Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut

13 posts, 2842 views
Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut Oko21

De azi au intrat in tara primele IC4. Sa vedem de cine vor apartine.

 


Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut Gabi23

Pe facebook au apărut fotografii cu ele în diferite locații, 3 automotoare fiind remorcate de către EA 478 în direcția Electroputere VFU Pașcani.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut TPB

https://www.instagram.com/reel/CuuHEQEgj ... BiNWFlZA==
Am găsit pe Instagram o postare a unui pasionat de trenuri din Giessen cu 3 automotoare IC4 pentru România, acestea fiind fostele 5677, 5634 și 5683 ale DSB.

 



Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut shoppy

Astazi vagoanele de marfa Rail Adventure cu cuple Schaklu treceau pe la Buzau spre Bucuresti intr-un marfar GFR.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut Oko21

Au mai sosit automotoare in afara de cele 3? S-au inceput probe?

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut shoppy

Pai daca vor sa le exploateze atunci trebuie sa faca acelasi lucru ca la IC2, adica sa schimbe toata electronica, ceea ce dureaza.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut BodoMinea

Electronica la automotoarele IC2 nu a fost schimbată în sensul unei modernizări sau schimbări conceptuale. E posibil ca unele componente să fi fost înlocuite cu aceleași însă de fabricație nouă (pentru a rezolva anumite probleme legate de piese aflate pentru prea mult timp instalate dar neutilizate în tren) sau să se fi realizat anumite ajustări, însă terminalul mecanicului și calculatoarele care acționează funcțiile trenului sunt în continuare cele din proiectul inițial și totodată aceleași ca și la IC4 - adaptarea pentru circulație în altă țară nu presupune schimbarea electronicii ci adăugarea peste aceasta a unui sistem de siguranță compatibil cu infrastructura din țara destinație și alte adaptări operaționale specifice. O modificare structurală sau de concept a acestor sisteme ar fi putut fi făcută doar cu mult ajutor din partea fabricantului, care în forma sa originală nu mai există.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut shoppy

Daca ar fi fost din reglaje ar fi circulat toate inspe automotoarele IC2 cumparate pe toate inspe trasee pe care au cumparat trase initial si asta la viteza anuntata initial de 200km/h, in final sunt doar 4(?) automotoare pe 2 trasee cu 140km/h.
Doi ani de zile au tot incercat ajustari, nu s-a reusit, apoi s-a trambitat schimbarea sistemului de conducere cu PLC-uri Mitsubishi ca fiind solutia care rezolva toate probleme pentru ca elimina protectiile sistemului initial, au mers prost cel putin inca un an dupa veste dupa care parca nu mai au atatea probleme.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut Oko21

Inca 5 automotoare ICE4 au intrat in tara.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut BodoMinea

Conform informațiilor de pe pagina de LinkedIn a domnului Michael Beckmann (vicepreședinte material rulant în cadrul DSB), noul proprietar este Cardinal Main S.R.L., o firmă care nu a mai avut legătură cu calea ferată, iar Electroputere VFU Pașcani oferă serviciile tehnice în vederea omologării și va asigura mentenanța trenurilor.

- https://www.linkedin.com/posts/michael-b ... 52-LEr-/

Singurele informații din spațiul public despre firma Cardinal Main S.R.L., cu sediul în București, înființată în 2020, sunt legate de implicarea acesteia în preluarea producătorului de electrocasnice Electroargeş.

În climatul actual al pieței de transport feroviar de pasageri din țară, având în vedere contractele de servicii publice deja semnate, apariția unui nou operator este puțin probabilă, așa că părerea mea este că aceste trenuri vor fi destinate închirierii către operatori existenți la noi sau prin alte părți.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut Oko21

Pana la urma ale cui vor fi aceste automotoare? Gfr Calatori, noua companie care se aude ca se va infiinta?

 


Re: Automotoarele diesel tip IC4 (ex. DSB) - operator necunoscut BodoMinea

N-a anunțat nimeni nimic oficial.

Dacă apare un nou operator feroviar, în afară de vreo declarație în presă cu siguranță se va observa pe unul din următoarele link-uri:
- ERADIS - baza de date europeană cu certificate de siguranță pentru operatorii feroviari: https://eradis.era.europa.eu/safety_docs ... ult.aspx (search după Romania, SSC, se apasă pe Date issued în capul de tabel pentru a sorta lista după acest parametru și se vor vedea cele mai recent emise/actualizate documente, se urmărește cine are indicația "Passenger");
- Certificate entităţi responsabile / funcţii de întreţinere pe site-ul ASFR: https://www.sigurantaferoviara.ro/situat ... ere.html

Totodată, CFR Călători are o consultare de piață în curs pentru închiriere automotoare diesel, starea și detaliile procedurii se pot consulta la: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/m ... 00153294, iar caietul de sarcini este atașat. Nu are legătură în mod direct cu subiectul dar dacă noul proprietar al acestor automotoare dorește, ar putea participa la o astfel de procedură. Având în vedere că metoda de depunere este "în plic închis sigilat", nu știu cât de multe vom afla, dar probabil raportul final al procedurii cel puțin o să fie pe platformă după data de încheiere (15.04.2024).
Caiet de sarcini - inchiriere automotoare-semnat.pdf
Caiet de sarcini - inchiriere automotoare-semnat.pdf (1.18 MB; downloaded 22 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421250 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use