Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: HENSCHEL

6 posts, 2182 views
HENSCHEL ByOnu

Șasiu HENSCHEL, importat din Germania, cu motor HENSCHEL DIESEL, 6 cilindri în linie, vertical, 9123 cmc, 100 CP / 73 kW. amplasat în consola față.

Capacitate:
21 locuri pe scaune,
40 locuri în picioare,
61 pasageri în total.

Dimensiuni de gabarit:
lungime 8345 mm,
lățime 2400 mm,
înălțime 2730 mm.

Consolă față      1075 mm.
Consolă spate   2270 mm.
Ampatament     5000 mm.


Articolul Inginerului N. Constantinescu, scris în ortografia și cu exprimările de atunci din Buletinul Societății Politecnice din România Nr.7/1937, pag. 574-581, referitor la ambele tipuri de autobuze, carosate pe șasiuri RENAULT și HENSCHEL-DIESEL.

     -------------------------------------------------------

     NOUILE AUTOBUSE ALE SOCIETĂȚII DE TRAMVAIE BUCUREȘTI

     Autobusele recent puse în circulație de către Societatea de Tramvaie București sunt de tipul Renault și Henschel-Diesel.
     Șasiurile au fost aduse din străinătate, respectiv din Franța și din Germania iar caroseriile sunt construite în țară.

     La proiectarea acestora s´a căutat să se țină seama de toți factorii cari ar putea aduce o îmbunătățire în exploatare și circulație. Vom nota pe cei mai importanți:

     1.  Circulația pasagerilor în sens unic, cari micșorează timpul de opriri în stație, deci permite mărirea vitezei comerciale, ușurează taxarea, fiecare pasager fiind obligat să treacă prin  fața taxatorului.
     2.  Post fix de încasator, plasat imediat la dreapta ușii de intrare, obligă pe fiece pasager de a plăti imediat taxa cuvenită porțiunii pe cari va călători, ușurând în același timp și munca încasatorului.
     3.  Postul șoferului, separat de rest are avantajul de a izola complet pe conducător și mai ales de a evita contactul cu pasagerii.
     4.  Construcție solidă și greutate moartă cât mai mică, spre a se evita motoare prea mari, prea grele și deci prea costisitoare.
   
     Atât circulația pasagerilor în sens unic cât și postul fix al încasatorului s´au realizat la ambele autobuse aproape la  fel, cu foarte mici diferențe. Urcarea are loc prin spate, și coborârea prin față. Postul conducătorului diferă puțin dela o mașină la alta ca amplasament.

      Construcția metalică la ambele autobuse s´a realizat din o serie de profile sudate electric și autogen cari formează scheletul.
      Caroseria ambelor autobuse a fost realizată din tablă de oțel sudată electric și autogen.
      Caroseria este întărită printr´un brâu puternic la exterior cari solidarizează întreg ansamblul.
      Stâlpii caroseriei așezați la distanțe convenabile ghidează ferestrele mobile și fixe.

      Ușile sunt pliante și după cum am văzut, comandate pneumatic. Geamurile pe partea dreaptă sunt culisante.
      Podeaua este din lemn de molift, iar suprafața dintre scaune acoperită cu șipci.
      Scheletul scaunelor este din tablă ambutisată iar scaunele sunt îmbrăcate în piele.
      Pentru ghidarea publicului spre încasator s´a fixat un sistem de bare din țeavă cromată.
      În interiorul caroseriei, de plafon s´au montat două bare longitudinale, la fel din țeavă cromată, cari servesc de suport pasagerilor în picioare.
      Instalația electrică din interiorul și exteriorul caroseriilor autobuselor este sub 12 volt, iluminarea în interior este făcută prin o serie de de plafoniere.
      Pentru avertizarea șoferului  există un circuit de sonerie cu o serie de butoni.
      Încălzirea iarna se face cu aer cald. Aerul este trimes de ventilator printr´o pâlnie într´o conductă ce se termină cu o tobă în jurul țevei de eșapament și de unde trece mai departe  în interiorul caroseriei.
      Postul încasatorului este prevăzut și cu o planșetă pe cari manevrează banii și biletele.
      Cabina șoferului este separată de restul caroseriei prin paravane de sticlă.
     
      După prima lună de exploatare rezultatele obținute cu noile autobuse sunt satifăcătoare. Publicul s´a acomodat repede atât  cu sensul unic din autobus cât  și cu postul fix al taxatorului, în același timp circulația pe traseu a fost îmbunătățită.

      Ing. N. Constantinescu.



Articol realizat prin sprijinul D-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan care ne-a trimis aceste date tehnico-istorice.
1936_SCTB-HENSCHEL DIESEL_a1.jpg (262.08 KB; downloaded 2237 times)
1936_SCTB-HENSCHEL DIESEL_a2.jpg (261.42 KB; downloaded 2237 times)
1936_SCTB-HENSCHEL DIESEL_b2.jpg (241.85 KB; downloaded 2237 times)
1936_SCTB-HENSCHEL DIESEL_c.jpg (290.87 KB; downloaded 2237 times)
1936_SCTB-HENSCHEL DIESEL_d.jpg (339.96 KB; downloaded 2237 times)

 


Re: Autobuze HENSCHEL ByOnu

Un articol de ziar din timpul fabricării.

21-3-1937.png (455.95 KB; downloaded 2192 times)


Sursa: SimplyBucharest (link: http://metropotam.ro/La-zi/Dupa-Leonida-art8742157340)

 


Re: Autobuze HENSCHEL ByOnu

În fotografiile istorice postate de Studiourile Buftea pe pagina lor de Facebook se regăsește un autobuz HENSCHEL cu anumite modificări. Posibil să fi aparținut Studiourilor. Fotografiile ar fi din anul 1964.
henschel0.jpg (336.91 KB; downloaded 2185 times)
henschel1.jpg (417.03 KB; downloaded 2185 times)
henschel2.jpg (262.95 KB; downloaded 2185 times)

 


Re: Autobuze HENSCHEL ByOnu

Doua fotografii pe care le-am realizat la doua evenimente. Daca are cineva originalul, este invitatul meu.
20210424.png (1.36 MB; downloaded 1918 times)
20210605.png (989.15 KB; downloaded 1918 times)

 


Re: Autobuze HENSCHEL nokia2110

Dar aceste autobuze până când au circulat?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze HENSCHEL ADK

Un alt exemplar pe linia 32, (1)5479-B.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
AbHenschel1937.jpg (163 KB; downloaded 1028 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421688 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use