Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

501 posts, 54631 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări Serban

Da, nu stiu de ce continuam aceeasi discutie. La fel a fost si cu fumatul in spatiile inchise, si cand s-a ingustat Calea Victoriei si in multe alte cazuri in care erau cativa nemultumiti, care explicau ca li se incalca drepturile, ca nu se poate, ca va fi esec, etc. Si acuma a uitat toata lumea.

Va fi la fel si in acest caz. Obisnuiti-va cu faptul ca haosul care a existat pana acum nu se mai poate. A venit, in sfarsit, vremea in care se iau masuri clare de descurajare a folosirii masinii personale. Nu va veti putea opune acestui fapt, indiferent cine va veni la primarie mai devreme sau mai tarziu va lua aceste masuri, fiindca altfel nu se poate. Ne dovedeste experienta pe care o vedem in absolut toate orasele civilizate, inclusiv din Romania. Cine nu vrea sa renunte usor usor la masina, va plati. Asa ca mai smiorc o luna doua si dupa ne vedem de ale noastre.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Solutii perfecte nu exista, doar solutii mai bune sau solutii mai proaste.
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări essco

Cristi N wrote here:
Nu inteleg ce e gargara in textul primarului de la S2. E foarte ok sa construim parcari sub/supraterane. ...

Cred ca nu ai citit textul! Tocmai! Mie mi s-a parut o pledoarie impotriva construirii de parcari!

 


Re: Generalități despre parcări aztec

Metoda ecusonul, bariera, ping-pong.
Vorbesc de ce a fost, si mai este facut n unele cazuri, ce o sa fie...vedem, omul se adapteaza.

Metoda ecusonul, o stiti.
Ecusonul din parbriz insemna parcare gratuita cam peste tot, ca era de minister, de guvern, de primarie, de diversa institutie, nu conta atata timp cat avea ceva greutate.

Metoda bariera.
Pai..a aparut in diverse zone, pe langa ministere, luand si blocand zone intregi, strazi pt binele bugetarilor lucratori la acele  institutii..
Normal...cu multe masini de serviciu, necesitau si multe locuri de parcare. Pt a nu se pierde timp initil cu gasitul lor..bariera in fata/lateralul institutiei.
Aici se mai poate adauga ca variante, lanțul, popicul, badigardul/paznicul/pandarul.

Metoda ping-pong.
Angajatul cu masina de serviciu nu parcheaza in afara orelor de program in parcarea institutiei(daca are loc acolo, de obicei da...ca e bariera), ci in afara, in apropiere. Dar acolo ce sa vezi, e parcata masina personala, el facand doar switch intre a lui si cea de serviciu.
Si asta se intampla zilnic, el avand tot timpul acel loc ocupat ba de masina lui, ba de cea de serviciu, cu schimbul...tot timpul.

Astea le-am vazut, trait..am vazut cum se nasc unele, evolueaza se adapteaza.
Am lucrat 15 ani in centru, pe calea Victoriei.

 


Re: Generalități despre parcări cosminduru

Mă surprinde să văd pe un forum al unei asociații care promovează transportul în comun atitudini de genul "ce vină au șoferii"?

Soluția la problema Bucureștiului este simplă, și implică din partea celor 3 actori câteva măsuri de bun simț

Din partea Primăriei (primăriilor)
- îmbunătățirea transportului în comun, vehicule noi, aer condiționat, benzi unice și orar previzibil, pază să nu fie distruse
- parcări mari P&R la marginea orașului (care nu costă mult investiția, asfaltezi 2 hectare dintr-un câmp de lângă centură)
- piste de biciclete peste tot
- desființarea sistemului comunist ADP, toate locurile să intre în sistemul PMB. nu e normal să existe parcări publice rezervate prin discriminare pe criteriul vechimii

Din partea privaților
- construcția de parcări subterane/supraetajate în oraș, unde se poate (bani privați - prețuri private)

Din partea cetățenilor
- renunțarea la mașini, 1 milion excedent de mașini față de locuri, deci 1 milion de bucureșteni trebuie să le ducă la țară sau să le vândă
- plata pe locurile primăriei fără comentarii, spațiul public e limitat și un lux, să zică merci că primăria le oferă acest spațiu, în Paris se desființează
- plata pe locuri private, nu e normal în 2022 să ai mașină în bloc nou mai ales și să nu îți iei loc de parcare de zgârciob ce ești

 


Re: Generalități despre parcări cris_m

Forumul si asociatia sunt chestii diferite chiar daca impart acelasi nume!

