Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareMersul trenurilor de călători

 

Topic: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024

30 posts, 26291 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 romero69

Mersi mult!
La o rasfoire mai sumara se constata in continuare degradarea mersului dar mai ales a conexiunilor intre trenuri.
O rusine de mers.
Alo ARF! Ce pazesti?

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Adrian1293

Salutare si La multi ani!

Stiu ca nu face parte din acest topic, dar exista posibilitatea ca cineva sa aiba un livret marfa pentru regionala Cluj? Nu neaparat 2023-2024.

Multumesc anticipat!  :D  :)

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Costin

@radupop acel site nu permite preluarea materialelor lor pe forumuri, asa ca nici noi nu le facem trafic. Am sters mesajul.

Insa pe aceeasi tema, a publicat Hotnews un articol mai cuprinzator, ce include si mersul trenurilor:

Din 1 iunie trenurile revin după 19 ani de pauză pe ruta directă București - Giurgiu. Care va fi mersul celor 14 curse zilnice

​Din 1 iunie revin trenurile pe linia directă București Nord - Gara Progresu - Grădiștea - Giurgiu și vor fi șapte trenuri CFR Călători pe sens în fiecare zi. Cel mai rapid tren va face 2 ore și 4 minute pe cei 93 km, iar cel mai lent, două ore și 19 minute. Pe viitor se dorește ca între cele două orașe să fie 19 trenuri pe sens, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
[...]
Programul propus de CFR Călători, de la 1 iunie. Șapte trenuri pe zi pe sens, două automotoare Desiro.

   București Nord (3.31) - București Progresu (4.09 - 4.19) - Giurgiu (5.40)

   București Nord (5.45) - București Progresu (6.22 - 6.29) - Giurgiu (7.46)

   București Nord (8.28) - București Progresu (9.06 -9.13) - Giurgiu (10.32)

   București Nord (10.25) - București Progresu (11.04 - 11.14) - Giurgiu (12.37)

   București Nord (13.50) - București Progresu (14.29 - 14.39) - Giurgiu (15.58)

   București Nord (16.44) - București Progresu (17.24 - 17.34) - Giurgiu (18.53)

   București Nord (19.16) - București Progresu (19.55 - 20.05) - Giurgiu (21.24)

Retur

   Giurgiu (4.39) - București Progresu (5.59 - 6.06) - București Nord (6.43)

   Giurgiu (6.02) - București Progresu (7.27 - 7.34) - București Nord (8.14)

   Giurgiu (8.00) - București Progresu (9.23 - 9.33) - București Nord (10.12)

   Giurgiu (10.54) - București Progresu (12.14 - 12.24) - București Nord (13.03)

   Giurgiu (14.13) - București Progresu (15.37 - 15.44) - București Nord (16.22)

   Giurgiu (16.20) - București Progresu (17.47 - 17.57) - București Nord (18.38)

   Giurgiu (19.39) - București Progresu (21.03-21.13) - București Nord (21.52)

De la Gara de Nord la București Progresu sunt 33 km, via Chitila - Chiajna - Ciorogârla - Vârteju. De la Gara Progresu la Giurgiu sunt 61 km.

[...]


Mai multe pe https://economie.hotnews.ro/stiri-indust ... nice.htm

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 radupop

Pai si aia aveau acelasi mers. Doar ca nu puteam insera imaginile. Si chiar nu am vrut sa ma chinui sa le scriu de mana.
Mi s-a parut de bun simt sa pun sursa. Nu am stiut ca aia nu permit preluarea articolelor. Acum stiu...

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) bgd70

Analiză: Noul mers de tren pe Linia București Nord - București Progresul via București Vest - Giurgiu Oraș via Comana

Chiar dacă multe voci spun că, datorită campaniei electorale se redeschide după atâta amar de vreme Linia 102 abia acum, țineți minte că în iarnă PORR Construct și România Feroviară raportau o întârziere a șantierului de 6 luni din cauza unor terți!

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi analizăm puțin la rece Mersul Trenurilor pe Linia 102 București Progresu - Giurgiu Oraș înainte de redeschiderea circulației și după trecerea valului de "păreologi experto-tarzi" inutili care mereu fac gargară atunci când se întâmplă ceva util / constructiv în România!

România Feroviară a mai făcut câteva simulări pentru mersul de tren înainte să apară cel oficial și pare că rațiunea și bunul simț au avut dreptate. După ce a apărut "Noul Mers" de tren pe Linia 102 noi am făcut câteva calcule care confirmă că se va circula mai repede acum (2024) față de cum se circula în anii 2001-2004 (după ce avusese loc ultima reparație capitală a liniei 102).


