Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport maritim și fluvial

 

Topic: Utilizarea și amenajarea râului Prut pentru navigație

2 posts, 325 views
Utilizarea și amenajarea râului Prut pentru navigație fl82

Inca de la sfarsitul deceniului 4 al secolului XIX (cca 1840) a fost organizata navigatia pe raul Prut. Doua decenii mai tarziu (cca 1860) s-au inceput lucrarile de curatire a albiei raului.

   Sub administratie ruseasca (tarista), exista o companie de navigatie pe raul Prut, cu capital rusesc. Aceasta companie avea in dotare mai multe slepuri, remorchere si plutitoare de mic tonaj, care se puteau ridica pana la Leova si Ungheni. Prutul era navigabil pe lungimea de 313 km, pana la Nemteni (la varsarea Jijiei).
  In 1919, dupa oarecare pierderi din timpul razboiului, mostenirea lasata, de aceasta societate, era de: 12 remorchere mici, 11 slepuri (de 40-50 vagoane, incarcate), 24 de slepuri incarcate, 10 slepuri ale „Zemstvei” Chisinau, 2 tancuri pentru petrol (de cate 40-50 vagoane), 26 de bacuri mici, cu motor, si 46 de bacuri fara motor.
  In perioada interbelica, navigatia pe raul Prut se dezvolta. De la Dranceni se incarcau slepuri cu cereale.
  In timpul celui de-al doilea razboi mondial, multe poduri sunt dinamitate si prabusite in albia raului, slepurile care navigau pe Prut sunt distruse, astfel ca navigatia pe acest rau inceteaza. In anii 50’ podurile prabusite sunt scoase din albia raului si refacute.
 
  In 1968 URSS reia unilateral navigatia pe raul Prut , iar din 1972 apare un proiect intocmit de IPTANA pentru amenajarea pentru navigatie a raului Prut, in aval de barajul Stanca-Costesti (inaugurat in 1978).
  Amenajarea pentru navigatie a raului Prut ar fi insemnat si realizarea a doua porturi "fluviale" in judetul Vaslui- la Falciu si la Dranceni (in apropiere de Husi).


  Realizarea astazi a acestui proiect, de amenajare pentru navigatie a raului Prut (in aval de barajul de la Stanca-Costesti) ar necesita suma de cca un miliard de euro.

 


Re: Utilizarea si amenajarea raului Prut pentru navigatie fl82

 In anul 1993 a fost elaborat un studiu de prefezbilitate care trata problemele amenajarii raului Prut pentru navigatie in aval de nodul hidrotehnic de la Stanca-Costesti si pana la Dunare. Acest studiu a fost avizat de catre Consiliul Tehnico Economic al Ministerului Transporturilor, in ianuarie 1994.
 Pe langa problemele de ordin tehnic si economic legate de reluarea navigatiei pe raul Prut, s-au intocmit –in faza preliminara- propuneri cu referire la infiintarea unei administratii mixte pentru navigatia pe Prut si a unei Conventii de navigatie pe acest rau.

 


Home page  • 
Parent forum: Transport maritim și fluvial  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421301 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use