Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre accesibilitate în transportul public

70 posts, 13099 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ikarus13

ADK wrote here:
Uiți de călătorii "disperați" să urce în autobuz... care nu de puține ori, ai impresia că se aruncă în fața mașinii. Deși drept "bonus", te poți trezi că în diferența aia de un vreun metru, trece un biciclist - poate și cu viteză - ignorând stația autobuzului și marile șanse de accident cu persoane.

Apoi, să ne apropiem de o civilizație măcar acceptabilă, mai trec vreo 15 ani...


Salut. Eu sunt sofer de autobuz. De fiecare data fac tot posibilul sa opresc cat mai aproape de bordura. Bineinteles daca am si cum pentru ca de cele mai multe ori te incurca pomii, stalpii sau masinile parcate unde nu trebuie.
In momentul in care am calatori pe partea carosabila incetinesc foarte mult si ii "oblig" sa se urce inapoi pe trotuar. Apoi, dupa ce urca in vehicul le spun civilizat la microfon exact asa "Stimati calatori, pentru siguranta dumneavoastra va reamintesc ca autobuzul se asteapta pe trotuar, nu pe partea carosabila". Evident, sunt sigur ca majoritatea nu ma baga in seama. Totusi, sunt sigur ca daca toti soferii ar face asa, calatorii si-ar da seama ca asta e normalitatea.
Din pacate sunt foarte multi soferi care se grabesc si nu recurg la astfel de lucruri.

Iar daca vorbim despre bolarzi...Va spun ca incurca foarte mult cand sunt asa de apropiati. Clar in statii trebuie mutati 1-1.5m.
Pomii trebuie sa fie toaletati, iar majoritatea statiilor reamenajate. De exemplu statia "Frigocom" a liniilor 137 si 625 pe sensul spre Universitate. Este imposibil sa pui autobuzul langa bordura din cauza masinilor parcate neregulamentar. Daca efectuezi statia "ca la carte" adica cu oglinda in dreptul placutei de statie, fix in dreptul usii 2 ai o groapa destul de mare unde oamenii se pot impiedica foarte usor.
Alt exemplu pe acelasi bulevard: statia "Brasov", de data asta pe sensul spre Militari. In primul rand bolarzii incurca clar folosirea rampei pentru persoanele cu dizabilitati. In al doilea rand, daca vrei sa efectuezi statia "ca la carte" faci praf oglinda in crengile pomului care este fix in statie.
Am exemple foarte multe. Din pacate, aceste probleme nu sunt vazute de STB, TPBI, PMB sau de primariile de sector.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Chev Celios

Confirm tot ce zice ikarus13, si mai adaug si problemele care apar cand ploua si statiile sunt pline de apa, pentru ca sunt sub nivelul borduri si te injura toti pasagerii ca ii lasi in balta. Nu odata si eu ca sofer de autobuz am preferat sa opresc la distanta de bordura ca sa nu las lumea in balta.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

Eu cunosc situațiile astea, băieți. Sunt cazuri care nu ar mai trebui să se repete (sunt și de criticat într-o capitală europeană din 2007, la o lună de intrarea în 2024), doar că ce te faci când încerci doar puțin să le explici unor colegi care nu reușești s-o dai la pace, tot ce poți citi find mai mult niște aberații aproape imposibil (sau cu mari "recompense") de pus în practică la noi. Ca șofer, dar mai ales de autobuz, sunt mereu situații neprevăzute și trebuie permanent lucrat delicat (lucru ce este adesea întrerupt de alții, o mașină care îți taie brusc calea sau un pieton sărit pe carosabil, sunt doar 2 exemple mai dese, care ca să eviți instinctiv "sacrifici" zeci de călători, mulți tot neștiind la ce sunt bările, însă de înțeles situația e o muncă grea cu ei și de înjurat nu-i întrece nimeni).

Voi poate sunteți mai responsabili, și țin de un timp mai mare să înclin să cred că tinerii sunt mai responsabili ca șoferi profesioniști decât personalul vechi (nu-i neapărat o regulă, sunt și excepții, dar treaba cu tânăr = nu știe, mi se pare și scoasă din burtă, însă destui care zic asta nu sunt defapt mulțumiți de ei nici după 20-30 ani de șofat). Este totuși bine că sunt și colegi conducători auto pe forum, că pot explica mult mai bine și amănunțit situațiile (nu cineva dintr-un birou, că nu de acolo se văd problemele). E puțin frustrant că cine e responsabil de remediere, pare să nu rezolve nimic, tot personalul de teren find într-una afectat...

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor reiny2000

De gropi și bălți am uitat. În stația Parcul Drumul Taberei (vizavi de Auchan) este o groapă de toată frumusețea. Degeaba am făcut sesizări la ADP S6 și la Administrația Străzilor, că nu s-a întâmplat nimic.
IMG_10052023_163309.hasli-r6_27_12_21.jpg (1.56 MB; downloaded 1633 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

Lumea modernă la români e oarecum similară cu ce-a din perioada ceaușistă - atunci aveai bani, dar n-aveai pe ce cheltui, iar astăzi - ai "Trimite sesizare", dar fără răspuns (sau mai rău, fără remediere).

