Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 142320 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

acum o lună la un alt Be8/8 a luat foc circuitul de forţă.
La acelasi vagon.
Am vazut un filmulet in care un martor spunea ca vagonul mergea cu (60-70km/h -- nu stiu cum o apreciau ei), iar alt martor spunea ca vatmanul ar fi actionat frana cu patina (la 60km/h??)
Pe de alta parte, au inceput deja peste tot comentariile despre tramvaiele care omoara oameni si incurca circulatia, dar pentru moment nu s'a stabilit daca a fost vorba de defectiune tehnica sau eroare umana. De asemenea, articolul 27 din Codul Rutier spune ca
Daca in intersectie circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua randuri, toti conducatorii de vehicule, indiferent de directia de mers voita, vor circula pe un singur rand, lasand liber traseul tramvaiului.
, iar din informatiile existente reiese ca tramvaiul a lovit vehicule aflate pe linia de tramvai.

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

Din cate stiu eu Iasiul accidentul s-a produs la baza pantei dealului Copou; un tramvai fara frane avea cum sa prinda o viteza destul de mare de la statia precedenta (Universitate) pana jos. De asemenea strada respectiva are tramvai + cate o banda teoretica de circulatie insa din cauza masinilor parcate se circula in general pe linia de tramvai.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Accidentul s'a produs la semafor, intr'o zona unde nu sunt masini parcate. Am vazut insa de multe ori masini stand la semafor pe linia de tramvai. A fost si un maz implicat in accident, probabil era primul la semafor si in spatele lui au oprit si alte masini pe linia de tramvai.
Nu stiu de cand lucra vatmanul acela pe acest tip de tramvai si nici daca era obisnuit cu el. E posibil sa fie diferente mari intre modul in care franeaza diferite tipuri de tramvaie.
Tramvaiul a mai fost implicat intr'un incident, cand s'a produs un incendiu pe acoperisul sau, in zona echipamentelor electrice. Momentan nu se poate spune daca tramvaiul avea probleme tehnice sau nu in momentul producerii acestui accident.
Am vazut insa multe fotografii ale acestor tramvaie in probe. Cred ca s'au facut foarte multe probe cu ele inainte, inclusiv in Copou, iar reviziile la tramvaie nu cred ca se fac la misto.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Tom wrote:
Tramvaiul a mai fost implicat intr'un incident, cand s'a produs un incendiu pe acoperisul sau, in zona echipamentelor electrice.

... ÅŸi era condus de acelaÅŸi vatman ca ieri :!:

Având în vedere că maşinile lovite circulau neregulamentar (ba chiar meritau să rămână fără permis şoferii respectivi), miliţia ar trebui să ţină cont şi de asta în ancheta ce va urma.
Legat de tramvai, dacă i s-au blocat roţile, patinele nu erau de ajutor, iar frână pneumatică, dacă era, era izolată...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Pentru moment, tot ce se poate spune este ca toate sistemele de franare functioneaza si in ciuda aspectului sau ca urmare a accidentului, tramvaiul functioneaza absolut normal. Acest lucru a fost stabilit in urma expertizei efectuate noaptea trecuta de RATP si de comisia de ancheta. La fel, la celelalte 11 tramvaie Be8/8, nu au fost descoperite probleme, astfel ca ele au circulat astazi in ciuda zvonurilor lansate de presa. Tramvaiul 164 este in prezent sigilat si va mai fi supus si altor expertize.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Am sa comentez aici un articol aparut par'ca pe antena3,4 sau cat... (ce zicea Becali) era si citat pe forumul TramClub.
Verdict: Rabla!
22 Mar 2011, 09:37
Nu stiu daca ziaristul a fost informat de expertiza tehnica de noaptea trecuta. Probabil ca nu, pentru ca dormea linistit in casa noua luata cu credit. Si nu s'a urcat in salupa NOUA 4x4 luata in leasing sa vada probele facute de RATP in cursul noptii.
In schimb, se scoala dimineata cu gandul la Crimele din Midsomer si la Miss Marple si da VERDICTUL. El, ziaristul atotstiutor. Mai bine i-as zice autostivuitor, ca un sef de club de fotbal.

