Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A13 (Sibiu-Brasov-Bacau)

30 posts, 4860 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) PTMZ

Autostrada Brașov - Bacău (A13) va fi lansată la licitație pentru execuție lucrări în al doilea trimestru din 2023, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă. Astfel, după Sibiu - Pitești, aceasta va fi a doua autostradă peste Carpați scoasă la licitație pentru construcție.

„Data estimată pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru execuție lucrări este trimestrul II 2023”, se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor Cătălin Drulă la o întrebare a deputatului PLUS Cristian Paul Ichim despre stadiul autostrăzii A13 Brașov – Bacău.

Șeful Transporturilor a precizat că în prezent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în implementare contractul pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău”. „Data de începere a contractului de servicii pentru acest obiectiv a fost 10.07.2020, iar termenul de finalizare a contractului este 10.01.2023 (30 de luni de la data de începere)”, a explicat ministrul Transporturilor.
a13.jpg (103.93 KB; downloaded 3046 times)


CNAIR a semnat pe 22 mai 2020 contractul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău”.

Contractul în valoare de 20,09 milioane de lei, fără TVA a fost semnat cu Asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL.

Durata contractului este de 30 luni, din care:

– 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate,
– 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție
– 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.
Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile.
În decembrie 2020, fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode anunța că A13 Brașov – Bacău urma să fie scoasă la licitație pentru construcție în 2022.

Sursa: Economica

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) ticker

Daca avem autostrazi cu finantare europeana (Ten-T Core) si altele de la PNRR, asta ce finantare mai are?

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Comunicat de presă 09.12.2021 Proiectele pentru regiunea Moldovei și Bucovinei - Precizări CNAIR
In contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni dar și etapele care trebuie parcurse. Demersul se înscrie în acțiunile CNAIR S.A. pentru asigurarea transparenței și pentru corecta informare a persoanelor interesate de stadiul implementării și dezvoltării acestor proiecte.
CNAIR acordă o importanță deosebită derulării și finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialiști în domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) și susține Prestatorii implicați în activitățile specifice obiectivelor destinate Moldovei și Bucovinei:

Autostrada Brașov – Bacău
Elaborare SF+PT
Lungime:                                 165 km
Valoare contract:                    20.093.359,86 lei fara T.V.A.  
Data de începere:                    10.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.
Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Autostrada Brașov – Bacău: Consiliul Județean Bacău a emis Certificatul de Urbanism / Proiectantul a depus la CNAIR o cerere pentru amânarea termenului de livrare cu un an
Consiliul Județean Bacău a emis Certificatul de Urbanism pentru Autostrada A 13 Brașov – Bacău, al doilea proiect major de infrastructură rutieră pentru legătura Moldovei cu rețeaua de autostrăzi din Transilvania.
Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic al Autostrăzii Brașov – Bacău a fost semnat în mai 2020 cu firma Search Corporation pentru 20 de milioane de lei, are termen de predare 2023, însă proiectantul a solicitat CNAIR amânarea documentației tehnice cu un an, invocând dificultatea studiilor din zona de munte și lipsa firmelor specializate pentru foraje.

Potrivit CNAIR, s-a plătit un avans de 4% din valoarea contractului, însă proiectantul nu a intrat în teren, stadiul contractului fiind de 0%.
Autostrada are o lungime estimată de aproximativ 165 de kilometri, 46 de poduri și pasaje, 12 kilometri de tuneluri și un cost de aproximativ 3,5 miliarde euro.

Prefectul județului Bacău, Lucian Bogdănel (PSD) a transmis pe pagina de Facebook că 2021 a fost un an irosit pentru acest proiect și susține că, prin venirea lui Sorin Grindeanu (PSD) la conducerea ministerului Transporturilor, „motoarele au fost repornite”.
„Motoarele A13 Bacău – Brașov sunt repornite de actuala guvernare, în ciuda unui 2021 irosit – pentru acest proiect – de fostul executiv care a ținut în loc, cât a putut, proiectarea autostrăzii. Consiliul Județean Bacău a eliberat, astăzi, certificatul de urbanism necesar la elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic aferente A13. Este meritul conducerii CJ Bacău că a mobilizat primăriile din localitățile traversate de viitoarea autostradă, astfel încât birocrația administrativă să nu „înghită” procesul de emitere a acestui document urbanistic. Din păcate, solicitarea de prelungire a contractului de proiectare cu încă un an, depusă de proiectant la CNAIR la sfârșitul săptămânii trecute, dovedește – incontestabil – că A13 a hibernat pe parcursul anului trecut, fără ca decidenții aflați la guvernare să fie preocupați de soarta celei mai fezabile variante de autostradă din această parte de țară. Odată cu preluarea mandatului la Transporturi de dl. Sorin Grindeanu, lucrurile încep să se miște din nou, obiectivul fiind acela de a avea o documentație tehnică robustă, pe baza căreia să poată fi demarată licitația pentru contractarea execuției lucrărilor la A13”, a transmis prefectul județului Bacău.

