Topic: Astra Imperio Metropolitan
1474 posts, 364712 views
📖 Pagination options
-
- orex
-
Posted:
-
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
cris_m
Articol de 2 lei pe care l-au scris niste habarnisti. Inclusiv in articol bajbaie o gramada.
Articol de 2 lei pe care l-au scris niste habarnisti. Inclusiv in articol bajbaie o gramada.
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
Andrei98
Informatiile care sunt trecute pe wikipedia se pare ca nu sunt mereu corecte. Pentru Galati nu am facut nimic la SAERP, au actionare Siemens. Iar pentru Civitas si Metropolitan Siemens nu a contribuit cu nimic la actionare, este integral SAERP. Daca tot poate contribui oricine pe wikipedia am editat eu acum si am corectat.
orex wrote here:
Pana si pe wikipedia te poti dumiri!![]()
Daca nu, mergem si pe calea asta!
Informatiile care sunt trecute pe wikipedia se pare ca nu sunt mereu corecte. Pentru Galati nu am facut nimic la SAERP, au actionare Siemens. Iar pentru Civitas si Metropolitan Siemens nu a contribuit cu nimic la actionare, este integral SAERP. Daca tot poate contribui oricine pe wikipedia am editat eu acum si am corectat.
- Media
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
Media
De ce spui asta? Ce nu e adevărat în articol?
cris_m wrote here:
Articol de 2 lei pe care l-au scris niste habarnisti. Inclusiv in articol bajbaie o gramada.
De ce spui asta? Ce nu e adevărat în articol?
-
- V2A
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
V2A
https://economedia.ro/primarul-nicusor-d ... WSMtBzcu
https://economedia.ro/ce-spune-producato ... WpstBzcu
Primarul Nicușor Dan, despre tramvaiele Astra Arad: Comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor care trebuie să dezvolte o putere de 120 kW cu aceeași durată de viață / Tramvaiele ar urma să intre în circulație la sfârșitul lunii octombrie
Primăria Capitalei, prin comisia tehnică de recepție, face verificări privind conformitatea motoarelor care echipează cele 8 tramvaie noi livrate deja de la Astra Arad, dar nu va accepta tramvaie care sunt sub parametrii tehnici stabiliți prin caietul de sarcini, a transmis miercuri primarul general Nicușor Dan.
Într-o conferință de presă prin care a anunțat o licitație de 500 de milioane de euro pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai din București, Nicușor Dan a răspuns întrebărilor jurnaliștilor privind situația motoarelor Siemens de 100 de kW care trebuie să funcționeze cu o putere specifică propulsoarelor de 120 kW dar cu aceeași „durată de viață”, problemă despre care Economedia a scris marți, în exclusivitate.
Acesta a confirmat că, obligația producătorului este de echipa tramvaiele cu motoare care să dezvolte o putere de 120 kW cu durata de viață aferentă, în condițiile în care, potrivit surselor Economedia, motoarele au doar 100 kW.
Dacă produsul este conform și trece recepția tehnică, tramvaiele vor circula pe linia 41 de-abia la sfârșitul lunii octombrie, deși în iunie, la livrarea prototipului, Nicușor Dan promitea că vor intra în exploatare începând din septembrie.
„Este o întârziere cam de o lună, parte din vina noastră, ne-o asumăm, faptul că discuțiile nu au pornit mai devreme și a fost doar un schimb de hârtii între noi și Astra. Chiar astăzi este o întâlnire a comisiei de recepție între noi (n.r PMB) și Astra Arad. Se fac verificări cu STB, cu ADI-ul de transport cu Autoritatea Feroviară Română, cu ADR-ul (n.r Agenția pentru Dezvoltare Regională) astfel încât tramvaiele să fie conforme cu oferta și cu contractul de finanțare de la UE. Tramvaiele care au venit au motoare Siemens, comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor cu oferta făcută și care ofertă a respectat caietul de sarcini, o să avem răspunsul final de la comisia de recepție. E o chestiune tehnică, dacă puterea motorului permite o viață lungă. Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia. PMB nu-și permite să primească tramvaie sub parametrii din caietul de sarcini, contractul este verificat… Vom recepționa niște tramvaie pentru care toate componentele și toți parametrii vor fi egali sau peste cei ofertați. Nu ne permitem nici noi, nici furnizorul… Vor fi tramvaiele pe stradă la sfârșitul lunii octombrie”, a dat asigurări Primarul General.