La începutul anilor '90, televizoarele color Grundig lasate de nemti în fata caselor pentru a fi preluate de gunoieri faceau senzatie în România. Erau vechi, dar pentru consumatorul român erau ultimul racnet. Iar pretul, un chilipir. Nu aveai garantie la ele, astfel ca primul "accident" le era fatal sau urma o investitie constanta în piese de schimb, revizii si reparatii.
Va surprinde, dar televizorul meu Toshiba din 1980 inca mai merge, nu este 2nd hand, dar putea fi, daca l-as fi cumparat in anii '90. In timp ce plasmele si produsele consumeriste de astazi nu vor apuca sa fie vreodata lasate in fata casei decat ca produse DEFECTE IREMEDIABIL si NEFUNCTIONALE. Alea vechi inca se mai repara si merg si astazi. Cele noi se strica pentru a CUMPARA altele noi.

Douazeci de ani mai târziu, unui vatman i se întocmeste dosar penal pentru ucidere din culpa, iar presa nu conteneste sa sublinieze faptul ca barbatul a mai fost implicat într-un accident în urma cu ceva timp. Eticheta de vinovat exista deja, mai lipseste doar niste lipici sa se fixeze bine. Un om a murit, iar dosar penal îi este întocmit doar celui care s-a uitat la televizorul second-hand.
Douazeci de ani mai tarziu, un vatman din Iasi nu are bani nici macar sa-i cumpere copilului o bicicleta, ca sa nu mai vorbim de posibilitatea de a plati ratele la vreo casa mai buna sau lizingul la vreo masina de ziarist care se respecta chiar si cand scoate degete mijlocii prin trafic. Poate ca vatmanul ala are acasa televizorul Telecolor cumparat la prima mana in 1988, pe cand multi ziaristi de astazi ridicau in slavi Carmaciul si Epoca de Aur.

Cei care au aprobat circulatia unui tramvai vechi din 1973, care pe 7 ianuarie luase foc în fata Centralei Electrice de Termoficare, dorm linistiti. Deocamdata. La fel si cel care a efectuat ultima revizie, pe 9 martie.
Eu zic sa se prezinte ziaristul si sa asiste personal la revizia tehnica obligatorie facuta acestor tramvaie. Si pe urma sa guite din varful pixului. Tramvaie vechi din 1973 inca mai circula in Europa, iar incidentul cu incendiul poate apare la orice tramvai, indiferent de vechime.

Nu si cel care a condus rabla elvetiana, pentru ca el nu a oprit suficient de repede un tramvai ce si-a pierdut frânele, iar constiinta i-a fost încarcata. Mai mult, viceprimarul municipiului Iasi, Romeo Olteanu, se întreaba daca nu cumva vatmanul a fortat trecerea semaforului pe culoarea galbena, pentru ca tot el sa îsi aduca aminte ca pe linie erau niste masini "care nu aveau ce cauta pe banda tramvaiului". Detalii.
Detalii my ass. Daca victima nu oprea neregulamentar pe linia de tramvai, astazi era in viata. Poate erau alte victime, dar astea sunt acum detalii. Iar expertiza preliminara a constatat ca franele tramvaiului functionau. Ma indoiesc insa ca ziaristul nu mai poate de grija bietului vatman pe care probabil ca l-o fi injurat macar odata ca-i incurca deplasarea salupei sale 4x4 cu tinicheaua second hand.

În 2006, doua tramvaie "nemtesti" au lovit un total de sapte autoturisme dupa ce au ramas fara frâne, iar în 2009 alte doua au deraiat. A fost nevoie de moartea unui om ca autoritatile sa se declare îngrijorate. "Vom analiza ce este de facut pentru a evita astfel de tragedii", a declarat primarul din Iasi.
Ceea ce uita ziaristul sa mentioneze este cati bezmetici se infing in tramvaie cu masinile lor noi-noute, pentru ca ei e smecheri si tramvaiul trebuie sa-i evite. Dar nu, ziaristul trebuie sa sublinieze ca tramvaiele au ramas fara frane si n'au putut evita autoturismele.
Iar rablele private nu sunt controlate de ziaristi. Ei nu merg cu maxi-taxi si alte rable care se opresc pe calea ferata pentru ca soferul numara banii sau se rastoarna de bune ce sunt.

