Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTroleibuze

 

Topic: DAC/Rocar

24 posts, 2427 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

DAC/Rocar ADK

Un 117E(?) printr-o mulțime de autoutilitare ARO în 1987.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591140
15591140.jpeg (96.84 KB; downloaded 1797 times)

15591141.jpeg (80.45 KB; downloaded 1797 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar GPS

Da, este un troleibuz DAC 117E.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar ADK

Mă gândeam să nu fie vre'un început de 217E sau alt submodel articulat, deși cred că doar 117E aveau lada cu contactori în spatele șoferului...

 


Re: DAC/Rocar WT_fan06

E 117E, după poziționarea ușii 2. Interesant e și DACul care se vede în stânga, în poza a doua. 😲

 


Re: DAC/Rocar Gabi23

Păi dacă pozele sunt în curtea Intreprinderii Autobuzul București surpriza nu e că se văd troleibuze, autobuze  :lol:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar GPS

ADK wrote here:
Mă gândeam să nu fie vre'un început de 217E sau alt submodel articulat, deși cred că doar 117E aveau lada cu contactori în spatele șoferului...


Așa este, doar 117 avea lada acolo.

WT_fan06 wrote here:
E 117E, după poziționarea ușii 2.


Într-adevăr.


De asemenea, la troleibuzele DAC / Rocar 217E prima secțiune nu are ferestre continue, deoarece între ferestrele 2-3 se află canalul pentru cabluri.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar ADK

DAC Chavdar 317ETr #118 (ex. Pernik), Sofia - 2022

https://www.facebook.com/groups/96141287 ... 5752406/

FB_IMG_1672604852446.jpg (54.78 KB; downloaded 1665 times)

FB_IMG_1672604856011.jpg (44.65 KB; downloaded 1665 times)

 


Re: DAC/Rocar ByOnu

Schema electrică de joasă și înaltă tensiune a Troleibuzului ROCAR 217E: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... byPostId

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar ADK

"510"-le ieșean:
IMG_20230610_131052634_HDR_copy_1440x1080.jpg (464.11 KB; downloaded 1302 times)

IMG_20230610_131058081_HDR_copy_1440x1080.jpg (374.87 KB; downloaded 1302 times)

IMG_20230610_131144174_HDR_copy_1440x1080.jpg (366.08 KB; downloaded 1302 times)

IMG_20230610_131133453_HDR_copy_1440x1080.jpg (318.23 KB; downloaded 1302 times)

IMG_20230610_131206046_HDR_copy_1440x1080.jpg (382.17 KB; downloaded 1302 times)

 


Re: DAC/Rocar ByOnu

ADK wrote here:
Un 117E(?) printr-o mulțime de autoutilitare ARO în 1987.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591140


Răspuns Dl. Ing. Bucșan:

Fotografia reprezintă primul (prototip este cam mult spus) troleibuz DAC 117-87E/A din generația celor scunde, cum le ziceți voi, construit la sfârșitul anului 1986 conform indicațiilor marelui cârmaci, de economisire a resurselor materiale.
A fost pus în fucțiune în cursul anului 1987.

Troleibuzele de acest tip au o înălțime mai mică cu 11 cm față de cele anterioare, respectiv:
     H 2925 mm (3470 mm, cu captatorii coborâți)
față de:
     H 3135 mm (3580 mm, cu captatorii coborâți).


1987_PROTOTIP DAC 117-87E_A_a.jpg (363.88 KB; downloaded 1206 times)

1987_PROTOTIP DAC 117-87E_A_b.jpg (389.68 KB; downloaded 1206 times)

 


Re: DAC/Rocar ByOnu

ADK wrote here:
DAC Chavdar 317ETr #118 (ex. Pernik), Sofia - 2022
https://facebook.com/groups/961412870617 ... 5752406/


Răspuns Dl. Ing. Bucșan:

Fotografiile reprezintă unul dintre troleibuzele DAC 317E-T/A/E-600 CIAVDAR, livrate exclusiv în Bulgaria, .

Plecau de la uzina AUTOBUZUL din București echipate numai cu electromotorul de tracțiune IMEB TN-81DC, cu puterea continuă de 150 kW, puterea uniorară de 175 kW, alimentat la o tensiune de 600 V (+20% / -30%), curent continuu..
Ajungeau la Botevgrad, la uzina CIAVDAR, unde erau echipate cu convertor cu tiristori și bloc electronic de comandă și control, fabricat în Bulgaria, după un proiect realizat la Universitatea de Transporturi ''Todor Kableșkov''' din Sofia.

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_a.jpg (379.77 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_b.jpg (374.09 KB; downloaded 1206 times)



Între anii 1985 - 1990, au fost exportate în Bulgaria, în total, 140 unități, în orașele Sofia, Stara Zagora, Kazanlâk, Pernik, Plovdiv și Varna.

Troleibuzul din imaginile postate de userul ADK este din Pernik, are numărul de parc 118 și a fost transportat la Sofia pentru conservare, restaurare ultrerioară și o viitoare expunere la Muzeul Transportului din Sofia.


1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f1.jpg (489.54 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f2.jpg (488.23 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f3.jpg (322.65 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f6.jpg (341.16 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f7.jpg (279.44 KB; downloaded 1206 times)

1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f8.jpg (416.37 KB; downloaded 1206 times)


Sursă fotografii: Градски Транспорт София
1987_DAC 317E-TR-A-E-600 CIAVDAR_f5.jpg (487.24 KB; downloaded 1206 times)

 


Re: DAC/Rocar valy

212E pentru provincie erau echipate cu chopper, precum cele din București?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DAC/Rocar ADK

Intuiesc că da, odată ce pentru export totul era mai calitativ (altfel cum "atrăgeai" clienții?), deși au fost și prin țară ceva "dedicații", cel puțin la Timișoara (unele posibil refuzare la export, pare-mi-se că așa au fost cu unele trolee ce au circulat la Bucureștii-Noi în ultima perioadă de viață).

Acum, ca o mică paranteză, de ce se întâmpla ca un vehicul să fie refuzat ulterior după ce acesta a fost comandat? Așa au fost și DAC-urile 28-37, ceva trolee și cel puțin o serie de Dacii comuniste. Intuiesc că nu corespundeau în CS în urma verificărilor (să zicem cereai anumite dotări care lipseau sau nu erau numărul de locuri cerut?).

 


Re: DAC/Rocar shoppy

Se refuzau la receptia clientului pentru ca erau asamblate prost si trecute cu vederea la CTC si atunci fabrica trebuia sa-l remedieze sau sa vina cu alt autobuz, se pare ca era mai usor sa dea autobuzul refuzat in tara decat sa-l remedieze, sunt tot felul de anecdote, una ca s-ar fi cablat un autobuz intreg cu conductor de aceeasi culoare, alta ca s-ar fi angajat un neamt sef la CTC ca sa nu mai fie refuzate la export si au ajuns sa fie refuzate toate la CTC, directorul a chemat apoi neamtul sa-i spuna ca nu se poate asa ceva si sa mai treaca si el cate ceva cu vederea, neamtul a spus ca mai bine se sinucide asa ca a fost avansat in alta parte.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422241 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use