Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareHărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României

 

Topic: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova

6 posts, 2439 views
Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova ClaudiuBadita

Judetul Prahova e disponibil. Interesant de urmarit traseul tunelului Izvor, ce ar fi trebuit sa devina cel mai lung tunel din Romania cu cei 5918m proiectati. El ar fi facut legatura intre Sinaia si Moreni. A fost finalizat pe 800 de m cu sapatura din ambele capete, partea dinspre Moreni fiind infundata cu pietre de guvern inainte de 1989 si cea dinspre Sinaia poate fi accesata daca va permit angajatii ciupercariei existente actualemente acolo.

https://romania594.blogspot.com/2020/04 ... uturi.html

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova shoppy

Primul tronson electrificat in Romania este Predeal - Brasov.

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova ClaudiuBadita

Conform CONSTRUCTII PENTRU TRANSPORTURI IN ROMANIA ( 1881-1981) , VOL I - II DE D. IORDANESCU , C. GEORGESCU , 1986 primul tronson electrificat este Campina -Predeal si se realizeaza in '66.

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova shoppy

Este o greseala, primul electrificat a fost Predeal - Darste(gari gemene), alegerea nefiind una la intamplare ci pentru ca acesta este si cel mai greu tronson de linie curenta din toata tara(si de linie secundara daca nu socotim cremaliera de pe Subcetate) si mai era aproape si de Brasov, unde avem prima divizie  de electrificare si primul depou de electrice din tara.

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova ClaudiuBadita

Da, ai dreptate, se pare ca in carte nu au fost atenti cand au adunat datele. Am gasit si in acest documentar faptul ca in 1963 s-a realizat prima electrificare pe tronsonul Darste - Predeal.


 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Prahova Adrian.B

Am cateva linii de adaugat la fisierul tau.

Prima este una ce avea sa fie candva o linie principala a orasului Ploiesti ce lega Gara de Vest / Gara Ploiesti Crang cu Gara de Nord respectiv Blejoi / Maneciu, plus singura ei ramificatie ce intra la Ceramica Bianca de pe strada Sos. Vestului.

Linia venea dinspre Vest, traversa strada Poligonului, mergea paralel cu linia de tramvai pana undeva pe langa magazinul actual LIDL unde traversa linia de tramvai si continua paralel cu Soseaua Nordului.

sursa: fb.com/atomploiesti
cf 1.jpg (259.22 KB; downloaded 1050 times)

sursa: fb.com/atomploiesti
cf 2.jpg (252.3 KB; downloaded 1050 times)


In prezent singurele urme ale acestei legaturi sunt doua poduri peste paraul Dambu in zona depoului de tramvaie si o bucata de sina in spatele blocului 201 de pe Soseaua Nordului, plus o alee pietonala ce traverseaza Parcul Mestesugaresc

cf 3.jpg (1.84 MB; downloaded 1051 times)


Unica ramificatie se despartea de linie imediat dupa strada Poligonului, traversa strada Sos. Vestului si intra in curtea fabricii Ceramica Bianca. Aici a mai existat o linie paralela dar nu sunt sigur daca avea ca scop efectuarea manevrelor sau isi continua traseul catre Vest. Toate ramasitele au disparut in timpul lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai 102.


A doua este putin mai departe de Ploiesti si avea ca scop transportul de marfa. Linia se desprindea din magistrala Ploiesti - Maneciu imediat cum trecea podul peste raul Teleajen la Blejoi si continua catre Pleasa unde se ramifica in foarte multe directii catre diverse fabrici.

Mai jos o harta:

https://drive.google.com/file/d/1eqibZr4 ... =sharing

 


Home page  • 
Parent forum: Hărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421250 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use