Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuIstoria transportului public în municipiul Buzău

 

Topic: Serviciul privat de maxi-taxi (1998-2018)

1 post, 384 views
  • ADK
  • Posted:
  •  

Serviciul privat de maxi-taxi (1998-2018) ADK

În Buzău acum mai bine de 20 și ceva de ani, s-a înființat pentru prima dată serviciile private de maxi-taxi. Practic, microbuzele dublau (cu foarte mici excepții) traseele autobuzelor societății, iar din cauza lor (defapt, a primarului din acea perioadă) Transbusul a căzut foarte rău cam în ce însemna transport în municipiul Buzău... Majoritatea locuitorilor preferau maxi-taxi pentru că ajungeau ”înaintea” autobuzelor (adică fix în fața lor), că ”opreau unde vroiam eu” și alte principii d-astea depășite. De condiții și înghesuială nu mai pomenea nimeni, defapt doar Cătălin Ghiță care a încercat pe cât posibil să convingă primarul să scoată acest tip de transport din oraș, însă din păcate fără succes în toată perioada de conducere a primarului Boșcodeală. Și nu doar că acest tip de transport era în general foarte incomod, dar mai ales la orele de vârf capacitatea microbuzului se dubla miraculos, bilete se dădeau după cheful șoferului, se mergea când prea încet, când prea repede, în funcție de ”concurență”, iar autobuzul era o variantă doar dacă scăpai microbuzul.

Din cele 11 linii (se pare că microbuzele au circulat și pe a 11-a linie pe care Transbusul a intrat în ultimii ani, adică linia 11), erau cred că vreo 5-6 privați, erau vreo câțiva care dețineau și 2 linii, iar fiecare avea microbuzele sale cam de orice fel - Mercedes Sprinter (vechi și nou), VW (unele niște arătări), Iveco și cam atât. Primul care a dispărut era SC Brătilă SRL, inițial firmă de școala de șoferi care avea și 2-3 microbuze pentru linia 3. S-a retras în toamna anului 2016 odată cu apariția autobuzelor Volvo-Hess ale Transbus (dar și probabil că atunci i-a expirat licența), vreme când au început să apară și primele schimbări ale orașului. Apoi s-au retras cei care operau linia 2, treptat și alții, iar ultimii au dispărut în anul 2018 adică cei care mai operau cam liniile 5 și 10. Ultimul microbuz pe care l-am văzut prin vara acelui an a fost un Karsan pe linia 10. Actualul primar le-a reziliat contractele și i-a trimis la plimbare, el a vrut ca Buzăul să beneficieze de un transport civilizat. Unii privați fie au dispărut cu totul în acea perioadă, fie alții și-au găsit alte curse (spre exemplu microbuzele cu DNR la număr circulă și acuma, și vreo 2-3 Karsan-uri pe ceva linii de convenții).

Fotografie cu titlu sugestiv, preluat de pe forumul TramClub, microbuzul era recent achiziționat.
88_1541055066.jpg_162.jpg (162.93 KB; downloaded 398 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421926 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use