Topic: Achiziții de autobuze școlare
49 posts, 20443 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
Ideea e ca nici macar nu exista autobuze 100% LF din categoria M2 cum vor ei, mai ales la capacitatea pe scaune. Cel mai probabil vor merge pe categoria M3, unde pot alege intre Citaro K Hybrid si Sileo S10.
Ideea e ca nici macar nu exista autobuze 100% LF din categoria M2 cum vor ei, mai ales la capacitatea pe scaune. Cel mai probabil vor merge pe categoria M3, unde pot alege intre Citaro K Hybrid si Sileo S10.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
WT_fan06
Autobuzele ar trebui să fie cel puțin hibride sau CNG, să se poată accesa fonduri UE pentru ele. Încă 300 de autobuze diesel în București este o iresponsabilitate fără margini.
Autobuzele ar trebui să fie cel puțin hibride sau CNG, să se poată accesa fonduri UE pentru ele. Încă 300 de autobuze diesel în București este o iresponsabilitate fără margini.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
Costin
Daca nu ar mai fi incremeniti in lumea lor ideala in care toata lumea merge la uzina la ora 6, toata lumea traieste in cartierele de blocuri de acum 30 de ani si lucreaza in zonele industriale tot de acum 30 de ani, nu ar fi nevoie de autobuze scolare. O acoperire buna a zonelor rezidentiale ar face aceste trasee inutile. Asa cum la scoala Hamburg sunt deja, acolo nici nu era nevoie! Cum zicea un coleg mai sus, macar daca asa ceva aparea in zonele Popesti sau Metalurgiei... desi acolo mai degraba apareau direct scoli...
Nu exista nicaieri in lumea aia civilizata spre care tindem sa ne dezvoltam ideea de autobuz scolar in zone urbane deservite de transport in comun. Nici macar in Oslo unde densitatea populatiei este absurd de mica si pentru multe zone transportul in comun inseamna un autobuz care vine la 30 - 60 de minute. Stii cand vine, ala e transportul, nu exista busuri scolare separate.
Sa cumpere autobuze in sine e o idee proasta (nu zic ca pot fi diesel, aia iar e o tampenie). In momentul de fata nu sunt capabili sa aiba un CUP decent (adica 80 sau 90 %) la autobuzele existente si nici nu se chinuie sa aiba, probabil din lipsa de soferi. Atunci la ce mai trebuie autobize noi? Sa inlocuiasca niste Euro3 care au ajuns in stare proasta e ok, dar sa o faca atunci cand acele Euro3 sunt in circulatie, nu deja trase pe dreapta, ca asa nu are sens...
Daca nu ar mai fi incremeniti in lumea lor ideala in care toata lumea merge la uzina la ora 6, toata lumea traieste in cartierele de blocuri de acum 30 de ani si lucreaza in zonele industriale tot de acum 30 de ani, nu ar fi nevoie de autobuze scolare. O acoperire buna a zonelor rezidentiale ar face aceste trasee inutile. Asa cum la scoala Hamburg sunt deja, acolo nici nu era nevoie! Cum zicea un coleg mai sus, macar daca asa ceva aparea in zonele Popesti sau Metalurgiei... desi acolo mai degraba apareau direct scoli...
Nu exista nicaieri in lumea aia civilizata spre care tindem sa ne dezvoltam ideea de autobuz scolar in zone urbane deservite de transport in comun. Nici macar in Oslo unde densitatea populatiei este absurd de mica si pentru multe zone transportul in comun inseamna un autobuz care vine la 30 - 60 de minute. Stii cand vine, ala e transportul, nu exista busuri scolare separate.
Sa cumpere autobuze in sine e o idee proasta (nu zic ca pot fi diesel, aia iar e o tampenie). In momentul de fata nu sunt capabili sa aiba un CUP decent (adica 80 sau 90 %) la autobuzele existente si nici nu se chinuie sa aiba, probabil din lipsa de soferi. Atunci la ce mai trebuie autobize noi? Sa inlocuiasca niste Euro3 care au ajuns in stare proasta e ok, dar sa o faca atunci cand acele Euro3 sunt in circulatie, nu deja trase pe dreapta, ca asa nu are sens...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
In momentul de fata toate autobazele au un CUP de 80% (mai putin Militari care are CUP 85%), conform datelor lui @V2A.
In momentul de fata toate autobazele au un CUP de 80% (mai putin Militari care are CUP 85%), conform datelor lui @V2A.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
Costin
Ok, in situatia asta o inlocuire de autobuze incepe sa aiba sens. Dar nu e cazut de vehicule dedicate pentru transportul de elevi... si in nici un caz diesel...
Ok, in situatia asta o inlocuire de autobuze incepe sa aiba sens. Dar nu e cazut de vehicule dedicate pentru transportul de elevi... si in nici un caz diesel...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
Pot cumpara autobuze de 10 metri electrice sau mild-hybrid si sa le foloseasca inafara programului scolar ca ture BIS, pe liniile de noapte sau chiar si pe regio. Also, procedura (daca va avea loc) va fi de tip acord-cadru, deci nu e obligatoriu ca PMB ca contracteze toate cele 300 de autobuze din (viitorul) contract.
