Regiunile RomânieiDobrogeaJudețul ConstanțaTransportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)

 

Topic: Discutii diverse

47 posts, 8375 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Discutii diverse deprodio

PTMZ wrote here:
La 15 ani de la masacrarea transportului electric din Constanța, halele în care se reparau tramvaiele vor fi demolate. În anul 1984, a avut loc inaugurarea transportului în comun cu tramvaiul în orașul Constanța. Prima linie a fost 100, fiind deservită de 10 tramvaie. Tot în anul 1984 au fost înființate liniile 101 și 101B, iar după finalizarea lucrărilor la linia 101, a fost construit și Depoul de Tramvaie de la capătul străzii Industriei, cu halele de reparații și întreținere. Între 2004 și 2008, tramvaiele au fost desființate din motive ideologice: Radu Mazăre considera că transportul urban pe șine este arhaic și că modernismul înseamnă să se dea prioritate traficului de automobile private. Anii au trecut, iar halele care, cândva, aveau ca scop reparația tramvaielor, au rămas pe poziții, pe post de spațiu de depozitare. Replica a aflat că astăzi se ia în calcul demolarea halelor pentru a face loc unei autobaze pentru autobuzele electrice ce vor ajunge în Constanța… cine știe peste câți ani.


Eliminarea totală a transportului ecologic a fost una din cele mai ciudate și proaste decizii luate de fostul primar Radu Mazăre, în condiţiile în care urbea de la malul mării era și este una din cele mai poluate din România. Decizia de a se renunța la transportul electric a fost luată pentru că începuse problemele financiare pentru RATC, scăzuse numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz era mult mai scumpă decât a unui autobuz. Angajații nu au privit cu ochi buni mișcarea și deplângeau masacrarea transportului electric.


La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.


Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, halele au rămas pe poziții
După eliminarea tramvaielor și troleibuzelor, depoul și halele de reparații și întreținere a acestora a rămas ”în picioare”, însă nu și ce se găsea în ele. Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral, șinele aferente căii de rulare a tramvaiului au fost vândute ca fier vechi prin procedură de selecţie, la fel și utilajele… și tot ce se putea vinde.

Baza de întreținere tramvaie va fi demolată
Baza de întreținere și reparații tramvaie a rămas pe poziții și astăzi, fiind folosite ca spațiu de depozitare. CT BUS are în plan, în viitorul apropiat sau îndepărtat, să demoleze halele, pentru a face loc autobazei pentru cele 100 de autobuzele electrice care vor avea să ajungă la Constanța… peste nu știm câți ani.

Șeful CT BUS: Facem un studiu să vedem la cât se ridică costurile de demolare
Societatea de transport realizează un studiu pentru a afla costurile la care se ridică procedura de demolare, ne spune șeful CT BUS. ”Nu vom demola mâine halele. Facem un studiu să aflăm la cât se ridică costurile. În locul lor ar urma să se ridice autobaza pentru autobuzele electrice, cele 100 care vor veni. În prezent, în hale depozităm pe timp de iarnă autobuzele etajate. Repet, nu demolăm acum, vrem doar să aflăm costul procedurii”, a declarat, pentru Replica, directorul CT BUS, Aristide Cătălin Dumitrache.

Sursa: Replica Online

Desi actualul primar a declarat ca este pentru reintroducerea tramvaielor pe 100 si 102,e clar ca acestea nu vor mai exista in Constanta, cat timp se pot achizitiona autobuze electrice.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze ADK

Asta arată o dovadă că și UE nu a vrut să gestioneze un minimum de bani măcar pentru infrastructura căii de rulare, mai ales că tramvaiele și troleibuzele în cazul Constanței s-au desființat după 2007, evident au lăsat primarii cu CL/CJ să-și facă de cap. Trebuia cumva stopată această decizie și găsite măcar mai târziu fondurile necesare, cât să dea primăria și cât să dea UE sau alți dezvoltatori, no... ceva ani buni mai târziu au venit ”înlocuitorii” teoretic al autobuzelor, practic al tramvaielor și troleibuzelor adică autobuzele electrice sau măcar hybride, mă refer și-n alte orașe. Și mai zici că interesează pe cineva cu adevărat ”reducerea” poluării, un tramvai sau un troleibuz a fost dintotdeauna miit mai ecologic și mai prietenos cu transportul de călători mai ales în oraș, decât oricare autobuz fabricat astăzi. Nici cele electrice nu sunt nemaipomenite de bune... Și nu e nici-un pas înainte în privința transportului public dacă nu există ori troleibuz ori tramvai, mai ales amândouă. Autonomia ar trebui să se refere doar la troleibuze poate și la tramvaie cât pot circula acestea fără să depindă de curent (mai ales la tramvaie ca să nu mai rămână în intersecții la separatoare), nu la autobuze.

