MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Timpuri Noi

121 posts, 15752 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Stația Timpuri Noi Luca M.

Revin dupa cateva luni, caci abia acum am vazut. Peretele a fost vopsit, nu s-a mai pus cu model.
IMG_6737.jpeg (1.68 MB; downloaded 1708 times)
IMG_6736.jpeg (1.68 MB; downloaded 1708 times)

 


Re: Stația Timpuri Noi ByOnu

BREAKING Urmează stația de metrou Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă
de Adrian Bărbulescu, 11 Septembrie 2023

În curând în trenurile Metrorex de pe magistralele 1 și 3 vom auzi anunțul ”Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă”.

În curând în trenurile Metrorex de pe magistralele 1 și 3 vom auzi anunțul ”Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă”.

Actuala stație Timpuri Noi va purta numele inginerului Octatian Udriște, a cărui carieră a fost strâns legată de punerea în funcțiune și dezvoltarea rețelei de transport subteran din Capitală. De altfel, el este unul dintre cei care au semnat, în 1979, pentru punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea tocmai de la stația Timpuri Noi și se oprea la Semănătoarea (acum Petrache Poenaru).

Stația de metrou Octavian Udriște, propunerea lui Mihai Barbu votată în unanimitate de CA

Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, la propunerea președintelui Mihai Barbu, au votat în unanimitate la sfârșitul săptămânii trecute schimbarea denumirii stației de metrou Timpuri Noi.Această decizie este motivată prin faptul că actuala denumire a stației a fost asociată cu platforma industrială omonimă, care nu mai există de ani buni.

De asemenea, în motivarea Hotărârii CA se menționează ”activitatea profesională de excepţie în domeniul feroviar a domnului Octavian Udrişte (specialist în domeniui feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum şi implicarea în construirea şi dezvoltarea metroului bucureştean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcţiune în 1979 a metroului bucureștean. Și astfel va apărea stația de metrou Octavian Udriște.


Octavian Udriște, un feroviar ”pur sânge”
Octavian Udriște este un om a cărui carieră se confundă cu istoria transportului feroviar românesc dintr-o perioadă care se întinde pe mai bine de o jumătate de secol.

Născut la Timișoara, Octavian Udriște este la a treia generație de feroviari din familie. Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.

Tatăl său a fost șeful serviciului comercial la exploatare vagoane marfă. Există și o a patra generație de feroviari în familie, fiica sa, Ileana, inginer de material rulant, care lucrează la proiectarea de rame electrice și automotoare la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler.

De mic copil a iubit trenurile și încă de atunci a ales ce profesie va avea. A absolvit în anul 1958 Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive, domeniu căruia i s-a dedicat în toată activitatea sa profesională. Excelenta cunoaştere a problemelor ce vizează transporturile, în special a celui feroviar, se explică prin faptul că prin activitatea sa şi funcţiile deținute a fost implicat nu doar în exploatarea lor, ci şi în dezvoltarea şi optimizarea tehnologiilor de transport şi a echipamentelor.

A avut şansa profesională ca în diverse momente să fie în contact direct cu tehnici de vârf ale tracţiunii: tracţiunea Diesel electrică, tracţiunea electrică pe cale ferată şi metroul bucureştean, domenii în care a venit cu soluţii inovatoare. A fost unul dintre cei trei factori decisivi în punerea în funcţiune, în 1979, a metroului bucureștean (alături de proiectant şi Întreprinderea de Vagoane Arad, în prezent Astra Vagoane Călători). Având capacitatea tehnică în rezolvarea unor probleme legate de tracţiunea electrică, capacitatea de organizare şi curajul în luarea unor decizii, fiind unul dintre artizanii punerii în funcțiune a metroului, a fost numit director tehnic şi director general al Metroului (1985-1996).

Tot experienţa îl recomandă a fi numit director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS (1996) şi directorul Departamentului de Transporturi la Siemens România (1997–2005).

