Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ)

21 posts, 2266 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ) orex

Drumul expres pentru legătura dintre Cluj Napoca şi Autostrada Transilvania are proiect tehnic finalizat/Legătura la A 3 este aşteptată încă din 2009, de la deschiderea Autostrăzii Transilvania
Compania de Drumuri face ultimul pas înaintea lansării licitaţiei pentru execuţia Drumului Expres de legătură a Clujului cu Autostrada Transilvania, dezbaterea programată mâine pentru emiterea Acordului de Mediu, fiind practic, o condiţie obligatorie pentru finalizarea documentaţiei tehnice şi apoi aprobarea indicatorilor tehnico- economici prin Hotărâre de Guvern. Firma de proiectare Explan SRL care a câştigat licitaţia din 2020 pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic a predat toate documentele necesare iar mâine, la Primăria Tureni (din judeţul Cluj) este programată dezbaterea publică pentru conexiunea A 3 – DN 1 (Tureni). Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent legătura fiind posibilă prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România ( peste 50 000 autovehicule/zi). Dezbaterea publică este programată marţi, după ora 16 00 la primăria Tureni : ,,Raportul privind impactul asupra mediului și a Studiului de Evaluare adecvată, pentru proiectul ”CONSTRUIRE DRUM EXPRES PENTRU REALIZAREA CONEXIUNII DINTRE AUTOSTRADA A3 (ZONA TURDA) ȘI DRUM NAȚIONAL DN1 (ZONA TURENI)”în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj, a fost depus. Tipul deciziei posibile luate de APM Cluj poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu. Raportul privind impactul asupra mediului, poate fi consultat la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj, în zilele de luni-joi, între orele 9-1400 și vineri, între orele 9-1300 și la sediul D.R.D.P. Cluj, din  municipiul Cluj-Napoca, strada Decebal, nr. 128, județul Cluj, în zilele de în zilele de luni-vineri, între orele 9-1400. Documentul menționat este disponibil și la următoarea adresă de internet: www.apmcj.anpm.ro.” – anunţul CNAIR. Încă din vară, Asociaţia Pro Infrastructură atenţiona asupra ,,excesului de zel” din partea Ministerului Mediului : „Asociația noastră a susținut în trecut această procedură de mediu acolo unde infrastructura traversează păduri sau arii protejate. Aici însă ne exprimăm dezacordul față de excesul de zel care întârzie un proiect cu o reală valoare pentru sănătatea oamenilor! Cerem Ministerului Mediului să dea dovadă de rațiune când decide asupra studierii impactului asupra faunei în terenuri exclusiv agricole, deci puternic antropizate”, nota în iulie, pe pagina de Facebook, Asociaţia Pro Infrastructură.

Drumul expres care va face legătura municipiului Cluj Napoca cu Autostrada Transilvania are o lungime de 6  kilometri, costă aprox. 55 milioane de Euro, iar cea mai importantă lucrare de artă este un pasaj de aproape o jumătate de kilometru ( 480 de metri).

 


Re: Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ) orex

Drumul Expres pentru legătura Clujului cu Autostrada Transilvania se împiedică într-un aviz de gospodărire a apelor /Guvernul dă Ordonanță de Urgență pentru transfer de proprietate de la ,,Apele Române”
Licitația pentru execuția Drumului Expres care va asigura legătura Clujului la Autostrada Transilvania se împiedică într-un ,,aviz de gospodărire a apelor” pe care Ministerul Mediului îl condiționează de transferul unor proprietăți de la ,,Apele Române” la Ministerul Transporturilor, singura soluție pentru deblocarea situației fiind o Ordonanță de Urgență prin care să se poată face relocarea albiei râului Negroteasa (pe 1033 ml) aflat pe traseul Drumului Expres. Transferul de proprietate de la Ministerul Mediului la ,,Transporturi” trebuie să se facă în regim de urgență, finanțarea investiției de aprox. 55 de milioane de euro din fonduri europene nerambursabile având termen-limită decembrie 2023. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru acest Drum Expres de 6 kilometri între Autostrada Transilvania și DN 1 (zona Tureni) sunt finalizate, însă licitația pentru execuție este condiționată de emiterea avizului de mediu. Pentru acest aviz, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unei Ordonanțe de Urgență : ,,Pentru emiterea acordului de mediu aferent realizării lucrărilor la obiectivul de investiție ”Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) și Drum Național  DN1 (Zona Tureni)”, obținerea avizului de gospodărire a apelor necesar este condiționat de dovedirea existenței dreptului de proprietate sau a unui dezmembrământ al dreptului de proprietate asupra unor imobile și părți din imobilele aflate în proprietatea publică a statului și în administrarea Ministerului Apelor și Pădurilor, prin Administraţia Naţională “Apele Române”- Administraţia Bazinală de Apă Mureș, în suprafață totală de 9.654 mp, această condiționare putându-se acoperi doar prin darea în administrarea acestui imobil către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Schimbarea titularului dreptului de administrare se poate realiza doar prin derogare de la prevederile art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 404/2002, cu modificările și completările ulterioare, și nu prin raportare la dispozițiile art. 867 alin. (1) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, precum și al art. 288 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare,  pentru acest proiect de infrastructură de transport este necesară reglementarea acestei măsuri în regim de urgenţă, pentru deblocarea avizului de gospodărire a apelor și, în consecință a emiterii acordului de mediu.” arată Ministerul Transporturilor.

Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent legătura fiind posibilă prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi). Practic, din 2009, de la deschiderea circulației pe Autostrada Transilvania, clujenii așteaptă o șosea de legătură care să le scurteze drumul spre și dinspre oraș.

Valoarea suprafeței totale (9654 mp) afectată de realizarea investiției este de 10.715 lei, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a Ordonanței.

 



Re: Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ) orex

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania : licitația pentru execuția Drumului Expres A 3-DN 1 Tureni a fost publicată în SEAP. Drumul de 5 kilometri costă 570 de milioane lei și are termen de execuție de un an și jumătate
Licitația pentru execuția Drumului Expres de legătură între Autostrada Transilvania A 3 și DN 1 -Tureni a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea contractului fiind de 569 milioane lei, iar durata de realizare de 18 luni. Lungimea Drumului Expres este de 4,9 kilometri, iar alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A 3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi).

Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

 


Re: Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ) orex

Drum Expres Autostrada Transilvania – DN 1 Turen: Ozaltin (Turcia) și Dimex 2000 (România) au depus oferte la contractul de 570 de milioane lei pentru legătura Clujului la A3
Constructorii Dimex 2000 (România) și Ozaltin Turcia au depus oferte la licitația Companiei de Drumuri pentru Drumul Expres Autostrada Transilvania – Tureni DN 1, legătura Clujului la A3. Dimex 2000 a lucrat pe Autostrada Sibiu – Pitești (lot 1, lider PORR), iar Ozaltin este constructorul care lucrează la modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova cu progres în grafic.

Asocierile complete:
1. DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS,OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS
2. OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),VISIO CONSTRUCTION WORKS

Licitația pentru execuția Drumului Expres de legătură între Autostrada Transilvania A3 și DN 1 – Tureni a fost publicată pe 24 februarie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea contractului fiind de 569 milioane lei, iar durata de realizare de 18 luni. Lungimea Drumului Expres este de 4,9 kilometri, iar alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi).

Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

 


Re: Drum expres de legatura A3 (zona Turda) - DN1 (zona Mărtinești, comuna Tureni CJ) orex

Astăzi a fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre #A3 și #DN1(localitatea #Tureni, județul #Cluj)!
Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS,OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările.

Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.

Pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Procedura pentru semnarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

 










 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use