Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului

7 posts, 926 views
Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului BMihai

Bună ziua,

Recent am găsit pe un alt forum anii de electrificare ai căilor ferate din fiecare zonă a țării. Am citit lista electrificărilor din zona Bucureștiului și totuși nu reușesc să îmi dau seama care sunt unele linii:

Acesta este forum-ul:
https://forum.lokomotiv.ro/threads/istor ... ne.7504/

La anul 1977, care sunt liniile Pajura-Ramificație Pod Grivița, București Triaj-Ramificație Pod Grivița, Ramificație București Triaj-Pajura și București Triaj- Pajura, vă rog ? Văd că există și Ramificație București Triaj-Pajura și București Triaj- Pajura.

La anul 1979, apar trei linii Chiajna-Ramificație Bucureștii Noi-Chitila, Bucureștii Noi-Ramificație Bucureștii Noi-București Triaj și Ramificație Bucureștii Noi-București Triaj ?
Care sunt cele două ramificații Ramificație Bucureștii Noi-București Triaj vă rog ?

Mulțumesc !

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului fl82

In zona Bucurestiului electrificarea cailor ferate s-a realizat astfel:

-Februarie 1969- linia Brasov- Ploiesti Vest- Ramificatia Buciumeni- Chitila- HM Pajura- Bucuresti Nord

-Cca 1977- 1978- electrificarea magistralei 800, pana la Constanta. Cu aceasta ocazia, in zona Bucurestiului, sunt electrificate si liniile:  Pantelimon- Bucuresti Obor, Chitila- HM Pajura- Ramificatia Pajura

-1979- electrificarea magistralei 100 intre Bucuresti Nord si Craiova. Cu aceasta ocazie, in zona Bucurestiului, sunt electrificate si liniile:  Chiajna- Ram. Post Rudeni- Chitila,  Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia si  Bucurestii Noi- Bucuresti Triaj Post 17- Ramificatia Pajura (legatura prin triaj intre magistralele 100 si 800)

-Probabil dupa 1980: electrificarea partiala (in zona de nord) a caii ferate de centura, intre: Ramificatia Buciumeni- Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Voluntari- Ram. 1 Titan-  Titan/Catelu/Bucuresti Sud Grupa Calatori si Grupa Marfa.   Cu aceasta ocazie sunt electrificate si unele linii de racord din zona statiei Pantelimon.

*Pana in 1990 a mai fost electrificata, pe o scurta distanta, si magistrala 700 (intre statia Bucuresti Nord- HM Pajura- halta Depoul Bucuresti Triaj h.). Dar, datorita faptului ca aceasta scurta electrificare a magistralei 700 (in Bucuresti) se temina practic intr-o halta, nu a fost utilizata vreodata!

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului shoppy

700 are macaz cu Chitila - Baneasa in HM Pajura deci ai putea sa pleci din Nord cu electrica pe 700 si sa ajungi in Chitila.

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului BMihai

Totuși văd că acolo zice la anul 1977 Ram. București Triaj-Pajura și București Triaj-Pajura. Care o fi Ram. București Triaj pe hartă ? Bucla de intrare în Triaj ?
Doi ani mai târziu cum scrie acolo în topic ar fi fost electrificată legătura dintre ea și Ramificația Bucureștii Noi. Eu știu de Ram. Rudeni, nu de Ram. Bucureștii Noi. Care e aceasta ?
Văd că era legătură atât între Ram. București Triaj și Ram. Bucureștii Noi și București Triaj și Bucureștii Noi. Nu îmi dau seama care sunt cele două ramificații pe hartă.
Legătura dintre magistralele 100 și 800 prin Triaj este linia aceea care o ia în prin spatele Gării Bucureștii Noi, traversează Strada Chitila Triaj și Intrarea Tarafului și apoi merge spre podul oblic ?
La anul 1979 e trecută și electrificarea București Nord-Pajura-Mogoșoaia. Ar putea fi o bucată din M 700 ? Dar aceasta așa cum ați spus e numai până la Depoul București Triaj, nu și mai departe până la Mogoșoaia.

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului shoppy

Trebuie sa ai in vedere ca, pe langa propaganda neintentionat gresita sau intentionat mincinoasa, ce era in 77 se poate sa se fi desfiintat sau mutat in alta parte mai tarziu.

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului fl82

Cica electrificarea portiunii dintre halta Depoul Bucuresti Triaj h. si statia Mogosoaia (pe magistrala 700) nu a putut fi electrificata (pana in prezent) datorita acelui "tunel" , prin care magistrala 700 trece pe sub linia Chitila- HM Pajura (firul de racord pe care circula numai trenuri de marfa)!

Acuma cica se doreste desfiintarea acelui "tunel" de pe M700 (dar asta ar insemna si desfiintarea liniei de racord Chitila- HM Pajura), pentru a putea fi electrificata si portiunea dintre halta Depoul BucurestiTriaj h. si statia Mogosoaia (de pe M700) si probabil in perspectiva si pentru a putea fi electrificata linia dintre statia Mogosoaia si aeroportul Otopeni.

 


Re: Electrificarea liniilor din zona Bucureștiului shoppy

Da, eu vazusem un plan cu una dintre linii la sol si cealalta pe un pasaj suprateran.

 


Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2287 forum members have written 421212 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use