Transportul în lumeEuropaFranța / France

 

Topic: Muzeul Transporturilor Urbane, Interurbane și Rurale din Franța

2 posts, 223 views
Muzeul Transporturilor Urbane, Interurbane și Rurale din Franța ByOnu

Website oficial: https://amtuir.org

Localizare pe Google Maps: https://goo.gl/maps/Cnu8mUv97PNANJHb8



Descriere, istoric și prezentare preluate și traduse automat de pe Wikipedia.


Muzeul Transporturilor Urbane, Interurbane și Rurale este un muzeu dedicat transportului public. Acesta aparține"Asociației Muzeului Transportului Urban, Interurban și Rural" (AMTUIR).

Deschidere: 1964
Locația actuală din Chelles: 2007
Vizitatori pe an: 3500 (la nivelul anului 2019)



Muzeul, deschis în 1964, a avut mai multe locații: Malakoff, Saint-Mandé, Colombes și Chelles, un oraș la care s-a alăturat în 2007 într-o clădire temporară înainte de o locație finală.

În 1957, în martie, un grup de entuziaști a creat "Association du musée des transports urbains, interurbains et rural", în urma unei călătorii pe tramvaiele din Versailles cu puțin timp înainte de suprimarea lor. Scopul lor a fost de a crea un muzeu al transportului urban. Datorită ajutorului RATP și dinamismului fondatorului său Jean Robert, au obținut posibilitatea de a parca colecția într-o parte a depozitului Malakoff.

În 1964, muzeul a fost deschis publicului. A fost primul muzeu feroviar francez – înainte de cel de la Mulhouse – și nu prea existau la vremea respectivă, pentru calea ferată, doar câteva încăperi dedicate acestuia în muzeele municipale. Pe lângă prezentarea colecțiilor achiziționate către public, asociația organizează expoziții temporare sau rute vechi de autobuz.

Colectia evolueaza in ritmul achizitiilor. Printre acestea se numără tramvaiele, autobuzele și troleibuzele, dar și locomotivele cu ecartament îngust. Nu lipsesc oportunitățile în această perioadă. Toate aceste vehicule se acumulează și depășesc limitele cadrului expozițional oferit de depozitul Malakoff.

La 29 august 1967, asociația a obținut statutul de asociație recunoscută ca utilitate publică.

În 1971, s-a decis transferul colecțiilor la depozitul Saint-Mandé, acesta din urmă fiind mai mare și mai aproape de Bois de Vincennes. Muzeul din Saint-Mandé și-a deschis porțile în 1974. Așteptat să fie demolat pentru a face loc unui program imobiliar major, acesta s-a închis în 1998. În această perioadă, asociația a reușit să recupereze un număr mare de diverse vehicule rutiere și tramvaie străine.

În 2001, colecția a părăsit Saint-Mandé și a fost apoi depozitată în Colombes în vederea realizării unui nou muzeu. Cu toate acestea, proiectul a fost abandonat de noua echipă municipală aleasă în martie 2002.3 iar muzeul a părăsit orașul în 2007, făcând loc unui nou atelier de întreținere pentru linia 2 a tramvaiului Île-de-France.

În 2003, Muzeul Transporturilor a obținut statutul de Muzeu al Franței.

În 2007, muzeul s-a mutat în Chelles, un oraș a cărui municipalitate s-a oferit voluntar să înființeze muzeul acolo. Apoi s-a mutat într-o clădire temporară (1 rue Gabriel de Mortillet) în așteptarea construirii unei clădiri definitive adaptate nevoilor muzeului. Acest nou muzeu, care ar trebui să fie situat pe Bulevardul François Mitterrand, de-a lungul liniilor de cale ferată de pe site-ul fostului sit SERNAM, este una dintre cele 110 inițiative ale Paris Métropole. În 2012, proiectul a fost abandonat definitiv.