În zilele noastre, chiar și cu transportul electric desființat din multe părți ale țării, decât să fi gestionat bani pentru autobuze hybride sau electrice mai bine făceau primii pași măcar pentru reintroducerea troleibuzelor. Nu știu de ce nici la Piatra Neamț, UE n-a avut nimic de zis de parcă nici nu a existat. Iar în București cele 130 de hybride mai bine făceau tot posibilul să ia troleibuze în locul lor, chiar dacă erau mai puține, mă gândesc că un troleibuz costă mai mult. Măcar vreo câteva zeci, tot se dădeau bani, de ce s-o fi dat bani pentru autobuze parțial diesel și nu pentru troleibuze 100% ecologice? conta numărul să fie mai mare? cel mai vechi autobuz e din 2006, adevărat că epuizate și ele, iar cel mai vechi troleibuz din 1997, plus că sunt atâtea retrase. Acum, nu am urmărit nici eu foarte atent licitațiile dar văd practic, oricum am o presimțire că și-n București sunt aranjate multe încât să pună transportul electric la pământ...

 


Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze deprodio

Pt.ca UE iti ofera fonduri pentru autobuze electrice,troleibuze sau tramvaie in functie de ce vrea fiecare oras.Nu poate veni o autoritate externa sa-ti impuna sa cumperi tramvaie sau troleibuze.In Piatra Neamt au renuntat la troleibuze,odata ce au accesat autobuzele electrice.Plus ca,prin introducerea de tramvaie si troleibuze nu stiu cat de mult iti ridica imaginea politica,ba dimpotriva.De ex.in Constanta oamenii se saturasera de liniile de tramvai.Mazare cand le-a desfiintat,a fost un gest popular.In mentalitatea colectiva,autobuzele electrice sunt noi,rapide si ajung oriunde spre deosebire de tramvai caruia ii trebuie sina sau troleibuze carora le trebuie fire.De asta si actualul primar din Botosani nu ar vrea sa-si mai bata capul cu tramvaie si ar prefera autobuze electrice.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze ADK

Nu știu ce oameni normali la cap ar opta pentru desființarea transportului cu troleibuze și/sau tramvaie. Mă rog să nu apuc ziua când oi vedea și CFR-ul desființat în favoarea transportului rutier, și asta din cauza unora care nu au pentru ce căuta pe unele scaune.

Autobuzele electrice trebuie să înlocuiască autobuzele diesel, nu troleibuzele și/sau tramvaiele, ca în curând toate mijloacele de transport să fie ecologice și fiecare cu avantajul propriu (acum că eu unul sunt fanul autobuzelor clasice, e altă treabă, dar nu confund una cu alta). Locul autobuzelor electrice este unde nu se merită rețea de troleibuz, spre exemplu în Buzău pentru o singură linie cum se vroia nu se merită să cheltui cine știe ce sume astronomice de bani, dar dacă mai era comunismul îl făcea Ceaușescu sigur de mulți ani. Normal că-i mai ușor să cumperi un autobuz electric și să-l bagi pe ce traseu vrei, dar acum mai vine vorba și de autonomie, cât de repede se poate încărca la cap de linie dacă nu a pierdut staționarea ca într-un oraș ca Bucureștiul etc. Tramvaiul în ciudă că este un mijloc de transport lent (mai mult din cauza infrastructurii) ar trebui să fie unul rapid, prezent în porțiunile din orașele aglomerate (la Cluj să-l desființezi cred că i-ar sări lumea în cap lui Boc, unde din potrivă unii de acolo s-au gândit pe viitor la un metrou) cu număr mare de călători transportați și evident, ecologic. În București nu e prea prietenoasă treaba când sunt autobuze în locul tramvaielor, mai ales în 41. Dar dacă e adevărat că în unele orașe populația s-a redus și/sau uzinele s-au redus/desființat și ele iar tramvaiele au fost considerate inutile, poate cu puțină părere de rău nu-și mai aveau rostul... Cei drept, în Brașov pe linia de troleibuz 8 (fosta linie de tramvai 101) nu mai este o linie de 300 de călători, capacitatea unui V3A, dar tot este trist în viziunea multora dintre noi că tramvaiul a dispărut și de acolo. La Botoșani respectivul a zis că doar reabilitează calea de rulare a tramvaielor, din câte știu nu a vândut Tatrele luate în 2011 plus că vrea să cumpere aproape 10 tramvaie noi.

