Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Astra Imperio Metropolitan

1938 posts, 549779 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 34 35 36 37 38 39 40  ... 139
 
 

📖 Pagination options
Re: Astra Imperio Metropolitan orex

Puss in Boots wrote here:
WT_fan06 wrote here:
Cu alte cuvinte, DA, susțin ca orarele lui 41 să fie complet regândite pentru a acomoda noile tramvaie.


Pentru a "se" acomoda noile tramvaie. Daca vrei sa scrii intrucatva in romaneste, fie si ca personificare ("care consta în a atribui unui obiect inanimat, sau unei abstractiuni, calitatile, figura, sentimentele, limbajul, modul de a se comporta al unei persoane"). Poti schimba topica apoi si sa zici ca "tramvaiele sa se acomodeze" (literar aproape).

Appo!
@WT_fan06  circuli cu 41 sau...scrii din putul gandirii?!

 


Re: Astra Imperio Metropolitan WT_fan06

Puss in Boots wrote here:
WT_fan06 wrote here:
Cu alte cuvinte, DA, susțin ca orarele lui 41 să fie complet regândite pentru a acomoda noile tramvaie.


Pentru a "se" acomoda noile tramvaie. Daca vrei sa scrii intrucatva in romaneste, fie si ca personificare ("care consta în a atribui unui obiect inanimat, sau unei abstractiuni, calitatile, figura, sentimentele, limbajul, modul de a se comporta al unei persoane"). Poti schimba topica apoi si sa zici ca "tramvaiele sa se acomodeze" (literar aproape).

Orarul acomodează noile tramvaie. Tramvaiele nu au cu se să se acomodeze. Este corect gramatical cum am scris.

orex wrote here:
Appo!
@WT_fan06  circuli cu 41 sau...scrii din putul gandirii?!
Nu ești singurul care cunoaște linia 41 și nici singurul care are dreptul la opinii vizavi de transportul din vestul orașului. Ce anume am scris din puțul gândirii, în opinia dumitale?

 


Re: Astra Imperio Metropolitan orex

Simplu, ca buna ziua!
”Sustin ca orarele lui 41 sa fie complet regandite...(...)”
E clar ca nu vor trebui sa mai vina-n statie la frecventa actuala, de 2 min.  (se vor calca pe ”bataturi” in inter statii, mai abitir ca acum), dar nici la cele 5 min. vizate de tine, intrucat un 36 de m la 5 min. n-are cum sa ”ingurgiteze” pasageri, la orele de varf, ca 2x27 de m la 2 min., oricat de amarat ar fi V3A-ul ala! De acord?!
Un ”compromis” tre facut, dar daca e s-o iei ca pe linia 41 vor slefui doar nr. de tramvaie din contractul de finantare (20 bucati), e clar ca vor defila mai putine ca acum si fara repercusiunile de rigoare (aglomeratie de nedescris, stationari inutile in interstatii)!

 


Re: Astra Imperio Metropolitan ByOnu

Vazand interiorul Imperio, imi pare ca 1 Imperio de 36m are o capacitate similara cu un V3A de 27m. Prin urmare, reducerea turatiei este o greseala dpmdv.

A compara un tramvai LF cu echipamente care schimba spatierea in salonul calatorilor, cu un tramvai cu podea inalta si un singur rand de scaune, doar pe baza lungimii, mi se pare un rationament gresit. Un Imperio de 27m ar avea garantat o capacitate mai mica decat cea a unui V3A de lungime similara. Nu cred ca raportul capacitatii salonului este de 1:1 intre un HF si un LF de lungimi egale.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan andrei11

Am întrebat şi eu, hai că sunteţi unii de aici specialişti în tramvaie ( ATENŢIE ! NU am pus ghilimele la cuvântulspecialişti ), aşadar,  care e capacitatea Metropolitanului ?

 


Re: Astra Imperio Metropolitan punmeister

ByOnu wrote here:
Vazand interiorul Imperio, imi pare ca 1 Imperio de 36m are o capacitate similara cu un V3A de 27m. Prin urmare, reducerea turatiei este o greseala dpmdv.

