Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3088 posts, 831319 views
📖 Pagination options
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
alchimistul
M-a surprins neplacut, zilele trecute, vagonul 126 (pe linia 10). Huruia din toate incheieturile, iar in dreptul burdufului dintre segmentele 2 si 3 "topaia" vertical, era senzatie de "Otelu Rosu" la viteza mai mare. Ar trebui sa fie penalizat la salariu cel care trimite un vagon prost pe linie modernizata. De ce nu se trimite asa ceva pe 14/36/56, unde linia e oricum deplorabila si conteaza mai putin? Ar trebui, de asemenea, arsi la buzunar si responsabilii cu starea vagonului, ca-s din depou sau de la URAC, nu ma priveste. Oamenii aia primesc, probabil, leafa intreaga, in timp ce se distruge sina buna.
M-a surprins neplacut, zilele trecute, vagonul 126 (pe linia 10). Huruia din toate incheieturile, iar in dreptul burdufului dintre segmentele 2 si 3 "topaia" vertical, era senzatie de "Otelu Rosu" la viteza mai mare. Ar trebui sa fie penalizat la salariu cel care trimite un vagon prost pe linie modernizata. De ce nu se trimite asa ceva pe 14/36/56, unde linia e oricum deplorabila si conteaza mai putin? Ar trebui, de asemenea, arsi la buzunar si responsabilii cu starea vagonului, ca-s din depou sau de la URAC, nu ma priveste. Oamenii aia primesc, probabil, leafa intreaga, in timp ce se distruge sina buna.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
BGP2597
Dar ce bine că retragem o serie întreagă de vagoane din cauza unui incident apărut la unul singur.
Dar ce bine că retragem o serie întreagă de vagoane din cauza unui incident apărut la unul singur.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
cris_m
Astel de vagoane nu ar trebui sa iasa la traseu! Degeaba se tot sustine reactivarea de V3A-uri ca sa se scoata Tatrele, si autohtonele astea sunt vai mama lor. Nu m-ar mira sa vad in curand ca se dezmembreaza si astea, dar ca sunt in continuare pastrate in circulatie, vezi Doamne ca sunt din 1993 (ele fiind toata ziua vagoane din anii 1970).
Astel de vagoane nu ar trebui sa iasa la traseu! Degeaba se tot sustine reactivarea de V3A-uri ca sa se scoata Tatrele, si autohtonele astea sunt vai mama lor. Nu m-ar mira sa vad in curand ca se dezmembreaza si astea, dar ca sunt in continuare pastrate in circulatie, vezi Doamne ca sunt din 1993 (ele fiind toata ziua vagoane din anii 1970).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Sunt integral refăcute. Nu au nimic în comun cu V3A original, doar linia de design. Sasiul, boghiurile, controller, etc, tot e schimbat. Bine, tehnologic privind, sunt tot din anii 70, început de 80 în cel mai bun caz. Inspirația lui V3A-93 3 tot din tramvaie nemțești. Doar că din câte știu, de fapt V3A - 93 ar trebui să se numească V3A - 87...deoarece am înțeles că de fapt în perioada aia s-a făcut acest proiect al V3A nou... Dar nu au fost bani... Și s-a mers cu varianta clasica până după 1990...apoi l-au scos de la naftalină și s-au apucat de el... Știu că parcă a fost prezentat la TIB...era alb cu albastru și scria oblic RATB pe el, și făceau și publicitate cu ușile, că se deschid dacă prinde un om în ele... Arăta cum unul bagă mâinile în ușile care se închid și apoi se deschid automat... Că la vechile V3A, ba nu se închideau ușile ba se rupeau, iar la EP V3A dacă te prindeau te striveau la propriu, dacă mecanismul era bun. Problema mare la V3A e cea de când a fost fabricat primul exemplar : fiabilitate slabă, submotorizat, frâne la limită, nu e LF (și imposibil de făcut LF, doar PPC), nu mai zic și de greșeli capitale ale acestui tramvai (concepția ușilor,cu barele alea, că nu se închide când e foarte plin, cuplele de tracțiune care pot oricând fi mortale (excepția celor din 41, și unele FAUR, dar nici cu T4 nu îmi e rușine aici, dar măcar ăla are frâne solide)), confortul scaunelor (scaune de lemn la tramvaie făcute la mijlocul anilor 90, știu ca primele cu scaune de plastic sau fibră au fost FAUR și EPC. Astea din urmă chiar sunt mult mai comode), controller cu manivela (drace, existau tramvaie cu controller manetă din 1960). De troncăneala tipică V3A ce să mai zic...doar FAUR și EPC erau mai silențioase (până a băgat URAC gheara în ele). Tabla proastă, nepasivizata, se găurește după primii 2 ani ( Culmea, FAUR și EPC au ținut mai mult fără să se găurească). Ventilația interioară e jalnică, vara mori de cald în ele... Măcar au încălzirea decentă. Din câte observ sunt V3A care de la un RK la celălalt merg fără probleme și 10 ani, și alte V3A, care la un an de la RK, deja sprijină gardul și depoul. Dispersia calității. Sau poate unele sunt făcute luni, după beție.