 


Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze deprodio

Aici vorbim de oameni care privesc transportul in comun intr-un mod superficial,nu stau pe forumuri ca acesta.Daca lor le lasi niste tramvaie care zdrangane pe o linie veche si troleibuze care merg cu 10 km/h din cauza retelei,e normal ca oamenii sa nu vrea asa ceva inapoi si daca le aduci niste autobuze moderne electrice care nu au nevoie de retea aeriana si de infrastructura...e normal ca o sa fii laudat.Plus ca,reabilitarea infrastructurii de tramvai creeaza deranj pe perioada lucrarilor.Mentalul colectiv e mult mai superficial.Colectivul poate fi educat dar cine isi asuma?Singurul primar care isi asuma,este cel din Resita.Cat despre Mazare,a dat electoratului ceea ce si-a dorit si pentru asta a fost votat.In perceptia majoritatii,un primar trebuie sa inlocuiasca ceva vechi cu ceva nou.Simplu.Referitor la Botosani,intra pe topicul dedicat orasului sa citesti declaratiile noului primar.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze TPB

Va rog sa nu comparam Constanta cu Bucurestiul. Sunt 2 orase diferite, din toate punctele de vedere.
Autobuzele electrice NU pot inlocui tramvaiele deoarece bateriile nu rezista prea mult. Cel mult 2 ani. Acestea sunt folosite pentru orasele mai mici, care nu au nevoie de tramvaie/troleibuze.
De fapt, autobuzele diesel sunt inlocuite cu unele CNG / electrice pentru ca petrolul se va termina in curand.
O alta chestie importanta: de ce exista transportul in comun? Pentru a scapa de masinile de oras si de toti fitosii cu BMW /  Mercedes s.a.m.d..
De la bun inceput, masina a fost gandita pentru a fi folosita pe distante (foarte) lungi. Romanul, ce face? Cara si frigiderul cu masina lui...
Revenind la CTBus, tramvaiele si troleibuzele pot fi (re)introduse in circulatie daca exista bunavointa si daca ne miscam mai repede. Degeaba spunem --Vrem tramvaie-- daca nu facem nimic. Si cum ar fi CTBus cu tramvaie? Exact ca SC Troleibuzul SA fara troleibuze...
Unele bulevarde au fost gandite de la bun inceput pentru reteaua de tramvaie. Daca liniile 100, 101 si 102 ar reveni, sau daca vor fi mai multe, trebuie doar sa montam sine, sa cumparam tramvaie si sa reactivam depoul.
Legat de troleibuze, si ele pot reveni, pentru a inlocui batranele Maz-uri.

Daca am scris in topic-ul gresit, imi cer scuze.

 


Re: Discutii diverse Costin

Hai sa nu amestecam conceptele. Ca tramvaiul sau troleibuzul este de preferat in fata unui autobuz electric este deja evident, atunci cand ai deja infrastructura necesara. Altminteri discutia trebuie putin nuantata.

In primul rand, tramvaiul vine cu o investitie initiala foarte mare si cu costuri mari de mentenanta, deci se poate justifica acolo unde este un flux foarte mare de calatori. Motivul principal pentru care eu am criticat achizitia de tramvaie de 18m din Bucuresti este ca acestea au capacitatea unui autobuz, dar vin cu responsabilitatile unui tramvai, ceea ce nu e deloc sustenabil pe termen lung. Aceeasi intrebare trebuie pusa si la Constanta. Se (mai) justifica tramvaie in oras, din punctul de vedere al fluxului de calatori?

Apoi, la troleibuze exista avantajul ca investitia initiala si mentenanta ulterioara sunt ceva mai ieftine decat la tramvaie. Aici conteaza mai putin capacitatea de transport, ca vorbim de vehicule comparabile.

Cat despre autobuzele electrice, asta cu "tin doar doi ani" va trebui sa o demonstrezi. Nu arunci asa afirmatii fara acoperire si te astepti sa le inghitim pe nemestecate. Deci, dovada? Ca am contraexemplul la indemana - Oslo, unde iernile sunt mult mai lungi si relieful este muntos, si merg primele e-busuri de aproape 4 ani fara probleme (prima generatie de autouze electrice este formata din BYD-uri cum vor veni la Constanta si VDL Citea electrice luate in 2018).