În anul 2007 a primit Premiul de Excelenţă în domeniul feroviar pentru întreaga activitate, lucru care nu l-a împiedicat să-şi continue pasiunea pentru calea ferată prin diferitele proiecte în care a fost implicat. A contribuit la redeschiderea căii ferate Dorneşti-Putna, circulaţia feroviară pe acestă rută fiind reluată în data de 15 august 2018, motiv pentru care, în semn de recunoştinţă a fost premiat cu Ordinul Mușatinii de către Arhiepiscopul Calinic al Sucevei și Rădăuților.

Este o prezenţă activă şi competentă în numeroase asociaţii profesionale din ţară şi străinatate: Asociația Generală a Inginerilor din România (AGIR), Uniunea Asociațiilor Europene a Inginerilor Feroviari (UEEIV), Tren Club Român, CODATU (Coopération pour le Développement et l’Amélioration des Transports Urbains et Périurbains), Asociația Inginerilor Feroviari din România (AIFR), Club Feroviar. Calităţile profesionale și cotribuţiile aduse în inginerie motivează primirea sa în rândurile membrilor de onoare ai Asociației de Științe Tehnice din România (ASTR).

Dintre lucrările pe care le-a publicat de-a lungul deceniilor menționăm: • Manualul electricianului de locomotive diesel și electrice (1964); • Modernizarea materialului rulant subteran (1990); • Studiu preliminar privind dezvoltarea transportului subteran din București în sistem regional (1994); • Studiu preliminar pentru dezvoltarea unui sistem de transport public integrat în București și zona sa metropolitană (1997); • SOS CFR – Analiză a situației infrastructurii feroviare (2011); • SOS CFR – Transportul combinat Auto – CFR, exemple europene (2012); • SOS CFR – Analiză a situației infrastructurii feroviare (2013); • Studiul de oportunitate privind investiții în sisteme de transport public de mare capacitate în Târgu Mureș – capitolul feroviar; Trenul urban/subteran (2015); • Transportul feroviar urban/suburban/regional, soluție atractivă, bunele practici europene; • Căile ferate și liniile de mare viteză (2017); • Pentru mobilitate durabilă în marile aglomerări urbane (2018).

În anul 2021, la Editura AGIR a apărut volumul ”O viață pe șine”, care cuprinde memoriile lui Octavian Udriște.


Cariera feroviară de excepție a lui Octavian Udriște
Timp de patru ani, Octavian Udriște a lucrat la Direcția Regională CFR Brașov, perioadă în care și-a legat numele de întreținerea și exploatarea, în premieră națională, a locomotivelor diesel-electrice Sulzer (fabricate în Elveția).

Începând cu anul 1962, a ocupat funcții de execuție și concepție în instituțiile centrale care conduceau căile ferate. Și-a continuat activitatea ca șef al Depoului București-Călători (1970 – 1972), revizor general de siguranță a circulației (1973 – 1976), șef al Departamentului de material rulant al Metroului București (1977 – 1984), director tehnic al Metroului (1985 – 1993), director general al Metrorex (1994 – 1996), director executiv la Institutul de Cercetări în Transporturi (1996 – 1997), șef al Departamentului Sisteme de Transport al Siemens România (1997 – 2005), consultant tehnic la Integral Consulting RCD – SRL (2007 – 2017), consultant la Autoritatea Municipală de Transport București (2017– 2018). Din 2007 și până în prezent este președinte onorific la Club Feroviar. Acum, va exista și stația de metrou Octavian Udriște.



Mi se pare o greseala redenumirea statiei Timpuri Noi. Nu doar platforma industriala se numea astfel, astazi asta este denumirea zonei ... a cartierului.

Idem Costin Georgian.

De ce nu pun aceste nume Dispeceratului si Depourilor?

 


Re: Stația Timpuri Noi shoppy

Astia tot vor sa dea nume de oameni vii statiilor, nu este bine ca nu stii niciodata omul ce boacana mai face.

Si mai era si gluma cu "atentie se inchid usile, urmeaza timpuri grele".

 


Re: Stația Timpuri Noi omirica

Idem Costin Georgian.