Însă : poate ar fi o idee mai fiabile dacă măcar starea liniilor ar fi mai bună. Ce a pățit 3381, poate păți orice V3A. Sau poate acum sunt mai atenți cu verificările... Deși nu cred asta. Cred că se pleacă cu ele ca la război... Nu știi când pică câte unul, și când pică nu se știe dacă se poate restaura imediat încât să fie apt de traseu sau va sta o perioadă bună la gard, apoi va fi canibalizat și descompletat, ajungând în final o cutie cu componente defecte... Și apoi în cocioaba aia se bagă bani, ca în câteva luni de la RK iar să îi bubuie ceva.
cris_m wrote:
Astel de vagoane nu ar trebui sa iasa la traseu! Degeaba se tot sustine reactivarea de V3A-uri ca sa se scoata Tatrele, si autohtonele astea sunt vai mama lor. Nu m-ar mira sa vad in curand ca se dezmembreaza si astea, dar ca sunt in continuare pastrate in circulatie, vezi Doamne ca sunt din 1993 (ele fiind toata ziua vagoane din anii 1970).
Sunt integral refăcute. Nu au nimic în comun cu V3A original, doar linia de design. Sasiul, boghiurile, controller, etc, tot e schimbat. Bine, tehnologic privind, sunt tot din anii 70, început de 80 în cel mai bun caz. Inspirația lui V3A-93 3 tot din tramvaie nemțești. Doar că din câte știu, de fapt V3A - 93 ar trebui să se numească V3A - 87...deoarece am înțeles că de fapt în perioada aia s-a făcut acest proiect al V3A nou... Dar nu au fost bani... Și s-a mers cu varianta clasica până după 1990...apoi l-au scos de la naftalină și s-au apucat de el... Știu că parcă a fost prezentat la TIB...era alb cu albastru și scria oblic RATB pe el, și făceau și publicitate cu ușile, că se deschid dacă prinde un om în ele... Arăta cum unul bagă mâinile în ușile care se închid și apoi se deschid automat... Că la vechile V3A, ba nu se închideau ușile ba se rupeau, iar la EP V3A dacă te prindeau te striveau la propriu, dacă mecanismul era bun. Problema mare la V3A e cea de când a fost fabricat primul exemplar : fiabilitate slabă, submotorizat, frâne la limită, nu e LF (și imposibil de făcut LF, doar PPC), nu mai zic și de greșeli capitale ale acestui tramvai (concepția ușilor,cu barele alea, că nu se închide când e foarte plin, cuplele de tracțiune care pot oricând fi mortale (excepția celor din 41, și unele FAUR, dar nici cu T4 nu îmi e rușine aici, dar măcar ăla are frâne solide)), confortul scaunelor (scaune de lemn la tramvaie făcute la mijlocul anilor 90, știu ca primele cu scaune de plastic sau fibră au fost FAUR și EPC. Astea din urmă chiar sunt mult mai comode), controller cu manivela (drace, existau tramvaie cu controller manetă din 1960). De troncăneala tipică V3A ce să mai zic...doar FAUR și EPC erau mai silențioase (până a băgat URAC gheara în ele). Tabla proastă, nepasivizata, se găurește după primii 2 ani ( Culmea, FAUR și EPC au ținut mai mult fără să se găurească). Ventilația interioară e jalnică, vara mori de cald în ele... Măcar au încălzirea decentă. Din câte observ sunt V3A care de la un RK la celălalt merg fără probleme și 10 ani, și alte V3A, care la un an de la RK, deja sprijină gardul și depoul. Dispersia calității. Sau poate unele sunt făcute luni, după beție.