Pe de altă parte, președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea (PSD), arată că tocmai proiectantul a întârziat documentația tehnică.
„Indiferent de întârzierile generate de proiectantul lucrării, împreună cu echipa CJ, voi face tot ce depinde de noi, astfel încât să nu existe nicio întârziere cauzată de vreo inerție administrativă la nivelul județului, pentru ca acest proiect, crucial pentru Bacău, să fie implementat. Le mulțumesc primarilor din municipiul Onești și în comunele Oituz, Bogdănești, Helegiu, Gura Văii, Parava, Răcăciuni, Pârgărești, Tîrgu Trotuș, Bârsănești și Orbeni, pentru că au înțeles să se mobilizeze exemplar pentru eliberarea avizelor necesare”, susține Valentin Ivancea.

Față de solicitarea companiei Search Corporation de extindere a termenului pentru predarea studiului de fezabilitate și a proiectului, Compania de Drumuri nu face nicio mențiune în comunicatul de presă publicat pe 15 ianuarie în care prezintă situația Autostrăzilor/Drumurilor Expres din Moldova și Bucovina.
CNAIR ar fi acceptat o prelungire de doar 4 luni, potrivit unui anunț al șefului PSD Bacău, Dragoș Benea.


CNAIR a prezentat evoluția proiectelor din regiunea Moldovei și Bucovinei
Situația actualizată a proiectelor analizate este următoarea:

Autostrada Brașov – Bacău
Elaborare SF+PT
Lungime: 165 km
Valoare contract: 20.09 milioane lei fără T.V.A.
Data de începere:10.07.2020
Analiza multicriterială de traseu (AMC2) a fost finalizată iar în data de 10.12.2021 a fost avizată în cadrul C.T.E. - CNAIR S.A.
Proiectantul a transmis temele de proiectare pentru realizarea Studiilor de teren (arheologice, topografice, geotehnice și de mediu).
Vor fi demarate activitățile pentru obținerea Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Autostrada Brașov – Bacău: Certificate de urbanism pe traseul complet
Consiliul Județean Covasna a eliberat Certificatul de Urbanism pentru Autostrada Brașov – Bacău (A13), urmând ca săptămâna viitoare și CJ Brașov să elibereze documentul necesar realizării Studiului de Fezabilitate și ulterior execuției. Practic, pe întreaga autostrada Brașov – Bacău cu o lungime de aproximativ 165 de kilometri se pot face acum studiile geotehnice incluse în Studiul de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search Corporation fiind semnat încă din mai 2020.

Autostrada Brașov – Bacău este al doilea proiect major pentru legătura Moldovei cu Transilvania și, în lipsa unui drum de mare viteză, trecerea Carpaților prin Pasul Oituz între Brașov și Bacău se face pe o șosea aglomerată și cu o singură bandă pe sens, explică, într-un comunicat de presă, Tamas Sandor, președintele CJ Covasna.

„Traseul autostrăzii Brașov – Sf. Gheorghe – Tg. Secuiesc – Bacău a fost finalizat. Astfel, din cei 162 km de autostrăzi, 76 km va traversa județul nostru. Pentru tronsonul din județul Covasna, Consiliul Județean Covasna a eliberat certificatul de urbanism, în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție. Este foarte importantă pentru noi această autostradă deoarece DN11, tronsonul Brașov – Tg. Secuiesc, este deosebit de aglomerat – zilnic trec peste 15 mii de mașini pe acolo. În cea mai mare parte, circulația se desfășoară cu câte o bandă pe sens. Pentru Județul Covasna, A13 este esențial și pentru că va asigura legătura directă cu aeroportul internațional din Ghimbav. În repetate rânduri am purtat discuții privind traseul acestei autostrăzi cu toți reprezentanții autorităților locale. Conform traseului final, autostrada va intra în județ în zona Dobolii de Jos, ieșirea fiind în zona Brețcu. Vorbim de o lungime de aproximativ 76 de km. Suntem încrezători că în curând se va realiza și proiectul tehnic de execuție și se va începe construcția în sine”, spune el.

