Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3088 posts, 832984 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
In urmatoarea perioada vom vedea ceva reveniri si imbunatatiri la depoul Alexandria dupa ceva timp de amorteala.
In urmatoarea perioada vom vedea ceva reveniri si imbunatatiri la depoul Alexandria dupa ceva timp de amorteala.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
V2A
După o scurtă absență a revenit 255, prezent astăzi în 23. Astfel, mai sunt doar 4 tramvaie defecte la Giurgiului: 029, 090, 271 și 342.
După o scurtă absență a revenit 255, prezent astăzi în 23. Astfel, mai sunt doar 4 tramvaie defecte la Giurgiului: 029, 090, 271 și 342.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
182 al depoului Militari este de saptamana asta in probe. Urmeaza 055 si alte doua vagoane pana la sfarsitul anului.
182 al depoului Militari este de saptamana asta in probe. Urmeaza 055 si alte doua vagoane pana la sfarsitul anului.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Azi am avut ocazia de a merge cu 135 și 150 prin Titan - Liviu Rebreanu. Nu îmi venea să cred cât de bine pot funcționa niște V3A și mai mult, cât pot să fie de silențioase. Asta mulțumită depoului Giurgiului. La fel, am mers cu 254 și 057. La fel, impecabile. Deci se poate întreține și acest V3A. Dacă e pe mâini pricepute, atunci poate funcționa corect. Cum se face că Giurgiului și Militari au parc atât de bun, și atât de puține tramvaie trase la gard? Iar la alte depouri, cad tablele de pe ele, huruie și troncăne de le auzi de la 2 km, sau zac pe linie moartă de ani, că s-a scorojit și vopseaua de pe ele și a ruginit și banda de rulare. Există la STB depouri favorizate și depouri defavorizate ( financiar mă refer, nu la starea liniilor, oricum tramvaiele lui Titan care are doar linii sub orice critică arată mai bine ca ale lui Alexandria care are linii bune 100%)? Că unele depouri au tramvaie impecabile iar altele au ultimele catacombe. Și e vorba de același și același V3A 93 ordinar.
Azi am avut ocazia de a merge cu 135 și 150 prin Titan - Liviu Rebreanu. Nu îmi venea să cred cât de bine pot funcționa niște V3A și mai mult, cât pot să fie de silențioase. Asta mulțumită depoului Giurgiului. La fel, am mers cu 254 și 057. La fel, impecabile. Deci se poate întreține și acest V3A. Dacă e pe mâini pricepute, atunci poate funcționa corect. Cum se face că Giurgiului și Militari au parc atât de bun, și atât de puține tramvaie trase la gard? Iar la alte depouri, cad tablele de pe ele, huruie și troncăne de le auzi de la 2 km, sau zac pe linie moartă de ani, că s-a scorojit și vopseaua de pe ele și a ruginit și banda de rulare. Există la STB depouri favorizate și depouri defavorizate ( financiar mă refer, nu la starea liniilor, oricum tramvaiele lui Titan care are doar linii sub orice critică arată mai bine ca ale lui Alexandria care are linii bune 100%)? Că unele depouri au tramvaie impecabile iar altele au ultimele catacombe. Și e vorba de același și același V3A 93 ordinar.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
La depoul Militari sunt foarte bine reglate si puse la punct vagoanele, mai ales 057 care are o frana foarte eficienta. Vine si 182 in curând si se alatura parcului mai decent al acestui depou.
La depoul Militari sunt foarte bine reglate si puse la punct vagoanele, mai ales 057 care are o frana foarte eficienta. Vine si 182 in curând si se alatura parcului mai decent al acestui depou.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Nu e doar de frână, e și de felul în care merg și sunt exploatate. De la Militari, numai cu 152 nu am mers (oi fi mers cu el când făcea 1/10 sau 34, 23, și ce alte linii mai avea Dudesti, nu știu, nu stau să țin minte fiecare vgon în care mă urc...decât dacă e într-o stare de numai nu vezi asfaltul prin podea) în rest celelalte (057, 254, 265 și 141) mi s-au părut impecabile, și cred că și vatmanii au grijă de ele. Am vorbit cu un vatman din Militari, foarte amabili și el a zis că 057 și 254 ar fi cele mai bune tramvaie ale depoului... Și deservenții au grijă de ele. Dar și acolo, se caută pe cât posibil parcul să fie activ. La fel și Giurgiului, cel puțin cele de pe 7 și 25 majoritatea sunt impecabile. Singurele mai hodorogite, am mai zis, 013, 026 și 064 și oarecum 262 (dar nu se compară cu cele din Alexandria) cam cade tabla de pe ele, dar probabil în viitorul apropiat vor deveni CA-PPC...mai știi?