Tramvaie noi? "Nu avem 2,5 milioane de euro pentru asa ceva", se scuza seful RATP Iasi, la fel cum Guvernul se scuza ca nu îsi permite avioane F-16 decât second-hand. Sa ne resemnam asadar cu sicriele ambulante de pe strazile din Iasi, care dateaza din perioada 1959 - 1982, cam de când au fost produse si MIG-urile din dotarea fortelor aeriene române.
Auzi, nea' ziaristu'? Ia pune manuta si cauta prin toata tara asta sa vezi cam cate tramvaie noi au fost aduse din '90 pana acum si ai sa vezi ca Timisoara a luat ultimele 4 tramvaie produse de o uzina de acolo, RATB a fabricat un singur tramvai in 1990 si de atunci nimic pana in 2008, cand a produs primul tramvai modern, restul fiind MODERNIZARI, orasul Iasi a primit UN singur tramvai nou din 1992 pana in prezent, iar singurul oras care a primit 10 tramvaie ultramoderne este Oradea. Sicrie ambulante? Nu e nevoie de o defectiune tehnica pentru un moment de neatentie. Si sa nu comparam tramvaiele iesene cu afacerile grase cu avioane. Ar fi bine sa se apuce ziaristul sa scrie despre acelea, dar stie ca l-ar putea calca avionul daca intra in detalii.

Ne-am învatat cu produsele second hand. Ani la rândul, soferii si-au achizitionat din Germania autoturisme la jumatate din pretul pietei, dar au facut-o pe barba lor, pe propria raspundere. Când vine vorba însa despre mijloacele de transport în comun, raspunderea a cui mai e? Tot a
soferului?
Sa moara el cine scrie daca din '90 pana acum n'a avut o masina second hand? Ce e aia jumatate din pretul pietei, pe barba lor, blabla? Toate vehiculele sunt verificate tehnic, iar la frane si directie nu se joaca nimeni. Si da, mon cher, raspunderea e a soferului pentru modul in care conduce, iar daca se constata ca nu a fost defectiune, ce ai sa mai spui domnia ta despre 2nd handuri? Intr'o tara saraca, in care omul nu-si permite o viata decenta, s'au ridicat cativa smecherasi de rangul II, care ar trebui sa-si spuna ei "ne-am invatat cu leasingul si cu creditul bancar. Ne indatoram pe viata pentru un apartament de 3 camere si un aragaz chinezesc." Dar suntem mari ziaristi si dam verdicte.
Mai bine ziaristul ar pune mana pe tastatura sa caute cum s'au trosnit in mai multe randuri tramvaie noi-noute tocmai in orasul de unde provin marea majoritate a tramvaielor iesene. Acolo cine mai era de vina?

Ca sa dai un verdict, ar trebui mai intai sa JUDECI. In toate sensurile acestui termen.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

A mai luat foc unul... GT4 #328, acum câteva ore, la capătul de linie (sau Rondul, ca să folosesc denumirea oficială) din Copou:

Video: http://www.antena3.ro/romania/iasi-tram ... 29163.html

Cam multe incidente în ultimele luni, nu? Desigur, Tatrele le stăteau în gât, au trebuit casate!

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Cu tronsonul Podul de Piatra - Podu Ros cum ramane, in perspectiva "modernizarii splaiului raului Bahlui"?

Primaria spera la finantari pentru proiecte de 400 milioane lei

O lista de sapte proiecte a fost aprobata ieri de Consiliul Local. Grosul banilor ar urma sa fie folositi pentru inlocuirea sinelor de tramvai si amenajarea splaiurilor Bahluiului.