Pot cumpara autobuze de 10 metri electrice sau mild-hybrid si sa le foloseasca inafara programului scolar ca ture BIS, pe liniile de noapte sau chiar si pe regio. Also, procedura (daca va avea loc) va fi de tip acord-cadru, deci nu e obligatoriu ca PMB ca contracteze toate cele 300 de autobuze din (viitorul) contract.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
cris_m
Tu le vezi pe alea de 10m pe toate liniile de noapte? Ca eu nu le-am vazut...
Tu le vezi pe alea de 10m pe toate liniile de noapte? Ca eu nu le-am vazut...
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
1689
... cam asta intrebam si eu...
Am obtinut un succes fulminant cu autobuzele de 10m, acum ne dam peste cap sa-l repetam cu inca o (si mai) struto-camila ?!
Experimentul Scoala Hamburg este fundamental gresit. Transforma in normalitate segregarea scolilor de ciclu primar si gimnazial si - dupa aceea - aduce aceasta segregare la nivel superior prln favorizarea accesului "alesilor" la aceste scoli.
Educational, social, economic - pe oricare plan ati analiza - o eroare.
In Bucuresti sint peste 100 de unitati de invatamint primar si gimnazial "de stat". Ce facem, infiintam 300 de linii scolare ?
... sau in Ferentari, Rahova si mai stiu eu unde se poate si fara ?
... cam asta intrebam si eu...
Am obtinut un succes fulminant cu autobuzele de 10m, acum ne dam peste cap sa-l repetam cu inca o (si mai) struto-camila ?!
Experimentul Scoala Hamburg este fundamental gresit. Transforma in normalitate segregarea scolilor de ciclu primar si gimnazial si - dupa aceea - aduce aceasta segregare la nivel superior prln favorizarea accesului "alesilor" la aceste scoli.
Educational, social, economic - pe oricare plan ati analiza - o eroare.
In Bucuresti sint peste 100 de unitati de invatamint primar si gimnazial "de stat". Ce facem, infiintam 300 de linii scolare ?
... sau in Ferentari, Rahova si mai stiu eu unde se poate si fara ?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
Raportul final. Au participat la consultarea pietei Otokar Europe, Anadolu Automobil Rom (mai mult ca sigur e vorba de Karsan aici) si Briaris, dealerul Iveco.
My guess, Otokar cu Kent C de 10 si 12 diesel, Karsan cu Citymood 10 si 12 diesel si Iveco cu Urbanway 10 si 12 hibrid serial cu baterii.
Raportul final. Au participat la consultarea pietei Otokar Europe, Anadolu Automobil Rom (mai mult ca sigur e vorba de Karsan aici) si Briaris, dealerul Iveco.
Raport Consultare Piata Achizitie 300 autobuze scolare 2019.pdf
Raport Consultare Piata Achizitie 300 autobuze scolare 2019.pdf (196.98 KB; downloaded 306 times)
My guess, Otokar cu Kent C de 10 si 12 diesel, Karsan cu Citymood 10 si 12 diesel si Iveco cu Urbanway 10 si 12 hibrid serial cu baterii.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
Albert
Banuiesc ca: Iveco Hybrid 332.000 € + TVA (deduc ca e Hybrid din cauza prețului foarte mare); 153.000€ Otokar Kent diesel si 82.000€ Karsan.
Banuiesc ca: Iveco Hybrid 332.000 € + TVA (deduc ca e Hybrid din cauza prețului foarte mare); 153.000€ Otokar Kent diesel si 82.000€ Karsan.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
Cam asa ceva. La Karsan e ceva dubios.
La Otokar e 153.250 euro cel de 10 metri si 198.450 cel de 12 metri. Iar Iveco clar a propus Urbanway hibrid, daca l-ar fi propus pe cel diesel ar fi fost aproape de Otokar ca pret, cele din Cluj au costat in jur de 200 de mii de euro cu 5 ani de garantie.
Cam asa ceva. La Karsan e ceva dubios.
La Otokar e 153.250 euro cel de 10 metri si 198.450 cel de 12 metri. Iar Iveco clar a propus Urbanway hibrid, daca l-ar fi propus pe cel diesel ar fi fost aproape de Otokar ca pret, cele din Cluj au costat in jur de 200 de mii de euro cu 5 ani de garantie.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
Albert
Iveco cred ca se bazează pe faptul ca primaria va accesa fonduri de mediu și va alege vehicule mai putin poluante.
Iveco cred ca se bazează pe faptul ca primaria va accesa fonduri de mediu și va alege vehicule mai putin poluante.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
Utilizator anonim
Daca se va merge pe pret probabil lupta va fi intre Otokar si Karsan in cazul in care doar cei 3 vor oferta.
Personal pentru linii de genul as propune mai bine full electrice de 8-10m.
Daca se va merge pe pret probabil lupta va fi intre Otokar si Karsan in cazul in care doar cei 3 vor oferta.
Personal pentru linii de genul as propune mai bine full electrice de 8-10m.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze scolare
punmeister
Se poate baga si Mercedes cu Citaro Hybrid K unde poate sa-i bata pe Iveco la pret.
Se poate baga si Mercedes cu Citaro Hybrid K unde poate sa-i bata pe Iveco la pret.
📖 Pagination options