MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Pantelimon (M1)

46 posts, 5035 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Stația Pantelimon (M1) sab

Prin Bucuresti, in scaunul cu rotile: Fostul rugbyst George Balta, paralizat de la piept in jos, a incercat sa ajunga din Piata Victoriei in Pantelimon
https://www.aktual24.ro/prin-bucuresti-i ... telimon/
In cadrul unei postari care a strans intr-un timp extrem de scurt peste o mie de vizualizari, George Balta, un fost jucator de rugby care a ramas paralizat de la piept in jos, povesteste experienta sa de a calatori prin micul Paris in scaunul cu rotile.

Acesta a publicat pe pagina sa de Facebook multitudinea de probleme cu care s-a confruntat cand a incercat sa ajunga din Piata Victoria in zona Pantelimon cu mijloacele de transport in comun. De la lipsa rampelor pentru persoanele cu dizabilitati, indiferenta soferilor de autobuze, bordurile inalte imposibil de traversat si pana la banalele butoane ale elevatoarelor, montate prea sus pentru o persoana in scaun cu rotile.
La finalul postarii virale, tanarul a tinut sa precizeze ca ”rampele, bordurile, lifturile nu faciliteaza doar persoanele cu dizabilitati”. ”Ce imi doresc sa intelegeti voi, toti este ca rampele, bordurile, lifturile nu faciliteaza doar persoanele cu dizabilitati. Ele sunt de mare ajutor si mamelor cu copii mici si batranilor, celor care au o dificultate de deplasare temporara.”

Iata mai jos postarea acestuia:

”Am facut ieri un exercitiu. Am incercat sa plec din Piata Victoriei spre casa, in zona Pantelimon cu transportul public.
Stiu, sunt un nebun care incearca sa goleasca un ocean cu o cana
Primul transport pe care l-am incercat a fost tramvaiul, domnul vatman nici macar nu a sinchisit sa coboare, sa-mi dea un sfat, mi-a spus ca pe linia aia nu exista tramvai adaptat.
Am incercat sa traversez jumatate de piata sa ajung la un autobuz, fara ajutor sa urc bordurile nu as fi reusit, decat daca as fi luat-o printre masini.
Am ajuns in statie si primul sofer de autobuz a avut aceeasi atitudine, nu a coborat.

L-am asteptat pe urmatorul si de data asta soferul a tras autobuzul aproape de trotuar astfel incat rampa sa pice pe trotuar ca sa pot urca usor, chiar m-a si ajutat. Multumesc, domnule!

Am incercat si metroul
Dupa ce am coborat, am ajuns in fata unui elevator cu centrul de comanda pus foarte sus ca sa-l pot actiona.
A venit un domn de la paza care mi-a explicat cum functioneaza si care mi-a spus ca el nu are voie sa ma ajute
Zic ok, dar stiti cumva daca pot ajunge in Pantelimon?
Mi-a raspuns ca statia de acolo nu are lift


MINUNAT ”

Păcat ca n-a vrut sa meargă din Militari in Berceni, de ex. :headbash:
Pantelimon nu se pune, aceea nu este stație. Este un rebut al unei concepții falimentare, ca pe o linie spre depou este musai sa ai o stație. M5 va trage ponoase toata existenta ei de pe urma acestei concepții...

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Pantelimonul chiar are călători ! Dacă nu era necesară staţia trenurile ar fi circulat goale.
M 5 este << gândit >>  cu un interval de un metrou la 5 minute, deci pe "ramurile" din Dr. Taberei ar veni un metrou la 10 minute. La nevoie la  << Valea Ialomiţei >> chiar se poate reunţa la o adică.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Da, Pantelimon avea vreo 328.000 calatori pe an inainte de pandemie.  
Adica vreo 900 calatori pe zi.  
Adica 50/ora, in medie.
Enorm . ;)

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex ByOnu

Nu se compara absolut deloc statia Pantelimon cu Valea Ialomitei.

Pantelimon este continuarea liniei de la Republica, nu o remificatie. Este o extindere a liniei.

Era mai bine fara statia Pantelimon?