Am făcut și câteva comparații între trenurile tip Regio de pe principalele magistrale feroviare și, după cum veți vedea, Magistrala Secundară 102 nu stă deloc rău dacă vorbim d.p.d.v. al vitezei medii, raportate la numărul de opriri și de relief (fiindcă Linia 102 chiar are relief și declivități notabile pe mai bine de jumătate din distanță!).

Primul operator feroviar de transport călători care revine pe Linia 102, este chiar OTF-ul de Stat...normal...CFR Călători care, după cum veți vedea mai jos, a introdus pentru început 7 perechi de trenuri tip "Regio Metropolitan" pe relația București Nord - București Progresu' care, mai departe spre Giurgiu Oraș își schimbă încadrarea în Regio.

Distanța feroviară între București Nord și București Progresul este de 32 km și care va fi parcursă pe centura feroviară a capitalei (unde PORR Construct a reabilitat unul din firele de circulație) în 38 de minute (medie) cu opriri în: Bucureștii Noi - Chiajna - București Vest - Vârteju .

Asta înseamnă o viteză medie/comercială de 50km/h.


Pe lângă cele 7 perechi de trenuri care vor intra în circulație, conform ARF, mai sunt disponibile trase pentru încă 12 perechi de trenuri pe București Progresul - Giurgiu și Centura Feroviară a Capitalei.

Gara Giurgiu Oras
Gara Giurgiu Oras
După cum spuneam mai sus, am făcut niște calcule comparative între diverse trenuri Regio de pe magistrale și putem observa că Linia 102 nu stă rău deloc dacă luăm în calcul timpii, numărul de opriri și obligatoriu relieful și declivitățile dintre Comana și Daia.

Distanța feroviară între București Progresul și Giurgiu Oraș este de 61 km și se va parcurge (în medie) aprox. 1h 20min, cu opriri în: Sintești - Vidra - Grădiștea - Comana - Vlad Țepeș - Mihai Bravu - Băneasa Giuegiu - Taban - Daia - Frătești Giurgiu Nord - Giurgiu Oraș.

Viteza medie comercială a trenurilor Regio pe Linia 102 va fi de 46 km/h, viteză mai mare decât în perioada 2000-2001, când linia avusese parte de ultima reparație capitală (unde pe atunci, trenurile erau compuneri clasice, realizate cu locomotive și vagoane, iar acum vom avea automotoare (tip Desiro în cazul CFR-ului)).

Sursa foto: IonutCFR2009 - Forum trenuletz
Sursa foto: IonutCFR2009 - Forum trenuletz
Dacă în anii 2002-2004 un tren Personal (pe atunci) reușea să scoată un timp mediu de 1h 30min, 20 de ani mai târziu un tren Regio (fostele "Personale") va parcurge distanța între București Progresul - Giurgiu Oraș în media de 1h 20min (în condițiile în care noi estimăm un timp real de 1h15min)!

Ideal ar fi fost să scoată un 50 min! Dar...meh'...cerem prea mult de la sistem....

Prețul biletelor va fi la jumătate din ce oferă acum transportul auto. Vom avea un tarif de:

> 6 lei între București Progresul - Comana și

> 12 lei între București Progresul - Giurgiu Oraș,

* În tarifele menționate nu este inclus prețul locului, care la trenurile Regio este facultativ.

Comparativ cu alte magistrale, trenurile Regio pe Linia 102 stau foarte bine la "capitolul" viteză medie / comercială, respectiv:

- 55km/h este viteza medie la tren Regio de pe M800;
- 46km/h este viteza medie la tren Regio de pe M500;
- 45km/h este viteza medie la tren Regio de pe M300/1000;
- 45km/h ar fi viteza medie la tren Regio pe L102;
- 41km/h este viteza medie la tren Regio de pe M100.

Comparațiile sunt pur orientative.


"Cartoful fierbinte" pe Linia 102, rămâne trenul IR Ruse - București Nord - Aeroport Otopeni și cine îl va opera pentru că mai sunt 24 trase libere la alegere!
Spunem "cartof fierbinte" pentru că un tren IR fără oprire între București Nord - Giurgiu Nord - Ruse poate realiza distanța feroviară de 85 km pentru că de pe centură feroviară (Varteju) intri direct în Jilava, se poate realiza în 1h20min sau chiar mai puțin față de 2h 10 min cât se face acum prin Videle fără întârzierile specifice mersului pe M100!

