Topic: ZTE Granton 12m
391 posts, 96972 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
WT_fan06
Mi se pare haios că s-au adus în discuție fotovoltaicele pentru încărcarea autobuzelor, în condițiile în care până la autobuze electrice există rețele de tramvaie și troleibuze de foarte mult timp, în care s-ar fi putut injecta direct curentul produs (mult mai ieftin și eficient decât să stochezi și apoi să încarci bateriile ebusurilor)...
Mi se pare haios că s-au adus în discuție fotovoltaicele pentru încărcarea autobuzelor, în condițiile în care până la autobuze electrice există rețele de tramvaie și troleibuze de foarte mult timp, în care s-ar fi putut injecta direct curentul produs (mult mai ieftin și eficient decât să stochezi și apoi să încarci bateriile ebusurilor)...
- 1689
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
1689
Probabil ca aveti dreptate. Chiar acoperite cu panouri toate depourile nu cred ca s-ar produce mai mult decit consuma tramvaiele si troleibuzele zilnic.
Probabil ca aveti dreptate. Chiar acoperite cu panouri toate depourile nu cred ca s-ar produce mai mult decit consuma tramvaiele si troleibuzele zilnic.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
WT_fan06
Totuși, întrebarea mea este... de ce acoperirea depourilor / autobazelor cu panouri fotovoltaice nu este un trend în Occident? La prima vedere pare o idee bună, dar trebuie să existe motive pentru care nu se implementează pe scară largă...
Totuși, întrebarea mea este... de ce acoperirea depourilor / autobazelor cu panouri fotovoltaice nu este un trend în Occident? La prima vedere pare o idee bună, dar trebuie să existe motive pentru care nu se implementează pe scară largă...
- Albert
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Albert
Pentru ca prețul de vânzare al curentului electric produs este mult prea mic. Iar ca să îl introduci în rețeaua de tramvai/troleibuz, mult prea dificil. Îți trebuie legătură între depou (unde sunt instalate panourile) și substații. Iar în substații probabil îți trebuie alte echipamente suplimentare…
Pentru ca prețul de vânzare al curentului electric produs este mult prea mic. Iar ca să îl introduci în rețeaua de tramvai/troleibuz, mult prea dificil. Îți trebuie legătură între depou (unde sunt instalate panourile) și substații. Iar în substații probabil îți trebuie alte echipamente suplimentare…
- 1689
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
1689
In primul rind este vorba de amortizarea investitiei. Ca in orice situatie in care statul acorda subventii directe, pretul instalarii a explodat.
In plus, un numar destul de mic de orase in Europa au transport electric “clasic” (tramvai si/sau troleibuz - de altfel, in afara Europei de Est, singurul oras care imi vine in minte a le avea pe ambele e Zürich). Mai mult, depourile de autobuze sint - de multe ori - in proprietatea altor entitati decit cele care gazduiesc mijloace de transport electrice, ceea ce complica si mai mult lucrurile pentru ca un “pronsumator” nu poate vinde direct altui “pronsumator”.
In concluzie, ideea n-ar fi rea dar sfirseste sublim la implementare, pentru ca - la o adica - salvatul planetei e o cauza nobila dar unde e profitul ?
Pardon… Se cheama “amortizarea cheltuielilor de transport si distributie”.
In primul rind este vorba de amortizarea investitiei. Ca in orice situatie in care statul acorda subventii directe, pretul instalarii a explodat.
In plus, un numar destul de mic de orase in Europa au transport electric “clasic” (tramvai si/sau troleibuz - de altfel, in afara Europei de Est, singurul oras care imi vine in minte a le avea pe ambele e Zürich). Mai mult, depourile de autobuze sint - de multe ori - in proprietatea altor entitati decit cele care gazduiesc mijloace de transport electrice, ceea ce complica si mai mult lucrurile pentru ca un “pronsumator” nu poate vinde direct altui “pronsumator”.
In concluzie, ideea n-ar fi rea dar sfirseste sublim la implementare, pentru ca - la o adica - salvatul planetei e o cauza nobila dar unde e profitul ?
Pardon… Se cheama “amortizarea cheltuielilor de transport si distributie”.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Daca ai avea substatia in depou poate ca s-ar merita sa pui panouri pe hala insa daca vrei sa salvezi planeta tot mai bine este sa cumperi energie de la un parc fotovoltaic sau eolian dedicat.
Daca ai avea substatia in depou poate ca s-ar merita sa pui panouri pe hala insa daca vrei sa salvezi planeta tot mai bine este sa cumperi energie de la un parc fotovoltaic sau eolian dedicat.
- Pok
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
WT_fan06
De acord cu @shoppy , într-o lume ideală este mai ieftin să cumperi curent de la contractori cu fotovoltaice / eoliene decât să îți instalezi echipamente singur. Economies of scale.
Desigur, există și problema structurală a unităților STB, care ar trebui consolidate și modificate pentru acomodarea panourilor solare. Costul nu ar fi prea departe de cel al unei modernizări din temelii, cred eu.
Oricum, e o dezbatere interesantă.
De acord cu @shoppy , într-o lume ideală este mai ieftin să cumperi curent de la contractori cu fotovoltaice / eoliene decât să îți instalezi echipamente singur. Economies of scale.
Desigur, există și problema structurală a unităților STB, care ar trebui consolidate și modificate pentru acomodarea panourilor solare. Costul nu ar fi prea departe de cel al unei modernizări din temelii, cred eu.
Oricum, e o dezbatere interesantă.
- mineagu
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
mineagu
"Gândul.ro" a postat o știre legata de situația (definitiva?) privind când și pe ce linii vor intra noile autobuze.
