Topic: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
10 posts, 11765 views- ByOnu
-
Posted:
-
ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Notă: Fotografiile cu autobuze aparținând STB/ITB sunt foarte rare, astfel au fost utilizate fotografii și din alte locații.
Bibliografie: Jan Neumann, Autobus ŠKODA 706RO. Historie, vývoj, technika, jiné využití.
Autobuz urban ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
Primele autobuze ŠKODA 706RO au fost construite, începând cu anul 1946, la uzinele SODOMKA.
Autobuzele livrate în România au făcut parte din acest lot, ele fiind importate între anii 1949 și 1953.
După anul 1955 și până la încetarea producției, în anul 1958, au fost construite în mai multe locații: AVIA LETŇANY, LIAZ RÝNOVICE, KAROSA VYSOKÉ MÝTO.
**Notă: LIAZ Cehoslovacia "LIberecké Automobilové Závody" nu are nimic în comun cu LiAZ Uniunea Sovietică "Ликинский Автобусный Завод"
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 99,2 kW / 135 CP.
Cutie de viteze manulă PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 10400 mm (10660 mm inclusiv dispozitivul de remorcare)
lățime 2500 mm
înălțime 2850 mm
Consola față 1500 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5400 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 23 / 26
locuri în picioare 49 / 48
total pasageri 72 / 74
Masa netă totală 14000 kg
În București:
Între anii 1949 și 1950 sunt livrate autobuze cu uși din 4 foi pliante, ce se deschideau spre exterior. O caracteristică a acestor autobuze era sistemul de ventilație al salonului, constituit dintr-un capac situat pe acoperiș, ce glisa pe niște șine.
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Notă: Fotografiile cu autobuze aparținând STB/ITB sunt foarte rare, astfel au fost utilizate fotografii și din alte locații.
Bibliografie: Jan Neumann, Autobus ŠKODA 706RO. Historie, vývoj, technika, jiné využití.
Autobuz urban ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
Primele autobuze ŠKODA 706RO au fost construite, începând cu anul 1946, la uzinele SODOMKA.
Autobuzele livrate în România au făcut parte din acest lot, ele fiind importate între anii 1949 și 1953.
După anul 1955 și până la încetarea producției, în anul 1958, au fost construite în mai multe locații: AVIA LETŇANY, LIAZ RÝNOVICE, KAROSA VYSOKÉ MÝTO.
**Notă: LIAZ Cehoslovacia "LIberecké Automobilové Závody" nu are nimic în comun cu LiAZ Uniunea Sovietică "Ликинский Автобусный Завод"
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 99,2 kW / 135 CP.
Cutie de viteze manulă PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 10400 mm (10660 mm inclusiv dispozitivul de remorcare)
lățime 2500 mm
înălțime 2850 mm
Consola față 1500 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5400 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 23 / 26
locuri în picioare 49 / 48
total pasageri 72 / 74
Masa netă totală 14000 kg
În București:
Între anii 1949 și 1950 sunt livrate autobuze cu uși din 4 foi pliante, ce se deschideau spre exterior. O caracteristică a acestor autobuze era sistemul de ventilație al salonului, constituit dintr-un capac situat pe acoperiș, ce glisa pe niște șine.
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_a1.JPG (205.08 KB; downloaded 11820 times)
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_b.JPG (245.86 KB; downloaded 11820 times)
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_c.jpg (115.73 KB; downloaded 11820 times)
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_d.jpg (117.34 KB; downloaded 11820 times)
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_e.jpg (93.07 KB; downloaded 11820 times)
01.1949-1950_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_f.jpg (159.1 KB; downloaded 11820 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Între anii 1950 și 1952 sunt livrate autobuze cu uși din 2 foi pliante, ce se deschideau spre interior.
Între anii 1950 și 1952 sunt livrate autobuze cu uși din 2 foi pliante, ce se deschideau spre interior.
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_a2.JPG (207.81 KB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_b.jpg (259.38 KB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_b1.jpg (1.08 MB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_b2.jpg (477.76 KB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_c.jpg (305.03 KB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_d.jpg (225.03 KB; downloaded 11793 times)
02.1950-1952_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_e.jpg (172.25 KB; downloaded 11793 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Între anii 1952 și 1953 sunt livrate autobuze cu același tip de uși, modificarea fiind la grila de admisie a radiatorului, aceasta începând să capete forma rotunjită, apropiată de cea a viitoarelor autobuze ŠKODA 706RTO.