Atentie, nu fac apologia autobuzelor electrice, pentru ca intr-adevar bateriile sunt o problema majora (atat durata de viata cat si reciclarea o data ce durata de viata este depasita). Putina prudenta in achizitia lor este categoric binevenita.

Probabil ca solutia optima, acum, in Constanta, este un mix de  troleibuze cu autonomie (care sa duca greul pe liniile importante si sa poata fi deviate / extinse usor, sau chiar exploatate ca autobuze electrice cu incarcare din mers) si autobuze electrice pe liniile mai putin aglomerate, care sa circule, ideal, in zonele fara retea pentru troleibuze.

 


Re: Discutii diverse punmeister

Nu stiu ce sa zic de troleibuze IMC, avand in vedere ca Constanta isi doreste achizitia unui lot mare de autobuze de 12 metri (125 parca?) care vor fi ori CNG, CNG Hibrid (adica Citaro NGT Hybrid sau Lion's City Efficient Hybrid CNG) sau e-Bus normal.

Tipul de tractiune trebuia decis dupa consultarea pietei unde au participat Mercedes-Benz, MAN si Solaris, desi cred ca vor merge pe CNG Hibrid, avand in vedere costul mai redus al investitiei in raport cu e-Busuri + infrastructura de incarcare lenta+rapida si faptul ca licitatia se va desfasura rapid.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

150 ar trebui, dar consultarea e de pe vremea lui Fagadau, deci nu stiu cata actualitate mai are:
Vatmanul constanțean wrote here:
Procedura achiziție

CT BUS și Primăria Municipiului Constanța încep procedura premergătoare achiziției unui număr de 150 de mijloace de transport în comun ecologice, pentru înlocuirea flotei de autobuze MAZ.
Astfel, până pe data de 24 iulie 2020 are loc o primă consultare de piață pentru procedura de achiziție din cadrul proiectului: “Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin construcția unui nou depou și achiziția de mijloace de transport în comun ecologice, destinate transportului public.”

Scopul proiectului este achiziția de autobuze ecologice (CNG, CNG hibrid sau electrice) pentru înlocuirea celor 79 de autobuze MAZ care deservesc rutele existente, dar și pentru înființarea a încă 7 noi trasee.

De asemenea, în funcție de tipul de propulsie propus, se va lua în calcul amenajarea unei autobaze noi. CT BUS va investi semnificativ în infrastructura de încărcare. În cazul în care se va opta pentru o instalație electrică, va fi necesară instalarea a cel puțin 70 de stații duble de încărcare rapidă și lentă pentru autobuzele electrice. În cazul achiziționării de vehicule pe bază de CNG sau CNG hibrid, toate ofertele depuse vor conține obligatoriu și infrastructura de alimentare cu gaz.
Toate ofertele ce vor fi subscrise vor avea incluse pachete de mentenanță pe o perioadă de timp extinsă (4-8 ani).

Termenul până la care se transmit propunerile: 10 de zile calendaristice de la data publicării anunțului în SEAP / pe website-ul propriu (http://www.ctbus.ro).
Termenul până la care se va desfășura procesul de consultare: până la 90 de zile de la data expirării termenului limită de depunere a soluțiilor.

Soluțiile prezentate, opiniile, sugestiile și recomandările cu privire la aspectele supuse consultării vor fi transmise de către operatorii economici interesați numai prin mijloace electronice, la adresa de mail:  mailto:achizitiipublice@ctbus.ro.

Sursa: http://www.ctbus.ro/comunicate/#20200706-0

Pe de o parte e trist ca renunta la toate Maz-urile, pe de alta parte e bine ca au de gand sa mareasca flota.
Poate ne alegem si noi cu ceva articulate Mercedes...  :bere:

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TPB

Fara suparare, dar nu ar trebui sa renuntam la Maz-urile 107!
Sunt foarte bune pentru ca au 15m lungime si sunt folosite pe trasee importante, precum 100, 100C, 2-43, 43M s.a.m.d.
Poate tramvaiele nu sunt cele mai bune in acest moment, dar troleibuzele? Trebuie sa montam firele de contact, si sa achiztionam unele cu autonomie. Intrebarea mea este: avem nevoide de troleibuze de 12m sau de 18m lungime?
De asemenea, autobuzele CNG sunt bune, dar s-a facut licitatie? Eu stiu ca nu.
Legat de autobuzele electrice, stiu ca bateriile sunt facute din litiu si nu pot fi reciclate, sau?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

CT BUS și Primăria Municipiului Constanța încep procedura premergătoare achiziției unui număr de 150 de mijloace de transport în comun ecologice, pentru înlocuirea flotei de autobuze MAZ.

