Topic: Piața Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
181 posts, 80486 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
Andrei98
Am scris si la subiectul dedicat pentru Imperio ca tramvaiul are 2470mm latime cu usile deschise fata de 2400 cu usile inchise.
Am scris si la subiectul dedicat pentru Imperio ca tramvaiul are 2470mm latime cu usile deschise fata de 2400 cu usile inchise.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
subway guru
Multumesc, n-am urmarit subiectul cu foarte multa atentie.
E vorba deci de 7cm in plus.
Inca o intrebare, asa au fost cerute sau asa le-a iesit?
Multumesc, n-am urmarit subiectul cu foarte multa atentie.
E vorba deci de 7cm in plus.
Inca o intrebare, asa au fost cerute sau asa le-a iesit?
- orex
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
orex
”Cursa usilor spre exterior nu va depasi gabaritul maxim pentru constructia statiilor peroanelor existente pe reteaua achizitorului (maxim 180 mm de la peretele vagonului) cu conditia ca partile de jos ale usilor, inclusiv mecansimul acestora sa nu coboare sub nivelul de 280 mm de la NSS (nivelul superior al sinei), cu bandajele uzate la maxim si incarcatura maxima a tramvaiului;”
Cerinta nr. 28 pg. 12/82 a CS-ului!
”Cursa usilor spre exterior nu va depasi gabaritul maxim pentru constructia statiilor peroanelor existente pe reteaua achizitorului (maxim 180 mm de la peretele vagonului) cu conditia ca partile de jos ale usilor, inclusiv mecansimul acestora sa nu coboare sub nivelul de 280 mm de la NSS (nivelul superior al sinei), cu bandajele uzate la maxim si incarcatura maxima a tramvaiului;”
Cerinta nr. 28 pg. 12/82 a CS-ului!
- LucaTB
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
LucaTB
Au început să taie și peroanele stației "Calea Ferentari":
Au început să taie și peroanele stației "Calea Ferentari":
20220910_191214.jpg (1.07 MB; downloaded 4512 times)
20220910_191349.jpg (1.24 MB; downloaded 4512 times)
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
ClaudiuBadita
Terminalul Alexandria se pare ca ar fi fost finalizat si dat in exploatare in 1962 conform harta retea ITB din perioada respectiva si a fost modificat total odata cu modernizarea depoului in anul 2005.
Linii active:
32 - 1989/1990 - prezent - Depoul Alexandria - Piata Unirii
Linii desfiintate:
2 - 1962 - 2006 - Depoul Alexandria - Sos. Giulesti<br>
5 - 1964 - 1968 - Depoul Alexandria - Sos. Pipera<br>
15 - 1962 - 2006 - Depoul Alexandria - Gara De Nord<br>
18 - 1980? - 1983 - Depoul Alexandria - Uranus<br>
37 - 1980?- 1984 - Depoul Alexandria - Inteprinderea Prefabricate<br>
37 - 1989?- 2001 - Depoul Alexandria - Vasile Parvan (fost Schitu Magureanu)<br>
Terminalul Alexandria se pare ca ar fi fost finalizat si dat in exploatare in 1962 conform harta retea ITB din perioada respectiva si a fost modificat total odata cu modernizarea depoului in anul 2005.
Linii active:
32 - 1989/1990 - prezent - Depoul Alexandria - Piata Unirii
Linii desfiintate:
2 - 1962 - 2006 - Depoul Alexandria - Sos. Giulesti<br>
5 - 1964 - 1968 - Depoul Alexandria - Sos. Pipera<br>
15 - 1962 - 2006 - Depoul Alexandria - Gara De Nord<br>
18 - 1980? - 1983 - Depoul Alexandria - Uranus<br>
37 - 1980?- 1984 - Depoul Alexandria - Inteprinderea Prefabricate<br>
37 - 1989?- 2001 - Depoul Alexandria - Vasile Parvan (fost Schitu Magureanu)<br>
Terminal_Alexandria_2022.jpg (1.72 MB; downloaded 4010 times)
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
ClaudiuBadita
Terminalul Piata Rahova - fost Parc Rahova (chiar a existat un parc mare in zona care se intindea pe intreaga suprafata a blocurilor "ghetou" dintre Str Amurgului si Intrarea Recas, construite in perioada anilor '70.)
