Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Proiecte de extindere a rețelei de tramvai

120 posts, 14951 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Proiecte de extindere a rețelei de tramvai shoppy

Nicuşor Dan vrea mai multe linii de tramvai în București

ARTICOLE • 15 APRILIE 2022 • REDACȚIA • 1.836 VIZUALIZĂRI • 20 COMENTARII
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat vineri că îşi doreşte extinderea reţelei de tramvai din Capitală de la 150 km la 180 de kilometri, menţionând că Municipalitatea va depune cereri de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) în vederea reabilitării reţelei existente, transmite Rador.

Declarațiile au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă, susţinută alături de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, la sediul PMB.

„Urgenţa noastră este finanţarea reţelei de tramvai. Este şi o mare oportunitate. Avem 150 de kilometri pe care vrei să îi extindem la 180. Am avut, în momentul în care PNRR era în curs de discuţie, o discuţie la Ministerul Transporturilor, încercând să scoatem partea de tramvai din tot ce înseamnă autorităţi locale şi să o ducem fie în zona de transporturi, fie într-o secţiune separată. Nu a fost să fie. Deci, tot ce înseamnă mobilitate – tramvai, ceea ce ne interesează pe noi – este în partea de autorităţi locale. Sunt 600 de milioane de euro. Evident că o să depunem proiecte în momentul în care ghidul se va lansa. O să vedem cât din 600 de milioane de euro o să ia Bucureştiul”, a spus edilul general.

În Bucureşti, dintre cei 150 de kilometri de reţea de tramvai, mai sunt de reabilitat aproximativ 50. „În ce priveşte urgenţele noastre pentru 50+30 de kilometri, discuţia cea mai importantă este finanţarea. După asta, vă asigur că prin modul în care vom scrie contractele şi prin faptul că în sfârşit primăria este credibilă în faţa investitorilor şi a firmelor private cu care lucrează, lucrurile se vor desfăşura conform contractului”, a precizat edilul.

El a anunţat totodată că până la finele anului vor fi încheiate lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe bd. G-ral Vasile Milea. „Acel contract – kilometrul acela de la Vasile Milea – contractul nu a fost scris foarte bine juridic şi din cauza asta relaţiile contractuale sunt aşa cum sunt. Până la sfârşitul anului o să terminăm acel kilometru”, a mai spus el.
https://www.g4media.ro/nicusor-dan-vrea- ... sti.html

Am avut, în momentul în care PNRR era în curs de discuţie, o discuţie la Ministerul Transporturilor, încercând să scoatem partea de tramvai din tot ce înseamnă autorităţi locale şi să o ducem fie în zona de transporturi, fie într-o secţiune separată. Nu a fost să fie.
Deci matematicianul a incercat sa cedeze liniile de tramvai la Ministerul Transportului sau ce vrea sa spuna acolo?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective CiprianTRB

Probabil că se referă la axele de finanțare europeana.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective punmeister

Nu, daca era vorba de POR ar fi discutat la MDLPA.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Cand infrastructura de tramvai este a PMB si el spune "să scoatem partea de tramvai din tot ce înseamnă autorităţi locale", pana la urma daca bulevardele le dau la sectoare iar STB se privatizeaza, singurul bun care apartine de PMB si nu se poate impartii la sectoare sau privatizat este infrastructura de tramvai, deci o dam la MT si gata, desfintam PMB, avem 6 orase separate cu metroul si tramvaiul la MT

 


Re: Stiri, proiecte, perspective orex

shoppy wrote here:
El a anunţat totodată că până la finele anului vor fi încheiate lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe bd. G-ral Vasile Milea. „Acel contract – kilometrul acela de la Vasile Milea – contractul nu a fost scris foarte bine juridic şi din cauza asta relaţiile contractuale sunt aşa cum sunt. Până la sfârşitul anului o să terminăm acel kilometru”, a mai spus el.