Și cu asta reintroducerea tramvaiului sau troleibuzului în Constanța pentru cel puțin următorii 10 ani, va fi inexistentă. Însă după cum a spus și Costin și adaug și eu, într-adevăr tramvaiul nu are rost să-l introduci doar ca să existe, dacă nu este justificată prezența acestuia. Supărarea este că mulți au înlocuit mijloace încăpătoare cu unele mai mici, iar la orele de vârf nu era prea plăcută situația (București spre exemplu, cu ultimele articulate în anul 2007). Doar că cum am mai zis, nu văd ca un oraș odată ce a desființat tramvaiul/troleibuzul sau doar l-a redus (din păcate și Bucureștiul se numără aici, să nu uităm că la Unirii exista troleibuz iar tramvaiul ajungea și-l jud. Ilfov) să-l mai reintroducă vreodată, maxim doar să-l extindă și asta mai mult în cazul troleibuzului. Iar troleibuzul ar fi cum ar mai fi, este ceva mai ușor de exploatat față de tramvai, însă să vedem cum o să se descurce majoritatea regiilor cu autobuzele când majoritatea vor fi doar electrice. Deși vor fi destule și GNC, probabil și cu hidrogen (inclusiv la tot ce va fi în trafic, dacă petrolul se va termina într-o zi și el...).

Ca fapt-divers, mă uit la Brașov, să mai facă vreodată tramvai și să se apuce să strice tot ce au modernizat acum chiar nu văd. Mai ales că singura linie azi este înlocuită cu troleibuz, iar tramvaiele din fotografiile de pe stfp nu par prea solicitate în ultimii ani. Însă tot e tristă situația...

 


Re: Discutii diverse PTMZ

TPB wrote here:
Fara suparare, dar nu ar trebui sa renuntam la Maz-urile 107!
Sunt foarte bune pentru ca au 15m lungime si sunt folosite pe trasee importante, precum 100, 100C, 2-43, 43M s.a.m.d.

Am explicat deja de ce ar trebui renuntat la ele la topicul dedicat. Si o spui de parca nu ar putea fi cumparate alte autobuze de 15m. Daca si primaria considera ca acest tip de autobuze a fost satisfacator, se poate face licitatie pentru alte autobuze de aceeasi lungime.
PTMZ wrote here:
Sunt autobuze diesel Euro 4, vechi de aproape 14 ani, deci ar cam trebui sa inceapa retragerea treptata si inlocuirea lor cu niste autobuze noi, conforme standardelor actuale. Sau, cine stie, cu niste tramvaie sau troleibuze. Chitac e deschis ideii reintroducerii tramvaiului in oras, deci s-ar putea sa avem surprize placute.

_____________________
TPB wrote here:
Intrebarea mea este: avem nevoide de troleibuze de 12m sau de 18m lungime?

Acest lucru va rezulta in urma studiilor de fezabilitate si oportunitate aferente, daca se doreste implementarea proiectului. Idem pentru traseele aferente.
TPB wrote here:
De asemenea, autobuzele CNG sunt bune, dar s-a facut licitatie? Eu stiu ca nu.

Nu, nu s-a lansat nicio licitatie in acest sens.
TPB wrote here:
Legat de autobuzele electrice, stiu ca bateriile sunt facute din litiu si nu pot fi reciclate, sau?

Ba da, se pot recicla.
ADK wrote here:
Doar că cum am mai zis, nu văd ca un oraș odată ce a desființat tramvaiul/troleibuzul sau doar l-a redus (din păcate și Bucureștiul se numără aici, să nu uităm că la Unirii exista troleibuz iar tramvaiul ajungea și-l jud. Ilfov) să-l mai introducă vreodată, maxim doar să-l extindă și asta mai mult în cazul troleibuzului.

Te invit, atunci, sa citesti subiectele de la Vaslui. Si la Bucuresti sunt cateva proiecte de extindere/refacere a retelei, unul dintre ele pe relatia Romana - Unirii.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

La Vaslui nu știu ce să mai cred, dar la București știu de câteva extinderi și abia aștept să le văd.

 


Re: Discutii diverse deprodio

La Vaslui trebuie sa apara anul asta 10 troleibuze Solaris.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use