Din păcate din ce am văzut, Alexandria are cele mai degradate tramvaie...până și Victoria, BN, Colentina și Titan stau mai bine la aspectul tramvaielor, deși au destule defecte, ce iese la traseu arată bine. Ca fapt divers, comparăm pe 243, 005, 275, 197, 223, 233 cu 207, 212, 305, 351, 296, 050...am selectat 6 tramvaie a două depouri diferite...sincer...BN câștigă (deși depoul arată că în 1950), ultimele 6 arată infinit mai bine. La fel și Colentina, Titan, măcar arată bine... Alexandria nici măcar la colantare nu au trecut... Și cam toate tramvaiele acestui depou ai senzația că sunt dezgropate din mină, nici spălate nu sunt, inclusiv CA-PPC...și este (sau era) depou de top... Ha.
Probabil BN are un șef mai bun... Dar din păcate liniile deservite sunt cauza căderii frecvente a tramvaielor. Până nu se repară linia aia de pe Ion Mihalache și Grivița - Pod Constanța, BN tot va avea tramvaie picate. Asemeni și Colentina(are doar 21 bun, restul fiind dezastru) și Titan (cam toate). Momentan, singurele depouri apte de tramvaie noi și moderne, consider că sunt Giurgiului și Militari. Restul să învețe de la cei anterior menționați.
Nu e doar de frână, e și de felul în care merg și sunt exploatate. De la Militari, numai cu 152 nu am mers (oi fi mers cu el când făcea 1/10 sau 34, 23, și ce alte linii mai avea Dudesti, nu știu, nu stau să țin minte fiecare vgon în care mă urc...decât dacă e într-o stare de numai nu vezi asfaltul prin podea) în rest celelalte (057, 254, 265 și 141) mi s-au părut impecabile, și cred că și vatmanii au grijă de ele. Am vorbit cu un vatman din Militari, foarte amabili și el a zis că 057 și 254 ar fi cele mai bune tramvaie ale depoului... Și deservenții au grijă de ele. Dar și acolo, se caută pe cât posibil parcul să fie activ. La fel și Giurgiului, cel puțin cele de pe 7 și 25 majoritatea sunt impecabile. Singurele mai hodorogite, am mai zis, 013, 026 și 064 și oarecum 262 (dar nu se compară cu cele din Alexandria) cam cade tabla de pe ele, dar probabil în viitorul apropiat vor deveni CA-PPC...mai știi?
Din păcate din ce am văzut, Alexandria are cele mai degradate tramvaie...până și Victoria, BN, Colentina și Titan stau mai bine la aspectul tramvaielor, deși au destule defecte, ce iese la traseu arată bine. Ca fapt divers, comparăm pe 243, 005, 275, 197, 223, 233 cu 207, 212, 305, 351, 296, 050...am selectat 6 tramvaie a două depouri diferite...sincer...BN câștigă (deși depoul arată că în 1950), ultimele 6 arată infinit mai bine. La fel și Colentina, Titan, măcar arată bine... Alexandria nici măcar la colantare nu au trecut... Și cam toate tramvaiele acestui depou ai senzația că sunt dezgropate din mină, nici spălate nu sunt, inclusiv CA-PPC...și este (sau era) depou de top... Ha.
Probabil BN are un șef mai bun... Dar din păcate liniile deservite sunt cauza căderii frecvente a tramvaielor. Până nu se repară linia aia de pe Ion Mihalache și Grivița - Pod Constanța, BN tot va avea tramvaie picate. Asemeni și Colentina(are doar 21 bun, restul fiind dezastru) și Titan (cam toate). Momentan, singurele depouri apte de tramvaie noi și moderne, consider că sunt Giurgiului și Militari. Restul să învețe de la cei anterior menționați.
- FabiM
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
FabiM
S-a continuat cu colantarea la depoul Bucurestii-Noi și astfel le adaugam și pe 311, 300 și 201. Arată chiar foarte bine, parca mai bine aplicat autocolantul decât la Colentina însă se văd urmele de rugina pe sub unele...
Câteva poze cu cele remarcate astăzi:
339
311
151
201
S-a continuat cu colantarea la depoul Bucurestii-Noi și astfel le adaugam și pe 311, 300 și 201. Arată chiar foarte bine, parca mai bine aplicat autocolantul decât la Colentina însă se văd urmele de rugina pe sub unele...