Consilierii locali au aprobat ieri documentatii tehnice care prevad investitii de aproape 400 milioane lei. Proiectele urmeaza sa fie depuse pentru obtinerea de fonduri europene nerambursabile. "Cele sapte proiecte aprobate acum vor fi depuse la Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est in luna ianuarie. Cu tot cu ele avem in total 17 proiecte care au nevoie de 170 milioane euro fonduri nerambursabile, fata de 111,25 milioane euro disponibile pentru polul de crestere Iasi", a declarat ieri Cosmin Coman, seful Directiei Dezvoltare si Proiecte Europene, din cadrul Primariei.

Un proiect aprobat ieri presupune modernizarea a zece kilometri de cale simpla de rulare a tramvaielor. Investitia este estimata la peste 90,1 milioane lei si vizeaza tronsoanele de pe strada Vasile Lupu, Bulevardul Metalurgiei, Calea Chisinaului, Bulevardul Primaverii, bulevardul Nicolae Iorga, pina la Bazar. O alta documentatie a fost realizata pentru reabilitarea liniei de tramvai Iasi - Dancu. Suma necesara este de 73,2 milioane lei. Fondurile vor fi alocate atit pentru reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Aurel Vlaicu, dar si partea de carosabil de pe aceasta strada, plus strada Ciurchi (portiunea cuprinsa intre strada Vasile Lupu si strada Aurel Vlaicu), strada Vasile Lupu (portiunea cuprinsa intre statia "Doi Baieti" si Bulevardul Chimiei), Bulevardul Metalurgiei.

Sefii Primariei spera sa obtina finantare si pentru proiectul de amenajare a plajei Nicolina. Proiectul are un buget total de 20,4 milioane lei si presupune reabilitarea unor cladiri, amenajarea a 3.160 mp de plaja de nisip, amenajarea unor bazine de apa sulfuroasa, a unor alei si construirea unei parcari. Alte doua proiecte aprobate ieri vizeaza modernizarea splaiurilor riului Bahlui. Unul are o valoare totala de aproape 80 milioane lei. Banii vor fi folositi pentru modernizarea Splai Bahlui Mal Sting, amenajarea unor pasaje subterane in zona Podu Ros, modernizarea bulevardului Dimitrie Mangeron, a Bulevardului Chimiei. Alte aproape 93 milioane lei sint necesare pentru modernizarea Soselei Nationale, amenajarea unui pasaj subteran in zona Podu Ros, modernizarea Splai Bahlui Mal Drept. O alta documentatie tehnica a fost realizata pentru modernizarea strazii Lapusneanu, modernizarea pasajului pietonal din Piata Unirii si reabilitarea esplanadei cuprinse intre Piata Unirii si Bulevardul Independentei. Acest proiect a fost estimat la 13,6 milioane lei.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/primar ... lei~ni818k

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Noi şantiere în Iaşi. Liniile de tramvai din Fundaţie vor fi schimbate

Şefii Regiei Autonome de Transport Public vor deschide un nou şantier până în vară.

Oficialii RATP vor schimba liniile de tramvai pe strada Gavril Muzicescu care face legătura între Fundaţie şi strada Arcu. Şantierul pentru modernizarea şinelor va fi corelat cu cel pentru construcţia pasajului Mihai Eminescu, care va face legătura între Independenţei şi Păcurari.

Astfel, atunci când constructorii Primăriei vor începe lucrările în zonă, şefii RATP vor întrerupe circulaţia tramvaielor 1 şi 13 de la Fundaţie spre Copou şi deschide şantierul pentru schimbarea liniilor de tramvai, pe o lungime de un kilometru. „Între Piaţa Eminescu şi agenţia Tarom va fi întreruptă circulaţia tramvaielor spre Copou. Noi vom coordona lucrările cu cele pentru pasaj“, a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Firma Martin Rose se va ocupa de lucrări care vor costa în jur de un milion de euro, bani din bugetul Primăriei. Modernizarea şinelor va începe în lunile de primăvară.

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/sant ... 38092.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

De ce nu nu scurteaza liniile 1 si 13 la Targu Cucu? Sau sa combine una din ele cu linia 6 pana in Dacia (adica un traseu Metalurgiei - Dacia) pentru a nu aglomera bucla de la Targu Cucu.