În județul Covasna, A13 va străbate teritoriul următoarelor UAT-uri: Ilieni, Sfântu Gheorghe, Ozun, Reci, Ghidfalău, Moacșa, Boroșneu Mare, Dalnic, Cătălina, Tg. Secuiesc, Turia, Sânzieni, Lemnia, Mereni și Brețcu. De asemenea, în cadrul proiectului, vor fi construite 6 noduri rutiere: la Chilieni, Sfântu Gheorghe, Reci, Tg. Secuiesc Vest și Tg. Secuiesc Nord, Lemnia. Din punctul de vedere al reliefului, porțiunea Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, mai notează CJ Covasna.

Pentru tronsonul din județul Bacău, Consiliul Județean a emis Certificatul de Urbanism pe 17 ianuarie, președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea arătând că proiectantul a întârziat intrarea în teren și a cerut o prelungire a termenului cu un an. În prima versiune a Clasamentului Autostrăzilor Prioritare, despre care Economedia a scris aici, Autostrada A13 Brașov – Bacău (denumită Autostrada Moldova) primise un punctaj de 65,89, pentru ca după revizuire să fie retrogradată la 55,89 puncte.

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Covasna : Petiție pentru modificarea traseului Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Locuitorii comunei Ilieni, în frunte cu primarul spun că vor pierde ,,terenurile agricole fertile”
O petiție pentru modificarea traseului viitoarei Autostrăzi A 13 Brașov-Bacău a fost inițiată de locuitorii comunei Ilieni, din județul Covasna (n.r. localitate de lângă municipiul Sfântu Gheorghe), inițiatorii fiind nemulțumiți de faptul că traseul propus trece prea aproape de comună (aprox. 200 metri), transmite Agerpres. Petiția pentru modificarea traseului vine după ce, Consiliul Județean Covasna a anunțat pe 29 ianuarie eliberarea Certificatului de Urbanism pentru traseul de 76 km. În județul Covasna, A13 va străbate teritoriul următoarelor UAT-uri: Ilieni, Sfântu Gheorghe, Ozun, Reci, Ghidfalău, Moacșa, Boroșneu Mare, Dalnic, Cătălina, Tg. Secuiesc, Turia, Sânzieni, Lemnia, Mereni și Brețcu. De asemenea, în cadrul proiectului, vor fi construite 6 noduri rutiere: la Chilieni, Sfântu Gheorghe, Reci, Tg. Secuiesc Vest și Tg. Secuiesc Nord, Lemnia. Din punctul de vedere al reliefului, porțiunea Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, mai notează CJ Covasna.

