Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: ZTE Granton 12m

510 posts, 148331 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: ZTE Granton 12m punmeister

Mai ales cand vorbim de un producator obscur ca ZTE fara cine stie ce track-record inafara Chinei.

 


Re: ZTE Granton 12m orex

Baga-le pe linie sa fie in circulatie, dar, e ca la aspiratorul cu acumulator, in Bucuresti!  :rofl:
PS
Pana nu se instaleaza si statiile rapide, la cap de linie, asa vor capota bietele de ele. :yes:
Una-i pe ”scriselea”, alta-i realitatea din teren, fix cum ne aburesc toti constructorii de automobile, cum ca, consumul e de 7%/100km, dar in mediu de laborator, fara aer, fara ”faruri”, nu la deal, fara entertainment... mai fara nimic! :yes:

 


Re: ZTE Granton 12m Albert

La ora asta (ora 18) de exemplu nu e niciun autobuz electric în 335.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

La autobuze electrice, ai o limită minimă de descărcare. Poți "debloca" această limită, dar doar în situații critice. Deja mi se pare penibil, mai bine zice că s-a defectat și gata...sau nu au voie? Ca părere:
1) Dacă nu montează la capetele de linie stații rapide, situațiile se vor repeta. Plus că eficiența va fi redusă.
2) La ce bun că ai electrice, dacă mergi cu E3?
3) Cu autobuzul gol fără lumini și HVAC faci 350 km. Cu el plin ochi și HVAC pornit și cu faruri aprinse și cu 20 telefoane la usb, apoi mai urcă și un pod...cât mai e autonomia ?
330 și 335 sunt linii relativ plane. Fără urcușuri. Ce te faci dacă ai 385 ? Care are ceva deal. Sau cu 336 ?

 


Re: ZTE Granton 12m orex

Ai uitat de 137 si 368 care se vor chinui, la urcare, pe dealul Academiei, sa-si continue parcursul, tinand cont de conditiile zilnice de trafic. ;)

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

Nu e nevoie de nici o statie de incarcare rapida si nici dealul Academiei nu e mare branza, singurul lucru de care au nevoie e ca cineva sa compileze informatiile din prima saptamana de circulatie si sa faca o turatie in asa fel incat sa nu mai fie nevoie de tractari. E efectiv una dintre putinele probleme care se rezolva literalmente din pix.

Ca statiile de incarcare rapida ajuta mult nu incape nici o indoiala. Dar pentru ramasul in pana prostului nu sunt ele singura solutie.

 


Re: ZTE Granton 12m deprodio

Albert wrote here:
La ora asta (ora 18) de exemplu nu e niciun autobuz electric în 335.

Au fost retrase cam de pe la ora 16🙄

 


Re: ZTE Granton 12m Bogdan Ciorascu

Decente pentru o chinezarie :yes:
Acum exploatarea si mentenanta este alta mancare de peste...

 


Re: ZTE Granton 12m 1689

Soferii de pe vehiculele de depanare sint platiti la ore de program sau mai au si un spor de mai_stiu_eu_ce cind trebuie sa si tracteze un vehicul ?

Intreb si eu asa, de curiozitate :D

PS: e cazul sa reactivam din Roman-urile Euro -7 ca sa faca fata cererii ? ;)
Costin wrote here:
[…] singurul lucru de care au nevoie e ca cineva sa compileze informatiile din prima saptamana de circulatie si sa faca o turatie in asa fel incat sa nu mai fie nevoie de tractari. […]


Cine sa faca asta, centrul de calcul al STB ?!!? Sint ocupati cu planificarea RK-urilor, a reviziilor curente si a parcului :)

 


Re: ZTE Granton 12m orex

Costin wrote here:
Nu e nevoie de nici o statie de incarcare rapida si nici dealul Academiei nu e mare branza, singurul lucru de care au nevoie e ca cineva sa compileze informatiile din prima saptamana de circulatie si sa faca o turatie in asa fel incat sa nu mai fie nevoie de tractari. E efectiv una dintre putinele probleme care se rezolva literalmente din pix.

Ca statiile de incarcare rapida ajuta mult nu incape nici o indoiala. Dar pentru ramasul in pana prostului nu sunt ele singura solutie.

Nu ca ajuta, sunt capitale! Incarcarea lenta se va face numai in autobaze, pret de 4-5 ore, pe cand aia rapida, prin pantograf, se face in 10-15 minute! :yes:
Nu cred ca esti adeptul incarcarii liniare a telefonului, nu?! ;)

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Încărcarea rapidă reduce viața bateriei. Bine, acum depinde cât abuzezi de ea. Oricum bateriile au durată finită de viață. Că le folosești sau nu. E vorba aia, că o folosești au ba, vremea tot îi trece. Pe scurt, expiră.
Dar, cum am spus și eu, dacă nu ai la ambele capete stații rapide, eficiența este zero barat.
Apoi, șoferul e acuzat că nu a estimat.
La momentul x , de la un cap la altul, a plecat cu 80% a ajuns cu 50%.  În alt moment, y, a plecat de la un capăt cu 80 și a ajuns cu 25. Probabil mai rece, mai încărcat, mai mulți cu telefonul la încărcat, mai grea talpa. Apropo, când e rece, bateriile au capacitate mai mică. Se descarcă mai repede. Nu de la folosire (că bagă încălzire) , ci din chimia ei. Temperatura afectează capacitatea. Astea ce baterii au ? NMC sau LIFEPO4 ?

 


Re: ZTE Granton 12m ticker

Ca sa reziste bateria fara o degradare semnificativa, fast charge at trebuie facut doar intre 20% si incarcate maxim pana la 80%. Sper sa afle asta si soferii STB...

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Încărcarea rapidă are loc între 20 și 80%. Apoi lent de la 80 până la 100%. Nu poți face rapid de la 20 la 100 deoarece ori scurtezi durata de viață ori  bubuie. În plus, când e rece afară, bateria întâi trebuie adusă la temperatură de 5-6 grade cel puțin apoi încarcă, dar cu cât mai rece cu atât mai greu. Oricum mașinile își stabilesc (sau ar trebui) singure regimul de încărcare funcție de temperatura bateriei și cea ambiantă.
Încărcarea lentă poate fi 4-5 ore standard sau cu echilibrare (balancing) în 7-8 ore, recomandată noaptea.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

orex wrote here:
Nu ca ajuta, sunt capitale! Incarcarea lenta se va face numai in autobaze, pret de 4-5 ore, pe cand aia rapida, prin pantograf, se face in 10-15 minute! :yes:
Nu cred ca esti adeptul incarcarii liniare a telefonului, nu?! ;)

Locuiesc intr-un oras care numai in 2023 a introdus 320 de autobuze electrice noi, si mai avea cam tot pe atatea deja dinainte, stiu cum functioneaza incarcarea. Altminteri chiar sunt foarte putine statii de incarcare rapida in oras, majoritatea sunt in garaje. Deci astia au descoperit formula magica de calcul a turatiei.

In cazul de fata sunt adeptul utilizarii raționale a resurselor. Tii ocupate echipaje intregi pentru tractari ca nu esti in stare sa calculezi cate curse plus retragerea tine bateria la temperatura x. Cand e gata nunarul de curse, atunci autobuzul trebuie retras la garaj, pe rotile lui, inlocuit cu diesel 4-5 ore, apoi reintra in traseu si ciclul poate continua. Acum blocam tractari sa traga autobuze descarcate si nici nu punem nimic in loc ca ne-a luat prin surprindere un eveniment care s-a intamplat de 10 ori intr-o saptamana.

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2423 forum members have written 433749 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use