si il desfiintam.
In timpul asta, URAC continua sa-si justifice existenta din intretinerea flotei de BLF (ajunsa la 50-60 de bucati), re-re-reparat si "modernizat" V3A, "cosmetizari" de Irisbusuri si - intre timp - RK-uri la Citaro. Plus Otokar, iesite din garantie.
Ciclul relunidu-se de la sine...
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
anndrei
Daca urmarim un tramvai cu RK proaspat facut, acesta in 2-3 luni deja are tabla plina de rugina, chitul umflat, vopsea matuita si sarita, faruri si stopuri cu apa in ele iar interiorul infect plus nu stiu cate defectiuni. Acei ,,meseriasi" fac practica/experimenteaza pe aceste tramvaie? Nu inteleg cum dureaza atat de putin reparatia. Se poate vedea ce electricieni calificati are URAC-ul. Tramvaiului 4028 i-a fost montata lampa de ceata pe partea dreapta iar lampa de marsarier pe partea stanga. Exact invers fata de ce prevede codul rutier...
Daca urmarim un tramvai cu RK proaspat facut, acesta in 2-3 luni deja are tabla plina de rugina, chitul umflat, vopsea matuita si sarita, faruri si stopuri cu apa in ele iar interiorul infect plus nu stiu cate defectiuni. Acei ,,meseriasi" fac practica/experimenteaza pe aceste tramvaie? Nu inteleg cum dureaza atat de putin reparatia. Se poate vedea ce electricieni calificati are URAC-ul. Tramvaiului 4028 i-a fost montata lampa de ceata pe partea dreapta iar lampa de marsarier pe partea stanga. Exact invers fata de ce prevede codul rutier...
- vl273
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
vl273
Dupa InfoStb , se pare ca a revenit 215 de la Victoria Azi pe linia 10..
Dupa InfoStb , se pare ca a revenit 215 de la Victoria Azi pe linia 10..
Screenshot_20191007-100846.png (635.12 KB; downloaded 2715 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- V2A
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
V2A
Acum 20 de minute, la stația ”Pasaj Mihai Bravu”:
Acum 20 de minute, la stația ”Pasaj Mihai Bravu”:
#215 - 10 - 7.10.2019.jpg (313.65 KB; downloaded 3520 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
📖 Pagination options