Sina de tramvai a fost prelungita pana la Parc Rahova in 1935 (daca nu chiar spre finalul lui 1934). Aceasta fusese prelungita de la capatul aflat la cea vreme in zona Pietei George Cosbuc (Piata de flori).
Prin 1924-1925, s-a realizat la Piata George Cosbuc o intorcere in triunghiul format de strazile George Cosbuc, Odoarei si Viilor si a functionat pana spre anii '50.
Terminalul Piata Rahova a fost punt terminus pana in 1962, perioada in care linia se prelungeste pana la Depoul Alexandria.
In imaginile ortofoto in 1977 Calea Rahovei, de la Piata spre Unirii abia incepea sa fie modernizata si largita, se stabileau profilurile noilor blocuri la bulevard si se efectua demolari ale caselor.
In urma largirii strazii a aparut scoarul lat de spatiu verde iar tramvaiul a fost deviat pe la marginea acestuia, scoar ce a fost dezafectat in urma modernizarii din 2003, moment in care linia arevenit pe profilul initial din 1935.
Linii desfiintate:
2 - 195? - 1962 - Piata Rahovei - Sos. Giulesti
4 - 1997 - 2003 - Piata Rahovei - Zetarilor
7 - 1935 - 1963 - Parcul Rahovei (prin Uranus) - Abator
15 - 1935 - 1962 - Parcul Rahovei - Gara De Nord
18 - 1991 - 1997 - Piata Rahovei - CFR Progresul
Terminalul Piata Rahova - fost Parc Rahova (chiar a existat un parc mare in zona care se intindea pe intreaga suprafata a blocurilor "ghetou" dintre Str Amurgului si Intrarea Recas, construite in perioada anilor '70.)
Sina de tramvai a fost prelungita pana la Parc Rahova in 1935 (daca nu chiar spre finalul lui 1934). Aceasta fusese prelungita de la capatul aflat la cea vreme in zona Pietei George Cosbuc (Piata de flori).
Prin 1924-1925, s-a realizat la Piata George Cosbuc o intorcere in triunghiul format de strazile George Cosbuc, Odoarei si Viilor si a functionat pana spre anii '50.
Terminalul Piata Rahova a fost punt terminus pana in 1962, perioada in care linia se prelungeste pana la Depoul Alexandria.
In imaginile ortofoto in 1977 Calea Rahovei, de la Piata spre Unirii abia incepea sa fie modernizata si largita, se stabileau profilurile noilor blocuri la bulevard si se efectua demolari ale caselor.
In urma largirii strazii a aparut scoarul lat de spatiu verde iar tramvaiul a fost deviat pe la marginea acestuia, scoar ce a fost dezafectat in urma modernizarii din 2003, moment in care linia arevenit pe profilul initial din 1935.
Linii desfiintate:
2 - 195? - 1962 - Piata Rahovei - Sos. Giulesti
4 - 1997 - 2003 - Piata Rahovei - Zetarilor
7 - 1935 - 1963 - Parcul Rahovei (prin Uranus) - Abator
15 - 1935 - 1962 - Parcul Rahovei - Gara De Nord
18 - 1991 - 1997 - Piata Rahovei - CFR Progresul
Terminal_Piata_Rahova.jpg (603.03 KB; downloaded 3993 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
rosetti61
Terminalul de la depoul Alexandria a intrat in exploatare in 1958, cu mult inainte de constructia depoului - pe locul depoului se afla targul de vite, Oborul Rahova. Denumirea de "Parcul Rahova" vine de la parcelarea terenului si nu de la parc in sensul de loc de agrement, ca un arhaism de la "cartier". Era o prescurtare, parc(elarea) x.
Capatul de la Parcul Rahova a functionat pana in 1964 apoi ramane doar o bucla de serviciu pana in anii '80 cand reintra in regim regulat pana in 2003 la modernizarea liniei tramvaiului 32.
Terminalul de la depoul Alexandria a intrat in exploatare in 1958, cu mult inainte de constructia depoului - pe locul depoului se afla targul de vite, Oborul Rahova. Denumirea de "Parcul Rahova" vine de la parcelarea terenului si nu de la parc in sensul de loc de agrement, ca un arhaism de la "cartier". Era o prescurtare, parc(elarea) x.
Capatul de la Parcul Rahova a functionat pana in 1964 apoi ramane doar o bucla de serviciu pana in anii '80 cand reintra in regim regulat pana in 2003 la modernizarea liniei tramvaiului 32.