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

50 oameni / oră ? Mi se pare chiar bine. Sunt cetăţeni care folosesc reţeaua de metrou şi coboară în Pantelimon ca să se ducă în comunele limitrofe. Media e chiar bună !
ByOnu, o putem considera ramificaţie, este vorba de  3 metrouri / oră, atât ajung în Pantelimon.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Nu știu ce să spun, dacă era mai bine sau nu fără Pantelimon. Părerea mea este că mai mult încurcă decât ajută. Înțeleg că este foarte dificil să faci al doilea tunel si, mai ales, al doilea peron. Asta este extrem de neplăcut, având in vedere M5.3., pentru că nu va exista un schimb de calatori la Pantelimon, deși toate hârțile arată schimb de calatori la Pantelimon .
Da, pare o prelungire a liniei de la Republica. Însă să ne aducem aminte cum a apărut, aveam un depou deja executat pentru fosta M3 (care nu a mai ajuns acolo), depou in care se păstrau cartofi. Așa s-a executat linia simplă si a apărut stația cu un singur peron. Dacă doreau să extindă linia pentru calatori, făceau o stație normală si un traseu dublu. Dar in esență investiția a fost o linie către depou, de aceea este linie simpla.
La Valea Ialomiței, chiar daca nu este continuarea "firească" a liniei, este fix același lucru, o linie către depou, care nu trebuie sa abia stație. Diferența este că au învățat lecția , avem o linie dublă si, poate, mai mulți calatori. Însă de încurcat încurcă si ea. 10 min pe ramura mi se pare destul de mult. La Pantelimon sunt afectați doar cei 50 calatori/ora, la VI sunt afectați și (sau mai ales) calatorii de pe cealaltă ramură, pentru că este clar că cealaltă ramură, nu VI,  este mai importantă. Cu atât mai mult in viitor, in urma unei prelungiri.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex survola

Știm ca esti contra oricărei ramificații,  dar uite că in Londra o linie se poate împărți la capete in 3 sau chiar 4 direcții, cu scopul  de a strânge câți mai mulți călători.
3-4 minute in plus  de stat in stație nu se compară cu avantajele unui transport rapid cu metroul

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Nu sunt contra oricărei ramificații. De ex ramificarea M1 in anii 80 a avut sens.
Însă sunt împotriva ramificațiilor fără logica, de câteva sute de metri (pana în 500 in cazul M5), de o singura statie și care nu se poate continua in viitor nicăieri.
Dar stai liniștit, ne-am lamurit ca nu dragostea pentru calatori a stat la baza acestei ramificații a M5.  ;)

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex ByOnu

Strict vorbind de Pantelimon. Ma pun in postura decidentilor de la vremea respectiva.

Ok. Faci tunel tehnologic simplu pana la depou cu o lungime aproximativa de 1.3km (corectati-ma) intre statia Republica si intrarea in Depoul Pantelimon. Ai ocazia sa faci si o statie pe la 1+ km distanta de Republica, aproape de depou. Statia ar fi pe o strada, relativ aproape de soseaua principala care intra in comuna/orasul Pantelimon.

O faci sau nu? - Doar greul (tunelul) oricum se face, este un quick-win care dintr-o linie pur tehnica o transforma in linie comerciala.

Faci relatia cu linie simpla sau dubla (2x tuneluri / cut & cover cu amprenta mai mare)? - faci simpla, strict necesarul, si lasi pentru viitor alegerea de a continua M1 pe Sos. Industriilor, spre Pantelimon, sau ..deloc.

Cred ca cine a luat decizia la vremea respectiva a ales bine.

___

Londra: https://mylondon.news/lifestyle/travel/f ... 25076281

Stations with one platform on its own aren't ideal operationally because should that platform be unavailable for any reason such as a train breaking down, fire alert or a passenger incident, other trains could be blocked and the station is unable to be served. (nota personala: toate acestea sunt o problema si pentru liniile duble/statiile cu 2 linii daca restul infrastructurii nu asigura redundanta prin macazuri dese samd.)

In the case of the Tube, most of the single platform stations are on lightly used sections of a given line, where just one station is served on a single-track branch off the main route. These single track sections limit the number of trains which can theoretically run on them as two trains cannot run in different directions on them at the same time in regular service.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stația Pantelimon sab

Nu este chiar asa simplu. Întrebarea este doar cât a fost costul unei jumatati de stație vs costul care se recuperează de la calatori și în cât timp se recuperează. Pur business case, atunci nu cred ca se punea problema.
Statia Gorjului a costat peste 4 mil USD per jumătate de statie, asa , ca idee. Poate Pantelimon sa fi fost o idee mai ieftina, dar costul unei stații este substantial.  Merita sau nu, discutabil..
Eu nu știu dacă ideea stației a fost aprobata înainte de 1990 sau după 1990, pentru ca inaugurarea a avut loc în mai 1991.
Problema este ce facem acum,  chiar dacă poate ideea a fost bună, pentru ca statia aceea nu se poate dubla și nu se va putea folosi în regim normal.
Și dacă la 20 min interval de succedare aduni doar 15 calatori pentru un tren, adică vreo 2 calatori in vagon,  înseamnă că nu este nevoie de metrou acolo. Simplu...