A compara un tramvai LF cu echipamente care schimba spatierea in salonul calatorilor, cu un tramvai cu podea inalta si un singur rand de scaune, doar pe baza lungimii, mi se pare un rationament gresit. Un Imperio de 27m ar avea garantat o capacitate mai mica decat cea a unui V3A de lungime similara. Nu cred ca raportul capacitatii salonului este de 1:1 intre un HF si un LF de lungimi egale.

V3A are o capacitate de 249 de calatori la o incarcare de 6.5 calatori/m2, in timp ce Imperio Metropolitan este cu 30% mai spatios la 322 de calatori la aceeasi incarcare de 6.5 calatori/m2.

Si asta tinand cont de faptul ca in calculul capacitatii Imperio Metropolitan au fost excluse spatiile PMR, cum se face normal pentru orice tramvai LF. Deci e cu atat mai bine.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan cris_m

subway guru wrote here:
Pe mine ma interesa mai mult cine nu unde.

Ca la celelalte contracte (hibride in special), cu  angajati de la Astra. Asa ar fi normal daca tot e mentenanta externalizata.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan ByOnu

Multumesc, pun, pentru clarificari!  :bere:

Insa, vreau sa mai adaug ceva. Astazi in 41, la orele de varf, se circula sardea. Introducem tramvaie ceva mai spatioase si reducem turatia pentru a pastra nivelul de incarcare tip sardea? Sau incercam efectiv sa crestem confortul calatorilor (confort nu inseamna doar AC si LF, inseamna si sa nu-ti respire unul in ceafa) si crestem capacitatea de transport a liniei?

 


Re: Astra Imperio Metropolitan punmeister

Turatiile alea au fost facute la nivel de 2018, deci probabil ca nu vor fi luate in considerare.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan Andrei98

Nu doreste nimeni sa imbunatateasca cu adevarat ceva, trebuie sa se mearga in continuare in stil sardea chiar daca ne vin vehicule de capacitate mai mare. Aceiasi situatie este valabila si la autobuze, acolo fiind si mai grav. Si mai grav este ca unora li se pare normal sa se procedeze asa. A se vedea si marea "suplimentare" anuntata cu inceperea scolii dupa reducerea de parc din timpul verii(care nu ar trebui sa se intample) fara nici un anunt si ajungi sa stai dupa linii importante de autobuz si 20 minute.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan WT_fan06

orex wrote here:
Simplu, ca buna ziua!
”Sustin ca orarele lui 41 sa fie complet regandite...(...)”
E clar ca nu vor trebui sa mai vina-n statie la frecventa actuala, de 2 min.  (se vor calca pe ”bataturi” in inter statii, mai abitir ca acum), dar nici la cele 5 min. vizate de tine, intrucat un 36 de m la 5 min. n-are cum sa ”ingurgiteze” pasageri, la orele de varf, ca 2x27 de m la 2 min., oricat de amarat ar fi V3A-ul ala! De acord?!
Un ”compromis” tre facut, dar daca e s-o iei ca pe linia 41 vor slefui doar nr. de tramvaie din contractul de finantare (20 bucati), e clar ca vor defila mai putine ca acum si fara repercusiunile de rigoare (aglomeratie de nedescris, stationari inutile in interstatii)!

Dar sunt total de acord cu ce spui!

Te iei de acele "5 minute zise de mine" de pomană, când eu încercam să exprim faptul că mai important e mersul cadențat și respectarea frecvenței decât suprasaturarea liniei și circulatul în trenulețe cum este în prezent. Nu poate nega nimeni faptul că acum se circulă ineficient, se îngrămădesc vagoanele la capetele de linie, iar pe traseu circulă în perechi, sau, chiar și așa, există goluri considerabile. Poți umple câte Metropolitane vrei cu screenshot-uri din InfoTB drept dovezi...  :rofl:

E clar că nu poate fi vorba de frecvență de 5 minute, nici măcar dacă o luăm matematic. Și dacă ai fi avut un tramvai cu 2 x capacitatea V3A, tot ai fi transportat mai puțini oameni. Dar, din nou, încerc să pun accentul pe uniformizarea intervalelor, nu pe păstrarea status-quo-ului, pentru că, așa cum am mai spus, nu există loc fizic la capetele de linie ca să înlocuiești 1 la 1 un V3A cu un Imperio.  :bere:

