Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareHărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României

 

Topic: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Arges

3 posts, 1134 views
Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Arges ClaudiuBadita

Argeș este gata, după o pauză mai lungă, practic, între timp am terminat de cartografiat toata România feroviară dar nu am timp să scriu articolele. Câte una/două pe saptămână și curând suntem gata.

https://romania594.blogspot.com/2019/10 ... uturi.html

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Arges shoppy

Pe Valcea - Valcele s-a circulat, am fost personal in 89, vezi ca mai sunt informatii pe forum.
Bucuresti - Pitesti este dubla doar pana la Golesti, Golesti - Pitesti (inclusiv podul peste Arges) este de linie simpla.
(mai baga o citire la articol,sunt mutle greseli de scriere)

 


Re: Fisier *.kmz cu liniile de cale ferata din jud. Arges ClaudiuBadita

Multumesc de sesizari. Am corectat din greseli, sper sa nu mai fie altele scapate.

Intradevar, linia dubla merge pana la Golesti (Asa este trasat si pe harta vectoriala), am corectat textul.

Legat de trenuri de persoane care sa traverseze calea ferata Valcele - Rm Valcea eu nu stiu. Bunicii mei erau din Tutana, o sa intreb vecinii, cand mai ajung pe acolo, daca isi amintesc de trenuri de calatori la inceputul anilor '90. Stiu doar ca in curba din zona Manastirii Tutana a aparut prima surpare de terasament (pe 10-20m), ceea ce a facut ca si linia sa fie impracticabila. Am prins o drezina actionata manual pe calea ferata prin '94-'96, cu care se mai plimbau adultii dar si copii (eu eram mic si nu ma lasau copii mai mari sa ma sui). Cand nu era supravegheata, o luau si fugeu cu ea iar in curba aia, le placea ca se balansa sina cand treceau peste (un fel de roller-coaster pe vremea aia, de fiecare data cand se dadeau in curba aia se auzeau tipetele copiilor in toata valea), deoarece mare parte din cale statea in aer deja. Ca sa evite un accdent, adultii au demontat drezina ca sa nu se mai joace cu ea, deoarece era periculoasa, iti puteai prinde picioarele prin fiarele alea, daca nu actionai frana la timp mai sareai cu ea in curbe, nu avea protectii pe margine, puteai sa cazi din mers de pe platforma. Dupa am tot facut expeditii pe linie, prin tunelul Plostina si peste viaductul Topolog dar niciodata nu am trecut mai departe de tunelul Gibei. Pentru noi, copii la varsta de 12-15 ani, calatorii de 12km dus si 12 km intors intr-o zi erau ca expeditiile pe Everest. Imi amintesc ca multe podete si poduri mai mici pareau a nu fi fost finalizate vreodata, asta inainte ca linia sa fie demontata, posibil ca lumea din zona sa le fi demontat pentru valorificare. Ne placea sa ne jucam in zona Plostina pt ca vara, daca se facea prea cald mergeam in tunel sa ne racorim, asta dupa ce faceai slalom pintre baltile de la intrare. Pentru mine aceasta cale ferata a fost locul meu de joaca din copilarie. Dupa care in 2004 au venit cu utilajele si au luat tot ce era de fier si traversele. Ulterior am trecut des cu dacia prin tunel, dupa 2006, cand mi-am luat carnetul si sina era scoasa. Chiar am organizat si o petrecere in tunel :)) atunci am invatat ca nu e bine sa faci focul in tunele deoarece curentii de aer se pot inversa.

 


Home page  • 
Parent forum: Hărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421256 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use