Câteva poze cu cele remarcate astăzi:
339
01069D82-7F7A-42F2-8264-565D7A8F6CD5.jpeg (489.28 KB; downloaded 2518 times)
311
5152A733-BC85-4EF5-8690-BF285A14BDD2.jpeg (348.66 KB; downloaded 2517 times)
151
DFBEFDBF-C1A9-47F9-80F6-1941510928CE.jpeg (411.03 KB; downloaded 2736 times)
201
1F006384-814C-4517-B82A-ACE4A8D1A8AD.jpeg (432.62 KB; downloaded 2516 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
ADK
Dudești nu e și el apt pentru tramvaie moderne? cât despre mentenanță, depinde de personalul fiecărui depou. La Militari dezavantajul e poziționarea depoului, departe de oraș pot spune. Un acces s-ar face enorm de mult, primul macaz fiind tocmai la AFI Palace (nu știu dacă e și la Bd. Timișoara). Totuși, ca fapt divers s-au modernizat doar 3 depouri dar tramvaiele au rămas aproape aceleași. La autobuze, nu s-a modernizat nimic dar parcul s-a reînnoit întotalitate (Ferentariul zici că a avut DAC-uri până ieri, judecând aspectul garajului, iar dep. Militari vine ca nuca în perete cu Tatrele din 1973). Ca un mic off-topic, din câte am înțeles se va deschide și moderniza autobaza Giurgiului. Sunt curios cum o să arate prima autobază modernă (înafară de Obregia care e închisă aproape toată).
Nenea_titi wrote:
Momentan, singurele depouri apte de tramvaie noi și moderne, consider că sunt Giurgiului și Militari. Restul să învețe de la cei anterior menționați.
Dudești nu e și el apt pentru tramvaie moderne? cât despre mentenanță, depinde de personalul fiecărui depou. La Militari dezavantajul e poziționarea depoului, departe de oraș pot spune. Un acces s-ar face enorm de mult, primul macaz fiind tocmai la AFI Palace (nu știu dacă e și la Bd. Timișoara). Totuși, ca fapt divers s-au modernizat doar 3 depouri dar tramvaiele au rămas aproape aceleași. La autobuze, nu s-a modernizat nimic dar parcul s-a reînnoit întotalitate (Ferentariul zici că a avut DAC-uri până ieri, judecând aspectul garajului, iar dep. Militari vine ca nuca în perete cu Tatrele din 1973). Ca un mic off-topic, din câte am înțeles se va deschide și moderniza autobaza Giurgiului. Sunt curios cum o să arate prima autobază modernă (înafară de Obregia care e închisă aproape toată).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
ByOnu
Ai perfecta dreptate, desi nu ma astept sa o acopere. Dpmdv toate autobazele si depourile ar trebui acoperite. Pe langa faptul ca vorbim despre o mai buna protejare a vehiculelor de intemperii si temperaturi extreme, sunt si protejate fata de vandali. Avantajele sunt foarte multe. Ba chiar si o mai buna igienizare a vehiculelor.
PS. *în afară de, mereu dezlegat!
ADK wrote:
...înafară de Obregia care e închisă aproape toată...
Ai perfecta dreptate, desi nu ma astept sa o acopere. Dpmdv toate autobazele si depourile ar trebui acoperite. Pe langa faptul ca vorbim despre o mai buna protejare a vehiculelor de intemperii si temperaturi extreme, sunt si protejate fata de vandali. Avantajele sunt foarte multe. Ba chiar si o mai buna igienizare a vehiculelor.
PS. *în afară de, mereu dezlegat!
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
La Dudesti, până nu repară linia de acces, nici gând. Nu contează că are câteva sute de metri, tot poate să afecteze negativ tramvaiele... Apoi, la Dudesti, înțeleg că mai apar BLF. Și nu e un depou prea mare. Dar într-adevăr, tramvaiele lor sunt relativ bine întreținute. Măcar să repare tronsonul depou - Mihai Bravu, că e mai scurt. Și accesul să se facă doar pe această bucată pentru tramvaie noi, iar restul pe tronsonul vechi...deși ar trebui reparată calea Dudesti pe bucăți.... Întâi depou - MB, apoi depou - Calea Vitan. Așa măcar nu se blochează depoul.
Cât despre colantare, mi se pare un fel de ascundere a rahatului sub preș...dacă nu îi face tinichigeria, și aplică direct peste rugina înflorită, sau mai rău peste tabla deja crăpată de rugină, e fix pix. Militari e bine plasat unde este. Așa, și Titan e plasat la fundul pământului, și Alexandria e pe cap de linie, doar BN și Colentina mai au ceva traseu după poarta de acces,la fel și Giurgiului. Doar Victoria și Dudesti sunt depouri centrale.