Costin Georgian se numea Muncii, o sursă de teribilă confuzie cu Piața Muncii, care și-a păstrat numele, deși locul nu se mai numește așa.

 


Re: Stația Timpuri Noi Luca M.

Eu consider ca numele Timpuri Noi era un nume mai frumos, sa auzi ca ajungi la statia cu “timpurile noi”.

 


Re: Stația Timpuri Noi subway guru

Nici eu nu sunt de acord cu folosirea numelui unor persoane in viata si nu exista precedent. Acum sa vezi distractie cu afisajul pe M1+3 si prilej de sifonare de bani…

 


Re: Stația Timpuri Noi omirica

Aici se ridică o întrebare: are Metrorex dreptul să denumească stațiile după cum îl taie capul?

 


Re: Stația Timpuri Noi survola

subway guru wrote here:
Nici eu nu sunt de acord cu folosirea numelui unor persoane in viata si nu exista precedent. Acum sa vezi distractie cu afisajul pe M1+3 si prilej de sifonare de bani…

Eu nu inteleg de ce se dau stațiilor nume de persoane. Nu au nici o relevanță pentru public.
Ar trebui să fie doar denumiri legate de amplasarea stației în oraș.

 


Re: Stația Timpuri Noi omirica

Pe principiul ăsta ar trebui să dispară și Mihai Bravu și Ștefan cel Mare. Cred că și Nicolae Grigorescu, Saligny, Poenaru și s-ar putea să îmi mai scape câteva.

 


Re: Stația Timpuri Noi cosmindaniel

Eu consider că acelea sunt persoane care au scris istorie la un rang cît de cît global. Nimeni nu știe cine este Octavian Udriște, dar mulți îi cunosc pe Ștefan cel Mare și pe Petrache Poenaru

 


Re: Stația Timpuri Noi aztec

Pai dau dovada fix de aceiasi cretinatate si imbecilitate de care au dat dovada in alte dati.
Nimic special....
Lăsate asa cum sunt, cu ceva concordanta cu ce e deasupra...sau cu ce a fost, ca sa stie lumea,
Asa au facut si cu Semanatoarea, asa au facut si cu Drumul Taberei..nume alese tampit...(Constantin Brancusi).....
Ce sa ceri...atata pot ei..

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Stația Timpuri Noi Utilizator anonim 2

Foarte proasta ideea. Ar trebui sa organizam un protest, nu e admisibil sa schimbe alandala niste denumiri cu care lumea e obisnuita de zeci de ani. Nu au decit sa atribuie acest nume unei statii noi. Aaa, e mai complicat?! Ce sa le fac, daca nu sint capabili sa construiasca nimic…

PS: cu Semanatoarea au facut la fel; e o zona a orasului cunoscuta de toti ca atare, dupa celebra uzina. L-au scos din joben pe Petrache Poenaru care nu are nici in clin, nici in mineca cu metroul. Si chiar daca ar fi avut, conteaza ca oamenii - calatorii - sa se orienteze cit mai usor, dupa repere cunoscute de marea majoritate. Dar iata o dovada ca acesti salariati de la metrou nu au nicidecum drept preocupare calatorul ci tot felul de orgolii si foloase personale.

 


Re: Stația Timpuri Noi ByOnu

Utilizator anonim 2, aici nu-s de acord cu tine.

Adica, sunt total impotriva redenumirii statiei Timpuri Noi in ..orice. Dar asta pentru ca este si numele cartierului.

Sunt destule statii STB cu nume anacronice, de la uzine sau companii care nu mai exista de decenii si trebuie actualizate.

Lumea se obisnuieste in timp cu noile denumiri. De Semanatoarea stim noi, cei care am prins-o cu numele asta. In rest, unii ridica o spranceana si habar n-au despre ce statie vorbim.

 


Re: Stația Timpuri Noi subway guru

Asta cu schimbarea toponimiei e boala grea la noi…
La Londra nu schimba nimeni nimic si bine fac,  toponimia e dovada concreta a indelungatei lor istorii.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421277 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use