Un an fără tramvaie pe Copou

Continuând o „tradiţie“ veche de trei ani, şefii RATP se pregătesc şi în 2012 să suspende traseele de tramvai spre Copou. Lucrurile au stat la fel în 2009, când a fost reabilitată calea de rulare din centrul oraşului, în 2010, când s-a lucrat pe tronsonul Târgu Cucu - Cinci Drumuri şi anul trecut, din cauza şantierului din Elena Doamna, care a „prins“ şi intersecţia cu Bucşinescu.

De această dată, întreruperea circulaţiei tramvaielor 1 şi 13 este generată de lucrările care vor avea loc la Fundaţie, în cadrul proiectului „Dezvoltarea axei de transport Est-Vest în Municipiul Iaşi“. Acesta presupune modernizarea străzilor Elena Doamna, B-dul Independenţei,  Păcurari şi Piaţa Mihai Eminescu şi construirea pasajului subteran care va face legătura între Păcurari şi B-dul Independenţei. Conform şefului RATP, cel puţin un an de zile transportul ieşenilor spre Copou se va realiza cu autobuze şi microbuze. „Lucrările la pasaj vor fi de durată, prin urmare nu cred că putem relua circulaţia tramvaielor spre Copou mai devreme de un an. Încă nu am stabilit cum vom proceda, însă e clar că vom opera pe Copou doar cu autobuze şi microbuze”, ne-a declarat directorul Maricel Ghercă.

Profitând de şantierul pe care municipalitatea îl va deschide în curând, şefii RATP intenţionează să schimbe liniile de tramvai pe strada Gavril Muzicescu. „Încă nu ştim data la care vor începe lucrările. Cel mai probabil, le vom demara în momentul în care municipalitatea va începe săpăturile la Fundaţie”, a mai precizat şeful RATP.

Variante, variante...

Dacă anii trecuţi reprezentanţii regiei au decis înfiinţarea unor trasee speciale (traseul de autobuz nr. 13 sau traseul de microbuz nr. 23) sau au deviat autobuzele de pe traseul 41, de această dată s-ar putea proceda altfel. „Dacă suspendăm traseele 1 şi 13, rămâne neacoperităzona Metalurgiei spre exemplu. Prin urmare, am putea crea, să zicem, traseul de tramvai 13 barat. Ar mai fi de luat în calcul varianta de a duce tramvaiele pe strada Palat. Vom vedea, mai ales că pe A. Panu au mai rămas de executat asfaltări”, a mai spus dl. Ghercă.

http://www.evenimentul.ro/articol/un-an ... copou.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Intersecţia de la Fundaţie va fi redesenată integral




Spaţiile comerciale de la intrarea în rond, de la fosta staţie de autobuz, vor fi desfiinţate n Pe acolo se va realiza accesul în pasajul subteran n Totodată, pe sensul de mers dinspre Independenţei spre Copou va mai apărea o bandă n Primăria are în calcul şi amenajarea unei piste pentru biciclişti.
Construcţia metalică aflată vizavi de fostul sediu Romtelecom va fi demolată. Primăria va trece la desfiinţarea chioşcurilor de pe bulevardul Independenţei. Clădirea, aflată în dreptul accesului în viitorul pasaj subteran Mihai Eminescu, adăposteşte un magazin alimentar, o librărie, un magazin cu produse naturiste, dar şi o pescărie.

Comercianţii, relocaţi

Agenţii economici care îşi desfăşoară legal aici activitatea vor fi relocaţi. Primăria vrea să desfiinţeze chioşcul pentru a lărgi trotuarul şi pentru a amenaja pista de biciclişti. Un motiv în plus pentru desfiinţare e acela că respectiva construcţie nu îşi mai găseşte utilitatea deoarece aceasta era legată de staţia de transport în comun, staţie ce a fost desfiinţată. În plus, bulevardul va mai fi lărgit cu încă o bandă de circulaţie pe direcţia dinspre Independenţei spre Copou. „Pentru construcţia metalică de lângă intrarea în pasaj vom căuta soluţii să o relocăm sau să o desfiinţăm, să vedem care e situaţia juridică a ei, astfel încât să lăsăm trotuarul liber, să creem şi o pistă de biciclişti. Totodată, nu-şi mai găseşte utilitatea, pentru că era legată de staţia de transport în comun, care nu va mai fi niciodată acolo, pentru că este accesul în pasajul subteran”, a declarat Mihai Chirica, viceprimarul municipiului Iaşi.