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 100 unități achiziționate de ITB.
Între anii 1952 și 1953 sunt livrate autobuze cu același tip de uși, modificarea fiind la grila de admisie a radiatorului, aceasta începând să capete forma rotunjită, apropiată de cea a viitoarelor autobuze ŠKODA 706RTO.
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 100 unități achiziționate de ITB.
03.1952-1953_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_a3.JPG (236.95 KB; downloaded 11794 times)
03.1952-1953_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_b.jpg (481.86 KB; downloaded 11794 times)
03.1952-1953_ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA_c.jpg (199.21 KB; downloaded 11794 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Utilitar.
Utilitar.
autobuz skoda utilitar magazinul unirea.png (73.46 KB; downloaded 11665 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Iar aici o fotografie din 1955 în care se vede mai clar trapa uneia dintre serii. Se remarca si capacul din față, deasupra radiatorului, care este deschis.
Link sursă foto: https://foto.agerpres.ro/?is_search=1&am ... t=SOVROM
Iar aici o fotografie din 1955 în care se vede mai clar trapa uneia dintre serii. Se remarca si capacul din față, deasupra radiatorului, care este deschis.
Link sursă foto: https://foto.agerpres.ro/?is_search=1&am ... t=SOVROM
Sediul Sovrom 1955-05-12 AGERPRES 8575857.png (121.72 KB; downloaded 11559 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Aproape de actuala Piata Charles de Gaulle, pe actualul C-tin Prezan, fosta Trandafirilor. Pe fundal, fosta statuie a lui Stalin.
Sursa foto: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/14331110
Aproape de actuala Piata Charles de Gaulle, pe actualul C-tin Prezan, fosta Trandafirilor. Pe fundal, fosta statuie a lui Stalin.
AGERPRES 1951-06-13 14331110.png (66.92 KB; downloaded 11430 times)
Sursa foto: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/14331110
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
ByOnu
Sursa foto: http://www.deutschefotothek.de/documents ... _0014570
Sursa foto: http://www.deutschefotothek.de/documents ... _0014570
df_pj_0014570.jpg (580.21 KB; downloaded 9695 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
nokia2110
Unul din leviere era pentru frână, celălalt era al schimbătorului de viteze, dar al 3-lea?
Unul din leviere era pentru frână, celălalt era al schimbătorului de viteze, dar al 3-lea?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
andrei11
Oprea motorul. Motoarele vechi Diesel nu le puteai opri decât dacă nu le mai alimentai cu motorină. Precum se cunoaşte, odată pornit, motorul vechi Diesel nu mai avea nevoie de instalaţia electrică.
Existau 2 modalităţi de a opri un motor Diesel vechi, primul prevăzut de constructor cu ajutorul unui cablu care întrerupea alimentarea cu motorină şi modalitatea a doua, dacă îţi era lene să ajungi la cablul respectiv ( care la unele motoare era în afara cabinei ), sau el era rupt, sau etc cuplai o treaptă de viteză superioară şi nu mai accelerai.
La SKODELE ceva mai noi aceasta era maneta care oprea motorul.
Oprea motorul. Motoarele vechi Diesel nu le puteai opri decât dacă nu le mai alimentai cu motorină. Precum se cunoaşte, odată pornit, motorul vechi Diesel nu mai avea nevoie de instalaţia electrică.
Existau 2 modalităţi de a opri un motor Diesel vechi, primul prevăzut de constructor cu ajutorul unui cablu care întrerupea alimentarea cu motorină şi modalitatea a doua, dacă îţi era lene să ajungi la cablul respectiv ( care la unele motoare era în afara cabinei ), sau el era rupt, sau etc cuplai o treaptă de viteză superioară şi nu mai accelerai.
La SKODELE ceva mai noi aceasta era maneta care oprea motorul.
SKODA.jpg (267.18 KB; downloaded 9124 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RO MTZ SODOMKA
nokia2110
Ha. Pe asta nu o ştiam.
Credeam că maneta de la 706 R.T.O. era pentru schimbarea vitezelor.
Ha. Pe asta nu o ştiam.
Credeam că maneta de la 706 R.T.O. era pentru schimbarea vitezelor.