Petiția va fi transmisă atât Ministerului Transporturilor cât și CJ Covasna, a precizat Fodor Imre, primarul comunei, el însuși printre semnatarii documentului : ,,Având în vedere nemulţumirile din spaţiul public despre traseul viitoarei autostrăzi A13 Braşov – Bacău, care conform planurilor actuale va trece pe lângă comuna noastră, vreau să fac câteva precizări. Încă din primul moment în care am aflat că noul traseu al autostrăzii va trece pe lângă localităţile Ilieni şi Dobolii de Jos, m-am declarat împotriva acestui lucru din mai multe motive. În primul rând faptul că se vor pierde foarte multe terenuri ale locuitorilor comunei, terenuri agricole fertile, care vor duce la scăderea nivelului de trai al locuitorilor. În al doilea rând, în zona respectivă există mai multe PUZ-uri aprobate în care sunt cuprinse inclusiv zone de locuinţe pe marginea noului traseu, şi al căror confort ar fi în mod evident diminuat de autostradă.
Nu trebuie lăsat la o parte nici faptul că poluarea, atât de mediu cât şi fonică, din cauza amplasării atât de aproape de zone de locuit ale comunei Ilieni, fac necesară mutarea acestui traseu mai departe de localităţile noastre.
Am fost printre primii oameni care au semnat petiţia către Ministerul Transporturilor prin care e solicitată găsirea unei noi variante de traseu şi cred în continuare că doar prin dialog şi argumente prezentate autorităţilor de la Bucureşti se poate găsi o soluţie cu care să fim mulţumiţi şi noi, locuitorii comunei Ilieni.” a scris pe Facebook Primarul.
Textul Petiției :
,,Noi, subsemnaţii prezentei petiţii, locuitori ai comunei Ilieni, am aflat cu stupoare din mass media faptul, că traseul autostrăzii Braşov-Bacău va trece într-un mod total defavorabil şi nefiresc de-a lungul localităţilor care formează comuna Ilieni, la mai puţin de 200 m de localităţi, poluând fonic şi afectând în mod permanent şi ireversibil calitatea aerului din localităţile Ilieni şi Dobolii de Jos, datorită curenţilor de aer din zonă care se manifestă din amonte în aval. Impactul negativ asupra sănătăţii populaţiei din comuna Ilieni şi disconfortul creat acestora este uriaş. Mai mult, traseul autostrăzii între Munţii Baraolt şi localităţile Comunei Ilieni, conform ultimei modificări, vizează şi afectează zonele pe majoritatea cărora se desfăşoară activităţi agricole, teritoriu în care terenurile sunt mult mai fertile decât în partea de est, respectiv tot aici se desfăşoară activităţi de creştere a animalelor, iar autostrada va reprezenta o serioasă barieră fizică în desfăşurarea acestor activităţi tradiţionale afectând economia locală şi traiul zilnic al unei părţi din populaţie.”
La sfârșitul anului trecut, CNAIR a cerut proiectantului Consitrans să modifice traseul Autostrăzii Unirii A 8 în zona de Nord a municipiului Iași.

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Întâlnire pe tema traseului autostrăzii Brașov - Bacău
Joi, 24.02.2022, la sediul prefecturii județului Brașov, a avut loc o întâlnire care a avut ca scop detalierea informațiilor referitoare la traseul autostrăzii Brașov - Bacău. La întâlnire au participat prefectul județului Brașov, Mihai-Cătălin VĂSII, reprezentanți ai CNAIR, ai Consiliului Județean Brașov, ai Primăriei Hărman și reprezentantul petiționarilor din zona localității Podu Olt, comuna Hărman.
În cadrul ședinței au fost lamurite mai multe aspecte legate de procesul de alegere a culoarului pentru autostradă și au fost clarificate mai multe informații vehiculate în spațiul public, cum ar fi: pe traseul autostrăzii, în localitatea Podu Olt, nu vor fi demolate aproximativ 50 de case, digurile de apărare ale localității nu vor fi afectate de construirea autostrăzii, drumurile afectate de autostradă vor avea continuitate prin construirea de pasaje subterane sau peste autostradă și multe altele.
De asemenea, subliniem faptul că în procesul de implementare al acestui obiectiv se vor lua toate măsurile necesare pentru a reduce la maxim disconfortul creat zonelor tranzitate de autostradă.
Traseul autostrăzii a fost stabilit în procesul de elaborare al studiului de fezabilitate, parcurgând toate etapele tehnice și legale prevăzute. Astfel, în procesul de alegere optimă a traseului final, CNAIR, împreună cu autoritățile publice locale implicate, a parcurs un amplu proces de analiză, consultare și definitivare. Mai mult, avizarea în CTE - CNAIR a traseului final a fost posibilă doar după emiterea tuturor avizelor și planurilor de urbanism necesare de către autoritățile locale interesate de dezvoltarea acestui obiectiv.
Menționăm că modificarea traseului avizat este posibilă doar în ipoteza anulării unor acte administrative emise de către autoritățile locale implicate în proiect și cu suportarea cheltuielilor deja efectuate ca plată a fazei AMC, 707.377,42 lei fără T.V.A, reprezentând plata a 5% contravaloare AMC.
În finalul întâlnirii s-a stabilit că petiționarii vor primi toate explicațiile solicitate în scris, apoi se va organiza o nouă întâlnire pentru clarificarea ultimelor detalii.