Pai atunci nu ar fi existat si altii care sa traga galosul, daca era permisa o derogarea de peste juma de an in edificarea unei astfel de lucrari?!  :yes:

 


Re: Știri despre transportul local din București andrei11

Facebook Nicuşor Dan
Facem pași concreți pentru extinderea rețelei de tramvai din Capitală.
În acest moment, suntem în etapa de analiză a ofertelor celor doi participanți care s-au înscris la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate: METROUL S.A. și  Intergroup Engineering S.R.L.
Proiectul vizează construirea de noi linii de tramvai, pe o lungime de aproximativ 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.
Achiziția este împărțită în 4 loturi.
Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, care va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri.
Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu - Str. Iuliu Hațieganu - Șos. Vitan-Bârzeşti - Str. Sergent Ion Iriceanu - Str. Turnu Măgurele - Str. Luică.
Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa, iar lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Știri despre transportul local din București Mircea G

Nu inteleg ! Nu cumva ai gresit si ai scris " vizeaza " si era VISEAZA  ? Mai apucam noi ?

 


Re: Știri despre transportul local din București Bogdan Ciorascu

Mai bine cu lotul 3 incercau conexiunea prin Ion Ionescu de la Brad la Coralilor!

 


Re: Știri despre transportul local din București bgd70

Postare Nicusor Dan pe Facebook
🟢Am atribuit contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ce vizează extinderea infrastructurii de tramvai în Capitală pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.
🟢Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.
▶️Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri.
Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
▶️Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu - Str. Iuliu Hațieganu - Șos. Vitan-Bârzeşti - Str. Sergent Ion Iriceanu - Str. Turnu Măgurele - Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
▶️Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
▶️Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

 


Re: Știri despre transportul local din București alliens

Nu este totusi un motiv de lauda, contractele sunt doar pentru hartii, un primar gospodar le atribuia de cel putin un an, acum  trebuia sa atribuie contractele de executie.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

https://economedia.ro/bucuresti-metroul- ... tg3ZByUk

București: Metroul SA a câștigat contractul pentru proiectarea liniei de tramvai care va străbate Piața Unirii și a liniei de 10 kilometri peste Dâmbovița între Berceni și Pantelimon
Mădălina Podaru  IAN. 5, 2023  
Proiectantul Metroul SA a câștigat contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate realizării unei linii de tramvai care să străbată Piața Unirii (legătura între liniile 21 și 32 ) și o altă linie cu o lungime de 10 kilometri între cartierele Berceni și Pantelimon, a anunțat joi primarul general Nicușor Dan.

Licitațiile au fost lansate în 2022, iar în septembrie PMB a primit două oferte de la proiectanții Metroul SA și Intergrup (detalii aici). Este un pachet cu patru loturi pentru extinderea liniilor de tramvai cu o lungime totală de 15 kilometri, primele două loturi fiind câștigate de Metroul SA, iar loturile 3 și 4 de Intergrup. Toate cele patru loturi au o durată de realizare a studiilor de fezabilitate de 9 luni, a explicat Nicușor Dan.

„Am atribuit contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ce vizează extinderea infrastructurii de tramvai în Capitală pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.

Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.

– Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri.

Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

– Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

– Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

– Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni”, a declarat Nicusor Dan.

Și Primăria Sectorului 2 vrea să realizeze o linie de tramvai (metrou ușor) de 12 kilometri între Pantelimon și Pipera, după cum Economedia a explicat aici.

Sursa STB

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

https://economedia.ro/bucuresti-metrou-u ... vxHZByUl

București : metrou ușor între cartierele Pantelimon și Pipera. Primăria sectorului 2 plătește proiectul pentru o linie nouă de tramvai cu o lungime de 12 kilometri
Mădălina Podaru  OCT. 31, 2022  
Consiliul General al Municipiului București a aprobat luni, o hotărâre prin care Primăria Sectorului 2 plătește Studiul de Fezabilitate pentru o liniei nouă de tramvai între cartierele Pantelimon și Pipera, un ,,metrou ușor” după modelul liniei tramvaiului 41, a anunțat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu. Despre o legătură între Pipera -Doamna Ghica-Delfinului și Pantelimon se discută de mult timp, ba chiar Primăria Generală vrea extinderea liniei de tramvai peste Dâmbovița între Pantelimon și Berceni (detalii aici). La Granitul, în Pantelimon, PMB a reușit să inaugureze terminalul cu bucla de întoarcere și parcarea cu 500 de locuri tip park&ride pentru navetiști.