 



Re: Astra Imperio Metropolitan subway guru

N-ai sa vezi asa ceva la noi, daca vine unul sa te impinga iese cu cafteala!
:oops:

 


Re: Astra Imperio Metropolitan cris_m

ByOnu wrote here:
Insa, vreau sa mai adaug ceva. Astazi in 41, la orele de varf, se circula sardea. Introducem tramvaie ceva mai spatioase si reducem turatia pentru a pastra nivelul de incarcare tip sardea? Sau incercam efectiv sa crestem confortul calatorilor (confort nu inseamna doar AC si LF, inseamna si sa nu-ti respire unul in ceafa) si crestem capacitatea de transport a liniei?

Cresterea capacitatii de transport a unei linii trebuie sa se faca tinand cont de o serie de factori precum spatierea vehiculelor, distanta de franare, pe langa cererea si capacitatea de transport. Nu este o operatiune la voia intamplarii, exista formule matematice pentru asa ceva, trebuie doar aplicate pe baza datelor culese din teren. In acest moment, o reducere a parcului circulant de pe 41 va fi necesara tocmai pentru a asigura cei doi factori amintiti la inceput. Cei 9 m in plus isi spun cuvantul, atat ca spatiu fizic ocupat, cat si ca distanta de franare care, evident, este mai mare, deci implicit vehiculele trebuie sa fie mai "aerisite". Asa ca, oricat de tentanta este cresterea capacitatii de transport, pe atat este de delicata.

Andrei98 wrote here:
Nu doreste nimeni sa imbunatateasca cu adevarat ceva, trebuie sa se mearga in continuare in stil sardea chiar daca ne vin vehicule de capacitate mai mare. Aceiasi situatie este valabila si la autobuze, acolo fiind si mai grav. Si mai grav este ca unora li se pare normal sa se procedeze asa. A se vedea si marea "suplimentare" anuntata cu inceperea scolii dupa reducerea de parc din timpul verii(care nu ar trebui sa se intample) fara nici un anunt si ajungi sa stai dupa linii importante de autobuz si 20 minute.

Desi nu este subiectul principal al discutiei, o sa explic pe scurt, situatia fiind mai complexa decat vede un simplu calator.

In primul rand, e vorba de partea administrativa:
Cu cine asiguri serviciul de transport? Sa nu uitam ca problema personalului este una istorica, care intre timp s-a acutizat. Nu doar la ETE, ci si la DTA. Pana nu se rezolva acest aspect multe vehicule vor ramane in unitati pentru ca nu are cine sa le scoata pe traseu. Iar pana la vehicule complet autonome, este cale lunga.
Cu ce asiguri serviciul de transport? Orice pe lumea asta costa... si nu putin, din pacate. Cand ai un buget care abia iti ajunge sa intretii mamutii (termo si transortul), te apuci sa faci economii de oriunde poti, cu pretul disconfortului... Ne place sau nu, asta e situatia, intre a nu mai avea deloc aceste servicii si a le avea la o calitate mai slaba, eu personal zic ca mai buna e prima varianta.

Apoi, de partea tehnica:
Cu ce vehicule asiguri serviciul? La ETE parcul este la pamant, abia se asigura parcul redus, iar DTA se indreapta in aceeasi directie usor-usor, varsta inaintata a autobuzelor Citaro spunandu-si cuvantul... Vezi bine in topicul dedicat cate se defecteaza pe traseu, multe cu defecte de durata/costisitoare.
Cum asiguri fluenta vehiculelor? In lipsa unor benzi unice sau a unei semaforizari cu adevarat inteligente, efectiv nu ai cum sa asiguri serviciul fluent. Uita-te bine la 102, cu toate suplimentarile care s-au facut an de an (da, si anul asta au adaugat 2 ture), sunt momente cand astepti 10-15 minute si apoi apar cate 3-4 autobuze la interval de 1-2 minute. Normal ca primul va fi plin orice si oricat ai face.

 


Go to page:  1  ... 34 35 36 37 38 39 40  ... 139
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2325 forum members have written 424139 posts in 5280 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use