Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura Craiova Sud

10 posts, 2204 views
Construcție centura Craiova Sud orex

Infrastructură nouă lângă Uzina Ford : Contract semnat pentru construirea Centurii Craiova Sud/De ce se mai fac centuri cu o bandă pe sens în 2022
Compania de Drumuri a semnat contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud, șoseaua cu o singură bandă pe sens și o lungime de 10 kilometri urmând să fie terminată în termen de 15 luni. Câștigătorul licitației, firma Rizzani din Italia a avut o ofertă de 133 de milioane de lei, estimarea CNAIR fiind de 142 de milioane. Centura Craiova Sud va fi un drum clasic cu o singură bandă pe sens şi va asigura legătura între DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.  : ,, A fost semnat contractul de execuție al Centurii de ocolire Sud Craiova, DN 56-DN 55-DN 6. Directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petruț, a semnat astazi, în calitate de beneficiar, contractul de execuție al lucrărilor de construire ale obiectivului de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6” cu ofertantul declarat câștigător în urma licitației publice organizate de DRDP Craiova. Obiectivul de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6” este amplasat în zona de Sud a Municipiului Craiova, și face legatura între DN 56 ( Craiova-Calafat) – DN 55( Craiova-Bechet) – DN 6( Craiova-Caracal), În momentul de față traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Lungimea noului drum va fi de 9.889 km, se vor construi două parcări, una pe sens, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.” a transmis CNAIR. Un alt proiect de infrastructură foarte important pentru constructorul auto din Bănie este drumul de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova-Pitești.

Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65.

Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

 


Re: Centura Craiova Sud orex

Încep lucrările pentru construirea Centurii Craiova Sud, șosea de 10 kilometri care va trece pe lângă Uzina Ford
Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru execuția Centurii Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri care trece pe lângă Uzina Ford. Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie cu firma Rizzani (Italia), termenul de realizare fiind de 15 luni. Șoseaua cu o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale : DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

 


Re: Centura Craiova Sud orex

Finanțare europeană de 140 de milioane de lei pentru construirea centurii Craiova Sud, șosea care va trece pe lângă Uzina Ford /Lucrările încep în martie și au termen de 15 luni
Centura Craiova Sud va fi construită cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), din costul total al investiției, 196 milioane de lei, finanțarea europeană nerambursabilă fiind de 141 milioane lei, a anunțat Compania de Drumuri. Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma Rizzani (Italia), termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii. Șoseaua cu o lungime de 10 km. și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale : DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 18.02.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Construcţia Centurii de Ocolire Craiova Sud DN56-DN55-DN6. Obiectivul general al proiectului “Construcţia Centurii de Ocolire Craiova Sud DN56-DN55-DN6” se referă la construirea a 9,889 km de drum, 1 pod, 2 pasaje, 1 parcare de scurtă durată şi 2 intersecţii giratorii. Implementarea obiectivului de investiţie contribuie la sporirea mobilităţii şi asigurarea conectivităţii regiunii din zona de incidenţă a proiectului cu regiunile învecinate. Valoarea totală a proiectului este de 196,963,191.84 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuțiaUniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 141,094,389.28 lei, 15%contribuția proprie 24,899,009.88 lei,restul de 30,969,792.68 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.” a transmis Compania de Drumuri.

Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65. Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

Tot la începutul lunii, Compania de Drumuri a anulat licitația pentru proiectarea unei șosele de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova – Pitești, cele două oferte depuse fiind considerate inacceptabile/neconforme.

 


Re: Centura Craiova Sud orex

Infrastructură nouă lângă Uzina Ford : italienii de la Rizzani au început lucrările pentru construirea centurii Craiova Sud, o șosea de 10 kilometri și o singură bandă pe sens
Constructorul Rizzani (Italia) a început marți, lucrările pentru Centura Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri și o singură bandă pe sens care va trece pe lângă Uzina Ford din ,,Bănie”. Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie.  Șoseaua cu o lungime de 10 km. și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale : DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare ( POIM 2014-2020).

Termenul de execuție este de 15 luni, anunță Regionala de Drumuri Craiova care a predat marți amplasamentul : ,, A fost semnat ordinul de începere și predat amplasamentul pentru Centura de Ocolire Craiova- Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6. Astăzi am făcut un pas important pentru infrastructura din zona Municipiului Craiova. Am asigurat Antreprenorul că DRDP Craiova o să îi fie, pe durata implementării acestui proiect, un partener onest și o să îl sprijine, atâta timp cât acesta va înțelege că infrastructura rutieră din România nu mai suportă nicio secundă de întârziere” a transmis Călin Cosmin Petruț, directorul Regional DRDP Craiova.

Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65. Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

Centura Craiova Sud are o lungime de 9,8 kilometri, 2 pasaje, 1 pod și o parcare de scurtă durată.

 





Re: Construcție centura Craiova Sud orex

Întârzieri pe șantierul Variantei Ocolitoare #CraiovaSud (#DN56 - #DN55 - #DN6)!
Am atras atenția constructorului, care a ajuns la un stadiu fizic de doar 25%, că trebuie să crească mobilizarea și ritmul de lucru.

În caz contrar vom fi nevoiți să luăm măsuri contractuale dure.

#Antreprenorul italian (Rizzani De Eccher SpA) și-a asumat că în luna august va începe relocarea utilităților și va impulsiona lucrările, iar anul viitor va fi deschisă circulația pe această Variantă Ocolitoare.

Pentru a mă asigura că Antreprenorul își respectă angajamentele, am cerut să îmi fie prezentate săptămânal rapoarte de progres.

 



Re: Construcție centura Craiova Sud orex

„Constructia Centurii de Ocolire Craiova Sud DN56-DN55-DN6”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 01.08.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.255 pentru proiectul „Constructia Centurii de Ocolire Craiova Sud DN56-DN55-DN6” in vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific - OS 2.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea - Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.

Obiectivul general al acestui proiect îl reprezinta sporirea mobilitatii si asigurarea conectivitatii regiunii din zona de incidenta a proiectului cu regiunile invecinate.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt :
Construirea a 9,889 km de drum, 1 pod, 2 pasaje, 1 parcare de scurta durata si 2 intersectii giratorii.
Reducerea timpului de parcurs cu aproximativ 9%, respectiv cu 9 minute pentru deplasarile cu autoturismul si 7%, respectiv 7 minute pentru deplasarile vehiculelor de marfa.

Valoarea totală a proiectului este de 196,963,191.84 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 141,094,389.28 lei, 15% contribuția proprie – 24,899,009.88 lei, diferenta de 30,969,792.68 lei reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 97 luni, respectiv între data 25.12.2015 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 152568

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2338 forum members have written 426041 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use