Topic: Autobuzele Ikarus
2 posts, 186 views-
- Pavlov195
-
Posted:
-
Autobuzele Ikarus
Pavlov195
În anii '70, I.J.T.L. Galați a achiziționat 14 autobuze tip Ikarus 280.
Acestea au avut nr. de parc: 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7755, 7756, 7757, 7758, 7759, 7973, 7974, 7975 și 7976.
Toate au fost vopsite în roșu, culoare ce și-au menținut-o pe tot parcursul vieții.
Iată o fotografie unde se poate observa unul din autobuzele Ikarus 280 pe Str. Brăilei. În fundal: Casa de cultură a sindicatelor.
Sursa foto: Serviciul Referințe - Biblioteca V.A. Urechia
În anii 1982-1983, acestea au trecut prin RK.
În anul 1984, cu excepția autobuzului 7974, toate Ikarus-urile 280 au fost echipate cu tuburi de gaz metan.
Autor: Dorin Andarachi
În anul 1987, 7757 a fost scurtat și transformat în asistență tehnică. De asemenea, a preluat și numărul unui autobuz Roman 112 casat, și anume 4145. Rolul de asistență tehnică l-a avut până în anul 1990.
7976 a fost și el scurtat după ce a fost vândut clubului de karting ce l-a folosit până în anul 1993.
La finalul aniilor '80, autobuzele au fost retrase din circulație.
Să mai vedem câteva imagini cu aceste autobuze extrase din ziarul Viața Nouă (Din păcate, calitatea este destul de slabă)
Sursa: https://transportlocalgalati.blogspot.com
Autor: Paul Popa
În anul 1991 au fost achiziționate două autobuze Ikarus din Germania.
Un Ikarus 280, vopsit maroniu ce a primit nr. de parc 8817 și un Ikarus 260 cu uși manuale, vopsit în alb cu dungi albastre ce a primit nr. de parc 8818 și a fost folosit doar pe cursele convenție.
Ambele autobuze au fost renumerotate odată cu introducerea noilor numere de înmatriculare. 8817 a devenit CUC iar 8818 a devenit YPB.
Singura imagine pe care am găsit-o și în care se poate observa Ikarus-ul 260 este aceasta, extrasă din ziarul Monitorul de Galați și datează din anul 1999. Se poate observa și Ikarus-ul 280, ascuns după cele două autobuze Rocar.
YPB (Ex. 8818) a fost casat în anul 2002.
CUC (Ex. 8817) a fost revopsit în alb cu dungi verzi și a fost folosit spre finalul vieții doar pe cursele convenție. A fost casat în anul 2007.
Iată-l surprins în câteva fotografii
În Autobaza Transurb în anul 2005
Scanare din ziarul Monitorul de Galați
Deservind o cursă convenție în iulie 2006
Autor: Ștefan Pușcașu
În Autobaza Transurb în aprilie 2007
Autor: Cătălin Ghiță
În țarcul de casare din Autobaza Transurb în martie 2008
Autor: Terry Lawson
În anii '70, I.J.T.L. Galați a achiziționat 14 autobuze tip Ikarus 280.
Acestea au avut nr. de parc: 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7755, 7756, 7757, 7758, 7759, 7973, 7974, 7975 și 7976.
Toate au fost vopsite în roșu, culoare ce și-au menținut-o pe tot parcursul vieții.
Iată o fotografie unde se poate observa unul din autobuzele Ikarus 280 pe Str. Brăilei. În fundal: Casa de cultură a sindicatelor.
Sursa foto: Serviciul Referințe - Biblioteca V.A. Urechia
Ikarus 280.jpg (236.28 KB; downloaded 200 times)
În anii 1982-1983, acestea au trecut prin RK.
În anul 1984, cu excepția autobuzului 7974, toate Ikarus-urile 280 au fost echipate cu tuburi de gaz metan.
Autor: Dorin Andarachi
Ikarus 280 7974.jpg (391.82 KB; downloaded 200 times)
În anul 1987, 7757 a fost scurtat și transformat în asistență tehnică. De asemenea, a preluat și numărul unui autobuz Roman 112 casat, și anume 4145. Rolul de asistență tehnică l-a avut până în anul 1990.
7976 a fost și el scurtat după ce a fost vândut clubului de karting ce l-a folosit până în anul 1993.
La finalul aniilor '80, autobuzele au fost retrase din circulație.