A reînceput lucrul

Reamenajarea acelei zone face parte din planul mare de modernizare a infrastructurii rutiere şi pietonale din centru. Demarat anul trecut, proiectul presupune reabilitarea şi modernizarea a patru artere importante ce traversează Iaşul: şos. Păcurari, str. Păcurari, bulevardul Independenţei şi str. Elena Doamna. Cel mai spectaculos element al acestui proiect este însă pasajul rutier subteran din Piaţa Eminescu. Săpăturile pentru rampele de acces în pasaj s-au făcut tot anul trecut şi întreaga construcţie se află în acest moment într-un stadiu de finalizare de aproape 50%. Devierea reţelelor de utilităţi care străbăteau piaţa a fost finalizată complet. Lucrările au fost reluate de curând şi se vor desfăşura şi în funcţie de evoluţia stării vremii. În total, acest proiect beneficiază de o finanţare europeană de 91 milioane lei.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1795

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Telescaunul de la Ciric – Gata de treabă

Lucrările de construcţie la telescaunul de la Ciric au fost finalizate. Acesta se află în momentul de faţă în conservare, urmând a fi dat în exploatare odată cu inaugurarea întregii zone de agrement, cel mai probabil în vara acestui an.

849 persoane pe oră

Tipul telescaunului este fix cu mers continuu, iar staţiile de plecare, respectiv sosire sunt pe strada Moara de Vânt şi pe strada Aeroportului. Lungimea pe orizontală este de 363 metri, lungimea pe coardă 371 metri, iar diferenţa nivel între staţii este de 50 metri. Cele 20 de scaune au 4 locuri, capacitatea de transport fiind de 849 persoane pe oră.
10 milioane euro

În final, zona de agrement de la Ciric va cuprinde carosabil pietonal, piste de biciclişti, drumuri de halaj. Totodată vor fi mai multe platforme pentru colectarea deşeurilor. Din acest an, vor fi disponibile piscine pentru adulţi şi copii, vestiare, duşuri, grupuri sanitare, unităţi de prim-ajutor. Vor exista şi locuri de joacă speciale pentru copii, dar şi un turn de observaţie, un zid de escaladă, echipament de simulare şi plimbare în copaci. Delimitate clar, vor apărea şi spaţii de relaxare, zone de picnic, un teren de minigolf, unul de paintball, un teren de fotbal cu gazon, un spaţiu pentru tenis de masă, debarcadere, pontoane. Cu siguranţă, punctul de atracţie îl va reprezenta telescaunul. Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 10 milioane de euro.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1798

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

RATP Iasi vrea mai multe tramvaie moderne
Alexandra Vasiliu 15:00 (duminică 03 Feb 2013)

Sefii Iasului se pregatesc sa atraga fonduri europene, incepand din 2014, pentru achizitionarea de noi tramvaie si modernizarea celor care deja circula in oras. Intrucat costurile sunt ridicate, modernizarea unui tramvai valorand peste 500.000 de euro, iar achiztionarea unuia nou putand ajunge la peste 1,5 milioane de euro, edilii intentioneaza sa atraga bani comunitari in cadrul programelor ce se vor lansa anul viitor.