Ales în 2014, noul primar al orașului Chelles, Brice Rabaste, reafirmă voința municipalității ca muzeul să se stabilească permanent acolo. Urmărind acest obiectiv, a obținut o vizită la muzeu de către președintele regiunii Île de France, Valérie Pécresse, în septembrie 2017. Pe 9 martie 2018, a venit rândul lui Patrick Ollier, președintele Métropole du Grand Paris, să vină să descopere muzeul. În aceeași lună, Metropolis a lansat proiectul "Inventons la Métropole du Grand Paris 2": cartiere selectate din mai multe orașe din regiune vor fi transformate la finalul unei competiții de promotori care se va încheia în mai 2019. Acesta este cazul cartierului Castermant în care se află temporar muzeul. Astfel, asociația AMTUIR, primăria și promotorii colaborează îndeaproape pentru a putea propune cea mai bună locație posibilă pentru un viitor muzeu definitiv în Chelles.

Din septembrie 2017, muzeul este din nou deschis în mod regulat publicului, în fiecare a treia sâmbătă a lunii între martie și octombrie, între orele 10:00 și 18:00. Vizitatorii care vin cu trenul și coboară în stația Chelles-Gournay pot lua gratuit naveta muzeului, operată de asociația cu autobuzele sale de colecție. Muzeul este, de asemenea, deschis publicului în timpul Nopții Muzeelor și al Zilelor Europene ale Patrimoniului.

Colecția AMTUIR include puțin peste 130 de vehicule datând din 1863 până în prezent și provenind din întreaga țară, cu prezența unor piese străine. Vehiculele expuse relatează evoluția tehnologică a transportului public, de la omnibusul tras de cai până la tramvai sau metrou, expunând majoritatea evoluțiilor care au existat: tramvaie cu cai, abur și aer comprimat, inclusiv un automotor Mékarski din Nantes, singurul exemplu de tramvai cu aer comprimat păstrat în lume. Sunt prezentate diverse obiecte, mașini și modele legate de lumea transportului, inclusiv o colecție importantă de bilete din Franța și din alte țări.

Colecția include:

vehicule trase de cai;
vehicule feroviare, inclusiv:
tramvaie trase de cai,
tramvaie electrice,
un tramvai cu aer comprimat
locomotive cu abur,
un automotor De Dion-Bouton de tip JM4 numărul 11 al căilor ferate Côtes-du-Nord;
vehicule rutiere:
troleibuze,
autobuze,
alte vehicule rutiere și de serviciu (taxi, camion de remorcare, bicicletă de unsoare pe bandă etc.)
Aceste vehicule au fost recuperate în funcție de oportunități, multe la acea vreme, deoarece multe orașe și-au înlocuit tramvaiele; acesta a fost cazul orașelor Versailles, Lyon, Rouen, Nancy, Nantes, Toulouse, Marsilia și Bordeaux. A fost nevoie de o mulțime de organizare pentru a găzdui noile vehicule și a le descărca. Un ecartament îngust a fost construit pentru a parca tramvaiele din Dijon, Geneva și Lyon.

Pentru a ilustra tema transportului rural, recuperarea echipamentelor feroviare secundare s-a realizat cu:

o locomotivă a Tramvaiului d'Ille-et-Vilaine ;
o locomotivă a Tramvaielor de la Corrèze ;
o locomotivă a Tramways des Deux-Sèvres.
În paralel cu toate aceste salvări feroviare, achizițiile de vehicule rutiere au fost întotdeauna efectuate în căutarea evocării istoriei transportului. Astfel, autobuzele și troleibuzele au fost păstrate la sfârșitul serviciilor lor.

Când muzeul a fost instalat în Malakoff și apoi în Saint-Mandé, o parte din colecția importantă nu a putut fi expusă și a fost depozitat parțial într-un fost depozit RATP din orașul Bezons (Val d'Oise), restul într-o magazie situată în Saint-Denis-de-l'Hôtel (Loiret). Odată ce muzeul a fost în Colombes, asociația a reușit să-și expună aproape întreaga colecție, găzduind în același timp vehicule conservate de RATP sau de alte asociații, cum ar fi SAUVABUS sau autobuze Paris.

Deoarece muzeul este instalat temporar în Chelles, doar 70 de vehicule pot fi prezentate publicului. O mare parte a colecției este stocată în rezervația de patrimoniu RATP, datorită companiei, iar restul este dispersat în mai multe muzee și asociații din Franța sub formă de împrumuturi pe termen lung.

 


Re: Muzeul Transporturilor Urbane, Interurbane și Rurale din Franța ByOnu

Un video interactiv în limba englează despre acest muzeu:



 


Home page  • 
Parent forum: Franța / France  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421255 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use