Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov

42 posts, 12695 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov ByOnu

Oricum tot proiectul trenului metropolitan include investitii in infrastructura.  Deci nu vad relevanta starii actuale a liniei.

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov oc7avian

@subway guru din partea API deocamdată eu sunt prezent în discuții. Promit că voi încerca la intervențiile ad-hoc (adică pe informații aflate pe moment) să fiu cât se poate de echilibrat și accept taxări aici (din feedback învăț, indiferent de reprezentare). Garantez că nu există doar o viziune pro-rutier în discuțiile pe care le avem intern.

Totuși aici, pe forum, aș dori să fiu "pe persoană fizică", dacă mi-e permis (excepție taxările :D ). Urmăresc și acest forum de mult timp cu mare drag și îmi doresc să pot exprima păreri independente de participarea în GLBI, cu scopul de a dezbate.

În acest ton, am observat personal următoarele lucruri:
Se pare că avem schițate și viitoarele extensii de tramvai & metrou, apropo de discuțiile pe lista de linii avute în vedere. Legat de trenul metropolitan, am mari emoții cu linia Gara de Vest - Cotroceni - Progresul de o dezvoltare la sol în zonele unde ar putea fi promovată și permeabiliatea pietonală. În plus, mi-ar plăcea un studiu de trafic pentru alte eventuale legături pe termen mediu/lung (pe termen scurt, permisă extinderea). Ex imaginat: Cotroceni - Titan Sud, o alternativă aproximativă de tip M3+M1+M5 express (tren suburban care nu se limitează în interiorul centurii Bucureștiului)

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov aztec

Din păcate este la fel de posibilă că și reînvierea liniei din Aviatiei-Tei-Obor.Adica tinde spre zero.
Păcat că s-au distrus și nu fost folosita macar că trasa pt tramvai.
Teoretic mare parte din traseu exista neocupat.
Practic...aproape inutilizabil.
Idem și pe "Trafic Greu", mai ales că zilele astea am văzut construcția unui bloc spre vechea gara Filaret...la metrii de șosea.

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov bercenicity

Cu tren la sol linie simpla nu stiu cat de fezabila e treaba pe Sos. Progresu.

Tram-train s-a avut in vedere? Cu racordare la reteaua de tramvai la Vasile Milea (cu legatura rapida peste Pasajul Basarab la Piata Victoriei) si C-tin Istrati (legatura rapida/facila spre Piata Unirii).

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov Valentin

Octavian, e foarte bine ca te "inspiri" si de pe aici si ca esti deschis la critica (desi e un termen cam dur pentru ce ar trebui sa fie defapt o parere in plus). Eu din ce am vazut/citit inteleg ca este totul intr-o stare destul de incipienta, dar nu am vazut din partea autoritatilor decat (cu parere de rau) slide-uri de PR fara o baza serioasa, chiar am vazut copy-paste din PMUD (ceea ce nu e gresit, dar macar poti sa-i dai o forma sa para mai actualizata si nu uitata intr-un sertar  :lol: ), ma refer la partea ca uite ce au facut americanii, ca e bine sa fie asa (eu le consider oarecum argumente.... pe care le pui intr-o tema pentru facultate ca sa zici ca ti-ai facut treaba), in fine, pe partea de CF e totul pus frumos in "tablou", ceea ce e perfect in regula sa ai o privire de ansamblu, dar cam atat... unele linii parca sunt trase ca asa pare natural, nu pe o baza neaparat logica si probabil fara un studiu in spate. Eu as vrea sa vad o licitatie de studiu scoasa, care sa studieze componenta CF a orasului, dar nu asa cum se face (ca sa iasa cum spune 'sefu'), o comparatie corecta intre diversele solutii (tram,train,metro,BRT,LRT, etc) din care sa reiasa ca da, ar fi bine sa facem aici linia de tren X. Nu am vazut (inca) prezentata o harta a orasului (care sa justifice si din care sa reiasa ca nea Nae din Bragadiru alaturi de alti 50.000 cetateni muncesc in Pipera si aici se poate introduce orice oras/zona) cu zonele de interes pentru traficul Ilfov-Bucuresti.
Inafara de acel "capat" de la strapungerea Bd.Timisoara (sper sa nu ma insel), nu am vazut prea multe pe partea asta de extindere a retelelor din Bucuresti catre centura sau prea multe informatii despre zonele cu P&R, ca sa fiu mai exact, nu am vazut ca a interesat (cel putin momentan) solutii poate mai aproape de realitate (ex BRT vs CF), zone ce se pot conecta prin tramvai/metrou (vezi Berceni) si "populatia" sa fie adusa printr-un BRT, adica mi se pare ca discutia s-a aruncat din prima acolo sus (CF) pentru zona Ilfov-> Bucuresti, n-am participat la aceste intalniri si nu stiu ce s-a discutat, dar cel putin din ce s-a prezentat/urcat pe ambele site-uri asa lasa senzatia.