 


Re: Stația Pantelimon ( M 1 ) andrei11

Se ştie foarte bine că tunelul trebuia să fie dublu iar cel puţin o parte din casele de acolo urmau să fie demolate şi să apară blocuri.
Peronul staţiei clar a fost dimensionat pentru o staţie normală.
Mai mult  decât atât peronul are acces şi în capătul  celălalt.
Accesul la celălalt peron s-ar fi făcut  simplu, vezi cele 2 staţii cu acces sublinii, Izvor şi mai ales Apărătorii Patriei.
Nu trebuie să neglijăm nici Oraşul Pantelimon şi nici cele 2 intreprinderi mari care erau  acolo,  Acumulatorul şi Neferal. Asigurai o navetă din comună ( şi din celălalte comune limitrofe ) + cele 2 intreprinderi la Staţia Pantelimon - parte a magistralei M 1 -  şi staţia ar fi avut destul trafic.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stația Pantelimon ( M 1 ) sab

Ce spui tu este doar o supoziție neconfirmata de nimeni ca tunelul urma sa fie dublat. Poate guru sa confirme sau sa infirme aceasta ipoteza. Eu parca îmi aduc aminte ca a spus ca dincolo de peretele stației (in stânga foto) nu este nimic. Si, daca nu este nimic, eu mă îndoiesc ca, având acolo un perete de beton de cca 1m grosime din proiectare, cineva s-a gândit serios ca se va dubla ulterior stația.
Daca măcar făceau de la început stația dubla (chiar daca peronul celălalt nu era vizibil) si galeria de sub Sos Gării Cățelu sa fi fost dubla (înainte de intrarea in stație) poate ca ipoteza asta ca s-au gândit la dublare stătea in picioare.
Nu știu ce înțelegi prin peron pentru o stație normala. Ce, daca este stație cu un singur peron, trebuia sa îl facă la jumătate fata de Grozăvești sau Izvor, de ex ? Sau ca acel mini-peron de la Romana ? Nu, exista un standard minim de peron.
Diferența fata de Izvor sau Apărători, este ca acestea au fost din start construite cu subtraversări, Pantelimon NU. Sa stai acum sa spargi , sa sapi pe sub stație sau pe sub galerie, nu știu daca se poate, mai ales ca guru ne-a spus ca un radier nu se poate transforma ușor in planșeu. Doar prin demolare si reconstruire.
P.S. Stația nu are acces in capătul celălalt , ci, cel mult o intrare tehnica, cum este cea de la GdN Hotel Nord. Nu știm unde duce, oricum nu cred ca este un vestibul construit acolo. Din nou, numai guru poate sa ne lumineze.
Sursa foto : Wikipedia
PantelimonMetro.jpg (325.07 KB; downloaded 1330 times)

 


Re: Stația Pantelimon (M1) andrei11

Guru a scris aici. (duminică, 18 noiembrie 2012)

No problem...acum stii 'exact'...ce stiai din 'zvonuri' era o propunere de traseu pentru un al doilea tunel, pe firul 'interior'...
sab wrote:
Nu știu ce înțelegi prin peron pentru o stație normala

Dacă ar fi fost  un peron "tehnologic" ar fi fost mult mai îngust şi cu ciment pe jos...

 


Re: Stația Pantelimon (M1) subway guru

Pantelimon/Antilopa-Republica nu e ramificatie, acolo e o statie pe linie simpla. Nici sa vrei si nu ai putea sa duci acolo prea multe trenuri, e exact ca povestea liniei trenuletului CFR de aeroport. Intervalul minim de succedare intre doua trenuri e dat de timpul necesar parcurgerii interstatiei dus si intors plus timpul necesar mecanicilor sa schimbe postul de comanda plus timpul necesar reinsertiei in trafic la Republica.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2155 forum members have written 407236 posts in 5064 topics and 487 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use