,,Se împuternicește expres Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului București de a hotărî cu privire la asocierea dintre Sectorul 2 al Municipiului București și Municipiul București, în vederea realizării un studiu de fezabilitate având ca obiectiv reconfigurarea intersecției și a pasajului Doamna Ghica – Colentina și de modernizare a căii de rulare tronson dublu tramvai existent și realizare tronson dublu tramvai nou, rezultând un traseu final cuprins intre bd. Dimitrie Pompei – calea ferată – șos. Petricani – bd. Lacul Tei – str. Doamna Ghica – șos. Pantelimon – bd. Chișinău – bd. Basarabia- șos. Vergului, inclusiv amenajarea/reconfigurarea domeniului public adiacent lucrărilor menționate (intersecții /artere de circulație și rețele și dotări tehnico-edilitate) pe o lungime de 12,2 km, pe raza administrativ-teritoriala a sectorului 2 al municipiului București.”

Linia de tramvai va avea o lungime de 12 kilometri între cartierele ,,dormitor” Titan și Pantelimon și zona de business Pipera, un proiect care ar fi trebuit să fie inclus în cel al Pasajului Doamna Ghica pentru care s-a cerut încă de la început linie de tramvai. Primarul Radu Mihaiu spune că, în termen de un an Studiul de Fezabilitate va fi gata, iar din 2024 să înceapă și lucrările pentru linia nouă : ,,Încă un pas pentru tramvaiul din Pantelimon până în Pipera. Astăzi, CGMB ne-a dat dreptul să plătim Studiul de Fezabilitate pentru realizarea acestui tramvai. E o veste extraordinară, aşteptam acest vot de la începutul anului. Vă reamintesc, acest tramvai leagă nu unul, ci 2 cartiere-dormitor (Pantelimon şi Titan) de cartierul de business al României, Pipera. Asta înseamnă că se va putea ajunge în 30 de minute, fără maşină, fără poluare de acasă la muncă şi de la muncă acasă. Mii de oameni vor putea astfel să îşi lase maşina acasă (sau şi mai bine, să renunțe la ea), în loc să aglomereze traficul, o oră dus – o oră întors, zilnic. Ştiu că bucureştenii au o imagine proastă despre tramvai, pentru că au văzut prea multe tramvaie vechi şi prea multe şine neîntreţinute. Acesta însă va fi un traseu modern, pe modelul liniei 41, de metrou uşor. 12,2 km de linie de tramvai nouă, pe lângă linia existentă, care va fi modernizată. Ţintim să avem acest SF gata anul viitor, aşa încât în 2024 să ne putem apuca de execuţie. Viitorul începe sa arate bine.” -Primarul sectorului 2.

 


Re: Proiecte de extindere a rețelei de tramvai Costin

Am cules mesajele de mai sus din diverse alte subiecte de pe forum. Scriu acest mesaj nou ca sa atrag atentia tuturor ca acum avem un nou subiect pentru intentia de extindere a retelei de tramvai din Bucuresti, cu rugamintea sa continuati sa publicati mesaje aici si nu in celelalte subiecte. Cand intentia se va concretiza, acest subiect va deveni subforum, urmand tiparul altor subforumuri care urmaresc lucrari de infrastructura.

 


Re: DISCUTII: Lucrarile de pe Bd. Aerogarii Zetterberg

ByOnu wrote here:
Nu zic ca tramvai pe Avionului n-ar fi o idee buna, dar pe langa faptul ca vorbim despre ceva ce nu se va materializa pana prin 2025, mutarea cu totul a tramvaiului ar ocoli punctele majore de interes ale zonei: Cartierul Aviatiei, Romaero, Baneasa, aeroportul, zona noua de birouri din Baneasa, si sa nu uitam de La Cocosatu' :lol: .





Cred ca varianta aceasta ar fi cea mai rapida de construit si nu genereaza conflicte de trafic. Si asa nu mai avem treaba nici cu astia de isi cer terenurile inapoi iar procesul ala poate sa mai dureze si 10 ani ca noi ne-am facut treaba. Cat despre parcarea reprezentantei KIA, Mit Motors si cine o mai fi pe acolo, cred ca se paote ajunge la un consens cu ei. Preabine, vise..

Dată fiind deschiderea acestui topic, aici ilustrarea utilă făcută de @ByOnu a tronsonului de extindere către CC Băneasa de la Aeroport Băneasa, până la apariția unor planuri oficiale din SF/Proiectare.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use