Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Cluj

 

Topic: Tren metropolitan în Cluj și împrejurimi

5 posts, 1242 views
Tren metropolitan în Cluj și împrejurimi Goldmund

"Tren metropolitan" (un fel de tren suburban - nimic despre ramele de tren care ar trebui si ele comandate din timp, ca doar vedem cat timp ia pentru capitala sa cumpere... 13, ...26, sau chiar aproape 50 trenuri de metrou.)
Despre trenul metropolitan si aici:
http://transylvaniaevolution.ro/trenul- ... itan-cluj/  
ca reclama, este prezetant un tren suburban de ultima generatie, un vis pt. multi din capitala care si ei isi doresc un tren suburban...."Duoamna" din Voluntari nu se va gandi la asa ceva nici daca ar mai avea inca 5 mandate!
Ce cred... este ca transilvanenii, clujenii, asa cum sunt condusi(asa cum voteaza!), vor rezolva si finaliza ambele proiecte uriase inainte ca M4 din Bucuresti sa fie finalizata pana la Gara Progresu - nu fac pariuri, dar eu sunt aproape sigur de asta.(aici e documentat)
Un celebru cantaret de muzica pop din Rep. Moldova, dupa ce a trecut prin cateva orase mari din Romania, s-a oprit la Cluj, considerandu-l "primul oras din Occident pe care l-a intalnit - si a ramas acolo, indragostit in aceasta urbe.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

Cluj-Napoca cu bugetul său nu își permite trenuri suburbane noi, de rame de metrou nici nu cred că mai are rost să discutăm. Ramele de metrou vor fi luate poate la pachet cu împrumutul pentru metrou (dacă va fi, fiindcă de metrou discutăm pe un termen de 10-20 de ani).

Eu văd două variante: cândva în viitorul apropiat pe următorul exercițiu financiar rame de tren din fonduri europene sau cum CTP ne-a obișnuit niște rame second din occident, revopsite mov cu gri, și băgate la traseu administrate de CTP.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Valentin

Eu cred ca poate trenul metropolitan are sanse sa iasa ca fezabil.. Nu stiu ce sa zic de metrou, ca metrou greu.. Eu cred ca va fi vorba mai mult de o linie de metrou usor..

 


Tren metropolitan în Cluj și împrejurimi PTMZ

Cred că ar fi bine să separăm discuțiile despre trenul metropolitan de cele despre metrou.
Boc vrea ca proiectul trenului metropolitan să fie extins de la Baciu la Gârbău:
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, vrea o extensie la trenul metropolitan Cluj, de la Baciu până la Gârbău, și construcția de noi stații.

”Economia noastră nu mai trebuie să fie legată numai de municipiu. Trebuie să gândim în termeni metropolitani, de la Gilău la Jucu. Adică, vedem și proiectul nostru cu trenul metropolitan și am extins la propunerea consultantului, care a spus că de ce nu mergem câțiva km de la Baciu spre Gârbău și să includeți și comuna aceasta, pentru că descărcarea pe autostradă de la Nădășel și crearea acolo a unui park and ride cu posibilitatea ca oamenii să își lase mașina acolo, va ajunge mai repede de acolo decât din Gilău, Florești sau Apahida. Am discutat cu primarul din Gârbău și ne-a dat răspuns pozitiv. Vom include și Primăria din Gârbău în proiectul de tren metropolitan și metrou”, a spus primarul Emil Boc, citat de site-ul Știri de Cluj.

Noi stații la trenul metropolitan Cluj
Edilul a precizat că se vor construi stații noi și la Gârbău, și la Tetarom, și la Aeroport și la Piața 1 Mai, la Clujana. Se vor cumpăra vagoane și se va stabili un operator și va fi un program inclus în mersul trenurilor.

”Viitorul arată că vom acoperi peste 50 de km în jurul Clujului. Se va rezolva și problema de la Tăietura Turcului. Am reușit rezolvarea pasajului de 25 milioane de euro, care este inclus în proiectul de electrificare a căii ferate de la Cluj la Episcopia Bihorului”, a mai afirmat Emi Boc.

În noiembrie 2020, a intrat în dezbatere la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei proiectul trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou). Investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin POIM 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații.

Studiile pentru tren metropolitan și metrou costă aproape opt milioane de euro și ar urma să fie finalizate în acest an.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Tren metropolitan în Cluj și împrejurimi PTMZ

Trenul metropolitan Cluj este prea scump și nu se justifică, spune inginerul Ionel Oprea, care a condus echipa ce a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan.

Cele două investiții sunt dorite de primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, care le-a prezentat în nenumărate rânduri ca fiind fezabile și a insistat prentru includerea lor în PNRR.

”Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan – dar l-am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 milioane de euro, nici nu aveam nevoie de SPF (studiu de pre-fezabilitate, n.red.), am ajuns în prezent la 200 de milioane. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători de cinci ori mai mare”, a spus Ionel Oprea în ședința Consiliului Local în care a fost aprobat SF-ul pentru metrou, citat de site-ul Știri de Cluj.

Trenul metropolitan Cluj: se reduc costurile de cinci ori sau crește de cinci ori numărul de călători
El a explicat că acest proiect pe lângă cale ferată propriu-zisă, stații de cale ferată, a ajuns să includă mult mai multe elemente de infrastructură, printre care două pasaje în zona Fabricii de Zahăr, în Jucu și treceri pietonale multiple.

”Toate acestea au crescut foarte mult costul proiectului, analiza cost-beneficiu arată că acest proiect nu este finanțabil. Ar trebui să avem de cinci ori mai mulți călători, sau să reducem investiția de cinci ori. Cererea actuală pentru trenul metropolitan nu duce la rezultate care să permită obținerea de bani europeni”, a spus Ionel Oprea.

Sursa: Club Feroviar

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420651 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use