Pentru a avea pregatit un proiect in acest sens in momentul in care se vor concretiza programele europene, sefii RATP Iasi au modernizat, in colaborare cu Remar Pascani, un tramvai. Acesta beneficiaza de aer conditonat si multiple facilitate pentru calatori. Vagonul va iesi la strada imediat ce se vor obtine si ultimele omologari. "Avand in vedere ca din 2014 vor fi urmatoarele programe europene pentru modernizarea materialului rulant, deci vor fi bani europeni pentru achizitii, nu doar modernizari, ne-am gandit deja sa fim cu un produs pe piata, sa-l avem, urmand dupa aia sa vedem cum vom putea intocmi proiectul pentru obtinerea banilor europeni ca sa putem moderniza parcul”, a spus Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

Tramvaiele sunt utilizate din ce in ce mai mult intrucat fac parte din seria mijloacelor de transport ecologice. In momentul de fata, RATP scoate zilnic la strada peste 90 de vagoane.

http://www.iasiplus.ro/news/0,1/51829/R ... derne.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Centrul Iaşului, planul detaliat

În câtiva ani, centrul Iasului se va transforma radical. Primaria are planuri precise pe axa Lapusneanu – Piata Unirii – Stefan cel Mare – Palat, incluzând si zona de la Teatrul National.

Sefii orasului vor ca zona centrala sa arate ca în oricare alta metropola europeana. E cel mai ambitios proiect de investitii din ultimii 30 de ani.

Cu bani UE

În acest moment, cu fonduri europene este în derulare proiectul de refacere a bulevardului Stefan cel Mare si a strazii I.C. Bratianu. Din acest an, începe si reabilitarea strazilor cuprinse în arealul Teatrul National – Bd. Independentei – Str. C. Negri, finantarea fiind acoperita si în acest caz din fonduri europene. Pe de alta parte, în stadiu de evaluare pentru accesarea de finantari nerambursabile este proiectul regenerarii strazii Lapusneanu si modernizarii pasajului subteran din Piata Unirii. Pentru finalizare, pe masa proiectantilor este constructia esplanadei Teatrului National si a parcarii subterane. Acest proiect va fi depus, de asemenea, pentru a fi finantat cu fonduri europene.

„Exista o viziune unitara a modernizarii centrului Iasului, care trateaza transformarea mai multor zone. Avem detalii si planuri pe sectiuni care au ca obiectiv cresterea atractivitatii turistice, cresterea proportiei spatiilor verzi, punerea în valoare a zonelor si cladirilor istorice din centru. Modificarile de pe Stefan cel Mare sunt continuate cu o noua abordare a esplanadei Teatrului National, regenerarea urbana a strazii Lapusneanu, a legaturii acesteia cu Piata Unirii”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

Lapusneanu, parfum de epoca

Strada Lapusneanu îsi va recapata parfumul de epoca si va redeveni zona de promenada. Pavimentul va fi schimbat cu piatra naturala, vor fi create mici scuaruri, mobilierul stradal, de la chioscuri de ziare la cosuri de gunoi, va avea un design inspirat din cele care au fost în trecut. Si stâlpii de iluminat public vor fi înlocuiti pentru a se încadra în peisaj. De asemenea, parcul Mitocul Maicilor, dintre Bd. Independentei si Muzeul Unirii va fi redesenat complet, marindu-se proportia spatiului verde.

Fântâni arteziene în cascada

Reabilitarea Pietei Unirii va fi completata printr-un nou proiect al municipalitatii, aflat în acest moment în evaluare la Ministerul Dezvoltarii. Alaturi de strada Lapusneanu va fi reabilitata esplanada dintre Hotel Unirea si Bd. Independentei. Este prevazuta înlocuirea pavimentului, redesenearea spatiilor verzi si construirea a doua fântâni arteziene în cascada. Pe de alta parte, va intra în modernizare pasajul subteran din Piata Unirii. Proiectul este evaluat în acest moment la costuri de 3 milioane euro. Totul va fi completat cu restaurarea si redarea utilitatii publice a Palatului Braunstein, cladire-simbol.

Finalizare în 2013

În acest an, va continua reabilitarea si transformarea bulevardului Stefan cel Mare si Sfânt. Piatra cubica va fi montata si pe tronsonul dintre I.C. Bratianu si Piata Unirii, vor fi redesenate trotuarele si schimbate retelele de utilitati precum si iluminatul public. Pe acest sector vor fi pastrati teii pe aliniamente, mai ales în zona de locuinte, iar strada va fi deschisa circulatiei auto. Potrivit estimarilor, acest proiect va fi finalizat pâna la sfârsitul acestui an.