Însă : poate ar fi o idee mai fiabile dacă măcar starea liniilor ar fi mai bună. Ce a pățit 3381, poate păți orice V3A. Sau poate acum sunt mai atenți cu verificările... Deși nu cred asta. Cred că se pleacă cu ele ca la război... Nu știi când pică câte unul, și când pică nu se știe dacă se poate restaura imediat încât să fie apt de traseu sau va sta o perioadă bună la gard, apoi va fi canibalizat și descompletat, ajungând în final o cutie cu componente defecte... Și apoi în cocioaba aia se bagă bani, ca în câteva luni de la RK iar să îi bubuie ceva.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
Dupa cativa ani de absenta circula si 013, azi in 25.
Dupa cativa ani de absenta circula si 013, azi in 25.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Gabi23
A mai revenit anul trecut la un moment dat, a circulat vreo săptămâna și a crăpat iar. Un vagon cu defecte foarte dese și de lungă durată, ar trebui băgat la transformare în CA. Până la urmă pe #271 l-a mai văzut cineva?
A mai revenit anul trecut la un moment dat, a circulat vreo săptămâna și a crăpat iar. Un vagon cu defecte foarte dese și de lungă durată, ar trebui băgat la transformare în CA. Până la urmă pe #271 l-a mai văzut cineva?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Păi din listă, văd că și el e foarte vechi..."frații lui" mai mari (204,027) sau mai mici (017, 045) au intrat la transformarea în PPC.
Apropo, mi se pare mie sau totuși CA-PPC sunt mai fiabile?
Păi din listă, văd că și el e foarte vechi..."frații lui" mai mari (204,027) sau mai mici (017, 045) au intrat la transformarea în PPC.
Apropo, mi se pare mie sau totuși CA-PPC sunt mai fiabile?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Utilizator anonim
Daca ii asiguri piese si mentenanta corespunzatoare orice tramvai si vehicul e fiabil. Ma rog, înafara de alea care sunt fail din nastere, de genul Bucur 3001, 3002, Holecul modernizat cu INDA 361..
Daca ii asiguri piese si mentenanta corespunzatoare orice tramvai si vehicul e fiabil. Ma rog, înafara de alea care sunt fail din nastere, de genul Bucur 3001, 3002, Holecul modernizat cu INDA 361..
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor STB
Nenea_titi
Eu observ altceva: sunt tramvaie care merg impecabil 10 ani,altul, și e același model de tramvai, are probleme de la o zi la alta, că ajunge să stea la gard, devine și donator. Culmea același model de tramvai. Un V3A e de bine de rău fiabil, adică se comportă bine și ajunge în RK doar că își face norma, altele decedează timpuriu chiar și la un 1-2 ani de la rk. Dispersia calității? Tramvaie făcute luni? Ăla negru cu coarne își baga coada în anumite exemplare? Nu le-a sfințit popa după fabricare sau după rk? Unele au materiale mai bune altele mai proaste?
Nu știu ce să zic de așa zisele "failuri". Dar e aiurea să ai un tramvai puțin rulat, care nu poate merge...că e mort și mortul de la groapă nu se întoarce...
Eu observ altceva: sunt tramvaie care merg impecabil 10 ani,altul, și e același model de tramvai, are probleme de la o zi la alta, că ajunge să stea la gard, devine și donator. Culmea același model de tramvai. Un V3A e de bine de rău fiabil, adică se comportă bine și ajunge în RK doar că își face norma, altele decedează timpuriu chiar și la un 1-2 ani de la rk. Dispersia calității? Tramvaie făcute luni? Ăla negru cu coarne își baga coada în anumite exemplare? Nu le-a sfințit popa după fabricare sau după rk? Unele au materiale mai bune altele mai proaste?
Nu știu ce să zic de așa zisele "failuri". Dar e aiurea să ai un tramvai puțin rulat, care nu poate merge...că e mort și mortul de la groapă nu se întoarce...
- V2A
-
Posted:
-
- V2A
-
Posted:
-
- V2A
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
📖 Pagination options