Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: DEx11 (Arad - Oradea)

8 posts, 659 views
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

DEx11 (Arad - Oradea) PTMZ

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea Drumului Expres Oradea - Arad, a anunțat luni președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan. Noua șosea de mare viteză va avea profil de autostradă pe 58 de kilometri și de drum expres pe 76,4 kilometri.

Azi a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru procedura de achiziție privind realizarea proiectului tehnic al drumului expres Oradea – Arad. Au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:

1. Ofertant unic : CONSITRANS
2. Ofertant unic : ADURO IMPEX
3. Asociere : SEARCH CORPORATION (Leader), MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.
4. Asociere : RUTIER CONEX XXI S.R.L. (Leader), TOTAL ROAD, EVALCONS TECH SRL
5. Asociere : IRIMAT CONS (Leader), ARTERA BLUE SRL, STUDIO CORONA S.R.L.CIVIL ENGINEERING

„Prima întâlnire de lucru a Comisiei de evaluare va avea loc mâine, 23.03.2021, începând cu ora 11, la sediul Consiliului Județean Bihor. Până la sfârşitul lunii mai ne propunem să finalizăm procedura de atribuire”, spune Bolojan.
El amintește că la sfârșitul anului trecut a semnat din partea Consiliului Județean Bihor un protocol de colaborare cu Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, astfel încât, împreună, să urgenteze realizarea proiectului.
Drumul Expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad –Timișoara.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de aproximativ 1 miliard de euro, iar investiția va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) PTMZ

Vineri, 18 iunie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Oradea – Arad. În urma analizei ofertelor depuse în cadrul licitației, comisia de evaluare a desemnat ca fiind câștigătoare oferta înaintată de firma S.C. CONSITRANS S.R.L. Valoarea contractului este de 39.852.874,70 lei, fără TVA.

Termenul de așteptare pentru depunerea eventualelor contestații este de 10 zile, iar ulterior, în cazul în care nu vor fi depuse contestații, se va proceda la semnarea contractului de servicii care are ca obiect Actualizare/Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate, elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor, Proiect Tehnic de Execuție și Asistență tehnică din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) „Drum Expres Oradea – Arad” >>.


Conform prevederilor contractuale, S.C. CONSITRANS S.R.L. va avea la dispoziție un termen de 20 de luni pentru finalizarea serviciilor de proiectare faza SF+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E., din care primele 10 luni vor fi alocate pentru elaborarea și predarea Studiului de Fezabilitate actualizat, a anunțat Consiliul Județean Bihor.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de un miliard de euro, investiție care va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport.

Sursa: Economica
___________________________________________
Vineri, 18.06.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".

Ofertantul desemnat câștigător este S.C. STRABAG SRL cu preţul de 545.910.100,02 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni.

Lungimea traseului este de 18,96 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Sursa: CNAIR

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) orex

DX Oradea-Arad.png (611.64 KB; downloaded 514 times)

Descentralizarea în transporturi funcţionează. Contractul pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad a fost semnat la mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei
Drumul Expres Oradea – Arad a făcut astăzi un pas foarte important în calendarul implementării, prin semnarea contractului pentru proiectare la Oradea. Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.
Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat luna trecută de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, a spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.
„Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice”, precizează Consiliul Judeţean Bihor.
Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 kilometri. Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Lungimea traseului poate suferi modificări în urma actualizării SF-ului.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat miercuri, 21 iulie, contractul pentru proiectarea și execuția drumului care va face legătura dintre Centura Oradea (Calea Sântandrei) și Autostrada A3 Transilvania, la Borș, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

„Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi. Va cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje și viaducte.

Contractul valorează 545 de milioane de lei, prin finanțare europeană, iar ca termene avem 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.
El a adăugat că a discutat cu antreprenorul austriac și a obținut promisiunea acestuia că lucrările vor fi gata chiar mai repede de termenul contractual, în 2023.

Pe 18 iunie 2021, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”.

Ofertantul desemnat câștigător este S.C. STRABAG SRL cu preţul de 545,91 milioane de lei fără TVA. Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni. Lungimea traseului este de 18,96 km.

În primăvara anului trecut,  CNAIR a primit patru oferte la licitația pentru proiectarea și execuția legăturii Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia).

Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostradă, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.

Sursa: Economica

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A11/DX11 (Arad - Oradea) orex

Drumul Expres Oradea – Arad: a fost stabilită varianta de traseu. Bolojan estimează semnarea contractului de construire în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor loturi în 2025
Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Compania de Drumuri au stabilit traseul viitorului Drum Expres Oradea – Arad pe baza criteriilor tehnice, de mediu şi sociale, iar de săptămâna viitoare vor începe primele lucrări topografice, a anunţat într-un comunicat de presă Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. Sunt propuse opt noduri rutiere, patru în județul Bihor și patru în județul Arad.
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, estimează semnarea contractului de execuţie în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor tronsoane din 2025.
„Începând de luni, echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren și vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, a transmis Bolojan.
Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.
Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat în iunie de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.
Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai important proiect de investiţii pe care îl derulează „Alianţa Vestului” a subliniat şi Iustin Ciona, preşedinte CJ Arad: „Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului. Această dezvoltare trebuie văzută în ansamblu și abordată în ansamblu, fiindcă muncind împreună putem accesa mai ușor finanțarea necesară, putem grăbi implementarea proiectelor și putem întări poziția județelor noastre la nivel euro-regional”.
Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: DX11 (Arad - Oradea) orex

