Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: ZTE Granton 12m

386 posts, 92555 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 28
 
 

📖 Pagination options
Re: ZTE Granton 12m mineagu

Mie din contra, mi se par BYDurile mai spatioase.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Totuși nu sunt demne de linia 335...nici de București. La un oraș mai mic mergeau. Sau în București pe linii mici pe lângă garaje.

 


Re: ZTE Granton 12m mineagu

Sau daca luau electrice, luau articulate (adica ori karsan, ori solaris, ori mercedes), si nu mai aveam xyompuanguang. Dar principalul motiv de nu merg bine nici astea, este lipsa statiilor rapide...

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Părerea mea este că trebuiau testate înainte. Se puteau testa pe 201, o linie nu lungă, nici încărcată, nici principală și vedeau cum se comportă. Păi când vor intra pe linii de genul 381 ce facem? Aia e linie ce taie Bucureștiul. Facem 1 cursă cap coadă apoi mers la încărcare? Și cu rapidele, vedem ce va fi .

 


Re: ZTE Granton 12m 1689

Cred ca devine, incet-incet, evident ca *TB habar n-a avut ce a cumparat si cum sa utilizeze eficient aceste autobuze…

Ce ma surprinde, insa, este ca exista o practica aproape uzuala de a cere un proiect pilot inainte de achizitia unui sistem nou.

Ok, ZTE a cistigat licitatia, dar de ce nu s-a cerut - parte din caietul de sarcini - un test cu 2-3 autobuze pentru 2-3-6 luni in conditii de trafic real ?

Din ce stiu, pina si ITBu’ - la vremea sa - a cerut si testat autobuze si troleibuze inainte de a le achiztiona (Chausson-ul, IK 105, Roman 112, Tandem-ul, DAC-ul 112 ECS ulterior 7335 etc.)

Cind semnezi un contract de sute de milioane de EUR, in zilele astea ai puterea de a impune sa verifici pe toate partile ce cumperi. Faci o lista scurta cu 2-3 furnizori si ii inviti sa arate produsul in functiune in conditii reale. Da, poate unii furnizori vor cere o taxa pentru acest test, dar mai bine platesti citeva mii/zeci de mii de EUR ca sa te lamuresti ce cumperi decit sa le iei si sa te trezesti ca - de fapt - ai semnat pe altceva pentru (foarte) multe milioane…

 


Re: ZTE Granton 12m PTMZ

Mi se pare că astfel de discuții nu au relevanță în fața faptului împlinit și vorbim despre foarte multă părerologie în discuție. Recomand să vă dați mai puțin cu părerea și să veniți cu lucruri și discuții concrete...

În primul rând, să nu uităm cât de mult s-au prelungit toate procedurile de achiziție și că săptămâna aceasta expiră finanțarea europeană din ciclul bugetar 2014-2020. Se știa foarte clar deja acest lucru, că nu mai era timp. Testarea unui autobuz pentru câteva luni, în condițiile în care tot termenul de livrare a fost foarte strâns, de doar câteva luni, este o utopie și nu ar fi avut absolut nicio șansă să funcționeze.

În al doilea rând, cred că termene de tipul "xyompuanguang" nu-și au rostul, deoarece scad calitatea discuției. S-a discutat deja de nenumărate ori că se putea și mai bine, adică altă marcă și să se ia articulate, s-a discutat că stațiile de încărcare rapidă sunt indispensabile pentru eficientizarea operării, are rost să tot reîncălzim ciorba aceasta răcită?

Ce-o fi, o fi. Autobuzele sunt aici, mare lucru nu se mai poate schimba, rămâne să le vedem pe toate gradual la traseu și vom trage pe parcurs concluziile necesare. Asta trebuie să înțelegem.

 


Re: ZTE Granton 12m 1689

Daca mi se permite, nu sint de acord.

Faptul ca intregul proces de licitatie a fost impins pina in ultimul moment nu poate/trebuie sa fie o scuza ca s-a cumparat ce s-a putut, acum sa vedem ce putem face cu ele….

Respecta autobuzele achizitionate cerintele caietului de sarcini (spatiu / numar de calatori / autonomie etc.) ?

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Asta e. Ne resemnăm și gata. Astea sunt cu astea mergem. Acum să nu înceapă să ia și foc. Că atunci e trist.

 


Re: ZTE Granton 12m mineagu

Adevărat! Putem lăsa celelalte chichițe deoparte că până la urmă a trecut de caietul de sarcini. Dar chiar îmi este frica atunci când va exploda vreunul.

 


Re: ZTE Granton 12m idk_vlad

Asta cu “că ia foc” se poate întâmpla la orice brand de autobuz electric, la Stuttgart au luat foc și eCitaro, deci nu e un caz unic la ZTE.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

1689 wrote here:
Respecta autobuzele achizitionate cerintele caietului de sarcini (spatiu / numar de calatori / autonomie etc.) ?

Cred ca in prezent acest aspect ramane foarte relevant, pentru ca poate produce efecte in continuare, daca exista vointa.

Asta cu "ce-a fost a fost" e adevarata pana la un punct, dar nu cred ca trebuie sa ne complacem acum intr-un fatalism care, la urma urmei, e la fel de neproductiv precum restul parerologiei din acest topic.

Ramane deci intrebarea daca are cineva curajul sa evalueze autobuzele conform caietului de sarcini si sa ceara despagubiri furnizorului daca parametri nu sunt indepliniti.

 


Re: ZTE Granton 12m reiny2000

Autonomia a fost unul din factorii de evaluare, iar BMC a obținut al doilea cel mai mare punctaj la evaluarea tehnică, deci mai mult ca sigur au ofertat mai mult de 200 km autonomie. Ar trebui verificat dacă produsele livrate respectă oferta, nu doar CS.

 


Re: ZTE Granton 12m PTMZ

Costin wrote here:
Ramane deci intrebarea daca are cineva curajul sa evalueze autobuzele conform caietului de sarcini si sa ceara despagubiri furnizorului daca parametri nu sunt indepliniti.

Această evaluare se efectuează la recepție. Dacă ar fi nereguli, recepția pentru produsele afectate nu ar avea loc. Din moment ce o bună parte autobuze circulă deja, recepția nu a identificat nereguli, deci parametrii sunt îndepliniți până la proba contrarie (un accident, incident sau eveniment care ar putea scoate în evidență anumite nereguli).

Prin urmare, nu vorbim despre fatalism aici, ci despre o stare de fapt a lucrurilor.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

Daca receptia a fost facuta pe bune, atunci e simplu - STB a primit autobuzele pe care le-a cerut dar nu stie sa le exploateze. Si mai ales, nu stie sa fie flexibil la schimbarile de plan, cum ar fi exploatarea fara statii de incarcare rapida.

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2275 forum members have written 420348 posts in 5238 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use