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Hai mai bine sa vedem cum procedeaza o metropola cu probleme mai grave ca Bucurestii!
1. Inventarierea maidanelor private lasate de izbeliste si impozitarea/taxarea usturatoare a proprietarilor lor. Scutirea de orice taxe daca amenajezi parcare cu plata pe acel loc. La noi ar merge (acolo unde terenul nu are dimensiunile necesare unei parcari) amenajarea de spatii verzi/locuri de joaca pe care sa le infiinteze si administreze ADP-urile.
2. Toate parcarile la bordura doar cu plata! (de regula cu abonament lunar/anual) la un pret rezonabil dar fara locuri rezervate. Bordurile toate zugravite alb-albastru pentru marcarea zonelor permise si alb-rosu pentru cele strict interzise (gen statii de autobuz, etc.) plus tarif unic in toata metropola. Tichetul de abonament se pune la loc vizibil in interior la parbriz, fara parcometre, fara exces de semnalizare orizontala si verticala, simplu, ieftin si eficient. Echipele primariei controleaza permanent si aplica amenzi distrugatoare contravenientilor.
Exista un singur loc unde poti parca moka pe durata limitata si anume la primarie! La noi e taman pe dos, la primarie e taxa cea mai mare desi PMB are parcare proprie in curte, construita recent tot pe banii nostri!  :bleah:
3. Au inlocuit unda verde pentru automobile cu unda rosie, unda verde doar pentru transportul public. Cei ce nu vor sa inteleaga ca exista si alte modalitati de deplasare n-au decat sa-si petreaca toata viata dormind la volan pana se plictisesc.
Ar mai fi si alte lucruri dar ma opresc aici ca sa astept parerile voastre.

 


Re: Generalități despre parcări reiny2000

Utilizator anonim 2 wrote here:
Cita vreme nu ocup trotuarul, spatiul verde, intersectia, trecerea de pietoni, etc - adica nu incalc normele rutiere, care e problema?

Mașina parcată ocupă spațiu public. Am voie să intru când vreau în mașină, în caz că sunt obosit sau dacă plouă prea tare? Nu. Deci spațiul ocupat de mașina parcată îți este util doar ție, fiind singura persoană care acces la el.

Să înțeleg că și eu ar trebui să am voie să fac grătar sau să-mi întind cortul pe stradă atâta timp cât nu ocup trotuarul sau nu deranjez pe nimeni?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

La punctul 2: e cam acelasi lucru ca pina acum doar ca pe bani incasati degeaba de primarie. “Costul” parcarii la liber este nesiguranta ca vei gasi loc. Daca platesti abonament dar fara loc rezervat, ajungi usor in aceeasi situatie. Se poate argumenta ca marind treptat pretul abonamentului, creste probabilitatea sa gasesti loc liber. Bine inteles, concomitent trebuie luate masuri sa nu se mai poate parca gratis nicaieri, indiferent ca incurca pietonii, traficul sau nu.

Punctul 1: ideea e buna in principiu dar piata ar trebui deja sa regleze asta. E cel mai simplu mod de a scoate niste bani dintr-un teren. Pe de alta parte, concurenta parcarilor ieftine sau gratuite ar periclita incasarile. Zic ca ar functiona numai pentru parcari la nivel, amenajate minimal cu un strat de pietris pe jos, in nici un caz cu investitii mai serioase de tip structuri sub sau supraterane. In Militari functioneaza deja cel putin o astfel de parcare si nu duce deloc lipsa de clienti.

Reini, poate si tu cu persoana ta ocupi spatiul public pe care am eu chef sa stau exact in momentul ala. Ce facem? Cistiga ala cu pumnul mai tare?

Sint niste prevederi legale ce reglementeaza orice mod de folosire a spatiului public. Cita vreme sint respectate,  orice nemultumire o poti indrepta catre modificarea lor in mod democratic.

 


Re: Generalități despre parcări cosminduru

Punctul 1 ar merge, dacă impozitele nu ar fi ridicol de mici. Acea scutire de care vorbești nu reprezintă nici pe departe o motivație serioasă pentru un proprietar de teren să amenajeze ceva.
De asemenea, mai sunt o grămadă de impedimente constituționale, nu mai suntem în comunism să dea unul din mâini și să vină buldozerele să radă tot. Acum eu dacă am teren în oraș treaba mea cum îl țin, nu mă obligi tu primărie să fac parc sau parcare sau să îl pun la dispoziția cuiva.