Până în prezent, Uzina Astra Arad a livrat PMB 8 unități din comanda totală de 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, dar punerea în circulație întârzie pentru că încă nu s-a făcut recepția, lucrările pentru prelungirea peroanelor nu sunt terminate, iar Ministerul Transporturilor încă nu a finalizat procedurile pentru omologare.
https://economedia.ro/primarul-nicusor-d ... WSMtBzcu
Ce spune producătorul de tramvaie Astra despre puterea motoarelor livrate la București : am decis înlocuirea motorului ofertat de 120 kW. cu unul mai performant, de 100-150 kW
Tramvaiele livrate Primăriei București sunt performante, cu o putere cuprinsă între 100 și 150 kW, superioară celui ofertat inițial, de 120 kW, potrivit răspunsului pe care producătorul Astra Arad l-a trimis miercuri, la solicitarea Economedia. Constructorul transmite de asemenea că, în documentele pentru licitație nu a fost cerută o anumită putere a motorului, deși miercuri, chiar Primarul General Nicușor Dan a subliniat că puterea este înscrisă în caietul de sarcini : ,,Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia.” (detalii aici)
Astra explică înlocuirea motorului ofertat prin dezvoltarea tehnologică și timpul mare care a trecut de la depunerea ofertei până la semnarea contractului : ,,Referitor la motoarele care echipează tramvaiele de la București, Astra a depus o ofertă cu 5 ani în urmă, în care este specificată puterea de 120kW/motor. În perioada care s-a scurs de la depunerea ofertei, au apărut motoare mai performante, mai fiabile și mai economice din punct de vedere al consumului de energie, așa că am decis înlocuirea motorului ofertat cu un motor Siemens -Germania care dezvoltă o putere cuprinsă între 100-150 kW superior celui ofertat inițial fapt confirmat și de singurul Organism de Omologare și Certificare din România. Menționăm că, în documentele de licitație nu a fost cerută o putere a motorului aceasta fiind de competența fabricantului” potrivit răspunsului trimis de Astra Arad Economedia. Deși Primarul Nicușor Dan promitea în iunie, la livrarea primului tramvai că, din septembrie 4-5 tramvaie vor intra în circulație, acum sunt livrate 8 tramvaie, dar noul termen estimat pentru intrarea în exploatare este sfârșitul lunii octombrie.
În fișa tehnică pe care a consultat-o Economedia puterea indicată a motorului este de 100 kW :
Din explicațiile Primarului General reiese că în comisia de recepție rămâne să se verifice dacă puterea noilor motoare este conformă și asigură aceeași durată de viață a motorului : ,,Tramvaiele care au venit au motoare Siemens, comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor cu oferta făcută și care ofertă a respectat caietul de sarcini, o să avem răspunsul final de la comisia de recepție. E o chestiune tehnică, dacă puterea motorului permite o viață lungă. Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia.” a precizat miercuri Nicușor Dan.
Patronul Astra : Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe ?
Patronul Astra, Valer Blidar a recunoscut pentru publicația Mainnews că tramvaiele livrate la București au motoare de 100 kW, dar cu plajă de putere de la 100 la 151 kW : ,,Pentru acest tramvai avem două tipuri de boghiuri. Un boghiu cu motoare austrice de 120 KW și un boghiu cu motoare Siemens asincrone, care are o plajă de putere între 100 și 151 KW. Siemens a creat această plajă pentru ca atunci când tramvaiul nu are nevoie de putere mare să aibă un consum mai mic de energie. Boghiul și motoarele sunt omologate. Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe?” a spus Blidar.
https://economedia.ro/ce-spune-producato ... WpstBzcu
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
shoppy
Dacă calculăm cu cât la sută poate fi forțat motorul pe curent vine 259 / 221 = 1.17%, deci tensiunea maximă este 380 * 1.17 = 445(că U = I * R cu R constant), deci puterea maximă este 259 * 445 * 0.74 * 1.73 / 1000 = 147kW, deci eu cred că merge, să mai verifice cineva.
Dacă calculăm cu cât la sută poate fi forțat motorul pe curent vine 259 / 221 = 1.17%, deci tensiunea maximă este 380 * 1.17 = 445(că U = I * R cu R constant), deci puterea maximă este 259 * 445 * 0.74 * 1.73 / 1000 = 147kW, deci eu cred că merge, să mai verifice cineva.
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
cris_m
Chiar daca nu face obiectul principal al discutiei, o sa explic pentru a intelege unde sunt problemele. Nu spun ca nu e adevarat. Doar ca:
1. Se mentioneaza in articol ca stirea e pe surse. Cine sunt acelea? Producatorul, sindicatul, angajat STB/PMB/Astra?
2. De unde stiu ei ca motorul nu are 120 kW? L-au masurat? Au vazut parametrii nominali inscrisi pe motor? Uite, in articolul ulterior, postat 2 mesaje mai sus de colegul @V2A au catadicsit sa puna si fisa tehnica pe baza carora fac aceste presupuneri...
3. Se compara modelul licitat la Cluj si Oradea cu cel de la Bucuresti, in conditiile in care este evident ca specificatiile nu sunt perfect identice...
Eu cel putin asta am gasit in neregula la o prima vedere, probabil mai sunt si altele.