Dar e important și cum funcționează tramvaiele. Ce trimit în traseu Giurgiului și BN sunt în stare tehnică bună, ca și Militari și Colentina și Dudesti și de ce nu, Victoria și Dudesti. De la Alexandria însă, nu am auzit tramvai să nu huruie parcă nu are ulei în reductoare, probabil angrenajele sunt foarte uzate, uleiul e apă, roțile oval - pătrate, murdare atât pe interior cât și la exterior. Probabil ei se gândesc să fărâme de tot FAUR-urile, și să primească mai repede tramvaie noi...ce contează că depourile care le vor prelua (dacă le mai preia vreun depou) vor avea drastic de furcă cu ele. Mă întreb, și cu tramvaiele noi, le vor aduce în aceeași stare? În cazul ăsta, dacă se repară linia de acces BN - PPL, tramvaiele noi pentru 41 ar sta mai bine la BN decât la Alexandria. Cu condiția să nu le dea pe 24 sau 45 dacă nu repară Ion Mihalache.
La Dudesti, până nu repară linia de acces, nici gând. Nu contează că are câteva sute de metri, tot poate să afecteze negativ tramvaiele... Apoi, la Dudesti, înțeleg că mai apar BLF. Și nu e un depou prea mare. Dar într-adevăr, tramvaiele lor sunt relativ bine întreținute. Măcar să repare tronsonul depou - Mihai Bravu, că e mai scurt. Și accesul să se facă doar pe această bucată pentru tramvaie noi, iar restul pe tronsonul vechi...deși ar trebui reparată calea Dudesti pe bucăți.... Întâi depou - MB, apoi depou - Calea Vitan. Așa măcar nu se blochează depoul.
Cât despre colantare, mi se pare un fel de ascundere a rahatului sub preș...dacă nu îi face tinichigeria, și aplică direct peste rugina înflorită, sau mai rău peste tabla deja crăpată de rugină, e fix pix. Militari e bine plasat unde este. Așa, și Titan e plasat la fundul pământului, și Alexandria e pe cap de linie, doar BN și Colentina mai au ceva traseu după poarta de acces,la fel și Giurgiului. Doar Victoria și Dudesti sunt depouri centrale.
Dar e important și cum funcționează tramvaiele. Ce trimit în traseu Giurgiului și BN sunt în stare tehnică bună, ca și Militari și Colentina și Dudesti și de ce nu, Victoria și Dudesti. De la Alexandria însă, nu am auzit tramvai să nu huruie parcă nu are ulei în reductoare, probabil angrenajele sunt foarte uzate, uleiul e apă, roțile oval - pătrate, murdare atât pe interior cât și la exterior. Probabil ei se gândesc să fărâme de tot FAUR-urile, și să primească mai repede tramvaie noi...ce contează că depourile care le vor prelua (dacă le mai preia vreun depou) vor avea drastic de furcă cu ele. Mă întreb, și cu tramvaiele noi, le vor aduce în aceeași stare? În cazul ăsta, dacă se repară linia de acces BN - PPL, tramvaiele noi pentru 41 ar sta mai bine la BN decât la Alexandria. Cu condiția să nu le dea pe 24 sau 45 dacă nu repară Ion Mihalache.
- SirVlady
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Tom
151 și 154 (alte vagoane cu aceleași numere), cu ani în urmă. Cum ar spune unii, "arc peste timp":
PaulM wrote:
151
151 și 154 (alte vagoane cu aceleași numere), cu ani în urmă. Cum ar spune unii, "arc peste timp":
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
cris_m
Agentul 007 a avut parte de un RK, fiindu-i montate si stopuri noi cu aceasta ocazie. Evident, frumusetea de vopsea nu putea sa reziste prea mult fara sa fie mazgalita de cei cu simt artistic exacerbat.
Agentul 007 a avut parte de un RK, fiindu-i montate si stopuri noi cu aceasta ocazie. Evident, frumusetea de vopsea nu putea sa reziste prea mult fara sa fie mazgalita de cei cu simt artistic exacerbat.
V3A-93 - #007 - linia 19 - Rebreanu - 27.05.2019
20190527_101943-1612x1209.jpg (361.78 KB; downloaded 3506 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
ADK
O chestie care o remarc la multe tramvaie ieșite de la reparațiile capitale. Cum se face că mai mereu geamurile au și ele un ”strat” de vopsea albă, dar garniturile nu? Cum vopsesc angajații din URAC aceste tramvaie?
O chestie care o remarc la multe tramvaie ieșite de la reparațiile capitale. Cum se face că mai mereu geamurile au și ele un ”strat” de vopsea albă, dar garniturile nu? Cum vopsesc angajații din URAC aceste tramvaie?
📖 Pagination options