Să mai vedem câteva imagini cu aceste autobuze extrase din ziarul Viața Nouă (Din păcate, calitatea este destul de slabă)
Sursa: https://transportlocalgalati.blogspot.com
Ikarus 280 1981.JPG (287.63 KB; downloaded 200 times)
Ikarus 280 1983.JPG (300.15 KB; downloaded 200 times)
Autor: Paul Popa
Ikarus 280 (2).jpg (291.17 KB; downloaded 200 times)
În anul 1991 au fost achiziționate două autobuze Ikarus din Germania.
Un Ikarus 280, vopsit maroniu ce a primit nr. de parc 8817 și un Ikarus 260 cu uși manuale, vopsit în alb cu dungi albastre ce a primit nr. de parc 8818 și a fost folosit doar pe cursele convenție.
Ambele autobuze au fost renumerotate odată cu introducerea noilor numere de înmatriculare. 8817 a devenit CUC iar 8818 a devenit YPB.
Singura imagine pe care am găsit-o și în care se poate observa Ikarus-ul 260 este aceasta, extrasă din ziarul Monitorul de Galați și datează din anul 1999. Se poate observa și Ikarus-ul 280, ascuns după cele două autobuze Rocar.
Autobaza Transurb 1999.jpg (1.99 MB; downloaded 200 times)
YPB (Ex. 8818) a fost casat în anul 2002.
CUC (Ex. 8817) a fost revopsit în alb cu dungi verzi și a fost folosit spre finalul vieții doar pe cursele convenție. A fost casat în anul 2007.
Iată-l surprins în câteva fotografii
În Autobaza Transurb în anul 2005
Scanare din ziarul Monitorul de Galați
CUC (3).jpg (1.62 MB; downloaded 200 times)
Deservind o cursă convenție în iulie 2006
Autor: Ștefan Pușcașu
CUC (2).jpg (535.55 KB; downloaded 200 times)
În Autobaza Transurb în aprilie 2007
Autor: Cătălin Ghiță
CUC.jpg (378.26 KB; downloaded 200 times)
În țarcul de casare din Autobaza Transurb în martie 2008
Autor: Terry Lawson
CUC - Retras.jpg (116.85 KB; downloaded 200 times)
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele Ikarus
ADK
Observasem pe galeria STFP doar un singur exemplar, însă mă gândeam că au fost mai multe (înafara celor din perioada IJTL-ului) cum au fost în Buzău, însă în cazul ăsta n-au avut viața lungă din cauza conducerii (care au preferat găinăria dusă cam la extrem cu serviciul maxi-taxi).
Totuși este ciudat că întreprinderea de transport local a achiziționat aproape doar un autobuz de acest tip, și anume singurul 280, de am zis când am văzut mai demult fotografia de la casare că aduce din același lot cu încă existentul 2185 din Ploiești.
Mie îmi aduce mai mult a Ikarus 255 ... Nu știu ce 260 să fi avut uși manuale, ca autobuz destinat traseelor urbane, am văzut într-o fotografie în garajul PUA Chișinău un 260.01 cu uși manuale, dar acolo părea vizibil o modificare nicidecum să fi fost original așa ... se vedeau și petici peste petici.
Observasem pe galeria STFP doar un singur exemplar, însă mă gândeam că au fost mai multe (înafara celor din perioada IJTL-ului) cum au fost în Buzău, însă în cazul ăsta n-au avut viața lungă din cauza conducerii (care au preferat găinăria dusă cam la extrem cu serviciul maxi-taxi).
Totuși este ciudat că întreprinderea de transport local a achiziționat aproape doar un autobuz de acest tip, și anume singurul 280, de am zis când am văzut mai demult fotografia de la casare că aduce din același lot cu încă existentul 2185 din Ploiești.
În anul 1991 au fost achiziționate două autobuze Ikarus din Germania.
Un Ikarus 280, vopsit maroniu ce a primit nr. de parc 8817 și un Ikarus 260 cu uși manuale.
Singura imagine pe care am găsit-o și în care se poate observa Ikarus-ul 260 este aceasta:
Mie îmi aduce mai mult a Ikarus 255 ... Nu știu ce 260 să fi avut uși manuale, ca autobuz destinat traseelor urbane, am văzut într-o fotografie în garajul PUA Chișinău un 260.01 cu uși manuale, dar acolo părea vizibil o modificare nicidecum să fi fost original așa ... se vedeau și petici peste petici.