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
ClaudiuBadita
Multumesc @rosetti61 pentru actualizarile constante.
Adaug pe forum evolutia liniilor in zona Calea Rahovei cu Calea Ferentari.
Profilul liniei de pe Calea Rahovei pare sa fie aproximativ 90% cam pe aceiasi pozitie de la infiintarea liniei in 1935 in scimb intersectia cu Calea Ferentari a suferit modificari radicale in perioada sistematizarii cartierului de la inceputul anilor '80. In imaginea ortofoto, singurul bloc din intersectie era cel in "L "de langa fosta pozitie a Caii Ferentari iar pana in 1977 (ultimele ortofoto) nu inepuse sistematizarea si nici un alt bloc nu fusese edificat in intersectie.
Conform <b>rosetti61</b> tramvaiul pe C Ferentari a fost inaugurat in 1943, (pe harta din 1947 nu apare linia)
Profilul Caii Ferentari a fost usor indreptat in zona Aleea Tulcea cu Sos Salaj pe la inceputul anilor 60 pentru a elimina sicana in fosrma de "S" din intersectie. In urma sistematizarii au fost demolate ceva gospodarii in intersectie.
Marea sistematizare si devierea totala a Caii FErentari a avut loc odata cu sistematizarea de pe C Rahovei, undeva prin 1981-1982, nu am date clare a perioadei dar stiu ca in 1984 pozitia bulevardelor era deja in teren.
Pozitie liniei de tramvai de pe Calea Ferentari a fost repozitionata din intersectia cu C Rahovei pana in zona Str Armistitiului / Mitari, de acolo si pana la capatul de la Piata Ferentari ramanand pe aceiasi pozitie din 1943 pana in prezent.
Intradevar poate poza de pe Calea Ferentari ar trebui sa o adaug la pagina dedicata acelui tronson.
Multumesc @rosetti61 pentru actualizarile constante.
Adaug pe forum evolutia liniilor in zona Calea Rahovei cu Calea Ferentari.
Profilul liniei de pe Calea Rahovei pare sa fie aproximativ 90% cam pe aceiasi pozitie de la infiintarea liniei in 1935 in scimb intersectia cu Calea Ferentari a suferit modificari radicale in perioada sistematizarii cartierului de la inceputul anilor '80. In imaginea ortofoto, singurul bloc din intersectie era cel in "L "de langa fosta pozitie a Caii Ferentari iar pana in 1977 (ultimele ortofoto) nu inepuse sistematizarea si nici un alt bloc nu fusese edificat in intersectie.
Conform <b>rosetti61</b> tramvaiul pe C Ferentari a fost inaugurat in 1943, (pe harta din 1947 nu apare linia)
Profilul Caii Ferentari a fost usor indreptat in zona Aleea Tulcea cu Sos Salaj pe la inceputul anilor 60 pentru a elimina sicana in fosrma de "S" din intersectie. In urma sistematizarii au fost demolate ceva gospodarii in intersectie.
Marea sistematizare si devierea totala a Caii FErentari a avut loc odata cu sistematizarea de pe C Rahovei, undeva prin 1981-1982, nu am date clare a perioadei dar stiu ca in 1984 pozitia bulevardelor era deja in teren.
Pozitie liniei de tramvai de pe Calea Ferentari a fost repozitionata din intersectia cu C Rahovei pana in zona Str Armistitiului / Mitari, de acolo si pana la capatul de la Piata Ferentari ramanand pe aceiasi pozitie din 1943 pana in prezent.
Intradevar poate poza de pe Calea Ferentari ar trebui sa o adaug la pagina dedicata acelui tronson.
Calea Rahovei - Calea Ferentari2.jpg (756.79 KB; downloaded 3907 times)
Calea Rahovei - Calea Ferentari.jpg (688.99 KB; downloaded 3907 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
rosetti61
Cu privire la liniile de tramvai care au circulat:
Parcul (Piata) Rahova -
2 1946 - 1957
4 2000 - 2003
7 1935 - 1964
15 1935 - 1958
18 1986 pentru scurt timp, 1989 - 2000
20 1961 - 1964
37 1989 pentru scurt timp
Depoul Alexandria (Obor Rahova) -
2 1959 - 2005
5 1964 - 1967
15 1958 - 1964, 1967 - 2005
18 1972 - 1986, 1987 - 1989
32 1990 - prezent
37 1982 - 1986, 1988 - 2002
Pe harta din 1947 nu apare linia de pe Ferentari (dar si cele din Militari, Chitila, Giulesti si Oltenitei) deoarece respectiva harta prezinta reteaua din... 1941. Asa sunt toate hartile respective scoase intre 1941 si 1948.