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor mirceade

Părerea mea e că asociația ar trebui să militeze mult mai vehement împotriva pseudo-alveolelor, 80% din motivul pentru care călătorii așteaptă pe carosabil. 10% aș zice că e lipsa afișajelor cu timpii de sosire în stație. Restul educație? Felicitări pentru domnul șofer de mai sus dar 40 de oameni nu pot sta de multe ori pe trotuăruțul alocat cu stupidele alveole.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ADK

Nu cred că a mai fost postat, discuția dintre o persoană cu dizabilități care se deplasează cu ajutorul unui mic vehicul vs conducător auto STB, că unii nu-i permit urcarea cu acest tip de mijloc de deplasare în autovehicul. Din câte știu, singurele obiecte însoțitoare ce au voie să urce sunt doar căruțul persoanelor cu dizabilități respectiv cărucioare de copiii.



Mi se pare că autorul nu-i fair-play, taie sunetul discuțiilor cu mașina ajunsă în stație, apoi taie de tot discuțiile cu șoferul din altă zi cu același autobuz, concluzionând că în general acești oameni în ciuda faptului că sunt abătuți de soartă, caută nod în papură și nu joacă tocmai cinstit.
Ca fapt divers, nu știam de unde îmi pare așa de cunoscut șoferul, find fostul (actualul?) titular de pe 5229 de la dep. Berceni, și membru de sindicat.

 


Re: Despre accesibilitate în transportul public WT_fan06

Conform autorului, acesta folosește un „scaun cu rotile cu motor electric”. Problema este că nu ne dăm seama dacă este vorba de un „mobility scooter” sau de altceva. Nu vedem cum arată efectiv scaunul, iar acest lucru era important. De regulă, din câte știu și am văzut prin mai multe locuri, „mobility scooters” sunt interzise.

Problema este că șoferul se ceartă pe x probleme ce n-au legătură cu discuția. Mai întâi că nu poate să-l ducă, apoi că dacă îl duce se întâmplă nu știu ce, apoi că dacă a făcut pasagerul cerere pe nu știu pe unde să facă nu știu ce. Dacă mai continua puțin dialogul se ajungea și pe la Facerea Lumii. „Ăsta nu-i căruț de hanicapat” - culmea eleganței și o conduită exemplară de a te adresa călătorului cu dizabilități, în timp ce stai aplecat pe volan și dai din umeri, apoi stai rezemat de ușa autobuzului și dai din umeri. Nu am stat să ascult în detaliu (îmi asum) pentru că e trist, dar și-a cerut șoferul vreun moment scuze că nu poate să-l ducă întrucât regulamentul îi interzice? Atât vreau să știu: o urmă de politețe și de empatie dacă a existat, chit că nu este vina șoferului. Niște scuze sincere din politețe nu sunt o umilință totală, ci un semn de respect pentru tine însuți și pentru cel cu care vorbești și care se află într-o situație în care tu nu poți să-l ajuți. Și cu astfel de scuze nici nu mai trebuia să-ți pierzi toată pauza certându-te pe chichițe și detalii că nu se aliniază oglinda la plăcuță și că sunt bolarzi în stație și că oricum nu te puteam lăsa.

Șoferul posibil are dreptate, pe fond. Nu zic nu. Cred că este posibil să aibă dreptate iar acea rampă a autobuzelor să nu fie proiectată pentru scaunul electric al posesorului. Dar felul cum s-a purtat discuția între cei doi este trist.

 


Re: Despre accesibilitate în transportul public ByOnu

Pe acelasi cont de YouTube:





Deci, < se poate >. Unii soferi pur si simplu nu vor. STB ar trebui sa clarifice situatia.



 


Re: Despre accesibilitate în transportul public andreiiul

Persoana respectiva foloseste un scuter pt persoane cu dizabilitati. Cautand rapid prin regulamentul ADITPBI postat pe site-ul STB, singura mentiune referitoare la acest capitol este ca soferii/conducatorii vehiculelor sunt obligati sa asiste persoanele daca acestea nu au insotitor.
Discutand strict la situatia persoanei care a filmat (care pare sa si caute un pic de scandal), nu stim exact care sunt regulile interne ale STB (si probabil si ceilalti operatori) referitor la astfel de scutere si mai ales daca rampele sunt gandite pt astfel de greutati. Cautand rapid am gasit ca un scooter are min 100 kg fara utilizator. Daca pui un om normal cu o greutate de 65-70 de kg deja ne ducem la niste sarcini destul de mari. Daca se rupe rampa sau este avariata cine raspunde in cazul acesta?

 


Re: Despre accesibilitate în transportul public BGP2597

Pe toate rampele este scris că suportă până la 350kg, deci argumentul greutății pică. Indiferent de cum arăta dispozitivul de mobilitate al persoanei realitatea este că din nou, în repetate rânduri unei persoane cu dizabilități i-a fost refuzat accesul în mijloacele de transport public. Cel mai grav mi se pare că în discuțiile de aici se caută scuze și motive pentru care persoana este de vină că a fost supusă acestor umilințe.

