Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura Zalău

46 posts, 8935 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Construcție centura Zalău orex

Primul șantier chinezesc din România: încep lucrările pentru Centura Zalău, prima şosea cu constructor din China
Centura Zalău are 5,5 kilometri şi costă 185 milioane lei, fonduri europene Constructor este compania Sinohydro care vroia să modernizeze şi Centura Bucureşti
Guvernul a propus Ordonanţă de Urgenţă pentru excluderea de la licitaţiile viitoare a companiilor din China Ministerul Transporturilor a semnat vineri Autorizaţia de Construire pentru Centura municipiului Zalău, prima şosea nouă din România care se face cu un constructor din China. După emiterea AC (Autorizaţia de Construire) urmează Ordinul pentru Începerea Lucrărilor şi intrarea în şantier, în termen de cel mult 30 de zile.
Antreprenor este compania Sinohydro, un constructor din China care a câştigat contractul în 2020 pentru o valoare de 185 de milioane lei. În acest contract, componenta financiară a avut un punctaj de 60 de puncte, iar oferta tehnică 40 de puncte. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău are o lungime de 5,5 kilometri şi asigură legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C, termenul de execuţie fiind de 24 de luni cu 7 ani termen de garanţie.
Compania din China va asigura managementul pe şantier şi utilajele specializate, în timp ce forţa de muncă vine din plan local. De asemenea, şi unele utilaje vor fi închiriate din ţară. Şi pe şantierele Autostrăzii A 0 Bucureşti Sud, unde lucrează un antreprenor din Turcia, forţa de muncă şi utilajele sunt asigurate prin firme din ţară.

Vreau sa trecem peste si sa vedem daca si ce face! :yes:








 


Re: Centura Zalău orex



 






Re: Centura Zalău orex

Singurul drum construit de chinezi în România prinde viteză : Centura Zalău a ajuns la 20 %
entura municipiului Zalău, singurul șantier de infrastructură rutieră din România cu antreprenor din China a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 20 %, avansul raportat pentru toamna anului trecut fiind de 10 procente, potrivit CNAIR. Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului cu o lungime de aproape 6 kilometri a fost semnat în iulie 2020 cu ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – SC GOOD PROOD S.R.L. pentru 185 de milioane de lei şi o garanţie de 7 ani. Termenul contractual de finalizare este primăvara anului 2023. Încă de la semnarea contractului, constructorul care avea 5 ingineri angajaţi în România, dar peste 200 000 de angajaţi la nivel mondial, a explicat că va asigura doar partea de management pe şantier, în timp ce drumarii şi utilajele vor fi închiriate de pe plan local. Ocolitoarea Zalău (etapa II) se desprinde din Drumul Naţional 1 F, înainte de intrarea în municipiu dinspre Cluj Napoca şi asigură legătura cu Drumul Judeţean 191 C (Zalău – Aghireş). Lucrarea cuprinde 5 viaducte, 2 poduri şi două intersecţii sens giratoriu. Terasamentele sunt executate de firma românească Montaj Modular şi ar putea fi terminate la primăvară. Dacă la intrarea în toamnă, Compania de Drumuri raporta un stadiu fizic de execuție de doar 10 %, la jumătatea primei luni din 2022, constructorul a ajuns la 20 % și se lucrează în mai multe zone. Cele mai recente imagini cu Centura Zalău au fost publicate pe YouTube de Cristian Marius Man.






Aceasta va fi singura lucrare de infrastructură de transport din România cu constructor din China (inclusiv o asociere care cuprinde şi o firmă din China) după ce, în primăvară, Guvernul a modificat legislaţia şi a interzis firmelor din China să mai participe la licitaţiile naţionale. Municipiul Zalău are o şosea de centură, dar incompletă şi cu utilitate limitată în lipsa segmentului dintre Aghireş şi DN 1 F Cluj Napoca- Zalău. Cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din judeţul Salaj, va fi tunelul de la Meseş cuprins în lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău (41 km). CNAIR urmează să anunțe cele șase companii care ,,merg mai departe” în procedura de licitație restrânsă pentru construirea acestui segment de autostradă.

 






Re: Construcție centura Zalău orex

Varianta ocolitoare Zalau Nord - Alternativa pentru descongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitatile Zalau, Criseni, Hereclean

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 16.05.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Varianta ocolitoare Zalau Nord - Alternativa pentru descongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitatile Zalau, Criseni, Hereclean în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Studiu de Fezabilitate
2. Proiect Tehnic de Executie in conformitate cu HG 907/2016, inclusiv detalii de executie

Valoarea totală a proiectului este de 6,491,160.00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 4,646,032.00 lei, 15% contribuția proprie 819,888.00 lei, restul de 1,025,240.00 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 17 luni

Cod proiect 155748

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

 




 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420729 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use