Cu privire la liniile de tramvai care au circulat:
Parcul (Piata) Rahova -
2 1946 - 1957
4 2000 - 2003
7 1935 - 1964
15 1935 - 1958
18 1986 pentru scurt timp, 1989 - 2000
20 1961 - 1964
37 1989 pentru scurt timp
Depoul Alexandria (Obor Rahova) -
2 1959 - 2005
5 1964 - 1967
15 1958 - 1964, 1967 - 2005
18 1972 - 1986, 1987 - 1989
32 1990 - prezent
37 1982 - 1986, 1988 - 2002
Pe harta din 1947 nu apare linia de pe Ferentari (dar si cele din Militari, Chitila, Giulesti si Oltenitei) deoarece respectiva harta prezinta reteaua din... 1941. Asa sunt toate hartile respective scoase intre 1941 si 1948.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Piata Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
alchimistul
Sunt 99% sigur ca linia 4 a avut, la infiintare, traseul Parc Rahova - Calea Rahovei - Calea+Prelungirea Ferentari - Zetarilor+Anghel Alexandru - sos. Giurgiului - CFR Progresul. Parca a circulat in paralel cu linia 18 pe Zetarilor, dar 18 circula pe traseul Parc Rahova - Zetarilor prin Trafic Greu - Viilor - Giurgiului - Anghel Alexandru - Zetarilor. Nu sunt sigur daca 1997 este anul infiintarii lui 4, e posibil sa fie si '98 sau '99. Linia 39 Zetarilor - Sura Mare fusese deja desfiintata. In schimb, in decembrie 2000 sau ianuarie 2001 stiu ca l-am luat pe 4 de la Parc Rahova sa merg la meditatii la Sura Mare - de unde traseul continua pe Giurgiului (nu mi-e clar daca intorcea la CFR Progresul sau Zetarilor).
Nu a mentionat nimeni aici linia 30. O buna perioada a anilor '90 a circulat pe traseul Dep. Alexandria - sos. Alexandriei - Calea Rahovei - George Cosbuc+Regina Maria - 11 Iunie - Marasesti - Octavian Goga - Dudesti - Mihai Bravu cu intoarcere pe sina nefolosita de azi de pe Baba Novac. Ultima data mi-l amintesc clar la sfarsitul lui '99.
Orice completari/corecturi sunt binevenite. De apreciat interventiile colegilor rosetti61 si Claudiu Badita pentru fragmentele de istorie. Cand se petreceau pe atunci micile evenimente de modificari/desfiintari de trasee, le luam ca pe ceva banal; acum imi pare cumva rau ca nu am luat "notite", ca nu am tinut un "jurnal"
Sunt 99% sigur ca linia 4 a avut, la infiintare, traseul Parc Rahova - Calea Rahovei - Calea+Prelungirea Ferentari - Zetarilor+Anghel Alexandru - sos. Giurgiului - CFR Progresul. Parca a circulat in paralel cu linia 18 pe Zetarilor, dar 18 circula pe traseul Parc Rahova - Zetarilor prin Trafic Greu - Viilor - Giurgiului - Anghel Alexandru - Zetarilor. Nu sunt sigur daca 1997 este anul infiintarii lui 4, e posibil sa fie si '98 sau '99. Linia 39 Zetarilor - Sura Mare fusese deja desfiintata. In schimb, in decembrie 2000 sau ianuarie 2001 stiu ca l-am luat pe 4 de la Parc Rahova sa merg la meditatii la Sura Mare - de unde traseul continua pe Giurgiului (nu mi-e clar daca intorcea la CFR Progresul sau Zetarilor).
Nu a mentionat nimeni aici linia 30. O buna perioada a anilor '90 a circulat pe traseul Dep. Alexandria - sos. Alexandriei - Calea Rahovei - George Cosbuc+Regina Maria - 11 Iunie - Marasesti - Octavian Goga - Dudesti - Mihai Bravu cu intoarcere pe sina nefolosita de azi de pe Baba Novac. Ultima data mi-l amintesc clar la sfarsitul lui '99.