"Mi se pare că omul nu joacă fairplay" What the flying f... does that mean? Este strigător la cer o astfel de formulare la adresa unei persoane care nu face decât să își ceară dreptul de a avea acces nemijlocit intr-un vehicul de transport public și care printr-un dispozitiv de mobilitate își dorește să fie INDEPENDENTĂ.

Mi se pare de neconceput că mai sunt pe acest forum oameni care gândesc că persoanele cu dizabilități sunt sub-oameni care trebuie "să tacă din gură, ca și așa sunt bătuți de soartă"

Ca fapt divers, oriunde am fost în Europa nu am văzut restricții cu privire la ce dispozitive de mobilitate sunt acceptate sau nu la transport. În Praga unde am locuit un an se transportau persoane în fotolii electrice care arătau în genul celor de mai jos, uneori chiar mai mari. Șoferii și vatmanii coborau rampa la solicitare, apoi călătorii se urcau singuri, se așezau în locul destinat și își asigurau dispozitivul. La coborâre semnalizau prin buton șoferului sau vatmanului și procesul se repeta în ordine inversă.

1154_CHOPEYE246_0_e9c1.jpg (16.72 KB; downloaded 812 times)


L.E. Operatorii nu pot avea alte reglementări interne care să contravină cu regulamentul serviciului de transport care este anexă la contractul cu TPBI și pe care fiecare operator și l-a asumat și însușit.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Despre accesibilitate în transportul public ADK

Nu ai înțeles nimic, @BGP2597. Ce insinuezi tu este total greșit interpretat, dar îmi fac datoria să explic, sperând să înțelegi.

La ce m-am referit când am zis că nu este fair-play, adică corect? Taie sunetul discuțiilor (care duc sigur în defavoarea lui, la început iar la sfârșit totul se termină brusc), insiste să caute scandal din orice poate etc în ciuda situației unde pare să-și abuzeze drepturile (el să fie într-un vehicul interzis urcării acestuia într-un autobuz etc), bineînțeles trebuie desigur ajutat unde acesta nu se poate descurca singur (deși la mobility scooter, dacă este așa, nu prea văd rostul însoțitorului). Tu dacă ești ok nu ți se pare că și așa trebuie să fi civilizat cu toată lumea? Nu contează cum te-a lăsat Dumnezeu, fi om daca vrei să fie și alții cu tine și dă laoparte scandalul mai ales când nu este cazul, mă refer în general nu la tine.

Acum, șoferul nu cred că este nici el atât de năuc să nu știe că un cărucior ca cel postat de tine (să zicem în care ar fi călătorul) nu este vehicul, și nici nu costă 1000-2000 dă euro (cum zice autorul, afirmând referitor la acesta că prinde maxim 10 km/h). Deci în mare este clar că persoana autoare, se deplasează cu un mobility scooter, care nu prea are ce căuta într-un mijloc de transport. Sau nu știm dacă se deplasează mereu cu acest vehicul, iar câteodată ia căruciorul și pe vizualizatori de proști (n-am cum zice altcumva), însă deocamdată nu avem răspunsuri 100% concrete și nici nu garantez să primim.

Pe rampă scrie 350kg, dar ea ar putea să mai suporte ~15kg peste însă depinde cât o abuzezi (deși e dificil de ajuns la așa greutate). De regulă e făcută să suporte cât mai mult ca să reziste în timp, nu să țină mereu pe ea te miri ce nu trebuie.

 


Re: Despre accesibilitate în transportul public ByOnu

1. Nu este interzis accesul cu scaunul electric in autobuz. Andreiiul a aratat asta mai sus.

2. Soferul spune clar in clipul pus de tine "nicio lege nu ma obliga sa te ajut ... trebuie sa ai insotitor". Asta este clar contrar regulamentului care stipuleaza ca persoanele fara insotitor trebuie asistate de sofer la urcare/coborare. Soferul a mintit cu gura lui, deci despre ce discutam?

Avem niste colegi soferi la STB/STV pe forum. Ar fi interesant cum se vede situatia din pozitia lor. Poate ne scapa noua ceva.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Despre accesibilitate în transportul public ADK

Scaunul electric este scaun electric, mobility scooter este altceva. Cât despre a doua afirmație, la asta m-am mirat și eu știind că dacă conducătorul auto întâlnește o persoană cu dizabilități, acesta este obligat să contribuie la urcarea și coborârea sa, respectiv să asigure transportul acestuia.

Știu că în 2006 când au venit Mercedesurile, toți șoferii (indiferent pe ce tip de mașină lucrau) au primit acasă o cărticică referitor la acest model de autobuz, în care era bineînțeles instruită și o astfel de situație, după cum urmează:

1. Conducătorul auto trebuie să oprească motorul autovehiculului și să scoată cheia din contact.
2. Acesta trebuie să-și asigure postul, închizând ambele foi de la ușa din față.
3. Coboară rampa și asigură călătorul.
4. Se întoarce la post.

Nu știu de spălat pe mâini (posibil să fi menționat de mănuși și nu-mi mai aduc aminte) sau de asigurat oglinda, asta era valabil doar la gararea autobuzului.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421198 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use