Sursa: https://www.gandul.ro/actualitate/exclus ... 20097916
"Gândul.ro" a postat o știre legata de situația (definitiva?) privind când și pe ce linii vor intra noile autobuze.
Sursa: https://www.gandul.ro/actualitate/exclus ... 20097916
Distribuția autobuzelor este următoarea:
- 30 de autobuze la Autobaza Bujoreni
- 15 autobuze la Bucureștii noi
- 55 de autobuze la Autobaza Berceni
Reprezentanții STB au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, care vor fi liniile pe care vor fi introduse noile autobuze.
Autobuzele vor circula pe următoarele linii:
Linia 137 – 8 autobuze
Linia 138 – 5 autobuze
Linia 173 – 4 autobuze
Linia 336 – 8 autobuze
Linia 201 – 5 autobuze
Linia 330 – 6 autobuze
Linia 335 – 14 autobuze
Linia 300 – 5 autobuze
Linia 311 – 6 autobuze
Linia 312 – 6 autobuze
Linia 313 – 7 autobuze
Linia 368 – 8 autobuze
Linia 381 – 10 autobuze
Linia 385 – 8 autobuze
Primele autobuze care intră în traseu vor fi cele de pe liniile 330 și 335, rute care realizează legătura pe axa Nord – Est a Capitalei.
Primele stații de încărcare sunt deja funcționale, la URAC.
Celelalte stații de încărcare urmează să fie montate în autobazele care vor deservi liniile de mai sus.
Primele autobuze vor intra în circulație la 1 ianuarie 2024, au mai precizat reprezentanții STB, în exclusivitate pentru Gândul.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
PTMZ
De la moderator citire
@mineagu, te rog sa nu mai postezi link-uri chioare, citeaza continutul articolului data viitoare, daca sursa permite. Multumesc.
Articolul oricum nu prezinta nimic nou, e exact situatia veche de dinainte de comasarile de trasee...
De la moderator citire
@mineagu, te rog sa nu mai postezi link-uri chioare, citeaza continutul articolului data viitoare, daca sursa permite. Multumesc.
Articolul oricum nu prezinta nimic nou, e exact situatia veche de dinainte de comasarile de trasee...
- mineagu
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
mineagu
Liniile nu sunt o noutate, dar pentru mine conteaza si numarul de autobuze per linie.
Nu sunt cam multe pentru linia 335? (14)
Liniile nu sunt o noutate, dar pentru mine conteaza si numarul de autobuze per linie.
Nu sunt cam multe pentru linia 335? (14)
- teodora c.
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
teodora c.
Plus de asta, liniile 173 si 300 nu mai exista. Autobuzele pt acestea o sa le bage pt liniile in care au fost inglobate, (173 in 232, 300 in 381) sau vor fi puse pe alte linii?
Plus de asta, liniile 173 si 300 nu mai exista. Autobuzele pt acestea o sa le bage pt liniile in care au fost inglobate, (173 in 232, 300 in 381) sau vor fi puse pe alte linii?
- Mat_hias
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Mat_hias
Destul de multe greseli oricum sunt in respectivul articol...
@teodora c. Da, vor fi pe liniile comasate (ex: 173 cu 232)/traseul modificat al unei linii anume.
Destul de multe greseli oricum sunt in respectivul articol...
@teodora c. Da, vor fi pe liniile comasate (ex: 173 cu 232)/traseul modificat al unei linii anume.
- virgil23
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
virgil23
Câteva imagini cu IF07816 & IF07818 de la probele de traseu de astăzi, pe 330(unul văzut) și 335(cele două pozate). Din auzitele șoferilor, după 3 curse pe 330, unul a rămas cu 50% autonomie. Având în vedere că circulă goale, fără climatizare, nu este așa onorabil(autonomia prevăzută era de 300 km?). Unul din ele avea inclusiv itinerariu, arătând că era vorba chiar de simulări de curse. Tare curios cum le vor distribui începând cu 1 decembrie, având în vedere că nu există stații fast charge la capete. Sper să fie cât de cât ok tehnic...
Câteva imagini cu IF07816 & IF07818 de la probele de traseu de astăzi, pe 330(unul văzut) și 335(cele două pozate). Din auzitele șoferilor, după 3 curse pe 330, unul a rămas cu 50% autonomie. Având în vedere că circulă goale, fără climatizare, nu este așa onorabil(autonomia prevăzută era de 300 km?). Unul din ele avea inclusiv itinerariu, arătând că era vorba chiar de simulări de curse. Tare curios cum le vor distribui începând cu 1 decembrie, având în vedere că nu există stații fast charge la capete. Sper să fie cât de cât ok tehnic...
1. ZTE+Granton+IF07818+-+PROBE+(3).JPG (337.17 KB; downloaded 1823 times)
2. ZTE+Granton+IF07818+-+PROBE+(5).JPG (426.62 KB; downloaded 1823 times)
3. ZTE+Granton+IF07816+-+PROBE+(3).JPG (465.85 KB; downloaded 1823 times)
4. ZTE+Granton+IF07816+-+PROBE+(1).JPG (384.94 KB; downloaded 1823 times)
5. ZTE+Granton+IF07816+-+PROBE+(5).JPG (337.42 KB; downloaded 1824 times)
6. ZTE+Granton+IF07818+-+PROBE+(4).JPG (285.53 KB; downloaded 1823 times)
7. ZTE+Granton+IF07816+-+PROBE+(4).JPG (405.18 KB; downloaded 1823 times)
8. ZTE+Granton+IF07816+-+PROBE+(2).JPG (342 KB; downloaded 1823 times)
9. ZTE+Granton+IF07818+-+PROBE+(6).JPG (355.63 KB; downloaded 1823 times)
📖 Pagination options