Drumul Expres Oradea-Arad : Bolojan promite finalizarea proiectului tehnic înainte de termen/Licitaţia pentru execuţie poate fi lansată în vara anului viitor
Proiectarea Drumului Expres Oradea –Arad se va termina în vara anului viitor, înainte de termenul contractual, un calendar accelerat care va permite lansarea licitaţiei pentru construirea şoselei de mare viteză, până la sfârşitul anului 2022, anunţă Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor. Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost semnat în iulie şi prevede un termen de 20 de luni din care primele 10 luni pentru Studiul de Fezabilitate iar următoarele 10 luni pentru proiectare, dar termenele ar urma să fi scurtate cu cel puţin o jumătate de an, astfel încât, în a doua jumătate a anului viitor să fie lansată şi licitaţia pentru execuţie. Proiectantul este deja în teren iar de săptămâna viitoare se vor suplimenta echipele care fac studiile geotehnice în judeţele Bihor şi Arad, precizează Consiliul Judeţean Bihor :,,Firma Consitrans, câștigătoarea licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate (S.F.) și realizarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru Drumul Expres Arad – Oradea realizează în această perioadă studiile și lucrările pregătitoare.În ultimele zile, echipele tehnice ale firmei au ieșit în teren. De săptămâna viitoare vor fi mai mulți specialiști în teren, lucrându-se pe teritoriul ambelor județe Bihor, respectiv Arad. Ne propunem să finalizăm această etapă în primele două luni ale anului viitor. Proiectanții vor trece apoi la proiectarea efectivă, pe baza datelor extrase din aceste studii și a soluțiilor convenite cu avizatorii. În vara anului viitor am putea definitiva proiectul tehnic. După aprobarea acestuia se va organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor. Colaborăm cu toți cei implicați pentru a scurta durata proiectării”,  a transmis Ilie Bolojan.
În urma definitivării traseului, Drumul Expres Oradea – Arad va avea o lungime totală de 119 kilometri, un tronson va avea profil de autostradă cu trei benzi, un alt segment autostradă clasică iar cea mai lungă secţiune, profil de drum expres. Dacă se respectă noul calendar pentru predarea documentaţiei tehnice contractele de execuţie ar putea fi semnate cel mai târziu la începutul anului 2023 iar primele loturi deschise în 2025.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: DEx11 (Arad - Oradea) orex

Ungaria e interesată de racordarea drumului expres Arad-Oradea la rețeaua maghiară de autostrăzi și drumuri expres / Pe unde ar putea fi făcută legătura
Drumul Expres Arad-Oradea, la care în prezent se lucrează la stadiul de fezabilitate, ar putea fi conectat printr-un alt drum de mare viteză de rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din Ungaria, spune președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca. Potrivit acestuia, guvernul ungar este interesat de acest racord și a dat detalii despre ruta pe unde s-ar putea face.

„Am avut o întâlnire cu președintele Consiliului Județean Békés (Ungaria), referitoare la interesul guvernului ungar de a conecta drumul expres Arad-Oradea la drumul expres M44 din Ungaria, care face legătură între Békéscsaba și autostrada spre Budapesta. Guvernul ungar a anunțat că realizarea drumului M44 este o prioritate regională”, a spus Cionca (PNL).

Traseu - pe unde ar putea să fie legat drumul expres Arad - Oradea de autostrăzile din Ungaria

Potrivit acestuia conectarea M44 la drumul expres Arad-Oradea se va putea realiza în zona Salonta, pe ruta Békéscsaba-Sarkad-Kötegyán-graniță-Salonta.
Cionca spune că aceasta a fost „considerată varianta optimă de către partea maghiară” din cauza restricțiilor de mediu în lunca Crișului Alb și al Crișului Negru.
„Partea maghiară m-a informat că demarează un studiu tehnic pentru analizarea circumstanțelor și condițiilor racordării M44 la drumul expres Arad-Oradea. Rezultatul studiului va fi transmis Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Guvernului României”, spune Cionca.
„Un astfel de record ar fi posibil prin crearea unui nou punct de trecere a frontierei. În Ungaria drumul expres este construit deja până la Lakitelek, deci ar mai rămâne de realizat doar câțiva kilometri până la graniță”, mai detaliază președintele CJ Arad.
Ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Arad-Oradea a fost dat în luna august 2021. Până astăzi, au fost elaborate analiza multicriterială și studiul arheologic și a fost stabilită varianta de traseu, informează Cionca.
Sunt în curs de elaborare documentațiile privind ocuparea terenurilor, studiul de evaluare a impactului asupra mediului, planurile urbanistice zonale, documentațiile pentru obținerea unor avize și acorduri.
În paralel, din iulie 2021, s-a semnat contractul pentru execuția celor 19 kilometri de drum expres care să lege Oradea (de la centură) de Autostrada A3 în apropiere de Borș. Proiectul ar urma astfel să se continue cu restul drumului expres până la Arad, cel menționat mai sus.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since , our 1853 forum members have written 359330 posts in 4334 topics and 439 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use