Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre accesibilitate în transportul public

70 posts, 13221 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor oc7avian

Cel mai eficient e să le eliminăm, în afara stațiilor de capăt ori unor puncte speciale. Singurul motiv pentru care au apărut e să nu blocăm o bandă auto timp de 10-15 secunde. Fix pix, când accesul în taxi tot pe prima bandă se face deobicei, iar acolo nu moare nimeni să aștepte câteva secunde.

În cel mai rău caz, că n-ai cum depăși, cu mașina personală ajungi să mergi cu aceiași viteză ca un autobuz. Nimic scandalos în asta.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor cosminduru

Alveolele sunt foarte bune pe drumuri extraurbane, DN-uri, DJ-uri, unde se circulă cu viteză mare și ar fi periculos ca autobuzele să se oprească în mijlocul drumului.
Deci în localități gen Otopeni, Jilava, sau pe șosele din Ilfov sau chiar prin București pe anumite zone (inel central, inel median)...

În restul orașului sunt două soluții
- stație pe bandă unică - nu impactează cu nimic traficul, fiind banda rezervată oricum
- alveole inverse, adică în dreptul stației să fie lărgit trotuarul pentru a ocupa prima bandă (vezi foto)



 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ByOnu

Avem un subiect dedicat in sensul asta: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1

Unul dintre cele mai bune ghiduri mi se pare cel al TfL:



 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor punmeister

Tema de gandire pentru STB/PMB. Hubner a lansat pe piata prima rampa PMR hibrida, ce incorporeaza atat rampa electrica automata cat si una manuala precum cele de acum.

https://www.sustainable-bus.com/componen ... n-buses/
csm_web_HTG_Doppelrampe_freisteller_3627acad5a-1920x1080.jpeg (125.13 KB; downloaded 2626 times)

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor valy

Astăzi am văzut un eveniment în contrast cu cel din reportaj,  find impresionat (deși e normal) de
felul cum a acționat șoferul. La Lujerului,  sens Apaca, o persoană aflată în fotoliu rulant, însoțită,  a dorit să urce în mijlocul de transport, fără să semnaleze.  Deși nu a oprit chiar la bordură, șoferul a aplecat imediat autobuzul si s-a dus să deschidă rampa, chiar dacă nu a fost solicitat, însoțitorul zicând că se descurcă. După ce respectiva persoană a urcat șoferul a întrebat unde coboară, apoi plecând din stație fără probleme.
Menționez că pe parcursul călătoriei acesta a aplecat autobuzul de mai multe ori (când am urcat eu și am auzit suspensia am crezut inițial că i s-a spart o pernă de aer) și a tras cât de cât la bordură.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor reiny2000

Șoferul s-a comportat civilizat, păcat că există mulți care sunt exact opusul.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor nokia2110

Şoferi sau oameni care au arătat că mai există omenie am întâlnit şi pe 335, unde un bărbat în scaun cu rotile a fost ajutat de mai multe ori, fie de către şofer, fie de către oameni cu iniţativă.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ByOnu

Dintr-un clip de promovare a noilor benzi bus, incarcat de sindicat.

Nu o sa enumar problemele din aceasta captura.
WhatsApp Image 2023-11-30 at 21.27.25.jpeg (274.86 KB; downloaded 1233 times)

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor WT_fan06

Aceeași problemă ca în cazul 178. Stâlpișorii fac imposibilă apropierea autobuzului de bordură, întrucât niciun șofer nu va sta să coboare, să analizeze, să urce la loc, să mute autobuzul încă un metru, etc. pentru a alinia ușa 2 printre stâlpișori. Suplimentar, bordura este în unele zone la nivel cu șoseaua. Nu a reparat nimeni acest lucru încât nu interesează pe nimeni ca transportul să fie civilizat și accesibil. E suficient doar că nu se parchează în stație, restul sunt pretenții.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor idk_vlad

Măcar putea să tragă autobuzul mai lângă bordură, tot era un plus…

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ADK

Uiți de călătorii "disperați" să urce în autobuz... care nu de puține ori, ai impresia că se aruncă în fața mașinii. Deși drept "bonus", te poți trezi că în diferența aia de un vreun metru, trece un biciclist - poate și cu viteză - ignorând stația autobuzului și marile șanse de accident cu persoane.

Apoi, să ne apropiem de o civilizație măcar acceptabilă, mai trec vreo 15 ani...

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor ByOnu

Daca sunt calatori care asteapta in strada / in alveola, incetinesti / opresti si arati clar intentia de a trage la bordura, fortandu-i inapoi pe trotuar unde e le locul. Sa faca toti soferii asa si se educa imediat calatorii.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor Valentin

D.p.m.d.v. ar fi interesant de experimentat mai multe variante pentru amenajarea statiilor BUS:

1. nu stiu exact ce garda la sol are un autobuz, dar daca se ridica trotuarul la acel nivel este el usor de "escaladat" de catre masini?
2. bordura cu model special (curbata sa zicem un fel de semiluna) incat sa fie un chin/imposibil de escaladat
3. varianta cu stalpii astia, dar retrasi cu  0,5m / 1m spre interiorul trotuarului pe lungimea statiei
4. nu stiu daca e fesabil/posibil ca pe ecartamentul autobuzului sa se realizeze un fel de inaltare a carosabilului concomitent cu trotuarul (cat sa fie inaltimea bordurii inabordabila).

Bine, exista si varianta 5, adica fara stalpi si bordura la nivel cu podeaua autobuzului, da asta e tareeeeeee discutabil.

 


Re: Accesibilitatea stațiilor și vehiculelor reiny2000

Probleme pe care le văd în imagine:

1. Bolarzii. Ar trebui mutați mai în spate cu 1-2 metri sau eliminați cu totul din stațiile de autobuz. Ar putea să-i pună în mijlocul trotuarului, la capetele stației, astfel încât să nu se poată parca pe trotuar.
2. Adăpostul. Ar trebui să fie lipit de spațiul verde, cam pe unde e banca.
3. Pista de biciclete. Poate ar fi bine dacă ar fi înălțată la nivelul trotuarului în zona stației.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421817 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use