Parcările private, chiar și supraterane dacă e nevoie, se vor dezvolta natural odată cu piața liberă, DACĂ poliția și municipalitatea se apucă să aplice legea și să îi forțeze pe cei care parchează acum aiurea să își caute locuri plătite. Cum să facă un dezvoltator imobiliar o investiție de sute de mii de euro, poate milioane, într-o structură din asta, să se aștepte la un ROI decent, când vis-a-vis mașinile parchează gratis pe trotuar? E ca și cum ai deschide un studio de bronzat pe plajă.

 


Re: Generalități despre parcări Cristi N

@andrei11

Daca nu stii nimic te ajut cu o cautare pe google:  "primarul sectorului 2"  -> Rezultatul: link
Numai pe prima pagina vad articole de la: libertatea, digi, agerpress si adevarul. Informatia exista, e preluata de multiple publicatii, ca nu e la cele pe care le urmaresti tu e partea a doua.

Parcarile din zona Iancului infiintate de ADP in mandatul trecut au aviz de la CTC si BPR, daca nu ma crezi poti face solicitare pe legea 544.

Legat de urmatoarele aspecte mai urma sa zici ca primarul de la S2 e vinovat ca nu se inlocuieste becul ars de pe scara sau ca nu se repara teava sparta din subsolul blocului. Aplic acelasi principiu, blocul tot in S2 e, de ce nu le rezolva si pe astea?

@essco  Primarul isi asuma asta, construirea de parcari presupune cheltuirea unei sume mari de bani pentru un numar limitat de beneficiari. Cand prioritizezi investitiile e normal sa cauti sa satisfaci cat mai multi beneficiari cu aceiasi suma de bani.

 


Re: Generalități despre parcări reiny2000

Eu ca persoana ocup mai puțin spațiu decât o mașină, sper că realizezi asta @Utilizator anonim 2

Bonus: în cazul parcărilor vorbim de spațiu ocupat pentru o anumită perioadă de timp. Și o persoană plătește pentru asta, gândește-te la biletele de tren, care pot avea loc rezervat și sunt mai scumpe vs biletele fără loc mai ieftine. Să nu mai vorbim că biletele la vagonul de dormit unde ai o cameră doar a ta sunt mai scumpe decât cele la clasa a doua.

Prevederile legale au fost stabilite de către CGMB (HCGMB 517/17.09.2019), care a fost ales prin vot de către cetățenii urbei.

Parcarea gratuită nu e garantată de constituție sau de vreun alt tratat. Eu am crezut tot timpul că organismele care fac legi și regulamente trebuie să aibă în vedere dezvoltarea organizată și siguranța publică, iar asta va duce uneori la impunerea unor obligații sau restricții asupra persoanelor fizice sau juridice. Altfel ajunge fiecare să facă cum vrea, și dacă apar neînțelegeri atunci oamenii rezolvă cum pot (fie amiabil, fie prin dat în cap).

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Guru, la punctul 3 cu unda rosie: parca prioritatea era reducerea poluarii. Primaria respectiva pare sa uite chestia asta cind ii tine pe soferi sa arda gazul degeaba la semafor. Exact ce spuneam mai devreme, scopul nu e decit puterea.

Inca unul cu o opinie cu “impozitele ridicol de mici”. Pai sa le marim si pe astea fratilor. 2, 3, 500%? Cine liciteaza mai mult, ca e liber la scumpiri, e oricum inflatie si orice merge, mai ales pentru un scop nobil. Daca iti prisosesc niste bani, sint dispus sa ii primesc eu.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Un lucru pe care sper sa-l incurajeze taxarea parcarii este migrarea soferilor spre scutere, daca nu spre biciclete.

Occidentalilor nu le e jena de scutere, in Romania insa scuterele miros a saracie..

Multe capitale europene sunt favorabile scuterelor, iar distantele din Bucuresti sunt mai mult decat decente pentru scuter.

13 locuri pentru 2 roti, sau 2 locui pentru 2 masini?
20220819_135618.jpg (860.78 KB; downloaded 2204 times)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420709 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use