Orice completari/corecturi sunt binevenite. De apreciat interventiile colegilor rosetti61 si Claudiu Badita pentru fragmentele de istorie. Cand se petreceau pe atunci micile evenimente de modificari/desfiintari de trasee, le luam ca pe ceva banal; acum imi pare cumva rau ca nu am luat "notite", ca nu am tinut un "jurnal"
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Piața Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
Gabi23
Au trecut 20 de ani de la modernizarea liniei 32 și nu și-a pus nimeni problema că ar trebui schimbate macazurile uzate, care nu mai sunt de multi ani funcționale automat. Au început să cedeze și încrucișările și să nu se mai respecte ecatamentul de 1435 mm. Azi, în jurul orei 10, vagonul 259 (linia 11) a deraiat cu boghiul 1, când făcea stânga spre Șoseaua Progresului. În jurul orei 13, muncitori de la Secția Linii se chinuiau rudimentar, cu baros, rangă, șină OR pe post de distanțier să refacă ecartamentul de 1435 și să elimine surplusul de asfalt La sol acolo erau peste 50 de grade Celsius...
Între timp, vagoanele-școală 200 și 281 pregăteau viitori vatmani pentru infrastructura jalnică din București. Era „specacol” dacă deraia un Imperio pe acces spre linia 41
Au trecut 20 de ani de la modernizarea liniei 32 și nu și-a pus nimeni problema că ar trebui schimbate macazurile uzate, care nu mai sunt de multi ani funcționale automat. Au început să cedeze și încrucișările și să nu se mai respecte ecatamentul de 1435 mm. Azi, în jurul orei 10, vagonul 259 (linia 11) a deraiat cu boghiul 1, când făcea stânga spre Șoseaua Progresului. În jurul orei 13, muncitori de la Secția Linii se chinuiau rudimentar, cu baros, rangă, șină OR pe post de distanțier să refacă ecartamentul de 1435 și să elimine surplusul de asfalt La sol acolo erau peste 50 de grade Celsius...
Între timp, vagoanele-școală 200 și 281 pregăteau viitori vatmani pentru infrastructura jalnică din București. Era „specacol” dacă deraia un Imperio pe acces spre linia 41
Calea Rahovei - 15.06.2023 (1).jpg (389.88 KB; downloaded 2262 times)
Calea Rahovei - 15.06.2023 (2).jpg (355.53 KB; downloaded 2262 times)
Calea Rahovei - 15.06.2023 (4).jpg (345.98 KB; downloaded 2262 times)
Calea Rahovei - 15.06.2023 (5).jpg (303.35 KB; downloaded 2262 times)
Calea Rahovei - 15.06.2023 (6).jpg (432.96 KB; downloaded 2262 times)
Calea Rahovei - 15.06.2023 (3).jpg (428.42 KB; downloaded 2262 times)
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Piața Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
reiny2000
Ăștia cred că au ceva probleme la cap...
Ăștia cred că au ceva probleme la cap...
Screenshot 2023-08-02 at 19-12-35.png (1.12 MB; downloaded 1622 times)
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Piața Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
SirVlady
Terasamentul liniei nu mai zice nimic, că e deja distrus, dar patinajul care urmează a se forma are un puternic cuvânt de zis.
Terasamentul liniei nu mai zice nimic, că e deja distrus, dar patinajul care urmează a se forma are un puternic cuvânt de zis.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Piața Unirii - Rahova - Depoul Alexandria (linia 32)
Costin
Pai numai bine daca ara vreun tramvai gazonul iar, se mai sifoneaza niste bani prin cumpararea altuia nou, desigur la suprapret si doar de la firma prietena.
Dupa care bifam iar miscarea de imagine "prin grija primarului reparam gazonul distrus de setebistii astia cu tramvaiele lor".
Totusi, revenind la lucruri serioase, oare o sesizare la AFER ar avea vreun efect?
Pai numai bine daca ara vreun tramvai gazonul iar, se mai sifoneaza niste bani prin cumpararea altuia nou, desigur la suprapret si doar de la firma prietena.
Dupa care bifam iar miscarea de imagine "prin grija primarului reparam gazonul distrus de setebistii astia cu tramvaiele lor".
Totusi, revenind la lucruri serioase, oare o sesizare la AFER ar avea vreun efect?
📖 Pagination options