Media wrote here:cris_m wrote here:
Articol de 2 lei pe care l-au scris niste habarnisti. Inclusiv in articol bajbaie o gramada.
De ce spui asta? Ce nu e adevărat în articol?
Chiar daca nu face obiectul principal al discutiei, o sa explic pentru a intelege unde sunt problemele. Nu spun ca nu e adevarat. Doar ca:
1. Se mentioneaza in articol ca stirea e pe surse. Cine sunt acelea? Producatorul, sindicatul, angajat STB/PMB/Astra?
2. De unde stiu ei ca motorul nu are 120 kW? L-au masurat? Au vazut parametrii nominali inscrisi pe motor? Uite, in articolul ulterior, postat 2 mesaje mai sus de colegul @V2A au catadicsit sa puna si fisa tehnica pe baza carora fac aceste presupuneri...
3. Se compara modelul licitat la Cluj si Oradea cu cel de la Bucuresti, in conditiile in care este evident ca specificatiile nu sunt perfect identice...
Eu cel putin asta am gasit in neregula la o prima vedere, probabil mai sunt si altele.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
shoppy
Din nefericire dă din calcule că sursa sigură ori e habarnistă ori face pe prostul.
Din nefericire dă din calcule că sursa sigură ori e habarnistă ori face pe prostul.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
andreiiul
Am incercat sa caut caietul de sarcini pe forum si nu l-am gasit (poate nu am avut destula rabdare) si nici din SEAP nu-l pot deschide (lipsa certificat) sa vad cine are dreptate. Conform caietului de sarcini cine are dreptate totusi: PMB sau Astra?
Am incercat sa caut caietul de sarcini pe forum si nu l-am gasit (poate nu am avut destula rabdare) si nici din SEAP nu-l pot deschide (lipsa certificat) sa vad cine are dreptate. Conform caietului de sarcini cine are dreptate totusi: PMB sau Astra?
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
punmeister
Nu se specifica.
Nu se specifica.
caiet+de+sarcini+tramvaie.pdf
caiet+de+sarcini+tramvaie.pdf (4.94 MB; downloaded 57 times)
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
andreiiul
Pai si atunci de ce acest tam tam fara rost? Cumva motoarele de 100kw nu fac fata si nu stiu cum s-o dreaga?
Pai si atunci de ce acest tam tam fara rost? Cumva motoarele de 100kw nu fac fata si nu stiu cum s-o dreaga?
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
WT_fan06
Ce anume nu face față, dacă probele în pantă de tractat / împins un vagon încărcat cu saci de nisip au fost trecute cu brio?
(Nici nu mă interesează puterea motorului pentru întrebarea de mai sus)
Ce anume nu face față, dacă probele în pantă de tractat / împins un vagon încărcat cu saci de nisip au fost trecute cu brio?
(Nici nu mă interesează puterea motorului pentru întrebarea de mai sus)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
andrei11
Puterea motorului este un parametru esenţial, nu-mi vine să cred că Astra nu l-a respectat. Sau nu a negociat cu PMB. În sensul că PMB o fi cerut un motor de o anumită putere, a venit Astra şi a specificat că pentru condiţiile de parcurs din Bucureşti nu e nevoie de un motor aşa de puternic. Sunt sigur că s-a discutat acest aspect încă din faza de proiectare şi că s-a ajuns la o înţelegere.
Puterea motorului este un parametru esenţial, nu-mi vine să cred că Astra nu l-a respectat. Sau nu a negociat cu PMB. În sensul că PMB o fi cerut un motor de o anumită putere, a venit Astra şi a specificat că pentru condiţiile de parcurs din Bucureşti nu e nevoie de un motor aşa de puternic. Sunt sigur că s-a discutat acest aspect încă din faza de proiectare şi că s-a ajuns la o înţelegere.
- nathalael
-
Posted:
-
Re: Astra Imperio Metropolitan
nathalael
Și dacă a trecut de câteva ori probele, inseamna ca nu pot avea probleme pe termen lung? STB mai are niște tramvaie care pot urca dealurile din oraș, dar evita sa le trimită pe trasee unde ar da de dealuri.
Problema e, dacă au ofertat altceva decât ce au adus, ca pe baza a ce au ofertat, au primit punctaj la partea tehnica.
Faptul ca Nicu nu semnează și pasează la alții spune destul de multe.
Și dacă a trecut de câteva ori probele, inseamna ca nu pot avea probleme pe termen lung? STB mai are niște tramvaie care pot urca dealurile din oraș, dar evita sa le trimită pe trasee unde ar da de dealuri.
Problema e, dacă au ofertat altceva decât ce au adus, ca pe baza a ce au ofertat, au primit punctaj la partea tehnica.
Faptul ca Nicu nu semnează și pasează la alții spune destul de multe.
📖 Pagination options