Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutier

 

Topic: Discuții diverse

3 posts, 324 views
  • ADK
  • Posted:
  •  

Discuții diverse ADK

Am o întrebare cunoscătorilor de Volkswagen T4, T5 etc, pe care m-am gândit mai bine s-o pun aici și nu pe TPU unde dintr-o experiență mai veche respectiva platformă este plină cam de aceeași categorie de oameni ca ce-i întâlniți și pe Facebook, deși era o oarecare soluție un grup de FB dedicat acestei categorii însă pentru mine contul personal pentru platforma respectivă este de ceva timp bun istorie, având în general experiențe neplăcute care m-au făcut să dispar.

De ceva timp bun au început să-mi placă mașinile "bune la toate" și modic sau similar de întreținut ca un sedan, am zis că-i o soluție Break-urile însă neavând experiențele mai actuale și luându-mă după alții mi-am pierdut timpul și investițiile în categorii de autoturisme cu depreciere mare pe piață astfel că am optat spre dubițe, cele de 9 locuri din gama Volkswagen Transporter, nu LT35 (nu-mi place Opel, nici nu vreau să mai aud de marca asta, Ford, Hyundai, Renault, Mercedes - în special Vito, poate Sprinter însă au motoare mari, întreținere costisitoare și înălțimea mare care ar putea încurca o intrare la o parcare subterană, etc).

Întrebarea este: Care sunt diferențele mai exact între Transporter, Caravelle și Multivan? Plus - sunt unele cu lungimea mai mare (aparent cu jumătate de metru), iar în spate au haion ori uși.

În general, deși mă gândesc să nu fie niște modificări ulterioare, Transporter este varianta cu 9 locuri (3 în față, 3 la mijloc și 3 în spate observ în mare, sau 3 în față, 2 în spate, încă 2 în spate respectiv ultimul rând tot cu 2, dar mai sunt și alte variante). Caravelle observ că este varianta mai de business, aparent și mai scumpă, iar Multivan sunt cu 5 locuri iar în spate există compartiment doar de marfă, unde geamurile lipsesc. Nu bag la socoteală autoutilitarele, adică DOKA. Mai sunt variantele facelift, adică îmbunătățire, deși și la ora actuală pe T5 îl confund ușor la față cu T6.

În trecut, când existau T1-2-3 erau "botezate" în general ca minibus, mai sunt unele "Syncro" care am observat că este defapt varianta 4x4 de drumeții, camper care sunt autorulotele, dar mă interesează varianta clasică, nu edițiile speciale. Doresc doar lămuriri sau confirmări legate de diferențele mai sus menționate. Nu-mi place deloc ultima fiță adică T7 "ID BUZZ", nici nu-mi seamănă a mașină...

LE: eventual diferențele la motoarele echipate pe T4, adică 1.9D, 1.9TD și 1.9TDI. Exclus 2.4/2.5 ...

Ce știu eu, este că 1.9D este diesel simplu aspirat, fără turbină, DPF, EGR și ECU, adică cel mai simplu posibil dar și destul de învechit ca tehnologie... Restul încep să aibă aceste îmbunătățiri, dacă ai și grijă să le exploatezi corect...

 


Re: Discuții diverse Chev Celios

Nu eista 1.9D sau 1.9TD. Cele fara turbina sunt SDI. Dar nu stiu de vrun model de T5 care sa fie SDI. T4 poate. Sincro erau cele 4X4, iar multivan sunt dubele simple, caravelle sunt cele pentru transportul de persoane.  Sincer pentru broblema ta ca masina personala nu recomand o duba asa de mare. Am avut T5 de la munca ani de zile. este destul de scump de intretinut o astfel de duba mai ales ca motoare mari o sa gasesti pe toate pentru ca e nevoie de motoare puternice. Un T5 gol are 2200kg. Cel mai bine daca ai nevie sa mai cari cate ceva este un Break. Intretinerea la fel ca la un sedan asigurarea, etc.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Mizez mai mult pe T4 (unde încă odată menționez că am citit de existența celor 3 subtipuri de 1.9). T5 știu că-i scump (poate 4000€ n-ar fi, dar nu-i așa de prietenos kilometrajul la >800.000 km), normal că nu are cum să fie clasic dacă sunt apărute abia din 2004 încoa. Nu-mi mai trebuie nici degeaba vreun Breck sau Sedan. Sunt mici, înghesuite și cu deprecierea pe care o au încă de când ies din fabrică. Am avut în familie și capacitatea era mică pentru treburile noastre... Mi se părea mult sau inutil pentru treburile personale să cer un jeep, nu un 8+1 care sunt super utile, chiar universale aș zice ca ce servicii pot să ofere.

Dubă mare o consider un Sprinter sau un VW LT35... Transporter e la limita decenței. Ia oleacă în calcul: 3 drumuri făcute cu un Sedan/Break sau odată cu un 8+1, care-i mai rentabil? Impozitul, RCA-ul și întreținerea pot fi chiar și mai mici față de multe mașini mici văzute prin trafic. Mă interesa diferențele subtipurilor aceleiași caroserii, să nu mă trezesc cu 9 locuri convertit din marfă (deși trebuie menționat în carte), mai ales după ce a cărat. Dacă a fost modificat la scurt timp de la ieșirea din fabrică n-ar fi o problemă, înțeleg că așa era mai ieftin. Nu-i felul meu să folosesc mașina zi de zi. Am mers atâta cu transportul în comun și voi merge, dar nu strică și o mașină de genul judecând că stau la țară, cumpărăturile le fac lunar de la angro cu baxul și poate mai iau pe câte un vecin cu bagaje...

 


Home page  • 
Parent forum: Transport rutier  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421240 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use