Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 273978 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

Un vis umed pe care il am :lol:, Metroul Usor de EST.

https://flic.kr/p/R1yDkM

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB punmeister

Eu care stau in Aviatiei e chiar vis umed sa vad mizeria de 5 utila...  :roll:

LE: Ai putea sa dai detalii mai exacte despre traseul acestuia?

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

- Traseu N-S: Capat Str. Gratioasa - Aerogarii - Alexandru Serbanescu - Barbu Vacarescu - Dimitrie Pompeiu - Petricani - Doamna Ghica - Bd. Chisinau - Nicolae Grigorescu - Iuliu Heteganu - Vitan Barzesti - Oltenitei - Capat Romprim.

- Solutia tehnica preferata: GreenTrack (identic cu Liviu Rebreanu) cu separatie fizica cu garduri din doua motive: masinile nu mai pot intra pe linie (cum intra in prezent pe Rebreanu si Vitan), dar mai ales ai siguranta ca nu ies pietoni dintre masini (se evita accidente precum cel de pe Calea Rahovei). Rezultat? Creste viteza tramvaielor. Aceasta se va mentine constanta si previzibila. Nu cred ca solutia CF este una buna, dat fiind cat de mult s-a deteriorat linia 41 in lipsa burarii corespunzatoare a liniei (deraieri; impunerea de restrictii de viteza care au crescut durata unei curse cu 10 minute din 2002 pana azi.). De ce ai vrea sa ai linia pe un pat de terasament, cand aceasta poate fi fixa, inglobata in beton, fara sa necesite burare? Nu se prefera linia asfaltata din motive obiective (Consider ca 21 si 34 au fost o greseala. Ar fi trebuit sa se pastreze proiectul de pe vremea lui Lis sau Basescu in care acestea erau prevazute ca metrou usor cu separare fizica.). Inteleg ca pe Stefan cel Mare si Iancu de Hunedoara sunt mai multe spitale mari de urgenta, dar in prezent 99% din masinile de pe linie nu sunt ambulante.

- Toate peroanele trebuie sa fie accesibilizate, dotate cu display-uri de informare (antivandalism).

- Pe Aerogarii si Oltenitei se va folosi infrastructura actuala.

- Metroul Usor va imparti anumite sectoare de linie cu alte trasee. Nu va fi o problema.

- Pe Pompeiu, Doamna Ghica, Chisinau, Grigorescu exista spatiul necesar, actualmente scuar continuu cu spatiu verde, in principal gazon. Acolo unde sunt copaci, cum ar fi Doamna Ghica, se va prevedea in conctract mutarea copacilor cu utilaje speciale; nu se accepta taierea ca solutie!

- Pe Chisinau inlocuim OR, desigur. Petricani nu stiu daca necesita modificari, linia fiind intr-o stare mai mult decat acceptabila, foarte bine separata de trafic. Pompeiu necesita largire; linia va ramane pe amplasamentul actual, largirea efectuandu-se pe partea sudica cu gura de metrou. Se va pastra si capatul de pe Pompeiu pentru situatii neprevazute, nemodernizat.

Astept critici constructive! :D



MetrouUsor_Est by Onu, on Flickr

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB punmeister

ByOnu wrote:
Solutia tehnica preferata: GreenTrack (identic cu Liviu Rebreanu) cu separatie fizica cu garduri din doua motive: masinile nu mai pot intra pe linie (cum intra in prezent pe Rebreanu si Vitan), dar mai ales ai siguranta ca nu ies pietoni dintre masini (se evita accidente precum cel de pe Calea Rahovei).

Pentru cresterea vitezei de rulare este necesar si firul de contact sa fie cel dublu in zig-zag cum e pe 41, nu este suficient sa pui doar greentrack sau CF si garduri anti-cretini purtatori de 4x4.
ByOnu wrote:
Petricani nu stiu daca necesita modificari, linia fiind intr-o stare mai mult decat acceptabila, foarte bine separata de trafic.

Pe Petricani este necesar toaletarea vegetatiei salbatice, ai vazut si tu cum se asorteaza vegetatia cu jegurile Colentinei, nu?  :lol:

Ca si idee suna foarte bine, chiar ar putea sa faca treaba mai lejera in Aviatiei avand in vedere ca ar putea prelua din puhoaiele de oameni care vin la birou, evident asigurat un interval decent si tramvaie de mare capacitate.

In ceea ce priveste tramvaiele de mare capacitate, chiar ma gandeam la crearea unui Stadtbahn pe traseul tau propus cum e cel din Frankfurt. Linia U5 din Frankfurt este cea care mi-a dat ideea, traseul liniei U5 la suprafata are destule zone unde trenul merge la comun cu traficul auto, iar statiile (cateva) nu aveau platforme ca restul retelei la suprafata. Pentru U5 pana de curand se foloseau vagoane tip Ptb, cele care au fost folosite in trecut si ca tramvaie.




(astea sunt Ptb-urile)

De curand VGF a "modernizat" linia U5, statiile la nivelul carosabilului au acum platforme si au renuntat la Ptb-uri, acum circula vagoane din seria U4 si U5-25/U5-50 ca pe restul retelei. Uite si un video ca sa-ti faci idee.





Pe final, tu fiind membru al asociatiei Metrou Usor, poti prezenta ideea ta colegilor tai de asociatie si sa trimiteti propunerea autoritatilor.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB GPS

Problema este atât, cum gândești Intersecțiile cu celelalte linii de tramvai! Ca de preferat ar fi sa nu se întâmple ca in cazul liniei 41, si sa existe macaze pe parcursul Linei, cam in fiecare intersecție minim un macaz.
Desigur la fel ca si colegu', ți-as propune sa trimiți mai departe ideea, oricum era in plan cu inelul median linia asta, daca nu ma înșel.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

GPS wrote:
...oricum era in plan cu inelul median linia asta, daca nu ma înșel.


In PMUD clar nu este.



 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB WAYNEN

Dar ce-i aia BRT care merge la Magurele?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB GPS

Sincer eu nici nu știam de acele tramvaie rapide 3 si 7, in cel mai rău caz știam de unirea lui 21 cu 32 si de magistrala 7 de metrou M7.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Robert24

Lasati visele mega-umede cu LRT si BRT ale dobitocilor care au conceput mizeria asta!...  :popa:

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

In urma filmarii recente a colegului Macheta, chiar nu pot sa nu ma intreb de ce nu se pun mai multe macaze. In cazul respectiv ar fi ajutat cel putin un macaz dreapta pe Timisoara spre Lujerului.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB punmeister

Exista unul pana cand 41 a fost transformat in metrou usor.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB shoppy

Nu conteaza, ei vroiau initial sa mearga pe Ghencea sa intre pe 41, si nu i-a lasat.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

Adevarul este ca macazele iti ofera o mai mare flexibilitate tocmai in astfel de cazuri (accidente, blocaje, proteste, etc.) sau, de ce nu, in cazul unor eventuale linii noi care ar avea nevoie de ele. Problema este ca RATB, desi stie asta, mai stie si ca acestea trebuiesc intretinute.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB shoppy

41 avea macazuri si la Mihalache, si acelea s-au scos, pana la urma 41 are statut special, nu are voie sa aiba macazuri decat la terminal, nu are voie sa intre nimic altceva in afara de vagoanele acceptate acolo, si altele.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2325 forum members have written 424139 posts in 5280 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use