Hrubele de la CUB

Din planul de refacere a centrului orasului face parte si esplanada de la Cub. Ideea sefilor Primariei este ca acest loc sa fie integrat în peisaj si sa devina la rândul sau un punct de atractie. În aceasta zona sunt de fapt doua obiecte: pe de o parte esplanada de la nivelul solului, iar pe de alta parte hrubele din subteran. Galeriile, odata refacute, pot primi diverse destinatii: cafenele, muzeu, spatiu expozitional pentru artisti. Marile orase ale Europei valorifica la maximum aceste spatii subterane. La fel se va întâmpla si la Iasi.

Mitropolia, restaurata cu fonduri UE

Unul din cele mai importante proiecte pentru zona centrala va fi cel derulat de Mitropolia Moldovei si Bucovinei. Astfel, pâna în vara lui 2015, va fi implementat un proiect de refacere a ansamblului Mitropolitan din Iasi. Investitia va fi în valoare de peste 60 milioane de lei, echivalentul a peste 13 milioane de euro. Mare parte din suma reprezinta fonduri europene nerambursabile. Cu acesti bani se vor reface Catedrala Mare, Mitropolia Veche (biserica Sf. Gheorghe), Palatul Mitropolitan, Cancelaria, biblioteca, caminul monahal. Totodata, întreg ansamblul va beneficia de iulinat arhitectural si o noua amenajare peisagistica, modernizarea aleilor. Vor fi restaurate si catapetesmele Catedralei Mitropolitane si a Catedralei vechi, dar va fi amenajat si un muzeu în subsol.


Refacerea cladirilor

Transformarea urbanistica a bulevardului Stefan cel Mare va fi întregita prin restaurarea unor cladiri de pe sectorul Trei Ierarhi – colonel Langa. Restaurarea cladirii Episopiei Catolice a creat posibilitatea continuarii lucrarilor de refacere si pe restul corpurilor pâna spre Mitropolie. Practic, Primaria îsi propune o transformare a cladirilor, dupa modelul celei deja restaurate pentru a crea o structura unitara. Sefii Primariei au demarat deja discutiile cu proprietarii spatiilor pentru a identifica solutiile de finantare.

Parcare subterana la Teatru

Esplanada Teatrului National constituie un alt proiect ambitios care doreste sa pastreze functionalitatea urbanistica a axei Teatrul National – Catedrala Mitropolitana, dar în acelasi timp sa creeze o parcare subterana care sa faca fata necesitatilor unei viitoare zone turistice, culturale si religioase. În proiectare este în acest moment realizarea unei parcari subterane cu 230 de locuri, deasupra careia va fi reconstruita si reamenajata esplanada dintre bulevard si teatru. Conform planurilor, intrarea în viitoarea parcare subterana va fi pe strada I.C. Bratianu, iar iesirea pe strada Agatha Bârsescu. De asemenea, în cadrul proiectului este inclusa si marirea suprafetei de spatiu verde din stânga cladirii teatrului si amenajarea unui amfiteatru care poate fi folosit pentru reprezentatii în spatiu liber. Teatru-cub, ridicat pe acest loc va fi relocat, cel mai probabil în cadrul campusului Tudor Vladimirescu pentru a gazdui reprezentatii de teatru studentesc.

Modernizari de strazi

În acest vor începe lucrarile de reabilitare si modernizarea a retelei de strazi din spatele Primariei, laterala Teatrului National si pâna în strada C. Negri, dar si modernizarea a trei parcari. Proiectul cu fonduri europene este în valoare de 1 milion euro si include strazile Manastirea Dancu, Agatha Bârsescu, Armeana, Sf. Sava, Ion Baciu, Matei Millo, Stroescu, Vovidenie, Barboi si Costache Negri. O investitie importanta în aceasta zona apartine si ApaVital care trebuie sa modernizeze reteaua de alimentare cu apa si canalizare.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1803

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use