Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A9 (Timișoara - Moravița)

2 posts, 355 views
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

A9 (Timișoara - Moravița) PTMZ

Analiza multicriterială a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara - Moravița (circa 70 de km lungime) a fost finalizată și a fost stabilit traseul, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

„Acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată. În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu”, a explicat ministrul Transporturilor.
traseutm.jpg (113.15 KB; downloaded 312 times)

Potrivit lui, pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte).

„Varianta 5 propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opaița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia”, a detaliat Cătălin Drulă.

Astfel, se dă startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor, potrivit șefului Transporturilor.

El a adăugat că anul acesta proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene.

A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei.

24 de luni pentru studiul de fezabilitate
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat anul trecut contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa care se va continua către Pancevo, în Serbia. Valoarea contractului depăşeşte nouă milioane de lei.

Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA. 85% din bani vin de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, iar 15 procente reprezintă contribuţia CNAIR.

Acesta este primul pas concret pe care autorităţile de la Bucureşti îl fac pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu ţara vecină. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi de 24 de luni, potrivit anunţului din platforma de achiziţii publice SEAP.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: A9 (Timișoara - Moravița) PTMZ

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Alexandru Proteasa, a anunţat, miercuri, că s-a reuşit schimbarea traseului autostrăzii Timişoara-Moraviţa, care trecea prin casele locuitorilor din două comune aflate pe traseul schiţat pe hârtie la Ministerul Transporturilor.

„Am reuşit să schimbam traseul autostrăzii Timişoara – Moraviţa, cel care trecea peste casele locuitorilor din Moşniţa şi Bucovăţ. Traseul 5, anunţat de ministrul Transportului ca fiind unul final, a fost contestat de Consiliul Judeţean şi de primăriile localităţilor afectate, iar rezultatul este unul la nivelul aşteptărilor. CNAIR şi societatea (…) a trimis spre analiză un nou traseu care ţine cont de realitatea din teren şi nu mai afectează sute de gospodării. Pentru a susţine noul traseu care să întrunească cerinţele tuturor UAT-urilor impactate, am convenit ca până la sfârşitul lunii aprilie să fie trimise către proiectant toate posibilele constrângeri identificate pe noul traseu propus”, afirmă Alexandru Proteasa, pe pagina de Facebook.

Administraţia judeţului Timiş şi primari comunali i-au înaintat, săptămâna trecută, un memoriu ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în care i-au cerut acestuia să revizuiască traseul viitoarei autostrăzi care va conecta Timişoara cu Belgradul şi care, în prezent, pe hârtie, trece prin zeci de locuinţe deja construite şi intabulate.

„Este important să înţelegem că actualul traseu trece prin locuinţele oamenilor şi care a creat foarte multă panică în localitate. Sunt deja foarte multe planuri urbanistice avizate afectate de acest traseu, sunt sute de locuinţe deja construite, intabulate şi nu putem agrea acest traseu. Planul urbanistic aprobat este din 2005. Suntem de acord cu această autostradă, dar nu să treacă prin casele oamenilor”, spunea, în acel context, primarul comunei Moşniţa Nouă, Florin Octavian Bucur.

Primarul comunei Bucovăţ, Gheorghe Pop, a subliniat că a fost depus un memoriu semnat de 100 de cetăţeni, care reprezintă aproximativ 10% din populaţia comunei, pentru că această autostradă (A9) trece prin patru case şi pe lângă altele 70, afectându-le grav structura de rezistenţă.

„Trebuie găsită o altă variantă, care să nu-i pericliteze pe locuitori nici în privinţa sănătăţii, a liniştii şi a noxelor care vor rezulta din trafic”, a afirmat Gheorghe Pop.

Sursa: Economica

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since , our 1851 forum members have written 358657 posts in 4318 topics and 434 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use