Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Dezbatere publică: Magistrala M4 de metrou (Gara de Nord - Gara Progresul)

2 posts, 717 views
Dezbatere publică: Magistrala M4 de metrou (Gara de Nord - Gara Progresul) Asociația Metrou Ușor

Având în vedere deschiderea etapei de consultare publică pentru aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) LINIA M4 DE METROU TRONSON GARA DE NORD 2 - GARA PROGRESUL, Asociația Metrou Ușor a trimis următoarele observații și propuneri:

Punctual, în cazul stației "Luică":

Observatie Asoc Metrou Usor - statia Luica.png (1.6 MB; downloaded 733 times)


În urma analizării planșelor de detaliu și a măsurătorilor noastre, remarcăm faptul că cele mai apropiate puncte de acces ale stației, față de străzile Luică și Alexandru Anghel, sunt cele de la străzile Odei și Iordache Năstase. Aceste două puncte de acces sunt amplasate cu scările spre sud, ceea ce înseamnă că un pieton va avea de parcurs aproximativ 140m de la străzile Luică sau Alexandru Anghel până la cel mai apropiat acces al stației. Străzile Luică și Alexandru Anghel fac parte din Inelul Median și se vor dezvolta puternic în viitor, jucând un rol crucial în mobilitatea urbană din următoarele decenii. PMB a demarat deja etapa de elaborare a Studiilor de Fezabilitate pentru construirea tramvaiului rapid de pe Inelul Median de Sud (via. Str. Luică), mijloc de transport ce va genera un flux substanțial de călători care vor transborda la intersecția cu Șos. Giurgiului. Pentru asigurarea unor niveluri de accesibilitate și confort cât mai crescute, este important ca distanța pietonală dintre stația de metrou și inelul median să fie cât mai redusă.

Propunem o soluție care ar scădea distanța pietonală dintre Str. Luică/Alexandru Anghel, fără modificări tehnice majore sau care ar crește costul proiectului. Susținem rotirea la 180 de grade a celor două puncte de acces, astfel încât scările să fie orientate spre nord, respectiv spre inelul median. Orientarea galeriilor și a scărilor direct spre obiectul principal de interes al stației, ar ușura mobilitatea pietonală și ar eficientiza transbordarea dintre metrou și mijloacele de transport public de pe inelul median.

Vă rugăm să analizați propunerea.


Observatie Asoc Metrou Usor - corespondenta m4 cu m1m3.png (1.61 MB; downloaded 733 times)


În timp ce înțelegem atât constrângerile tehnice, precum și etapa finală a documentației în care ne regăsim la data curentă, dorim să punctăm, totuși, faptul că lipsa unei corespondențe între M1/3 și M4 va reprezenta un puternic dezavantaj pentru călători. Considerăm că neatingerea unui consens pentru a fi realizate transbordări subterane atât cu M5, cât și cu M1/3, este o lacună a proiectului M4.



Observațiile noastre pot fi regăsite pe platforma publică a Primăriei Generale: https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb ... cte/1617

Vă invităm și pe voi să analizați planșele puse la dispoziție de primărie și să trimiteți observațiile sau propunerile voastre autorităților. Amintim că proiectul se află în dezbatere publică până în data de 13.02.2023.

 


Re: Dezbatere publică: Magistrala M4 de metrou (Gara de Nord - Gara Progresul) Asociația Metrou Ușor

Primăria Municipiului București, prin Direcția Urbanism – Serviciul Urbanism, a răspuns tuturor observațiilor trimise de cetățeni și organizațiile civice.

Răspunsurile pentru cele două observații ale Asociației "Metrou Ușor" sunt:

1. Accesele amplasate pe capătul nordic al stației Luică sunt orientate către străzile Odei și Iordache Năstase, pentru a avea un impact minim asupra fondului construit existent în ceea ce privește exproprierile și subtraversarea clădirilor existente.

2. Magistrala 4 prevede conexiune cu Magistrala 1 la Gara de Nord 2 și cu viitoarea Magistrală 5 la Stația Hașdeu.
Conform avizului de oportunitate nr. 1/21.01.2022 și a adresei PMB nr. 194/14.01.2022, conexiunea între Stația Hașdeu (Magistrala 4) și Stația Izvor (Magistralele 1 și 3) a fost eliminată din proiect întrucât afecta clădirile monument istoric de pe Splaiul Independenței cât și Parcul Izvor, atât prin realizarea unui pasaj subteran cât și printr-o pasarelă supraterană.



Click aici pentru a descărca toate răspunsurile oficiale și aici pentru a discuta despre acestea.

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2391 forum members have written 430815 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use