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

Cel puțin doi ani pierduți : SEARCH a cerut rezilierea contractului pentru proiectarea Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău /Proiectantul nu poate acoperi costurile cu studiile geotehnice
Firma SEARCH a notificat Compania de Drumuri pentru rezilierea contractului de proiectare a autostrăzii A 13 Brașov-Bacău ca urmare a imposibilității acoperirii costurilor cu studiile geotehnice. Anunțul a fost făcut joi, în ședința de progres de la CNAIR. Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic a fost semnat în mai 2020 pentru doar 20 de milioane lei, față de estimarea CNAIR de aproape 30 de milioane, o sumă insuficientă pentru traseul de 162 km. (spre comparație, pentru Autostrada Ploiești-Brașov documentația este de trei ori mai scumpă, dar la valoarea reală). Potrivit raportării Companiei de Drumuri, stadiul proiectului este de 0 %, iar cel financiar de 4 %. SEARCH face și proiectarea secțiunii de Autostradă Pașcani-Suceava (61 km.) de asemenea, cu întârzieri.

O primă reacție după solicitarea rezilierii a venit din partea lui Irinel Bucur, reprezentantul Asociației civice ,,Împreună pentru A 8″ care a subliniat că eforturile autorităților și ale societății civile din regiune și nu numai trebuie să se concentreze acum pe Autostrada Unirii : ,,Avand in vedere ca A13 nu va continua o bucata de timp, singura varianta viabila pt Moldova de unire cu Transilvania ramane autostrada A8! Toate fortele politice si civice trebuie acum sa se indrepte spre sustinerea A8, singura ramasa in picioare si care se poate realiza pana in 2030! Cu totii trebuie sa sustinem asta ca sa nu pierdem oportunitati si sa putem spera ca Moldovenii vor putea urca pe o autostrada de pe care sa se mai dea jos la Amsterdam, in Portugalia sau UK! E extrem de important!

:headbash:  :bleah:

 


Re: A13 (Brașov - Onești - Bacău) orex

CNAIR ia primele măsuri în teren după ce Asocierea Search Corporation S.R.L. - Primacons Group S.R.L a solicitat rezilierea Contractului de servicii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău.
Începând cu această săptămână Compania a mobilizat pe traseul avizat al autostrăzii Brașov-Bacău, o echipă de specialiști ai CNAIR care împreuna cu reprezentanți ai ocoalelor silvice verifică “la pas”, în teren elementele necesare pentru realizarea investigațiile geotehnice.
Urmează să fie stabilite zonele de acces pentru realizarea forajelor și identificate resursele necesare pentru realizarea forajelor.
Echipele vor inventaria în teren și condiționalitățile de relief sau de orice alta natură.
Toate aceste elemente trebuie să fie cunoscute și cuantificate pentru estimarea unei valori juste, înaintea lansării unei noi proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unui nou Contract.
Pentru urgentarea finalizării Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, în documentația pentru noua procedură de licitație, se vor regăsi inclusiv informațiile deja cunoscute printre care și varianta de traseu finală, identificată deja înainte de rezilierea contractului cu Asocierea Search Corporation S.R.L. - Primacons Group SRL.

 


A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) orex

CNAIR a transmis către ANAP documentația pentru lansarea licitației necesare proiectării primilor 68 de km de autostradă dintre Sibiu și Făgăraș
Vineri, 22.07.2022, CNAIR SA a transmis la ANAP cele 4 documentații de atribuire pentru lansarea procedurilor de achiziție publică pentru Proiectare și Execuție Autostradă Sibiu – Făgăraș:

Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G)
Tronsonul 2: Avrig - Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1)
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbata de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4: Sâmbata de Sus (DJ 105B) - Municipiul Fagaraș și Drum de legătură cu drumul național DN1


Obiectul procedurilor de achiziție publică îl reprezintă atribuirea celor 4 contracte de proiectare și execuție a lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș, în lungime de aproximativ 68,05 km, după cum urmează:

-  Tronsonul 1: în lungime de 14,25 km
-  Tronsonul 2: în lungime de 19.92 km
-  Tronsonul 3: în lungime de 17,61 km
- Tronsonul 4: în lungime de 16,26 km aferentă corpului de autostradă și 5,65 km aferentă drumului de legătură.

Perioada deproiectare și execuție a fiecărui contract va fi de 48 de luni din care 12 luni perioadă de proiectare și 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor.

Sectorul de Autostrada Sibiu – Făgaraș are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului pe direcţia Coridorului IV Pan European, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT - Comprehensive și anume intercoridorul Moldova - Transilvania.

ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentațiilor de atribuire.

După validarea documentațiilor de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțurile de Participare aferente contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor, în cadrul cărora se va stabili data de depunere a ofertelor.

 


Re: A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) orex

Începe licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 al autostrăzii Sibiu - Făgăraș
Joi, 04.08.2022, CNAIR a transmis spre publicare anunțul de participare necesar lansării procedurilor de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție ale tronsonului 1 din autostrada Sibiu – Făgăraș.

Tronsonul 1 al autostrăzii are o lungime de 14,25km și face legătura între Boița (Autostrada Sibiu - Pitești) și Avrig - Mârșa (DJ105G).

Durata contractului este de 48 de luni din care, 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioadă de execuție a lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 2.098.425.092,54 lei fără TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.10.2022.

Reamintim că în data de 03.08.2022, CNAIR a transmis spre publicare în SEAP și anunțurile de achiziție publică pentru proiectarea și execuția altor 3 tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, după cum urmează:

Tronsonul 2: Avrig-Mârșa-Arpașu de jos 19,92 km), valoare estimată de 1,71 miliarde de lei (fără TVA)
Tronsonul 3: Arpașu de Jos-Sâmbăta de Sus (17,61 km), valoare estimată 1,83 miliarde de lei (fără TVA)
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus-Municipiul Făgăraș (16,26 km) și un drum de legătură (5,65 km), la o valoare totală estimată de 1,16 miliarde de lei (fără TVA)

Pentru aceste tronsoane, datele limită pentru depunerea ofertelor sunt:
- 11 octombrie 2022/Tronsonul 2
- 12 octombrie 2022/Tronsonul 3
- 13 octombrie 2022/Tronsonul 4

 


Re: A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) orex

„Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu- Fagaras”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 06.09.2022, Actul Adițional nr.3, la Contractul de Finanțare nr. 46/03.10.2019, pentru proiectul:
„Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu- Fagaras”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica:

Conditii Generale:
Art.2 – Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Perioada de implementare a Proiectului este de 104 de luni, respectiv intre data de 01.05.2015 si 31.12.2023, la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”.

Art. 3- Valoarea contractului, alin (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 19.901.176,58 lei;
Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 14.274.852,44  lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.

Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 2.519.091,60 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila. Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Toate celelalte prevederi importante ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate.

Cod proiect:128039.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

 


Re: A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) orex

Se reia licitația pentru elaborarea studiului de frezabilitate necesar construcției autostrăzii Brașov – Bacău
Miercuri, 02.11.2022, CNAIR a transmis în SICAP documentația de atribuire pentru lansarea procedurii de achiziție publică FINALIZARE STUDIU DE FEZABILITATE AUTOSTRADA BRAȘOV – BACĂU.

Durata contractului de proiectare este de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate.
După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă aferentă contractului de proiectare.
Autostrada Brașov – Bacău are ca scop să asigure o legătură rutieră de înaltă calitate între regiunile Moldova și Transilvania.
Proiectul va asigura realizarea unui sector de autostradă ce va face legatura între orașele Brașov și Bacău, acesta făcând parte din autostrada cu denumirea generică „Moldova”, indicativ A5 cuprins în MPGT și care realizează legătura între localitățile Brașov - Târgu Secuiesc - Onești - Bacău.

Având în vedere prioritizarea proiectelor realizată în cadrul Planul Investițional (P.I.), proiectul este cuprins in strategia de finanțare în cadrul noului Program Operațional Transport 2021-2027.

:shock: Au renuntat la rebrenduirea A5?!

 


Re: A13 (Sibiu-Brasov-Bacau) orex

Se lansează licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate necesar construcției A13, Brașov – Bacău
Miercuri, 23.11.2022, CNAIR lansează licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate necesar construcției autostrăzii Brașov – Bacău, prin transmiterea spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a Anunțul de Participare pentru lansarea procedurii de achiziție publică FINALIZARE STUDIU DE FEZABILITATE AUTOSTRADA BRAȘOV – BACĂU.
Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare va fi vizibilă în SICAP ulterior publicării Anunțului de Participare.
Durata contractului de proiectare este de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate.
Valoarea estimată a procedurii de 45.044.901,90 lei fara TVA.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 16.01.2023.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use