Regiunile RomânieiOlteniaJudețul GorjIstoria transportului public în municipiul Târgu Jiu

 

Topic: Discuții diverse

5 posts, 312 views
  • ADK
  • Posted:
  •  

Discuții diverse ADK

Transloc Tg. Jiu este ultimul operator de transport local care a mai avut autobuze și troleibuze românești în exploatare, ultimele find retrase acum vreun an și jumătate, autobuzele în aprilie-mai 2022 iar troleibuzele undeva prin toamna lui 2021 (nu cunosc cu exactitate luna, îmi cer scuze dacă s-a menționat pe undeva dar nu am fost atent). Autobuzele au fost înlocuite de Van-Hooluri second-hand, iar troleibuzele de Solaris nou-nouțe, ce oferă condiții mai bune de transport.

Penultimul operator ce a avut autobuze DAC/Rocar 112 UDM în circulație find Craiova, ce le-a retras la începutul lui 2020 și le-a casat spre sfârșitul lui 2021 iar penultimul operator cu troleibuze 212E/217E find cred că Clujul, până prin anul 2017(?), însă nu știu exact când le-au casat.

Tg. Jiu-ul este ceva mai deosebit deoarece este un municipiu cu înființarea troleibuzului după căderea comunismului, cu păstrarea rețelei în continuare (spre deosebire de Târgoviște unde nu a prins nici măcar un deceniu treaba) și locul unde troleibuzele împreună cu rețeaua au rezistat concomitent de la început până nu demult.

Ca o mică statistică, anii de fabricație autobuzelor DAC/Rocar 112 UDM care au apucat anul 2023:
1991: CDR, XKD
1992: -
1993: DRU, EDF, XKA, JIL
1994: KZS
1995: NTB

Pe XKD îl credeam fabricat mai târziu față de CDR, cel puțin așa este specificat pe lista lui Dr2005.

Autobuze DAC 117UD:
1992: XJZ

Troleibuze Rocar 212E:
1996: 0116, 0117, 0120, 0121

Troleibuze Rocar 217E:
1995: 0108, 0109, 0110, 0111, 0113, 0114
1996: 0118, 0119

Cel puțin data inaugurării rețelei arată 20 iunie 1995...

Legende:

Scris îngroșat: a fost scos la vânzare/este de vânzare.
Scris înclinat: se află în conservare.
Scris subliniat: oprit de către Transloc.
Scris îngroșat și înclinat: vândut.

Autobuzele și troleibuzele românești au avut simplitatea și calitatea anumitor materiale, însă după 1990 au început să fie depășite ca tehnologie iar ultimele exemplare s-au fabricat până maxim în anul 2000, toți operatorii mai ales publici având astfel de vehicule în posesie deoarece erau ieftine și se fabricau în București. La momentul actual nu mai există nimeni care să mai aibă vreun vehicul din gama Rocar în uz, deoarece toate au fost înlocuite cu vehicule mai moderne fie prin fondurile proprii ale primăriilor, fie prin fonduri UE sau alte fonduri.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse GPS

Nu există troleibuz Rocar 217E fabricat în 1995 la Târgu Jiu. Cele din primul lot sunt fabricate în 1994.
De asemenea și în cazul 212E anii sunt diferiți, primele două sunt fabricate în 1995, iar ultimele două în 1996.

Da, Clujul a fost ultimul care a operat 212E/217E înainte de Târgu Jiu, le-au casat pe toate în 2019.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Puțin ciudat. Pe TramClub scrie că sunt fabricate în 1996 ... în lista lui Dr2005 altceva. Eu de aici m-am orientat, nu 100% sigur evident.

Mi-am dat seama că ar fi în 1994, judecând postările cu 0108. Intuiam într-o anumită proporție că ar exista o mică eroare, deși plăcuța VIN lămurește mai multe.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse GPS

La vehiculele fabricate începând cu 1995 nu mai scrie anul fabricației pe plăcuță VIN. Însă este un indiciu care atestă anul fabricației, și anume culoare scaunelor. Cele fabricate în 1995 le au albastre, cele fabricate în 1996 gri.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Înțeleg, dar aiurea să nu mai existe anul fabricației menționat pe VIN-urile vehiculelor începând cu 1995.

Ai idee dacă ușile cu geam scurt montate pe XKA, EDF și DRU sunt ale DAC-urilor mai vechi din Tg. Jiu sau sunt uși de IK4 aduse din alte părți? Cineva afirma că XKA are (și) cutia de viteze de la un IK4, de unde cred că au fost aduse piese probabil de la IK4-urile craiovene (Tg. Jiu neavând vreodată IK4 în dotare).

Oricum, respectivele uși menționate sunt mai ușoare și sunt fabricate din aluminiu, ceea ce nu ruginesc (o idee inspirată judecând că autobuzele circulau adesea pe drumuri de țară), față de cele cu geam lung care sunt foarte grele și sunt expuse coroziunii. Însă specificațiile ar trebui trecute într-un colț, știu că ultimul import de IK4 să se fi făcut prin 1980-81 (probabil doar pentru București).

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Târgu Jiu  • 
Choose destination

Since our 2191 forum members have written 411709 posts in 5167 topics and 504 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use