Pe lângă diferențele de timpi sunt diferențe mari și în cazul tarifelor, un bilet la tren IR pe linia 102 va costa 24 lei la clasa a 2-a iar un bilet prin Videle costa acum 46 lei. Avantajele redeschiderii circulației pe linia 102 sunt clare, bilete la jumătate de preț și durata de timp înjumătățită față de trasa actuală prin Videle.

Să vedem ce operator privat va accepta provocarea sau "cartoful fierbinte" de pe linia 102 referitor la trenul IR Ruse - București Nord - Aeroport Otopeni pentru că le prima vedere CFR Călători nu vrea să deranjeze transportatorii rutieri (sau cel puțin așa pare), pentru că mai sunt destule trase libere conform celor spuse de ARF.






Surse foto & text: România Feroviară

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) BIGRED1984

Oare se poate lua bicicleta in tren (avand in vedere ca e Desiro) ? Stiu ca pe Titan-Oltenita se poate iar pentru Comana, cel putin, va exista sigur cerere.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) bgd70

Si pe mine ma intereseaza tot pt. Comana, putem cere un pct. de vedere de la CFR. Din ce stiu, Desiro nu au rastel de biciclete si probabil nu e permis din cauza asta.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 shoppy

Cred ca se poate plati bilet pentru bagaj voluminos.
Ce pacat ca nu se mai face cursa de biciclete de la Comana...

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Aron

Banuiesc ca pe aici o sa bage si sezonierul spre Istanbul

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 BGP2597

Nu. Trenul spre Istanbul rămâne prin Videle din cauza terenului instabil din zona Daia care nu permite tonaje de locomotivă+vagoane pe ruta directă. Rezolvarea vine în faza a doua a proiectului care vizează modernizarea întregii linii și electrificarea.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 radupop

https://clubferoviar.ro/mersul-trenurilor-bucuresti-giurgiu-oficial/

După o așteptare de 19 ani, mersul treburilor București-Giurgiu a fost încărcat joi seara târziu pe site-ul CFR Călători.

De la București Progresu și până la Giurgiu Oraș și retur vor circula zilnic, începând de sâmbătă, șapte perechi de trenuri, iar în weekend – șase. Distanța de 61 km va fi parcursă între o oră și 17 minute și o oră și 21 de minute.

Mersul trenurilor București-Giurgiu
R 9701 4:19 București Progresu 5:40 Giurgiu

R 9703 6:29 București Progresu 7:46 Giurgiu

R 9705 9:13 București Progresu 10:32 Giurgiu

R 9707 11:14 București Progresu 12:37 Giurgiu

R 9709 14:39 București Progresu 15:58 Giurgiu

R 9711 17:34 București Progresu 18:53 Giurgiu

R 9713 20:05 București Progresu 21:24 Giurgiu

Trenurile, operate cu automotoare Siemens Desiro, pleacă din Gara de Nord, iar până la Gara Progresu fac între 37 și 40 de minute.



Mersul trenurilor Giurgiu-București
R 9700 4:39 Giurgiu 5:59 București Progresu

R 9702 6:02 Giurgiu 7:27 București Progresu

R 9704 8:00 Giurgiu 9:23 București Progresu

R 9706 10:54 Giurgiu  12:14 București Progresu

R 9708 14:13 Giurgiu 15:37 București Progresu

R 9710 16:20 Giurgiu 17:47 București Progresu

R 9712 19:39 Giurgiu 21:03 București Progresu.

Trenurile circulă până la Gara de Nord, după o staționare de 10 minute la București Progresu, pentru ca mecanicul să schimbe postul de conducere al automotorului.

Prețul unui bilet pe relația București Progresu-Giurgiu va fi de 12 lei. Pe distanța București Nord-Giurgiu biletul va fi de 17,5 lei.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat săptămâna trecută că în viitorul apropiat va începe organizarea unor proceduri competitive între cei șase operatori români care implementează Contractele de Serviciu Public feroviar, în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar, pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de rezultatele înregistrate și de solicitările primite.

CITIȚI vineri în Club Feroviar un reportaj realizat cu prilejul călătoriei cu un tren de probă al CNCF CFR SA pe ruta București Nord-București Progresu-Giurgiu.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Bogdan Ciorascu

2.jpg (252.02 KB; downloaded 1516 times)
1.jpg (209.77 KB; downloaded 1516 times)
Si ieri au mers la fel! Vreo buba la vreun automotor? :think:

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Andrei98

Liniile varză și turnusul foarte strâns fac ca orice mică restricție să provoace minute de întârziere care se înmulțesc exponențial.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2023-2024 Bogdan Ciorascu

La cum se pleaca intarziat din Bucuresti Nord banuiesc ca stau in fix 3 garnituri pentru toata ruta.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Mersul trenurilor de călători  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430460 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use