Parerea mea strict personala, facand abstractie de ce am zis mai sus, ar fi ca da, e nevoie de mai multe radiale rutiere, dar care sa nu fie "predominant" masina personala, adica faci o strapungere in DNCB/A0, dar vi la pachet cu retea de tramvai/BRT, metrou, evident de la caz la caz, dar ideea de baza ar fi prioritizarea transportului public pe aceste radiale, dar si in centrul "oraselor"din Ilfov, ar trebui gandite niste centuri rutiere (acolo unde este cazul), sa nu mai avem DN-uri prin orase.. implementezi benzi unice, asiguri o frecventa foarte buna pana la cea mai apropiata statie de metrou.
Hai sa iau un exemplu (tin sa mentionez ca ce scriu eu pe aici nu e sub nicio forma cea mai buna/singura varianta), ca tot s-a discutat despre "Chiajna" dincolo, desi in Ilfov, este la un "bat" de Bucuresti, accesul acolo e de tot rasul (aici ar trebui sa intervina neaparat Ilfovul si sa stabileasca niste reguli clare pentru dezvoltariile imobiliare urmatoare, dar si sa previna distrugerea dezvoltarii unor zone inca virgine din acest punct de vedere), autobuzele (in vremurile inainte de pandemie) pe 138 erau pline de la statia de metrou Pacii - Cartier, asta ce inseamna, capacitate subdimensionata pe zona cartier - prima statie de metrou, solutii? Inainte sa investim in CF si sa-i aducem la "Afi", poate mai apropiata si mai realistica e o solutie de implementare a unei benzii unice pe I.Maniu (daca vorbim de bus) + poate gasim o solutie rutiera pentru o banda unica si prin inima orasului (nu e obligatoriu sa fie 2benzi / sens din care una bus, poate gasim o solutie de 1 banda bus / sens singura pe strada), prioritizezi strazile cu banda unica (romb la fiecare intersectie - in mod special in Chiajna), creezi o linie de bus (cum a fost 238 parca sau cum se numea) cu frecventa buna, autobuze noi, cu AC si tot ce trebuie, in functie de informatiile de la UAT, incerci sa vezi daca se poate marii capacitatea (de la autobuz 12m la 18m), si asa mai departe.
Tot pentru exemplu asta, desi Nea Nicu e impotriva continuarii proiectului Ciurel, el poate reprezenta o importanta solutie pentru o capacitate si mai buna pentru zona respectiva, am mai zis pe undeva, aceasta strapungere sa vina la pachet cu infrastructura, fie ca poate vorbim de BRT (autobuze de 18m+), fie poate un LRT (nu stiu daca podul Ciurel poate suporta o linie de tramvai, din pacate proiectul nu s-a gandit prea mult la transportul public), pana la prima statie de metrou, asa ai putea rezolva problema prin 2 parti (BRT pe ambele parti, BRT pe I.Maniu si LRT pe Strapungerea Ciurel), solutie zic eu ceva mai ieftina decat o CF, putem sa luam si alte exemple, poate inafara DNCB (de ex. Cosmopolis si altele asemenea), sper ca ai inteles ce am vrut sa transmit (mai mult sau mai putin clar  :lol: )

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov Hawkuletz

Am o intrebare referitor la linia TMBIf12 spre Domnesti: nu ar fi mai simplu de extins linia pana la Gradinari? Sunt de acord ca grosul calatorilor ar fi din Domnesti dar ma gandesc ca la acea gara ar trebui construita o linie noua (eventual infundata?) plus macazuri pentru a permite rebrusarea.

Poate spun o prostie dar ma gandesc ca ar fi mai bine de inceput cu liniile care au deja cea mai mare parte din infrastructura gata construita/functionala.

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov cris_m

@bercenicity am pus aceasta intrebare la discutiile de luni, mi s-a spus ca se are in vedere si varianta tram-train, mai degraba ca o solutie secundara.

@messe da, am fost in februarie sa vad care este starea liniei, pana aproape de Veranda linia se poate folosi si de saptamana viitoare. Capatul, in schimb, trebuie electrificat si taiata vegetatia. O sa las si cateva poze de la vizita mea:
20210225_142738-1612x1209.jpg (568.99 KB; downloaded 3424 times)
20210225_142617-1612x1209.jpg (489.47 KB; downloaded 3422 times)
20210225_144729-1612x1209.jpg (632.88 KB; downloaded 3420 times)

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov messe

Bine ca n-a ajuns la fier vechi linia. Multumesc de raspuns, Cristi!

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov messe

Hawkuletz wrote:
Am o intrebare referitor la linia TMBIf12 spre Domnesti: nu ar fi mai simplu de extins linia pana la Gradinari? Sunt de acord ca grosul calatorilor ar fi din Domnesti dar ma gandesc ca la acea gara ar trebui construita o linie noua (eventual infundata?) plus macazuri pentru a permite rebrusarea.



Acum vreo 40 de ani exista la Domnesti gara CFR propriu zisa (Domnestii de Sus) pe fosta linie - magistrala 100, actualmente 900 dar nu stiu din ce motive in anii '80 au desfiintat gara si au facut halta la bariera unde intorcea preoraseneasca inainte. Nu stiu daca liniile aferente garii mai exista dupa atata timp, poate nici cladirea nu mai este, dar chiar e o tema de cercetat.

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov andrei11

Linia e tot acolo ? Dacă e tot acolo se poate amenaja o haltă în linie curentă, nu trebuie să fie neapărat gară.

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov messe

Andrei, te referi la Domnesti?

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov andrei11

Da, ție ți-am răspuns  :bere:

 


Re: MT - GLBI: Grupul de Lucru București-Ilfov messe

Halta exista si azi pe magistrala 900 Bucuresti - Timisoara de cand a fost desfiintata gara in Domnesti, se numeste Domnestii de Sus la fel cum se numea statia CFR, e chiar in bariera la trecerea la nivel a DJ 602 dar inconvenientul este ca e in linie curenta fara posibilitate de rebrusare (sunt cele 2 fire de circulatie si atat). Fosta gara era la vreo 300-400 m. de la actuala halta spre Bucuresti, pe partea stanga a sensului de circulat catre Bucuresti si daca nu gresesc era cu 3 linii, cele doua fire de circulatie plus o linie abatuta.

 



Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2393 forum members have written 430887 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use